Μετά τα ηλεκτρικά, μπαίνουν στο παζάρι και τα οχήματα υδρογόνου-Το κόστος και ο τρόπος λειτουργίας τους

Την ώρα που γίνεται τεράστιος λόγος για την ηλεκτροκίνηση στην Κύπρο και μάλιστα έχει τεθεί ο εθνικός στόχος για πλήρη ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2035, στο παζάρι φαίνεται να εισέρχονται και τα οχήματα υδρογόνου, τα οποία αναμένεται να κυκλοφορούν από τη νέα χρονιά στους κυπριακούς δρόμους, κάτι που σύμφωνα με τους ειδικούς, θα προσφέρει εναλλακτικές και ιδανικές λύσεις στους οδηγούς, αφού θεωρείται επίσης οικονομική επιλογή η οδήγηση με τη χρήση υδρογόνου.

Η συγκεκριμένη μέθοδος, χρησιμοποιείται ήδη τα τελευταία χρόνια και σε άλλες χώρες της Ευρώπης και μάλιστα έχει χαρακτηριστεί ως αποδοτική, κάτι που ουσιαστικά θα «κοντράρει» τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θεωρούνται η διακίνηση της επόμενης γενιάς. Πάντως, η τιμή τους, δεν διαφέρει κατά πολύ από τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά είναι πανομοιότυπη, αφού αρχίζουν από τις 40.000 ευρώ και αναλόγως των υπηρεσιών που προσφέρουν, τότε η τιμή τους διαφοροποιείται.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα, οι εταιρείες που παράγουν οχήματα υδρογόνου είναι η Toyota, η Honda και η Hyundai, με τις υπόλοιπες εταιρείες να βρίσκονται στο στάδιο της παραγωγής τέτοιου είδους οχημάτων, αφού αναμένεται ότι μεγάλη μερίδα οδηγών θα τα προτιμήσει για την αγορά τους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς πάντως, σήμερα το θέμα της υδρογονοκίνησης βρίσκεται στο στάδιο της μετάβασης της Νομοθεσίας για να αδειοδοτηθεί προσωπικό το οποίο θα είναι σε θέση να επισκευάζει οχήματα υδρογόνου, κάτι το οποίο συζητείται από το 2019 και εντεύθεν, ωστόσο, ακόμη δεν έχουν θεσμοθετηθεί οι επαγγελματίες μηχανικοί για να επισκευάζουν αυτού του τύπου οχήματα.

Όπως εξήγησε στον REPORTER o Μηχανολόγος και Μηχανικός Οχημάτων, Χαράλαμπος Καπετάνιος, στην παρούσα φάση μπορεί να μην κυκλοφορούν στην αγορά τα οχήματα υδρογόνου, ωστόσο, αναμένεται να εισέλθουν σύντομα τους κυπριακούς δρόμους. «Αφού ολοκληρωθεί ο σταθμός που βρίσκεται σε εξέλιξη στη Λάρνακα που αναμένεται να λειτουργεί μέσα του 2025, αναμένεται ότι θα αρχίσουν σιγά-σιγά να έρχονται και να κυκλοφορούν με το τέλος του χρόνου. Θα μπορούν να έρχονται τόσο νέα οχήματα υδρογόνου, αλλά και να γίνονται μετατροπές σε υφιστάμενα οχήματα, πράγμα το οποίο συμβαίνει και σε άλλες χώρες της Ευρώπης».

Τα τελευταία δυο χρόνια, σύμφωνα με τον Μηχανολόγο Μηχανικό, η Toyota και η Hyundai, είναι οι δυο εταιρείες οι οποίες έχουν τελειοποιήσει την τεχνολογία διακίνησης οχημάτων υδρογόνου και έχουν ήδη παράγει αυτοκίνητα στην αγορά, ενώ οι υπόλοιπες εταιρείες έχουν αγοράσει τον τρόπο παρασκευής για να χρησιμοποιήσουν και στα δικά τους οχήματα. Πιο συγκεκριμένα, η Toyota είναι η πρώτη που έχει παράξει οχήματα υδρογόνου από το 2015, ενώ η Ηοnda το 2016 και ακολούθησε η Hyundai το 2019.

Η εναλλακτική μέθοδος καυσίμου από υδρογόνο, εξήγησε στη συνέχεια ο κ. Καπετάνιος, είναι ένα καύσιμο το οποίο ουσιαστικά προέρχεται από νερό μέσω της διαδικασίας της ηλεκτρόλυσης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που έδωσε ο Μηχανολόγος Μηχανικός, όπου υπάρχει μια ποσότητα αποσταγμένου νερού, το οποίο θερμαίνεται με τη διαδικασία της ηλεκτρόλυσης. Έτσι, τα αέρια που δημιουργούνται από τη θερμότητα του νερού είναι το υδρογόνο, το οποίο είναι αέριο και είναι καύσιμο.

Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα είδος που είναι εκρηκτικό, εντούτοις, σύμφωνα με τον κ. Καπετάνιο, «αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μας φοβίζει και ότι είναι κάτι επικίνδυνο. Είναι μια πάρα πολύ παλιά τεχνολογία, καθώς είναι από το 1839 που έχει ξεκινήσει η χρήση του υδρογόνου».

Αξίζει να αναφερθεί ότι το 2017, έχει ψηφιστεί από τη Βουλή ο Νόμος περί προώθησης και ανάπτυξης των υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, κάτι που σύμφωνα με τον Μηχανολόγο Μηχανικό, καλύπτει τα εναλλακτικά καύσιμα, για να υπάρχει ηλεκτρική ενέργεια, υδρογόνο, βιοκαύσιμα, συνθετικά καύσιμα, φυσικό αέριο και υγραέριο.

Δειτε Επισης

Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί που χαρίζουν πάνω από 1 εκ. ευρώ στο Τζόκερ
Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα Post2Santa για αποστολή γραμμάτων στον Άγιο Βασίλη
Τον θεμέλιο λίθο για τη Μονάδα Κυκλοτρονίου στο Ογκολογικό κατέθεσε ο Πρόεδρος
Λίγοι μήνες στο διάστημα δεν προκαλούν μόνιμη γνωστική εξασθένηση
Υπερψηφίστηκε νομοθεσία που ενισχύει πλαίσιο καταπολέμησης εταιρικής φοροδιαφυγής
Ψηφίστηκε νόμος για κύρωση συμφωνίας ΚΔ-Ελλάδας για φυσικές καταστροφές
Ανακαλούνται τα επιβληθέντα πρόστιμα για πραγματικούς δικαιούχους εταιρειών
Δεν αλλάζει το νομοσχέδιο για Συνήγορο του Ασθενή το Υπ. Υγείας-Μπήκε στο τελικό στάδιο στη Βουλή
«Μαθητές καπνίζουν, σπάζουν παράθυρα, κρέμονται από τα παράθυρα»-Αρκετές καταγγελίες για λεωφορεία
Αποσύρθηκαν από την κυπριακή αγορά παιδικά προϊόντα