Πάσχει η διαχείριση των Κοινοτήτων-Σαθρά φαινόμενα εντοπίζει η Ελεγκτική Υπηρεσία

«Η διαχείριση των Κοινοτήτων πάσχει, είναι ανεπαρκής και σε πολλές περιπτώσεις οδήγησε στην έναρξη ποινικών ερευνών ή/και στην προσαγωγή των υπευθύνων ενώπιον της δικαιοσύνης με καταδίκες που επέφεραν ποινές φυλάκισης και προστίμων για σοβαρά αδικήματα», συμπεραίνει στην έκθεσή της αναφορικά με τις Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα Κοινοτικά Συμβούλια η Ελεγκτική Υπηρεσία.

Όπως αναφέρει, ο εξαιρετικά μεγάλος αριθμός αρχών τοπικής αυτοδιοίκησης, οι υφιστάμενές δομές και ο τρόπος λειτουργίας τους συγκρούονται με τις αρχές της οικονομίας, αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας και παρατηρούνται επανειλημμένα σαθρά φαινόμενα όπως κακοδιαχείριση, ανομία και διαφθορά.

«Η Ελεγκτική Υπηρεσία παρά τις βελτιώσεις που αναμένεται να επέλθουν από τη Μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εξακολουθεί να έχει την άποψη πως η κατάσταση και η δομή στην Τοπική Αυτοδιοίκηση γενικότερα (και στα ΚΣ ειδικότερα όσον αφορά την παρούσα Ειδική Έκθεση) δεν είναι βιώσιμη και συνεπώς η δρομολόγηση και εφαρμογή στην πράξη κατάλληλων διαδικασιών βέλτιστης διακυβέρνησης των Αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πρέπει να αποτελεί για την Κυβέρνηση, αλλά και για τη Βουλή των Αντιπροσώπων, θέμα ύψιστης προτεραιότητας», σημειώνεται στην έκθεση.

Μεταξύ των ευρημάτων που καταγράφονται είναι η μη σύγκληση τακτικών μηνιαίων συνεδριών του Συμβουλίου, κατά παράβαση του άρθρου 41(1) του περί Κοινοτήτων Νόμου, η μη τήρηση πρακτικών ή τήρηση ελλιπών πρακτικών των συνεδριών του Συμβουλίου, κατά

παράβαση του άρθρου 42 του Νόμου, η συμμετοχή Μελών του ΚΣ σε συνεδρίες, για την αξιολόγηση και κατακύρωση προσφορών σε συγγενικά τους πρόσωπα ή σε εταιρείες που ανήκουν σε Μέλη του ΚΣ, κατά παράβαση του άρθρου 42 του περί Γενικών Αρχών του Διοικητικού Δικαίου Νόμου και του Κανονισμού 7 της Κ.Δ.Π. 242/2012. Επίσης, η μη αποστολή ή αποστολή με καθυστέρηση πρακτικών στον Έπαρχο για άσκηση ελέγχου νομιμότητας επί των αποφάσεων του Συμβουλίου, κατά παράβαση του άρθρου 42(1) του περί Κοινοτήτων Νόμου και η καθυστέρηση στον έλεγχο νομιμότητας των αποφάσεων των ΚΣ και ελλιπής εποπτεία των ΚΣ από τους Επάρχους.

Συστήθηκε όπως οι Κοινοτάρχες συγκαλούν τακτικές μηνιαίες συνεδρίες του Συμβουλίου και όπως τηρούνται πρακτικά, σύμφωνα με τις διατάξεις του περί Κοινοτήτων Νόμου. Επίσης, σε περιπτώσεις όπου τα ΚΣ αναθέτουν την εκτέλεση εργασιών σε ή την αγορά υπηρεσιών από συγγενικά πρόσωπα Μελών του Συμβουλίου ή σε εταιρείες που ανήκουν σε Μέλη ή σε συγγενικά πρόσωπα Μελών του Συμβουλίου, η απόφαση και συζήτηση του θέματος αυτού να καταγράφεται στα πρακτικά και καθ’ όλη τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος τα επηρεαζόμενα Μέλη να αποχωρούν από τη συνεδρία. Επιπρόσθετα, συστήθηκε όπως οι Έπαρχοι εξασκούν πιο αποτελεσματικό και ικανοποιητικό έλεγχο της νομιμότητας των αποφάσεων των ΚΣ και να επιλαμβάνονται, το γρηγορότερο, των προβλημάτων που αναφύονται.

Σε ό,τι αφορά τους Προϋπολογισμούς, η Ελεγκτική Υπηρεσία εντόπισε μη ετοιμασία προϋπολογισμών, και μη προσκόμιση τους για έλεγχο κατά παράβαση του άρθρου 64 του περί Κοινοτήτων Νόμου, μη έγκαιρη υποβολή ή μη υποβολή των ετήσιων προϋπολογισμών στον οικείο Έπαρχο προς έγκριση και νη έγκαιρη έγκριση ή μη έγκριση των προϋπολογισμών από τον οικείο Έπαρχο και τον Υπουργό Οικονομικών, κατά παράβαση του άρθρου 64(3) του περί Κοινοτήτων Νόμου και του άρθρου 93 του περί της Δημοσιονομικής Ευθύνης και του Δημοσιονομικού Πλαισίου Νόμου.

Εντοπίστηκαν επίσης πληρωμές χωρίς την ύπαρξη σχετικών πιστώσεων στους προϋπολογισμούς και διενέργεια σημαντικών υπερβάσεων σε διάφορα κονδύλια των προϋπολογισμών, χωρίς την εκ των προτέρων έγκριση του Έπαρχου, κατά παράβαση του άρθρου 64(3) του περί Κοινοτήτων Νόμου. Συστήθηκε όπως τα ΚΣ συμμορφώνονται με τις διατάξεις του περί Κοινοτήτων Νόμου και του περί της Δημοσιονομικής Ευθύνης και του Δημοσιονομικού Πλαισίου Νόμου, σε σχέση με την ετοιμασία, έγκριση και εκτέλεση των προϋπολογισμών.

Υπήρξε, παράλληλα, απευθείας ανάθεση συμβάσεων για την εκτέλεση έργων ή/και την προμήθεια αγαθών ή/και υπηρεσιών, για ποσά μεγαλύτερα των ορίων που προνοούνται από τη νομοθεσία, χωρίς την τήρηση της διαδικασίας δημοσίων συμβάσεων, κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας. Συστήθηκε όπως τα ΚΣ ακολουθούν τις νενομισμένες διαδικασίες περί δημοσίων συμβάσεων και όπως συμμορφώνονται με τις πρόνοιες της σχετικής νομοθεσίας.

Συγγενικά πρόσωπα και συμβατικές σχέσεις

Αναφέρεται ακόμη πως διενέργεια πληρωμών για εκτέλεση εργασιών από Προέδρους ή/και Μέλη ή/και υπαλλήλους ΚΣ κατά παράβαση του άρθρου 16(2) του περί Κοινοτήτων Νόμου, σύμφωνα με το οποίο Κοινοτάρχης ή Μέλος Συμβουλίου δεν μπορεί να έχει συμβατική σχέση με το Συμβούλιο για την εκτέλεση εργασιών ή την παροχή υπηρεσιών με αμοιβή και υπάλληλος του Συμβουλίου δεν μπορεί να έχει ενδιαφέρον άμεσα ή έμμεσα είτε προσωπικά είτε μέσω της συζύγου, τέκνου ή συνεταίρου του σε σύμβαση που έχει συναφθεί με το Συμβούλιο ή σε εργασία που έχει εκτελεσθεί για το Συμβούλιο. Συστήθηκε πως τα ΚΣ προχωρήσουν σε ανάκτηση των ποσών που πληρώθηκαν κατά παράβαση της νομοθεσίας για τους πιο πάνω σκοπούς.

Σε ό,τι αφορά τη διενέργεια πληρωμών σε συγγενικά πρόσωπα Μελών του ΚΣ ή/και σε εταιρείες που ανήκουν σε συγγενικά πρόσωπα Μελών, χωρίς να ακολουθηθούν οι νόμιμες διαδικασίες, κατά παράβαση του άρθρου 42(2) του περί των Γενικών Αρχών του Διοικητικού Δικαίου Νόμου και του Κανονισμού 7(2)(α) της Κ.Δ.Π 242/2012, συστήθηκε αυστηρή συμμόρφωση με τις πρόνοιες της νομοθεσίας.

Διαπιστώθηκε ακόμη πως μέλη του Συμβουλίου και σε πολλές περιπτώσεις χωρίς να αναφέρονταν σ’ αυτά επαρκείς λεπτομέρειες και πληρωμές για αγορά αγαθών ή/και υπηρεσιών χωρίς τα απαραίτητα παραστατικά/δικαιολογητικά, καθώς και διενέργεια πληρωμών μεγάλων ποσών με μετρητά, κατά παράβαση του άρθρου 68 του περί Κοινοτήτων Νόμου.

Συστήθηκε όπως σε όλες τις περιπτώσεις εκδίδονται εντάλματα πληρωμής και επισυνάπτονται σε αυτά όλα τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία (τιμολόγια, αποδείξεις είσπραξης κ.λπ.). Επίσης, στα εντάλματα πληρωμής πρέπει να γίνεται αναφορά σε πρακτικά του Συμβουλίου που αφορούν την έγκριση της σχετικής δαπάνης και σε προσφορές στις περιπτώσεις όπου εφαρμόζεται. Επιπρόσθετα, συστήθηκε όπως οι πληρωμές διενεργούντα με επιταγές οι οποίες εκδίδονται στο όνομα του δικαιούχου ή εμβάσματα, έπειτα από την προσκόμιση νόμιμων παραστατικών και μόνο μικρές ημερήσιες ανάγκες/δαπάνες να εξοφλούνται με μετρητά. Ζητήθηκε, επίσης, να ακολουθούνται οι συστάσεις αναφορικά με τη διενέργεια εισφορών σε μη εγκεκριμένα φιλανθρωπικά ιδρύματα ή σε εγκεκριμένα φιλανθρωπικά ιδρύματα χωρίς όμως την εκ των προτέρων έγκριση του Έπαρχου, κατά παράβαση του άρθρου 83(ιγ) του περί Κοινοτήτων Νόμου ή/και χωρίς να υποστηρίζονται από τα απαραίτητα παραστατικά/δικαιολογητικά.

Απολαβές και εκδηλώσεις

Στα ευρήματα της Ελεγκτικής περιλαμβάνεται και η άσκηση καθηκόντων Γραμματέα από Κοινοτάρχες με αμοιβή, χωρίς την εκ των προτέρων έγκριση του Έπαρχου, κατά παράβαση του άρθρου 51 του περί Κοινοτήτων Νόμου. Συστήθηκε όπως τα ΚΣ να ακολουθούν διαδικασίες οι οποίες συμμορφώνονται με τις πρόνοιες του περί Κοινοτήτων Νόμου. Υπήρξε, ακόμη, διενέργεια πληρωμών προς Προέδρους ή/και Μέλη Συμβουλίων για οδοιπορικά έξοδα και έξοδα παραστάσεως χωρίς αποδεικτικά στοιχεία και συστήθηκε όπως τα οδοιπορικά έξοδα και τα έξοδα παραστάσεως υποστηρίζονται με τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία.

Ταυτόχρονα, ΚΣ δεν προέβησαν σε μείωση των απολαβών του προσωπικού (κατά τα έτη που ίσχυε η μείωση των απολαβών 2012 - 2022) και δεν κατέβαλαν στο κράτος τα σχετικά ποσά κατά παράβαση των σχετικών νομοθεσιών (Ν.168(Ι)/2012 και Ν.31(Ι)/2013). Συστήθηκε συμμόρφωση των Συμβουλίων με τις πρόνοιες της νομοθεσίας, με αναδρομική ισχύ, και καταβολή των οφειλόμενων ποσών στο κράτος.

Αναφορικά με τις εκδηλώσεις, εντοπίστηκε μη καταγραφή των σχετικών αποφάσεων για δαπάνες που καταβλήθηκαν για πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις στα πρακτικά των συνεδριών του ΚΣ, μη ετοιμασία καταστάσεων εσόδων και εξόδων, μη τήρηση μητρώου εισιτηρίων και μη προσκόμιση/διατήρηση παραστατικών εξόδων. Συστήθηκε όπως τα ΚΣ τηρούν καταστάσεις εσόδων και εξόδων για τις εκδηλώσεις που διοργανώνουν καθώς και τα σχετικά παραστατικά.

Ταυτόχρονα διαπιστώθηκε μη διενέργεια αποκοπής σε μηνιαία βάση από τους μισθούς των υπαλλήλων και μη θεσμοθέτηση Κανονισμών που να διέπουν τα Ταμεία Συντάξεως και Φιλοδωρημάτων και τα Ταμεία Προνοίας, καθώς και μη εγγραφή των Ταμείων σύμφωνα με τη νομοθεσία και μη διενέργεια αναλογιστικών μελετών για τη βιωσιμότητα των Ταμείων Συντάξεως και Φιλοδωρημάτων. Συστήθηκε όπως τα ΚΣ καταβάλλουν τις εισφορές που τους αναλογούν προς τα Ταμεία Συντάξεως και Προνοίας σε μηνιαία βάση, να θεσμοθετήσουν Κανονισμούς που να διέπουν τη λειτουργία των εν λόγω Ταμείων και να προχωρήσουν σε εγγραφή των Ταμείων, σύμφωνα με τις πρόνοιες της νομοθεσίας και να διενεργούν αναλογιστικές μελέτες για τα Ταμεία Συντάξεως τουλάχιστον κάθε τρία χρόνια για να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα και η επάρκεια των συντάξεων.

Εντοπίστηκε, δε, μη τήρηση καθολικού χρεωστών και ύπαρξη μεγάλων εισπρακτέων ποσών σε σχέση με φορολογίες, δημοτικά τέλη και υδατοπρομήθεια, που σε κάποιες περιπτώσεις δεν περιλαμβάνουν τα υπόλοιπα που οφείλονται από προηγούμενα έτη. Επίσης, μη εφαρμογή επαρκούς μηχανισμού ελέγχου σε σχέση με τα εισπρακτέα ποσά. Η Ελεγκτική καταγράφει και καθυστέρηση ή/και αμέλεια λήψης νομικών μέτρων για ανάκτηση των οφειλόμενων ποσών. Συστήθηκε όπως τα ΚΣ τηρούν καθολικό χρεωστών με επικαιροποιημένες πληροφορίες και σε περίπτωση σημαντικών καθυστερήσεων να λαμβάνονται έγκαιρα όλα τα αναγκαία μέτρα περιλαμβανομένων και των αστικών αγωγών για είσπραξη των καθυστερήσεων.

Προσωπικό

Παρατηρήθηκε μη τήρηση δελτίων υπηρεσίας στα οποία να καταχωρίζονται τα στοιχεία της μισθοδοσίας του προσωπικού (μισθολογική κλίμακα, ετήσιες προσαυξήσεις, τιμαριθμικό επίδομα, υπερωρίες, αποκοπές και καταβολές στα διάφορα Ταμεία του κράτους) και μη τήρηση ή ελλιπής τήρηση προσωπικών φακέλων στους οποίους να περιλαμβάνονται αποφάσεις του ΚΣ σχετικά με προσλήψεις/προαγωγές/αναβαθμίσεις (αντίγραφα τίτλων σπουδών και εργασιακής πείρας, συμβόλαια εργοδότησης κ.λπ.).

Ακόμη υπήρξε μη τήρηση ή ελλιπής τήρηση παρουσιολογίων στα οποία να συμπληρώνεται επί καθημερινής βάσης η ώρα προσέλευσης και αποχώρησης από την εργασία, οποιαδήποτε άδεια ανάπαυσης ή άδεια ασθενείας, απουσία για υπηρεσιακούς λόγους, κ.λπ. Συστήθηκε στα ΚΣ να προβούν άμεσα σε διορθωτικά μέτρα όσον αφορά την ορθή τήρηση των δελτίων υπηρεσίας, προσωπικών φακέλων, και παρουσιολογίων.

Αναφορικά με το προσωπικό, διαπιστώθηκε απασχόληση ωρομίσθιου προσωπικού για εκτέλεση γραφειακών καθηκόντων, ενώ η πρόσληψη προσωπικού πάνω σε ωριαία βάση για εκτέλεση γραφειακών ή άλλων καθηκόντων μόνιμου υπαλλήλου απαγορεύεται από τους Κανονισμούς των Όρων Απασχόλησης Ωρομίσθιου Προσωπικού. Υπήρξε επίσης πρόσληψη εργατικού προσωπικού χωρίς να υπάρχουν οι ανάλογες πιστώσεις στον προϋπολογισμό και προσλήψεις εργατών χωρίς διαδικασία προκήρυξης, αξιολόγησης, προσωπικής συνέντευξης, υπογραφής συμβολαίου κ.λπ. και χωρίς να γίνεται αναφορά σε απόφαση του ΚΣ για το εν λόγω θέμα. Καταγράφηκε, δε, πρόσληψη εργατικού προσωπικού χωρίς την έγκριση του Υπουργείου Εσωτερικών. Συστήθηκε στα ΚΣ να ακολουθούν διαδικασίες οι οποίες να συνάδουν με τις πρόνοιες της νομοθεσίας.

Εντοπίστηκαν, παράλληλα, καθ’ υπέρβαση εξουσίας εργοδότηση ατόμων με το καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών χωρίς να τηρηθούν οι υπό του Νόμου προβλεπόμενες διαδικασίες, και η μετατροπή τους σε εργοδοτούμενους αορίστου χρόνου και προσλήψεις προσωπικού χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η κατά Νόμο έγκριση του Υπουργού Εσωτερικών για τη δημιουργία των θέσεων και για την έγκριση των σχετικών σχεδίων υπηρεσίας και των μισθολογικών κλιμάκων των θέσεων, ως προβλέπεται στο άρθρο 49(1) του περί Κοινοτήτων Νόμου. Υπήρξαν και προσλήψεις προσώπων κατά παράβαση του περί της Απαγόρευσης Πλήρωσης Κενών Θέσεων στο Δημόσιο και στον Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα (Ειδικές Διατάξεις) Νόμου του 2013 (Ν.21(Ι)/2013).

Συστήθηκε στα ΚΣ να εφαρμόζουν διαδικασίες οι οποίες να συνάδουν με τις πρόνοιες της νομοθεσίας. Σημειώνεται ότι, το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού έχει επισημάνει ότι στις περιπτώσεις όπου ανάδοχος σύμβασης παροχής υπηρεσιών θεωρηθεί ότι έχει αποκτήσει καθεστώς μισθωτού προσώπου, επειδή δεν έχουν τηρηθεί οι οδηγίες που αφορούν στη σύναψη και παρακολούθηση των συμβάσεων για αγορά/μίσθωση υπηρεσιών, θα πρέπει να εξετάζεται θέμα αστικής ή/και ποινικής ευθύνης και επιπρόσθετα πειθαρχικής ευθύνης των ελέγχοντων λειτουργών ή και άλλων εμπλεκόμενων λειτουργών.

Ελλείμματα

Σε ελέγχους επαλήθευσης μετρητών ταμείων ΚΣ, ο λογαριασμός μετρητών παρουσίαζε υπόλοιπο το οποίο δεν συμφωνούσε με τα πραγματικά μετρητά που υπήρχαν στην κατοχή του ΚΣ. Αυτό οφειλόταν είτε σε παράνομη κατοχή μετρητών από φυσικά πρόσωπα, είτε σε ελλιπείς λογιστικές εγγραφές είτε σε συνδυασμό. Εντοπίστηκαν και περιπτώσεις όπου Προέδροι, Μέλη ή/και υπάλληλοι ΚΣ εισέπραξαν/έλαβαν μετρητά και δεν εξέδωσαν απόδειξη είσπραξης ή έκαναν κατακράτηση μετρητών τα οποία καταθέσαν σε λογαριασμό του ΚΣ μετά από παρέλευση μεγάλου χρονικού διαστήματος, είτε αυτοβούλως, είτε επειδή εγέρθηκαν υποψίες προς το πρόσωπό τους για παράνομη κατοχή μετρητών του ΚΣ.

Συστήθηκε όπως τα ΚΣ παρακολουθούν σε μηνιαία βάση, τα υπόλοιπα του ταμείου και των συμφιλιώσεων και να διασφαλίζουν ότι οι όποιες διαφορές ή εκκρεμότητες εντοπίζονται και διευθετούνται αμέσως. Η εν λόγω διαδικασία είναι εφικτή μόνο με την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος χρηματοοικονομικής πληροφόρησης. Σε περιπτώσεις ελλείμματος μετρητών, αυτές να διερευνώνται άμεσα, να γίνεται καταγγελία στους αρμόδιους φορείς (Αστυνομία, Επάρχους κ.λπ.) και να λαμβάνονται νομικά μέτρα ανάκτησης των μετρητών που υπολείπονται από το ταμείο.

Καλωσορίζει τα ευρήματα το ΥΠΕΣ

Σε συνέχεια της δημοσιοποίησης σήμερα από την Ελεγκτική Υπηρεσία της «Ειδικής Έκθεσης Ελέγχου Αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Κοινοτικά Συμβούλια για την περίοδο 1998-2018», το Υπουργείο Εσωτερικών καλωσορίζει τα ευρήματα που καταγράφονται στην Έκθεση, τα πλείστα εκ των οποίων, επί της αρχής, βρίσκουν σύμφωνο το Υπουργείο.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωσή του, «λαμβάνοντας υπόψη ότι οι διαπιστώσεις στην εν λόγω Έκθεση αφορούν την 20ετία μέχρι το 2018, και από αυτές προκύπτουν περιπτώσεις κακοδιαχείρισης σε Κοινοτικά Συμβούλια, αποδεικνύεται η αναγκαιότητα για υλοποίηση της μεταρρύθμισης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης».

«Ιδιαίτερα σε σχέση με τις Κοινότητες, η δημιουργία των Συμπλεγμάτων Παροχής Υπηρεσιών (ΣΠΥ) αναμένεται να εξορθολογήσει το μοντέλο λειτουργίας τους και να ενισχύσει τη διαφάνεια, τη χρηστή διοίκηση και την αποδοτική εξυπηρέτηση των πολιτών. Η οργανωτική δομή και η στελέχωση των ΣΠΥ με επιστημονικό και εξειδικευμένο προσωπικό, που θα στηρίζει το έργο και τις αρμοδιότητες των Κοινοτικών Συμβουλίων, θα τερματίσουν τα φαινόμενα κακοδιαχείρισης και διαφθοράς που παρατηρούνταν σε αρκετές περιπτώσεις», επισημαίνει το ΥΠΕΣ.

«Το νέο σύστημα λειτουργίας των Τοπικών Αρχών είναι χωρίς αμφιβολία ένα μοντέλο σαφώς καλύτερο από το υφιστάμενο. Είναι και δική μας διαπίστωση ότι, για να εξυπηρετήσει στο μέγιστο και αποτελεσματικά τους πολίτες, το νέο αυτό σύστημα χρήζει συνεχών βελτιωτικών ενεργειών. Ως Κυβέρνηση, είμαστε σε ετοιμότητα για την επίλυση προβλημάτων που πιθανόν να προκύψουν το πρώτο μεταβατικό διάστημα, αλλά και για την υλοποίηση των κινήσεων εκείνων που θα ρυθμίσουν αδυναμίες της νομοθεσίας», τόνισε το Υπουργείο.

«Όπως έχουμε πολλές φορές επισημάνει, τα οφέλη της μεταρρύθμισης θα γίνονται ολοένα και πιο αντιληπτά στην καθημερινότητα των πολιτών με το πέρας του χρόνου. Συγκεκριμένα για τις Κοινότητες τα οφέλη θα είναι πολλαπλά και θα εξορθολογήσουν τον τρόπο λειτουργίας τους, διατηρώντας ταυτόχρονα τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της κάθε τοπικής κοινωνίας», πρόσθεσε.

«Εν κατακλείδι, η συνεργασία του Υπουργείου Εσωτερικών με την Ελεγκτική Υπηρεσία είναι αγαστή, γεγονός που αποτυπώνεται στην Έκθεση της Υπηρεσίας, με αναφορά σε υιοθέτηση των εισηγήσεων της Υπηρεσίας στο σχετικό τροποποιητικό νομοσχέδιο. Το Υπουργείο Εσωτερικών εργάζεται εντατικά και με προσήλωση για την ομαλή έναρξη της μεταρρύθμισης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την 1η Ιουλίου», κατέληξε το Υπουργείο.

Δειτε Επισης

Η Κύπρος έχει τη δυνατότητα να απορροφήσει συνολικά κονδύλια ύψους €3,193 δισ.
Για ηλεκτρονική διακυβέρνηση συζήτησαν αξιωματούχοι της Τουρκίας στα κατεχόμενα
Η Βουλή εισάγει διεθνή πρότυπα χειρισμού βίας και παρενόχλησης στον χώρο εργασίας
Συγκεκριμένες πολιτικές πρωτοβουλίες για σπάσιμο αδιεξόδου στο Κυπριακό ζήτησε ο Στεφάνου στις Βρυξέλλες
«Η Κομισιόν έτοιμη να παράσχει υποστήριξη αν επαναληφθούν διαπραγματεύσεις στο Κυπριακό»
Νίκος Χριστοδουλίδης και Κυριάκος Μητσοτάκης στο 2ο Greece-Cyprus Summit
Η ExxonMobil ξεκινά γεωτρήσεις στα τεμάχια 5 και 10 περί τα μέσα Ιανουαρίου
Συνεχίζει τις προκλήσεις η Τουρκία-«Πρέπει να προβάλουμε απευθείας πτήσεις και εμπόριο»
Δείπνο προς τιμήν του Τατάρ από τον Τούρκο Πρέσβη στις Βρυξέλλες
Στα τέλη Ιανουαρίου τοποθετεί την πενταμερή ο Τατάρ-Μίλησε για συμμετοχή ΗΒ «σε χαμηλότερο επίπεδο»