«Καθαροί» πιλότοι και αεροσυνοδοί σε αλκοτέστ πριν πετάξουν-Αιφνίδιοι έλεγχοι σε 100 αεροπλάνα ετησίως

Νηφάλιοι και νόμιμοι είναι μέχρι σήμερα όλοι οι πιλότοι και οι αεροσυνοδοί των αεροπλάνων που έχουν προσγειωθεί στα αεροδρόμια της Κύπρου, αφού τους τελευταίους έξι μήνες όπου υπερψηφίστηκε η Νομοθεσία στη Βουλή για τον έλεγχο αλκοόλης σε μέλη πληρώματος αεροσκαφών προτού πετάξουν, δεν έχει καταγραφεί ούτε και ένα θετικό δείγμα.

Μετά από ένα μεγάλο γύρο συζητήσεων ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών, ο κανονισμός έχει τεθεί σε ισχύ από τον περασμένο Νοέμβριο, με τους επιθεωρητές του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας να πραγματοποιούν τακτικούς και αιφνίδιους ελέγχους στα αεροδρόμια, με σκοπό να αποτραπούν περιστατικά όπου πιλότοι βρίσκονται σε κατάσταση μέθης, θέτοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες κατά τη διάρκεια μιας πτήσης.

Σημειώνεται ότι, ο ευρωπαϊκός κανονισμός για αλκοτέστ σε πλήρωμα αεροπλάνου, που έχει υπερψηφιστεί, δίνει το δικαίωμα στις αεροπορικές εταιρείες να απαγορεύουν την επιβίβαση οποιουδήποτε προσώπου που μπορεί να θέσει το αεροσκάφος και τους επιβαίνοντες σε κίνδυνο, ενώ στα εγχειρίδια που εκδίδουν οι αεροπορικές εταιρείες και εγκρίνονται από τις εποπτικές αρχές, γίνεται αναφορά στο επιτρεπόμενο επίπεδο αλκοόλ στον ανθρώπινο οργανισμό πριν από κάθε πτήση καθώς και ο χρόνος που μεσολαβεί πριν την πτήση, όπου επιτρέπεται η κατανάλωση αλκοόλ.

Τους δειγματοληπτικούς ελέγχους αλκοτέστ που πραγματοποιούνται τους τελευταίους μήνες στα αεροδρόμια, επιβεβαίωσε στον REPORTER, o Προϊστάμενος της Μονάδας Ασφάλειας Πτήσεων της Πολιτικής Αεροπορίας, Αντρέας Πασπαλίδης, o οποίος ανέφερε ότι, «μετά την υπερψήφιση της Νομοθεσίας, εφαρμόζεται κανονικά ο έλεγχος αλκοτέστ, τόσο σε πιλότους, όσο και σε αεροσυνοδούς. Πρόκειται για δειγματοληπτικούς ελέγχους και γίνονται δίχως προειδοποίηση από λειτουργούς της Μονάδας Ασφάλειας Πτήσεων της Πολιτικής Αεροπορίας και αφού σπεύσουμε στο αεροδρόμιο, τότε επιλέγουμε αριθμό αεροπλάνων που θα γίνουν τόσο τα αλκοτέστ, όσο και οι τεχνικοί έλεγχοι».

Για το αλκοτέστ, υπογράμμισε ο κ. Πασπαλίδης, εννοείται ότι δεν το γνωρίζουν από προηγουμένως οι πιλότοι ότι θα τους διενεργηθεί, όπως και για τους τεχνικούς ελέγχους που πραγματοποιούνται. Οι συγκεκριμένοι έλεγχοι, πρόσθεσε, «επικεντρώνονται κυρίως στα ξένα αεροπλάνα, δηλαδή αυτά που προσγειώνονται στα αεροδρόμια μας, τα οποία θα παραμείνουν για μερικά λεπτά και έπειτα θα αναχωρήσουν για τη χώρα τους. Μέσα σε εκείνο το χρονικό διάστημα, θα εισέλθουμε μέσα στο αεροπλάνο για να κάνουμε αλκοτέστ στους πιλότους, στους αεροσυνοδούς και να πραγματοποιήσουμε τον τεχνικό έλεγχο».

Αξιοσημείωτο μάλιστα, είναι το γεγονός πως διενεργούνται κάθε χρόνο έλεγχοι σε κατά μέσο όρο εκατό αεροπλάνα, που προσγειώνονται στα αεροδρόμια μας. «Το αλκοτέστ, είναι το ένα κομμάτι από τους εξονυχιστικούς ελέγχους που πραγματοποιούμε, αφού γίνεται έλεγχος των αδειών των πιλότων, στα χαρτιά του αεροπλάνου, την επιθεώρησή του και τυχόν τεχνικά προβλήματα που υπάρχουν».

Εάν έχει προκύψει κάποιο θετικό δείγμα μέχρι στιγμής, ο Προϊστάμενος της Μονάδας Ασφάλειας Πτήσεων της Πολιτικής Αεροπορίας, απάντησε ότι, «σε όσους απροειδοποίητους ελέγχους έχουμε πραγματοποιήσει σε αεροπλάνα στην Κύπρο, δεν έχουμε εντοπίσει κάποιο θετικό αποτέλεσμα. Υπάρχει ένα όριο 0.2 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος και μπορούμε να πούμε ότι δεν έχει εντοπιστεί κανένας μέχρι στιγμής που να έχει ξεπεράσει αυτό το όριο, από τους ελέγχους που έχουμε πραγματοποιήσει. Εννοείται ότι είναι θετικό αυτό γεγονός, καθώς πρόκειται για την ασφάλεια στα ίδια τα αεροπλάνα και τους επιβάτες που βρίσκονται μέσα σε αυτά».

Μάλιστα, ο κ. Πασπαλίδης, αποκάλυψε ότι πριν από τον Νοέμβριο, παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχε η Νομοθεσία, οι λειτουργοί της Πολιτικής Αεροπορίας, πραγματοποιούσαν απροειδοποίητους ελέγχους για να δινόταν το μήνυμα στους πιλότους, ότι θα γινόταν και στην Κύπρο αυτό, όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Πάντως, οι εν λόγω έλεγχοι, φαίνεται να μην είναι και τόσο αρεστοί στα πληρώματα των αεροπλάνων, ωστόσο, όπως ξεκαθάρισε ο κ. Πασπαλίδης, «είναι κάτι που πραγματοποιείται μέσα στα πλαίσια των ελέγχων και των ευρωπαϊκών κανονισμών, που είναι υποχρεωτικό να εφαρμόζονται. Εξάλλου, σε περίπτωση άρνησης του πιλότου ή του αεροσυνοδού για έλεγχο αλκοτέστ, θεωρείται θετικό το αποτέλεσμα και τότε τιμωρείται ανάλογος».

Σημειώνεται ότι σε περίπτωση όπου μέλος πληρώματος του οποίου το συνολικό αποτέλεσμα αλκοόλης είναι θετικό, σύμφωνα με τη Νομοθεσία, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο έτη ή με χρηματική ποινή που δεν υπερβαίνει τα 1.700 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πρόσω ολοταχώς για αλκοτέστ σε πιλότους πριν την απογείωση-Ποινή μέχρι δύο έτη

Δειτε Επισης

Καλώδια της ΑΗΚ έπεσαν σε οχήματα, εγκλωβίστηκαν δύο οδηγοί-Στις 70 οι κλήσεις για βοήθεια
Δεν κάνουν πίσω οι εργαζόμενοι στον κλάδο σκυροδέματος-Συνεχίζεται η απεργία
«Την έχω ικανή για όλα, δεν της έχω εμπιστοσύνη»-Νέες αποκαλύψεις για την Ειρήνη Μουρτζούκου
Πυρκαγιά σε συνεργείο στη Λάρνακα-Κάηκαν ελαστικά και καναπέδες
Κόπηκαν δέντρα, έπεσαν αλουμίνια και πέτρες από υψώματα-Ζημιές από τους σφοδρούς ανέμους στη Λευκωσία
Ανησυχία για το νέο υπερηχητικό πυραυλο Oreshnik-Μπορεί να πλήξη τη Βαρσοβία σε 12 λεπτά
Αποφασίζουν τα επόμενα βήματα οι συντεχνίες του κλάδου σκυροδέματος-Το χρονικό της κρίσης
Διπλό χτύπημα βανδάλων σε Δημοτικό-Έκλεψαν 200 ευρώ που μάζεψαν οι μαθητές για φωτογραφίες
ΒΙΝΤΕΟ: Πέφτουν τα πρώτα χιόνια στο Τρόοδος
Ξεκαθαρίζει ο ΥΠΕΣ για οικονομική αυτονομία των δήμων-«Η κρατική χορηγία προβλέπει παραχώρηση 117 εκ.»