Το άγνωστο κουμπί που έχουν όλα τα αυτοκίνητα-Ποιοι οδηγοί δεν πρέπει να το πατούν

Σύμμαχος μας απέναντι στις υψηλές τιμές των καυσίμων είναι η τεχνολογία που βοηθά στην εξοικονόμησή τους. Αυτή όμως μπορεί να είναι υπεύθυνη και για πιθανή έκτακτη επίσκεψη στο συνεργείο.

Με τον πληθωρισμό να καλπάζει σε παγκόσμιο επίπεδο, κάθε συμβουλή οικονομίας είναι ευπρόσδεκτη για τα νοικοκυριά και τους οδηγούς. Η τεχνολογία αποτελεί σε αυτή την περίπτωση έναν μεγάλο μας σύμμαχο γιατί μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση καυσίμων κατά την οδήγηση. Μπορεί όμως να μας φέρει και προ εκπλήξεως, ειδικά εάν έχουμε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.

Eco Button 2

Η τεχνολογία για την οποία κάνουμε λόγο, είναι η λειτουργία Eco των σύγχρονων αυτοκίνητων (όταν υπάρχει επιλογή προγράμματος οδήγησης). Στόχος αυτού του προγράμματος οδήγησης είναι φυσικά η οικονομία καυσίμου και κατά συνέπεια οι μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Σε αυτό το πρόγραμμα οδήγησης, η απόκριση του γκαζιού είναι πιο ήπια, το σύστημα κλιματισμού λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο και το αυτόματο κιβώτιο πραγματοποιεί ανεβάσματα με μικρότερη ταχύτητα κίνησης για να ρίξει τις στροφές του κινητήρα. Ορισμένες φορές η επιλογή του προγράμματος συνοδεύεται από μειωμένη απόδοση του κινητήρα και λιγότερο βάρος στο τιμόνι.

Eco Button 3

Όλα αυτά μεταφράζονται σε εξοικονόμηση καυσίμων έως και 20%, αλλά η υπερβολική χρήση του οικονομικού προγράμματος οδήγησης, μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες σε έναν κινητήρα ντίζελ. Στα βενζινοκίνητα, οι πιθανότητες να υποστούν βλάβη είναι ελάχιστες.

Η οδηγήση στο οικονομικό πρόγραμμα σημαίνει και μειωμένες στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Το γεγονός αυτό όμως λειτουργεί ενάντια στα σύγχρονα αντιρρυπαντικά συστήματα, όπως η βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) και το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (DPF).

Eco Button 4

Η οδήγηση με μόνιμα ενεργό το οικονομικό πρόγραμμα μπορεί να είναι θανατηφόρα για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ, επειδή επιτυγχάνεται το τέλειο σενάριο συσσώρευσης άνθρακα και υπολειμμάτων στην EGR. Στη καλύτερη περίπτωση, θα μπορούσε να την φράξει και να θέλει καθάρισμα, αν όχι αλλαγή.

Όσον αφορά το DPF, το πρόβλημα εντοπίζεται στην «αναγέννησή» του: για να πραγματοποιηθεί πρέπει να φτάσει περίπου τους 600 βαθμούς. Και η ήπια οδήγηση με ενεργό το Eco Mode σε κοντινές διαδρομές, δεν του επιτρέπει να φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Παρόλο που έχει το δικό του σύστημα για να μπορεί να κάνει τους «κύκλους», καλό είναι να μην κάνετε κατάχρηση του πλήκτρου Eco που έχει το αυτοκίνητό σας.

Πηγή: carandmotor.gr

Δειτε Επισης

Aστροναύτης της NASA κατέγραψε σπάνια αστραπή σε εκπληκτική φωτογραφία
Η απαγόρευση των κινητών στα σχολεία βελτιώνει τη συγκέντρωση των μαθητών
Πώς ξαναγράφει την ιστορία της αρχαίας Αιγύπτου ένα τεστ DNA σε οστά 4.500 ετών
Ερευνητική ομάδα εντοπίζει πιθανές θεραπευτικές εφαρμογές για τη μαγιά μπύρας
Δορυφόροι θα σαρώνουν τη Γη κάθε 20 λεπτά για να εντοπίζουν πυρκαγιές
Νέοι ιοί ανακαλύφθηκαν σε νεφρά νυχτερίδων στην κινεζική επαρχία Γιουνάν
«Αλλάξτε τους κωδικούς σας τώρα!» λένε οι ειδικοί μετά τη διαρροή σε πλατφόρμες, όπως Apple, Facebook και Google
ΒΙΝΤΕΟ: Εξερράγη γιγάντιος πύραυλος Starship της SpaceX του Ίλον Μασκ κατά τη διάρκεια δοκιμής
Κινέζοι επιστήμονες έφεραν λαθραία στις ΗΠΑ καταστροφικό μύκητα
Απίστευτη απάτη με εταιρεία ΑΙ-700 Ινδοί μηχανικοί παρίσταναν την τεχνητή νοημοσύνη