Στο κενό οι καταγγελίες καταναλωτών κατά επιχειρήσεων-Τιμωρίες με προειδοποιήσεις αντί πρόστιμα

Στο κενό φαίνεται να πέφτουν οι καταγγελίες των καταναλωτών που φθάνουν στα χέρια της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτών, αφού όπως καταγγέλλει ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, ενώ υπάρχουν δεκάδες παράπονα και περιπτώσεις πολιτών οι οποίοι έπεσαν θύματα απάτης από επιχειρήσεις, εντούτοις η απόφαση που έλαβε στο τέλος η αρμόδια Υπηρεσία, ήταν απλά να προειδοποιήσει την κάθε επιχείρηση για το αδίκημα που υπέπεσε, χωρίς ωστόσο, να υποβάλλει κάποιο πρόστιμο.

Από την πλευρά τους οι καταναλωτές, είναι έξω φρενών με τον τρόπο που διαχειρίζεται η Υπηρεσία τα παράπονά τους, αφού αντικρύζουν με ιδιαίτερη ανησυχία το γεγονός ότι δεν υπάρχει ανταπόκριση. Γι’ αυτό τον λόγο, οι καταναλωτές, απευθύνονται στον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών, για να λάβουν κάποιες απαντήσεις και να βρουν άκρη στα αιτήματα τους.

Όπως εξήγησε η Νομική Σύμβουλος του Συνδέσμου Καταναλωτών, Βιργινία Χρήστου στον REPORTER, «υπάρχουν αρκετά παράπονα και αντιδράσεις από τους καταναλωτές που φθάνουν κοντά μας, οι οποίοι αναφέρουν ότι δεν βρίσκουν ανταπόκριση στην εν λόγω Υπηρεσία ή ότι δεν ότι ικανοποιούνται από το περιεχόμενο της απάντησης που λαμβάνουν από την Υπηρεσία. Ειδικότερα σε σχέση με καταγγελίες που αφορούν ελαττωματικά προϊόντα, δεν είναι ικανοποιημένοι από τις απαντήσεις της Υπηρεσίας που λαμβάνουν».

Σημειώνεται ότι ο Σύνδεσμος για το 2023, έχει αποστείλει στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, συνολικά 31 καταγγελίες. Ωστόσο, όπως υπέδειξε η κα. Χρήστου, «σε όλες τις καταγγελίες που έχουμε υποβάλει, η απάντηση που λάβαμε είναι ότι εντοπίζεται παράβαση, αλλά θα προχωρήσουν σε προειδοποιητικές επιστολές στις επιχειρήσεις, γιατί δεν θέλουν να επιβάλουν πρόστιμο. Πρόκειται για προειδοποιήσεις, οι οποίες δεν δημοσιεύονται καν στη σελίδα της Υπηρεσίας».

Επίσης, για τη φετινή χρονιά, έχει επιβληθεί μονάχα ένα πρόστιμο σε επιχείρηση, κάτι που όπως ανέφερε η Νομική Σύμβουλος του Συνδέσμου Καταναλωτών, «δείχνει ξεκάθαρα ότι υπάρχει πρόβλημα στη λειτουργία της αγοράς. Έχουμε μεγάλο αριθμό παραπόνων που καταγράφονται και οι ενέργειες αυτές από πλευράς Υπηρεσίας, δεν δικαιολογούν και τη φύση των παραπόνων. Δεν γίνεται την ίδια ώρα που αυξάνονται τα παράπονα, να παραμένει χαμηλός ο αριθμός των προστίμων τα οποία έπρεπε να επιβληθούν».

Αυτά τα πρόστιμα, όπως υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών, δεν συνάδουν με τον κύκλο εργασιών μιας επιχείρησης και δεν αντιπροσωπεύουν τον σκοπό του Ευρωπαίου Νομοθέτη, όπως προκύπτει από το Ευρωπαϊκό κείμενο για τα δικαιώματα του καταναλωτή. «Είναι κάτι που δημιουργήσαμε όλοι μαζί και οι οργανώσεις καταναλωτών και οι αρμόδιες αρχές όλων των κρατών, που προβλέπεται πρόστιμο που φθάνει μέχρι και το ένα εκατομμύριο ευρώ. Επομένως, δεν μπορεί μια Υπηρεσία, όπως αυτή για την Προστασία του Καταναλωτή να αποφεύγει να επιβάλει πρόστιμο στις επιχειρήσεις και να επικαλείται το γεγονός ότι παρέχει εκπαίδευση στις επιχειρήσεις», ανέφερε η κα. Χρήστου.

Την ίδια ώρα, αρκετά ερωτήματα εγείρει το γεγονός ότι η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, έχει αναφέρει ενώπιον της Βουλής, ότι μέσα σε ένα χρόνο έχει πραγματοποιήσει 25.000 επιτόπιους ελέγχους σε επιχειρήσεις. Κάτι που εγείρει αρκετές απορίες σύμφωνα με την κα. Χρήστου, η οποία εξήγησε επίσης ότι η Υπηρεσία είναι υποστελεχωμένη και «δεν είναι δυνατό να πραγματοποιούν καθημερινώς 70 με 90 ελέγχους σε επιχειρήσεις. Ζητήσαμε να μας δώσουν ή να δημοσιεύσουν ένα αρχείο με όλους αυτούς τους ελέγχους για να γνωρίζει και ο καταναλωτής πού να πάει και ποια προβλήματα εντοπίστηκαν. Μέχρι στιγμής, δεν μας έχουν δώσει απάντηση εάν όντως διατηρούν τέτοιο αρχείο και δεν έχουν αναφέρει για το είδος ελέγχου που πραγματοποιούν. Πρόκειται για ένα τεράστιο νομοθετικό πλαίσιο που καλύπτει πολλές κατηγορίες και πρέπει να προσδιοριστεί από πλευράς της Υπηρεσίας, η φύση των ελέγχων που πραγματοποιούνται».

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι καταγγελίες των καταναλωτών το τελευταίο χρονικό διάστημα, επικεντρώνονται στα ελαττωματικά προϊόντα όπου υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις καταναλωτών που καταγγέλλουν επιχειρήσεις οι οποίες τους αναφέρουν ότι μειώνεται το χρονικό πλαίσιο της εγγύησης από δυο χρόνια, σε ένα χρόνο.

Υπάρχουν επίσης αρκετές περιπτώσεις καταγγελιών, όπου καταναλωτές αναφέρουν ότι υπάρχουν διαφορετικές τιμές στο ράφι και άλλες στο ταμείο. Συνήθως οι καταγγελίες αυτές, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, αφορούν περιπτώσεις προϊόντων που βρίσκονται σε προσφορά και στο ταμείο δεν τους κτυπούν την τιμή της προσφοράς, αλλά την αρχική τιμή του προϊόντος. Υπάρχουν επίσης καταγγελίες εταιρειών που χρεώνουν προϊόντα σε καταναλωτές, τα οποία δεν έχουν καν αγοράσει.

Δειτε Επισης

Εγκαινιάστηκε Σταθμός Ανταπόκρισης Πολιτικής Άμυνας στην κοινότητα Φοινιού
Μοιράστηκαν 65.000 μερίδες φαγητού σε 60 οικογένειες σε τέσσερα χρόνια-Η πρωτοποριακή δράση SaveOurFood
Αδήριτη ανάγκη η δημιουργία προγράμματος στήριξης παραβατών μαθητών-Υπό παρακολούθηση το ΥΠΑΝ
Αυξημένη σκόνη στην ατμόσφαιρα και άνεμου στο καιρικού μενού-Στους 27 βαθμούς η θερμοκρασία
Θλίψη στο χώρο του πολιτισμού-Έφυγε από τη ζωή η ιστορικός τέχνης Ελένη Νικήτα
Ο Γιώργος Σκαλιάς ο εκλεκτός του ΠτΔ ως ειδικός σύμβουλος για θέματα εκπαίδευσης
Άνοδος 5,4% στις αφίξεις τουριστών την πρώτη τριμηνία 2024-Αισιοδοξία Υφ. Τουρισμού
«Η Άσσια βίωσε το μίσος των κατακτητών»-Σύντομα παραδίδεται το μνημείο Πεσόντων
Βροχή και καταιγίδα στο μενού του καιρού-Στους 26 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Ενισχυτικά μαθήματα εκμάθησης Ελληνικών χρειάζονται 1100 παιδιά στην εκπαίδευση