Επανέρχεται η CMC-«Η ΕΤΥΦΑ εξακολουθεί να αρνείται να πληρώσει για όλες τις αλλαγές»

Η ΕΤΥΦΑ έκανε τεράστιες αλλαγές σε όσα ζήτησε από τη CMC να κατασκευάσει στη νέα προβλήτα υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) Βασιλικού και η CMC έχει εργαστεί σκληρά για να ικανοποιήσει τα αιτήματα της ΕΤΥΦΑ, αναφέρει σε νέα ανακοίνωση της η κατασκευάστρια εταιρεία  του τερματικού LNG στο Βασιλικό CPP-METRON CONSORTIUM LTD (CMC) και διερωτάται οπότε γιατί η Εταιρεία Υποδοµών Φυσικού Αερίου (ΕΤΥΦΑ) εξακολουθεί να αρνείται να πληρώσει για όλες τις αλλαγές, κάνοντας παράλληλα λόγο για μη βιώσιμη κατάσταση για την ίδια.

Στην ανακοίνωση της η CMC αναφέρει ότι η ΕΤΥΦΑ ανέθεσε στη CMC την κατασκευή της εγκατάστασης LNG του Βασιλικού τον Δεκέμβριο του 2019 και πως η ανάθεση αυτή περιλαμβάνει την προβλήτα που συνδέει το πλοίο FSRU με χερσαίες εγκαταστάσεις.

Η εταιρεία αναφέρει πως εργάζεται σκληρά εδώ και χρόνια και πως παρά την πανδημία COVID-19, και παρά τη μη πληρωμή από την ΕΤΥΦΑ, έχει πετύχει πολλά και προσθέτει πως «εκτός από την ανεξήγητη άρνηση της EΤΥΦΑ να παραλάβει το ολοκληρωμένο πλοίο FSRU που βρίσκεται έτοιμο στη Σαγκάη, μια άλλη μεγάλη διαμάχη μεταξύ των μερών αφορά την ίδια την προβλήτα».

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία αν και η διαφωνία των μερών σχετικά με την προβλήτα υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια, η CMC δεν έχει κάνει δημόσιες δηλώσεις σχετικά με αυτό το θέμα και έχει επικεντρωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο στην εξεύρεση πρακτικών λύσεων για το καλό του έργου. «Ωστόσο, η συνεχιζόμενη απεμπλοκή της ΕΤΥΦΑ από τις προσπάθειες επίλυσης αυτού του ζητήματος καθιστά αδύνατη τη σιωπή της CMC» προσθέτει.

Η CMC υποστηρίζει ότι η ΕΤΥΦΑ άλλαξε σε μεγάλο βαθμό αυτό που ζήτησε από την CMC να κατασκευάσει. «Με απλά λόγια, η CMC υπέγραψε σύμβαση για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία ενός είδους έργου (εισαγωγή LNG και μετατροπή του σε φυσικό αέριο), αλλά η ΕΤΥΦΑ επέμεινε αργότερα η CMC να κατασκευάσει κάτι θεμελιωδώς διαφορετικό (μια εγκατάσταση ικανή να εξάγει LNG)» αναφέρει η κατασκευάστρια εταιρεία, αναφέροντας πως «αυτή είναι μια ριζική απόκλιση από την αρχική συμφωνία των μερών για την CMC να κατασκευάσει μια εγκατάσταση λήψης και επαναεριοποίησης LNG».

Προσθέτει ότι μια εγκατάσταση εξαγωγής LNG βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υπερσύγχρονη τεχνολογία «κρυογονικής» που περιλαμβάνει τη ψύξη του φυσικού αερίου σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, μετατρέποντάς το σε υγρή κατάσταση, γνωστή ως LNG και πως αυτή η διαδικασία είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική και ασφαλή εξαγωγή φυσικού αερίου σε τεράστιες αποστάσεις. «Αλλά αυτή η τεχνολογία για την εξαγωγή LNG φέρνει μαζί της μια τεράστια ποικιλία νέων τεχνικών ζητημάτων και κόστους και αυτό το αίτημα της ΕΤΥΦΑ είχε κολοσσιαίο αντίκτυπο στα έργα της CMC στην προβλήτα», προσθέτει.

Η CMC υποστηρίζει ακόμη πως η ΕΤΥΦΑ απαίτησε όχι μόνο τη «δυνατότητα» για προσθήκη κρυογονικής ικανότητας στο μέλλον, αλλά βασικά κρυογονικές δυνατότητες από την πρώτη μέρα όσον αφορά τον σχεδιασμό και την κατασκευή της προβλήτας, κάτι που είχε τεράστιο αντίκτυπο στο κόστος της CMC για το οποίο η CMC δικαιούται να αποζημιωθεί.

Συνεχίζει λέγοντας πως αν και εργάστηκε σκληρά για να καλύψει αυτήν την πολύ διαφορετική δυνατότητα από την πρώτη μέρα «που επέβαλε» η ΕΤΥΦΑ, πολλά άλλα στοιχεία θα χρειαστεί να κατασκευαστούν κάτι που θα χρειαστεί πολλά χρόνια για να καταστεί εφικτή η εξαγωγή LNG από τις εγκαταστάσεις του Βασιλικού. Μάλιστα η κατασκευάστρια εταιρεία υποστηρίζει πως η εξαγωγή LNG είναι πολύ μακριά στο μέλλον για την Κύπρο (εάν συμβεί ποτέ), και πως παρόλα αυτά η ΕΤΥΦΑ επιμένει ότι ο σχεδιασμός και η κατασκευή της προβλήτας Βασιλικού πρέπει να είναι έτοιμη γι’ αυτό.

«Για την Κύπρο το να ξεκινήσει ένα τέτοιο μνημειώδες έργο εξαγωγής LNG θα ήταν σημαντικό οικονομικό εγχείρημα και θα είχε κόστος που θα μπορούσε να φτάσει πολλά δισεκατομμύρια ευρώ. Το χρονοδιάγραμμα για ένα τέτοιο έργο πιθανότατα θα επεκταθεί πολύ περισσότερο από μόλις έξι χρόνια, υπογραμμίζοντας το τεράστιο μέγεθος της προσπάθειας», προσθέτει η CMC.

Αναφέρεται ακόμη πως παρά τις δυσκολίες που επέβαλαν στην CMC οι αλλαγές που η ΕΤΥΦΑ φαντάστηκε ως εύκολες, η CMC έκανε αυτό που ζήτησε η ΕΤΥΦΑ και πως το ζήτημα τώρα είναι ότι η ΕΤΥΦΑ πρέπει να πληρώσει την CMC για τον τεράστιο όγκο επιπλέον εργασίας και υλικών που χρησιμοποιούνται προς υλοποίηση του νέου «οράματος» της ΕΤΥΦΑ για το έργο, δηλαδή από έργο εισαγωγής φυσικού αερίου σε πολύ ένα πολύ πιο περίπλοκο έργο εξαγωγής με κρυογονική μέθοδο. «Η ΕΤΥΦΑ μέχρι τώρα αρνείτο να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα και ακολούθησε αντίθετη προσέγγιση», υποστηρίζει.

Η CMC υποστηρίζει τέλος πως η ΕΤΥΦΑ είναι αυτή που δημιούργησε αυτή την κατάσταση με ένα «όνειρο» για την εξαγωγή LNG για την επίτευξη του οποίου (αν αυτό επιτευχθεί κάποτε) μπορεί να χρειαστούν πολλά περισσότερα χρόνια και πολλά περισσότερα δισεκατομμύρια ευρώ κάτι που δεν αφορά την CMC. «Η CMC έχει κάνει το καλύτερο δυνατό για την ΕΤΥΦΑ και την Κυπριακή Δημοκρατία, αλλά η κατάσταση για την CMC έχει γίνει σοβαρή και μη βιώσιμη από την πλευρά της CMC», καταλήγει η ανακοίνωση.

Πηγή: KΥΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η ΕΤΥΦΑ απορρίπτει ισχυρισμούς κινεζικής Κοινοπραξίας στο Βασιλικό

Δειτε Επισης

Γυρίζουν την πλάτη στους θεσμούς οι Κύπριοι-Πάνω από τους μισούς δεν τους εμπιστεύονται
Δεν έλαβε ακόμη απάντηση ο ΠτΔ για την ημερομηνία της συνάντησης με Τατάρ-«Έχουμε και εμείς κόκκινες γραμμές»
Συνελήφθη σε υπό ανέγερση πολυκατοικία ο δραπέτης-Most Wanted στη Σουηδία για απάτη εκατομμυρίων
Μονόλεπτη σιγή στην Ολομέλεια για τον θάνατο του Ευστάθιου Ευσταθίου
Τα πρωτόκολλα μας έπεσαν απ' τα χέρια... Απέδρασαν από το παράθυρο οι «καμπάνιες», ζητούμενο η επάρκεια
«Με βίασαν οι κακοποιοί του Άσαντ, αλλά πλέον δεν φοβάμαι να δείξω το πρόσωπό μου»-Η ιστορία του Ρενέ και της Νουτζίν
Αποδέχτηκε η Ολομέλεια την αναπομπή για περιορισμό συναλλαγών σε μετρητά
Honda και Nissan ανακοίνωσαν πως συγχωνεύονται-Mega deal στην αυτοκινητοβιομηχανία
Πήδηξε από ύψος τεσσάρων μέτρων ο δραπέτης-Καταζητείτο για χρέη 87 εκατομμυρίων ευρώ
Έρχεται αναθεωρημένο Στεγαστικό Σχέδιο για νέους και ζευγάρια εντός Ιανουαρίου