Το άγνωστο κουμπί που έχουν όλα τα αυτοκίνητα-Ποιοι οδηγοί δεν πρέπει να το πατούν

Σύμμαχος μας απέναντι στις υψηλές τιμές των καυσίμων είναι η τεχνολογία που βοηθά στην εξοικονόμησή τους. Αυτή όμως μπορεί να είναι υπεύθυνη και για πιθανή έκτακτη επίσκεψη στο συνεργείο.

Με τον πληθωρισμό να καλπάζει σε παγκόσμιο επίπεδο, κάθε συμβουλή οικονομίας είναι ευπρόσδεκτη για τα νοικοκυριά και τους οδηγούς. Η τεχνολογία αποτελεί σε αυτή την περίπτωση έναν μεγάλο μας σύμμαχο γιατί μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση καυσίμων κατά την οδήγηση. Μπορεί όμως να μας φέρει και προ εκπλήξεως, ειδικά εάν έχουμε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.

Eco Button 2

Η τεχνολογία για την οποία κάνουμε λόγο, είναι η λειτουργία Eco των σύγχρονων αυτοκίνητων (όταν υπάρχει επιλογή προγράμματος οδήγησης). Στόχος αυτού του προγράμματος οδήγησης είναι φυσικά η οικονομία καυσίμου και κατά συνέπεια οι μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Σε αυτό το πρόγραμμα οδήγησης, η απόκριση του γκαζιού είναι πιο ήπια, το σύστημα κλιματισμού λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο και το αυτόματο κιβώτιο πραγματοποιεί ανεβάσματα με μικρότερη ταχύτητα κίνησης για να ρίξει τις στροφές του κινητήρα. Ορισμένες φορές η επιλογή του προγράμματος συνοδεύεται από μειωμένη απόδοση του κινητήρα και λιγότερο βάρος στο τιμόνι.

Eco Button 3

Όλα αυτά μεταφράζονται σε εξοικονόμηση καυσίμων έως και 20%, αλλά η υπερβολική χρήση του οικονομικού προγράμματος οδήγησης, μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες σε έναν κινητήρα ντίζελ. Στα βενζινοκίνητα, οι πιθανότητες να υποστούν βλάβη είναι ελάχιστες.

Η οδηγήση στο οικονομικό πρόγραμμα σημαίνει και μειωμένες στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Το γεγονός αυτό όμως λειτουργεί ενάντια στα σύγχρονα αντιρρυπαντικά συστήματα, όπως η βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) και το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (DPF).

Eco Button 4

Η οδήγηση με μόνιμα ενεργό το οικονομικό πρόγραμμα μπορεί να είναι θανατηφόρα για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ, επειδή επιτυγχάνεται το τέλειο σενάριο συσσώρευσης άνθρακα και υπολειμμάτων στην EGR. Στη καλύτερη περίπτωση, θα μπορούσε να την φράξει και να θέλει καθάρισμα, αν όχι αλλαγή.

Όσον αφορά το DPF, το πρόβλημα εντοπίζεται στην «αναγέννησή» του: για να πραγματοποιηθεί πρέπει να φτάσει περίπου τους 600 βαθμούς. Και η ήπια οδήγηση με ενεργό το Eco Mode σε κοντινές διαδρομές, δεν του επιτρέπει να φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Παρόλο που έχει το δικό του σύστημα για να μπορεί να κάνει τους «κύκλους», καλό είναι να μην κάνετε κατάχρηση του πλήκτρου Eco που έχει το αυτοκίνητό σας.

Πηγή: carandmotor.gr

Δειτε Επισης

Ασταμάτητο το αίμα στην άσφαλτο... Δεύτερος νεκρός μέσα σε λίγες ώρες, νέο θύμα ο 20χρονος Κυριάκος
Επεισοδιακή καταδίωξη στα Άνω Λιόσια με οδηγό ένα οκτάχρονο παιδί
Δεν τέθηκε θέμα ανασχηματισμού υποστηρίζει ο Πάλμας-«Τα πολιτικά πρόσωπα ανά πάσα στιγμή υπόκεινται στην κρίση του ΠτΔ»
«Παρακάλεσέ με, ζήτα συγγνώμη»-Η μαρτυρία ασθενή που κατήγγειλε γιατρό για φακελάκι
ΒΙΝΤΕΟ:Ένας νεκρός σε ουκρανική επιδρομή drones στο Ροστόφ-Πυρκαγιά σε σιδηροδρομικό σταθμό
Σχέδιο κατοχής εδαφών στη Γάζα προωθεί άμεσα ο Νετανιάχου-«Έχουμε το πράσινο από τις ΗΠΑ»
ΒΙΝΤΕΟ: Πυροβολισμοί στη Νέα Υόρκη-Πέντε νεκροί, ανάμεσά τους ένας αστυνομικός και ο δράστης
Εντοπίστηκαν ναρκωτικά σε διαμέρισμα στη Λευκωσία-Δύο συλλήψεις, η μια για παράνομη παραμονή
ΟΗΕ: H μόνη ρεαλιστική, δίκαιη και βιώσιμη λύση για Ισραηλινούς και Παλαιστινίους είναι η ύπαρξη δύο κρατών
Ο στρατός Ταϊλάνδης κατηγορεί για παραβίαση κατάπαυσης του πυρός την Καμπότζη