Παραλίγο «νέα Τέμπη» στην Αττική-Αποφεύχθηκε σύγκρουση τρένων την τελευταία στιγμή

Ένα θρίλερ καταγράφηκε παραμονές των Χριστουγέννων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αττικής, καθώς δύο τρένα απέφυγαν τη σύγκρουση κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή και από τύχη δεν σημειώθηκε νέο σιδηροδρομικό δυστύχημα, ένα χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Τα Νέα», ένα συμβάν που σημειώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2023, στις 12:19, θέτει σε πλήρη αμφισβήτηση την εμπέδωση της ασφαλούς λειτουργίας όλων των εμπλεκομένων στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις.

Πού σημειώθηκε το περιστατικό

Το σοβαρό περιστατικό καταγράφηκε στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών και αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train. Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται κυριολεκτικά στο πάρα πέντε. Αυτό έγινε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος φώναζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, κάτι που ευτυχώς συνέβη, προτού οι δύο αμαξοστοιχίες έρθουν «αντιμέτωπες» στη γραμμή 102.

Τι ισχυρίστηκε ο μηχανοδηγός

Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρεται μάλιστα ότι εκείνη την ώρα στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή. Ο μηχανοδηγός ισχυρίστηκε ότι έγινε «υπέρβαση σήματος», δηλαδή δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο, λόγω ολίσθησης των γραμμών-τροχών.

Καταγράφηκε το συμβάν

Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν κι αυτοί από την πλευρά τους ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών! Η εταιρεία δεν προέβη σε άλλη επίσημη εκτίμηση ή ανακοίνωση.

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος δήλωσε το περιστατικό, λόγω της σοβαρότητάς του, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα, ζήτησε από την Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να φανεί αν υπήρξε ολίσθηση στις ράγες. Η παράδοση δεν έχει γίνει ακόμα.

Η ΡΑΣ ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.

Πηγή: Έθνος

Δειτε Επισης

ΒΙΝΤΕΟ: Αφαίρεσαν τα πανό υποψήφιου για τις εκλογές και του άφησαν φάκελο για να ψηφίσει άλλη-Προχωρεί σε καταγγελία
Φαίδωνος: Σύντομα ολοκληρώνονται οι έξυπνες στάσεις επιβίβασης
«Πρέπει να σκληρύνει» έγραφε ο πατέρας που κακοποίησε τον 6χρονο γιο του σε διάδρομο γυμναστηρίου
Συνεχίζεται η παράδοση με τη συνάντηση Επιταφίων στην Πάφο
Άρχισαν να γράφουν οι κάμερες που τοποθετήθηκαν στα δυο σημεία του Στροβόλου
Κατάπαυση του πυρός με το Ισραήλ για 40 μέρες εξετάζει η Χαμάς
Κίρμπι: Σε μερικές μέρες ανοίγει το τεχνητό λιμάνι στη Γάζα για ανθρωπιστική βοήθεια από Κύπρο
Η συγκλονιστική ιστορία μιας ατρόμητης κοπέλας που σκότωσε πάνω από 100 ναζί με μια πανέξυπνη τεχνική
Η EΣΚ ενώνει τη φωνή της με τη  Διεθνή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων-Καλεί το Ισραήλ να αφήσει τον Τύπο να εισέλθει στη Γάζα
«Βήμα για σοβαρή αντιμετώπιση βίας κατά γυναικών η νέα Οδηγία»-Όσα υποστηρίζουν Κύπριοι Ευρωβουλευτές