Δεν συμφωνούν ούτε με την ενδιάμεση λύση του cashback οι ηλικιωμένοι-Ζητούν περισσότερες ΑΤΜ στα ορεινά

Με μια τεράστια ταλαιπωρία βρίσκεται αντιμέτωπη μερίδα κατοίκων των ορεινών κοινοτήτων και ιδιαίτερα ηλικιωμένοι, οι οποίοι φαίνεται να ψάχνουν με το σταγονόμετρο κάποιο ΑΤΜ για να πραγματοποιήσουν τις συναλλαγές τους, αφού έχουν μειωθεί τα υποκαταστήματα, με τις τράπεζες την ίδια ώρα, να διαμηνύουν ότι βρίσκονται δίπλα στους κάτοικους των απομακρυσμένων περιοχών και μάλιστα, θέτουν ως εναλλακτικές λύσεις τις συναλλαγές μέσω διαδικτύου και το cashback.

Μετά και τη συζήτηση που έχει ξεκινήσει ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εμπορίου, χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποιο ουσιώδης αποτέλεσμα, η Ένωση Κοινοτήτων, εκφράζει την ανησυχία της για την κατάσταση που επικρατεί, ενώ, επισημαίνουν παράλληλα ότι ένας μεγάλος αριθμός ηλικιωμένοι που διαβιεί στα ορεινά, αδυνατεί να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο και κατ’ επέκταση να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος της Ένωσης Κοινοτήτων Κύπρου, Ανδρέας Κιτρομηλίδης στον REPORTER, «πρόκειται για ένα θέμα το οποίο συζητήσαμε και με τις τράπεζες χωρίς να βρούμε ανταπόκριση και το είχαμε πει κι άλλες φορές. Είναι ένα αρκετά λεπτό ζήτημα και δεν αναμένουμε ότι θα αλλάξουν τη θέση τους οι τράπεζες για να εγκαταστήσουν νέες ΑΤΜ σε απομακρυσμένες κοινότητες και σε κάποιες άλλες περιοχές».

Τα παράπονα που φθάνουν στην Ένωση Κοινοτήτων κυρίως από ηλικιωμένους που αδυνατούν να εξυπηρετηθούν, φαίνεται να είναι σχεδόν καθημερινά. Παρά το γεγονός ότι οι πιο νεαροί κάτοικοι θα εξυπηρετηθούν με τη μετάβασή τους σε κεντρικά σημεία των πόλεων, εντούτοις, το πρόβλημα με τους ηλικιωμένους συνεχίζει να υφίσταται.

Η Ένωση Κοινοτήτων, έχει εις γνώση της ότι ένας μεγάλος αριθμός πολιτών σήμερα εξυπηρετείται μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας, αλλά, αναγνωρίζει το γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός των ηλικιωμένων που δεν μπορεί να εγκλιματιστεί με τις νέες τεχνολογίες. «Θεωρούμε ότι ήρθε η ώρα να δείξουν το κοινωνικό τους πρόσωπο οι τράπεζες και να μην στέκονται μόνο στα κέρδη που αποκομίζουν. Πρέπει να βοηθήσουμε και να στηρίξουμε τους κατοίκους των ορεινών κοινοτήτων», πρόσθεσε ο κ. Κιτρομηλίδης.

Οι εναλλακτικές λύσεις που θέτουν οι τράπεζες

Αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που έχουν προκύψει λόγω της έλλειψης καταστημάτων στα ορεινά, οι τράπεζες, θέτουν στο τραπέζι εναλλακτικές λύσεις, όπως το cashback, τις διαδικτυακές συναλλαγές και η εξυπηρέτηση μέσω τηλεφώνου. Άλλωστε, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος Τύπου του Συνδέσμου Τραπεζών Ανδρέας Κωστουρής, σήμερα μέσω αυτών των οδών εννέα στους δέκα, κάνουν τις βασικές τραπεζικές συναλλαγές που είναι κατάθεση, ανάληψη, αποστολή χρημάτων και κατάθεση επιταγών.

Στην παρούσα φάση, οι τράπεζες, σύμφωνα με τον κ. Κωστουρή, ακούνε και κατανοούν το πρόβλημα που παρατηρείται στις απομακρυσμένες κοινότητες και προσπαθούν να το επιλύσουν μέσω του δικτύου καταστημάτων. Δηλαδή, να υπάρχουν ΑΤΜ σε μικρές σχετικά αποστάσεις σε ακτίνα πέντε ή δέκα χιλιομέτρων. Επίσης, σημαντική εξυπηρέτηση, αποτελεί και το cashback στις περιπτώσεις όπου παρέχεται από επιχειρήσεις, όπως πρατήρια, μπακάλικα, φαρμακεία ή πρακτορεία στοιχημάτων.

Το cashback, όπως εξήγησε στη συνέχεια ο εκπρόσωπος Τύπου των τραπεζών, θεωρείται ως μια προσωρινή λύση στο πρόβλημα, καθώς είναι κάτι που έχει όριο μέχρι τα 100 ευρώ ημερησίως. «Είναι πολύ βολικό αλλά για μικρά ποσά. Είναι κάτι που θεωρείται επιτυχημένο τα τελευταία χρόνια, καθώς ο αριθμός των επιχειρήσεων που έχει ενταχθεί αυξάνεται κατά δεκάδες κάθε χρόνο σε όλες τις περιοχές της Κύπρου. Θεωρούμε ότι είναι μια ενδιάμεση λύση, αφού οι κοινωνίες κινούνται σε ανέπαφες συναλλαγές και σε ηλεκτρονικές συναλλαγές. Πλέον τα κινητά μας έχουν γίνει τα πορτοφόλια μας και η κάθε επιχείρηση έχει γίνει ένα σημείο αποδοχής ηλεκτρονικού χρήματος», ανέφερε ο κ. Κωστουρής.

Παράλληλα, επικρατεί η γενική εκτίμηση ότι υπάρχουν και οι ηλικιωμένοι σήμερα οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι και πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους και ηλεκτρονικά. Το πρόβλημα ωστόσο, είναι τα άτομα τα οποία δεν είναι εξοικειωμένα με την τεχνολογία και δεν έχουν πρόσβαση, λόγω προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζουν, σε κάποιο ΑΤΜ.

Δειτε Επισης

Xαιρετίζει τη ψήφιση πρότασης νόμου για εγκλωβισμένους αγοραστές το ΥΠΕΣ-«Τέλος στο αδιέξοδο για 9.497 περιπτώσεις»
Παρατείνεται η χρονική περίοδος για κρατική χρηματοδότηση στον ΟΚΥπΥ
Nέα κίτρινη προειδοποίηση-Σκαρφαλώνει στους 41 βαθμούς ο υδράργυρος
Ολοκληρώθηκε η συζήτηση Κανονισμών για Υπ. Διαχείρισης τ/κ Περιουσιών στην Επιτροπή Προσφύγων
Ενημερώνει για τις διαδικτυακές αγορές η Υπ. Προστασίας Καταναλωτή-Όσα ισχύον για φόρο και ΦΠΑ
Από 1η Ιουλίου τερματίζονται οι πληρωμές Φόρου και Εισφορών (PAYE/DAS) μέσω Φορολογικής Πύλης
Πρόταση νόμου για ενημέρωση από Αστυνομία για τους χώρους και τις ώρες λειτουργίας των καμερών
Κοινή ανακοίνωση εκπαιδευτικών οργανώσεων-«Aθέτηση συμφωνίας για αύξηση οργανικών θέσεων, οδηγεί σε σύγκρουση»
Παρατείνεται η υποβολή δήλωσης ΦΠΑ και η πληρωμή οφειλόμενου ΦΠΑ
Σε δημόσια διαβούλευση Νομοσχέδιο για διαφάνεια και πολιτική διαφήμιση