Πώς απαντά το Υπ. Μεταφορών για την εικόνα ντροπής σε στάση λεωφορείου-«Τραγική και απαράδεκτη»

Τραγική και απαράδεκτη χαρακτήρισε τη φωτογραφία ηλικιωμένης που κάνει τον γύρο του διαδικτύου η οποία βρίσκεται ξαπλωμένη στο πεζοδρόμιο σε στάση λεωφορείου στην Πάφο, ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, ο οποίος ξεδίπλωσε το μακροπρόθεσμο πλάνο που υπάρχει για την εγκατάσταση και αναβάθμιση των στάσεων σε κάθε άκρη της Κύπρου.

Την ώρα που η κοινή γνώμη εμφανίζεται εξοργισμένη από τη φωτογραφία-ντροπής που φαίνεται μια ταλαιπωρημένη ηλικιωμένη σωριασμένη στο έδαφος και αναμένει καρτερικά ένα λεωφορείο, οι ευθύνες φαίνεται να βαραίνουν και τις ίδιες τις τοπικές αρχές κάθε περιοχής, για την εγκατάσταση στάσεων, αφού έχουν την απόλυτη ευθύνη των στάσεων που υπάγονται στις κοινότητες και στους δήμους τους. Ταυτόχρονα, από την πλευρά του το Υπουργείο Μεταφορών, διαβεβαιώνει ότι η εγκατάσταση των νέων στάσεων, θα αρχίσει από τον Ιούλιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εικόνα ντροπής από στάση λεωφορείου στην Πάφο-Γιαγιά ξαπλωμένη στο έδαφος

cats_0ZjzRQV.width-800

Λίγες ώρες μετά από τη δημοσίευση της φωτογραφίας, ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, δήλωσε στον REPORTER, ότι, «η φωτογραφία της ηλικιωμένης που κάνει τον γύρο του διαδικτύου, είναι τραγική και απαράδεκτη. Είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να αποδεχτεί οποιοσδήποτε. Συνεπώς, πρέπει σκεφτούμε ποια είναι η λύση η οποία στο μέλλον θα αποτρέψει τέτοια ενδεχόμενα. Αυτό που μπορώ να πω μετά βεβαιότητας, είναι ότι το πρόγραμμα των στάσεων προχωρά και θα ξεκινήσουμε να τοποθετούμε στάσεις από τις αρχές Ιουλίου».

Σημειώνεται ότι από τον περασμένο Οκτώβριο του 2023, υπογράφτηκε νέα σύμβαση, ύψους 62 εκατομμυρίων ευρών, η οποία προβλέπει την εγκατάσταση 4.450 νέων στάσεων και στεγάστρων και αναβάθμιση πάνω από 1.000 υφιστάμενων στάσεων. Πιο συγκεκριμένα, η σύμβαση προβλέπει την κατασκευή και τοποθέτηση παγκύπρια 2.350 πυλώνων, από τους οποίους οι 350 θα είναι με ενσωματωμένη τεχνολογία, ενώ οι υπόλοιποι 2.000 θα είναι με φωτισμό και πληροφόρηση σε εκτυπωμένη μορφή. Επιπλέον, προβλέπονται 1.350 μικρές και 650 μεγάλες στάσεις με στέγαστρα στις αστικές περιοχές, καθώς και 100 μεγάλες στάσεις με στέγαστρα και προστασία από καιρικές συνθήκες στις ορεινές περιοχές.

Όπως εξήγησε ο κ. Βαφεάδης, «επισκέφθηκα ο ίδιος τα εργοστάσια που δημιουργούνται οι στάσεις, αντίκρυσα τα πρότυπα που έχουν κάνει και μπορώ να πω ότι προχωρά η δημιουργία τους. Η δέσμευση που έλαβα μάλιστα, είναι ότι αρχές Ιουλίου θα ξεκινήσουμε να βλέπουμε στάσεις στην Κύπρο. Αυτό το πρόγραμμα ωστόσο, θα πάρει πέντε χρόνια, οπότε δεν σημαίνει ότι με την έναρξη εγκατάστασης στάσεων, σε ένα μήνα θα έχουμε στάσεις σε όλη την Κύπρο και σίγουρα αυτές που προγραμματίστηκαν να γίνουν δεν καλύπτουν όλη την εμβέλεια του νησιού. Ουσιαστικά είναι αυτό που πρέπει να διαχειριστούμε, καθώς θα έχουμε νέες στάσεις, αλλά δεν θα έχουμε παντού».

Το πρόγραμμα κατασκευής και εγκατάστασης στάσεων, περιλαμβάνει επίσης και την επισκευή παλαιών στάσεων. Δηλαδή, όπως εξήγησε ο υπουργός Μτεαφορών, «εκεί που δεν θα τοποθετήσουμε νέες στάσεις, πρόκειται να επιδιορθώσουμε τις παλιές. Οπότε και αυτό είναι κάτι που θα βοηθήσει την επικρατούσα εικόνα, αλλά και πάλι δεν θα είναι εφικτό να καλυφθούν όλες οι στάσεις. Αυτό, οφείλεται στο γεγονός ότι οι στάσεις στις κοινότητες και στους δήμους, είναι αρμοδιότητα των ίδιων των τοπικών αρχών. Πέραν του προγράμματος των 65 εκατομμυρίων για την εγκατάσταση στάσεων, υπάρχουν και άλλες στάσεις οι οποίες είναι στην αρμοδιότητα των κοινοτήτων και των δήμων που πρέπει οι ίδιοι να δώσουν προτεραιότητα».

Αξιοσημείωτο πάντως, είναι το γεγονός πως από την πλευρά του το Υπουργείο Μεταφορών παραχωρεί 2.500 ευρώ στις τοπικές αρχές για κάθε στάση που φτιάχνουν. Για παράδειγμα ο Δήμος Ύψωνα, σύμφωνα με τον κ. Βαφεάδη, «έλαβε αυτό το ποσό και ξόδεψε συνολικά 5.000 ευρώ για την κάθε στάση και τις αναβάθμισε. Στην περίπτωση άλλων δήμων, λαμβάνουν αυτό το ποσό και φτιάχνουν μια αξιοπρεπή στάση. Έτσι, εναπόκειται και στην κάθε κοινότητα και δήμο για το πώς θα διαχειριστούν αυτό το θέμα. Οπότε, πρέπει να συνεχιστεί η δράση εκ μέρους των δήμων και των κοινοτήτων για την εγκατάσταση στάσεων. Δυστυχώς όμως, δεν μπορούν να τοποθετηθούν παντού στέγαστρα, καθώς υπάρχουν χώροι όπου η γεωμετρία του χώρου, δεν επιτρέπουν να τοποθετηθούν στάσεις, διότι ίσως να είναι ένα στενό πεζοδρόμιο».

Αντιλαμβανόμενος την τραγικότητα της κατάστασης που επικρατεί με τις στάσεις-φάντασμα που υπάρχουν σε αρκετά σημεία των δρόμων, ο κ. Βαφεάδης, ανέφερε ότι, «ένας από τους τρόπους για να ελαχιστοποιήσουμε αυτά τα περιστατικά όπως της ηλικιωμένης στην Πάφο, είναι όπως για παράδειγμα οι υπηρεσίες που ξεκινήσαμε και κάνουμε για να εξυπηρετούνται άτομα με ειδικές ανάγκες και να επεκταθεί και στους συνταξιούχους, οι οποίοι θα μπορούν με το να καλούν το λεωφορείο, να πηγαίνει να τους παραλαμβάνει και να τους μεταφέρει στον προορισμό τους. Αυτό είναι κάτι που θα μειώσει τις πιθανότητες να δούμε ξανά στο μέλλον τέτοιου είδους φαινόμενα με ηλικιωμένους να κάθονται στο πεζοδρόμιο».

Υπενθυμίζεται ότι το έργο το οποίο συμφωνήθηκε για την εγκατάσταση στάσεων, πρόκειται να υλοποιηθεί σε τέσσερις φάσεις. Η πρώτη και δεύτερη φάση περιλαμβάνουν την προετοιμασία για μαζική παραγωγή και την έναρξη προπαρασκευαστικών εργασιών και επιδιορθώσεων σε υφιστάμενες στάσεις. Η τρίτη φάση περιλαμβάνει τη μαζική παραγωγή και μαζική επιδιόρθωση στάσεων και θα διαρκέσει πέντε έτη, ενώ η τέταρτη φάση περιλαμβάνει τη μακροχρόνια συντήρηση τους και θα διαρκέσει συνολικά δεκαπέντε έτη.

Δειτε Επισης

Πρώτη Κυρία: Στόχος η θεσμοθέτηση του Φεστιβάλ «Πάμε Τρόοδος»
Θλίψη ΠτΔ για το θάνατο του Χ. Μυλωνά. «Διέπρεψε στους τομείς των επιχειρήσεων»
Λύπη για καθυστέρηση ανέγερσης ειδικού σχολείου «Απ. Λουκάς» εκφράζει η ΠΟΕΔ
Με μεγάλη προσέλευση επισκεπτών ξεκίνησε το Φεστιβάλ «Πάμε Τρόοδος»
Περιοδεία ΠτΔ σε όλες τις επαρχίες-«Να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για να έχουμε περισσότερο κόσμο στην ύπαιθρό»
Εκδήλωση διαμαρτυρίας από ιδιοκτήτες ελλιμενισμένων σκαφών στη Μαρίνα Λάρνακας
Συστήνεται η διυπουργική επιτροπή για τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού-Οι βασικές αλλαγές που δρομολογούνται
Οι ιδιωτικές σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ζητούν απομάκρυνση από την Επιτροπή Παιδείας του Χρ. Σαββίδη
Συνάντηση Δήμου Ακάμα-φορέων για το πολεοδομικό έργο στους Τάφους των Βασιλέων και Κόλπων των Κοραλλίων
Απεβίωσε ο Χαράλαμπος Μυλωνάς-Χαρακτηρίστηκε ως ο πρωτεργάτης της Κυπριακής Ναυτιλίας