Χ. Προύντζος στον REPORTER: Η ανεξαρτησία είναι κρίσιμη προκειμένου να λειτουργήσω συνθετικά και ενωτικά

«Όλη μου η ζωή είναι ταυτισμένη με την πόλη. Αγαπώ τη Λευκωσία και πιστεύω στις δυνατότητές της», δηλώνει ο υποψήφιος δήμαρχος Λευκωσίας Χαράλαμπος Προύντζος, σε συνέντευξή του στον REPORTER. Ξεδιπλώνοντας το όραμά του, μιλά για την Λευκωσία του σήμερα και του αύριο, αναλύοντας τις βασικές πτυχές του προγράμματός του, που κινείται σε έξι πυλώνες.

Ο κ. Προύντζος έχει θέσει 40 στόχους, που περιλαμβάνουν πάνω από 300 ξεχωριστές δράσεις, ώστε η Λευκωσία να καταστεί πράσινη, έξυπνη, δημοκρατική και αποτελεσματική πόλη, μητρόπολη ιστορίας, πολιτισμού και εμπειριών, πόλη των πανεπιστημίων, της έρευνας και της καινοτομίας, συμπεριληπτική πόλη που νοιάζεται και μια πρωτεύουσα της υγιούς επιχειρηματικότητας και της βιώσιμης ανάπτυξης. «Το όραμα μου για την πόλη είναι να καταστήσουμε τη Λευκωσία την πόλη με την καλύτερη ποιότητα ζωής στην Κύπρο και κορυφαία επιλογή για επιχειρήσεις, επενδύσεις και επισκέπτες», τονίζει.

«Πιστεύω πως μπορώ να συνεισφέρω ούτως ώστε να έχουμε μια επιτυχημένη εφαρμογή της μεταρρύθμισης, να βελτιώσουμε σημαντικά την ποιότητα ζωής των δημοτών και να σπρώξουμε πολύ μπροστά την αναπτυξιακή και επιχειρηματική δυναμική της πρωτεύουσας», αναφέρει ο υποψήφιος.

Σύμφωνα με τον Χαράλαμπο Προύντζο, η μεταρρύθμιση για τη Λευκωσία έχει νόημα και περιεχόμενο. «Ενώνονται τέσσερεις αστικοί δήμοι και προκύπτουν σημαντικές συνέργειες. Πρέπει να χτίσουμε σε αυτό ενοποιώντας δημότες, εργαζόμενους, συστήματα πληροφορικής, και υποδομές. Πιστεύω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε», εξηγεί. «Όμως ο Δήμαρχος θα είναι κρίσιμο κομμάτι σε αυτό το παζλ γιατί τα προσωπικά του χαρακτηριστικά και η διοικητική του επάρκεια θα παίξουν μεγάλο ρόλο», υπογραμμίζει.

«Δεν είμαι, ούτε υπήρξα ποτέ κομματικό στέλεχος. Δεν έχω εξαρτήσεις και πάντα εξέφραζα την άποψη μου με καθαρότητα για τα μεγάλα ζητήματα του τόπου επώνυμα και δημόσια. Αυτό με καθιστά πραγματικά ανεξάρτητο και αυτή η ανεξαρτησία είναι κρίσιμη προκειμένου να λειτουργήσω συνθετικά και ενωτικά για δημότες και εκλελεγμένους», σημειώνει περαιτέρω, υποδεικνύοντας ότι η νέα πραγματικότητα απαιτεί ισχυρή διοικητική εμπειρία και ανεξαρτησία. Αναφέρει πως υπάρχουν ζητήματα πολιτικής βούλησης, την οποία διαθέτει «γιατί απλούστατα δεν είμαι επαγγελματίας πολιτικός και δεν με ενδιαφέρει το πολιτικό κόστος αλλά μόνο το καλό της πόλης και των δημοτών».

Ολόκληρη η συνέντευξη:

Αποφασίσατε να διεκδικήσετε τη Δημαρχία του Μητροπολιτικού Δήμου της Λευκωσίας ως ανεξάρτητος υποψήφιος. Τι σας ώθησε να λάβετε αυτή την απόφαση, δεδομένου ότι δεν έχετε προηγούμενη πολιτική εμπλοκή στην Τοπική Αυτοδιοίκηση;

Είμαι ένας ενεργός πολίτης, επιχειρηματίας και πατέρας δυο ανήλικων παιδιών. Όλη μου η ζωή είναι ταυτισμένη με την πόλη. Αγαπώ τη Λευκωσία και πιστεύω στις δυνατότητές της. Όλοι οι Δήμαρχοι άφησαν πίσω τους έργο όμως σήμερα η πόλη έχει ανάγκη περισσότερα. Αποφάσισα να κατέλθω για πρώτη φορά σε εκλογές γιατί πιστεύω ότι μπορώ να συνεισφέρω στην προσπάθεια για μια πολύ καλύτερη Λευκωσία.

Η Λευκωσία βρίσκεται σε ένα σημαντικό σταυροδρόμι. Παρουσιάζει σημαντικές προκλήσεις τόσο στην ποιότητα ζωής των δημοτών όσο και στην αναπτυξιακή της προοπτική. Έχουμε μπροστά μας την εφαρμογή της μεταρρύθμισης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ειδικά για τη Λευκωσία, η μεταρρύθμιση οδηγεί σε σημαντική αύξηση του πληθυσμού του νέου Μητροπολιτικού Δήμου Λευκωσίας και δημιουργεί ένα μεγάλο, σύνθετο οργανισμό σχεδόν 700 εργαζομένων με προϋπολογισμό που θα υπερβαίνει τα 67 εκατομμύρια ευρώ. Αυτή η νέα πραγματικότητα απαιτεί ισχυρή διοικητική εμπειρία και ανεξαρτησία προκειμένου να πετύχουμε στην εφαρμογή της μεταρρύθμισης.

Με την ένωση των Δήμων Αγλαντζιάς, Έγκωμης, Αγίου Δομετίου και Λευκωσίας πρέπει να διατηρήσουμε την περηφάνεια και την ταύτιση των δημοτών μας με τις γεωγραφικές περιοχές και να αξιοποιήσουμε συνέργειες και να δημιουργήσουμε προοπτική προς όφελος τους και προς όφελος του Δήμου.

Πιστεύω πως μπορώ να συνεισφέρω ούτως ώστε να έχουμε μια επιτυχημένη εφαρμογή της μεταρρύθμισης, να βελτιώσουμε σημαντικά την ποιότητα ζωής των δημοτών και να σπρώξουμε πολύ μπροστά την αναπτυξιακή και επιχειρηματική δυναμική της πρωτεύουσας. Εργάστηκα πολύ σκληρά στη ζωή μου για είκοσι χρόνια και ευτύχησα να διοικώ εκατοντάδες εργαζόμενους σε 32 χώρες της Κεντρικής Ασίας και της Ευρώπης σε μια από τις τέσσερις μεγαλύτερες συμβουλευτικές εταιρείες στον κόσμο. Η γενική πολιτική εμπειρία δεν είναι αρκετή για τις απαιτήσεις της Δημαρχίας.

Δεν είμαι, ούτε υπήρξα ποτέ κομματικό στέλεχος. Δεν έχω εξαρτήσεις και πάντα εξέφραζα την άποψη μου με καθαρότητα για τα μεγάλα ζητήματα του τόπου επώνυμα και δημόσια. Αυτό με καθιστά πραγματικά ανεξάρτητο και αυτή η ανεξαρτησία είναι κρίσιμη προκειμένου να λειτουργήσω συνθετικά και ενωτικά για δημότες και εκλελεγμένους.

Έχω όραμα για την πόλη. Στις 4/4 παρουσιάζω το πρόγραμμα μου «Στρατηγική Λευκωσίας» το οποίο χτίσαμε μέσα σε λιγότερο από 60 μέρες από τη μέρα που εκδήλωσα την πρόθεση μου να κατέλθω ως υποψήφιος μετά από σχεδόν 100 συναντήσεις. Το πιο σημαντικό όμως, είναι ότι ξέρω να φέρνω αποτελέσματα και να μιλώ με πράξεις.

Ποιες είναι οι βασικές σας προτεραιότητες για την πρωτεύουσα της επόμενης πενταετίας;

Το όραμα μου για την πόλη είναι να καταστήσουμε τη Λευκωσία την πόλη με την καλύτερη ποιότητα ζωής στην Κύπρο και κορυφαία επιλογή για επιχειρήσεις, επενδύσεις και επισκέπτες. Η «Στρατηγική Λευκωσίας», αποτελεί το πλάνο μου για την υλοποίηση αυτού του οράματος. Εδράζεται σε 6 πυλώνες:

  1. Λευκωσία, μια Πράσινη Πόλη
  2. Λευκωσία, μια Έξυπνη, Δημοκρατική, Αποτελεσματική Πόλη
  3. Λευκωσία, Μητρόπολη Ιστορίας, Πολιτισμού & Εμπειριών
  4. Λευκωσία των Πανεπιστημίων της Έρευνας & Καινοτομίας
  5. Λευκωσία, μια Συμπεριληπτική Πόλη που Νοιάζεται
  6. Λευκωσία της Υγιούς Επιχειρηματικότητας και της Βιώσιμης Ανάπτυξης

Έχουμε θέσει 40 στόχους κάτω από αυτούς τους Πυλώνες που περιλαμβάνουν πάνω από 300 ξεχωριστές δράσεις προς επίτευξη του κάθε στόχου.

Έχουμε προτεραιοποιήσει κάποιες από τις 300 δράσεις στη βάση της σημασίας τους. Ενδεικτικά αναφέρω, κάτω από τον Πυλώνα (1), Πράσινη Πόλη την εφαρμογή του συστήματος Πληρώνω όσο Πετώ στο σύνολο της Λευκωσίας από 1/1/2025 ως η σχετική αναληφθείσα από το Δήμο υποχρέωση. Υπάρχει μια προθεσμία που πρέπει να τηρηθεί και έχω πλήρη επίγνωση της δυσκολίας του εγχειρήματος έχοντας πλέον την εμπειρία υιοθέτησης του προγράμματος στην Αγλαντζιά.

Προτεραιότητα είναι και η δρομολόγηση της πράσινης ενεργειακής αυτονομίας της Λευκωσίας καθότι η επίτευξη του στόχου αυτού θα επιφέρει σημαντικές εξοικονομήσεις από το κόστος των 4 εκατομμυρίων ευρώ που κατέβαλαν το 2023 για ρεύμα οι τέσσερις Δήμοι. Η αυτονομία θα μας δώσει τη δυνατότητα να διευρύνουμε τον φωτισμό στην πόλη ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας και να προσφέρουμε φθηνό ρεύμα σε δημότες που διαμένουν σε διαμερίσματα ή διατηρητέα και μικρές επιχειρήσεις που δεν μπορούν να επωφεληθούν από το πρόγραμμα «Φωτοβολταικά για όλους» ή άλλα υφιστάμενα προγράμματα.

Το κυκλοφοριακό είναι επίσης σημαντική προτεραιότητα και απαιτεί δραστικές αποφάσεις που δεν λαμβάνονται εδώ και δεκαετίες υπό το φόβο του πολιτικού κόστους και τις οποίες είμαι έτοιμος να λάβω. Μιλώ για την δυναμική παρέμβαση στην διαμόρφωση, την προώθηση και την εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που βρίσκεται υπό διαβούλευση. Η επιτυχία του Park & Ride στο ΓΣΠ και παραδείγματα όπως αυτό της Σεβίλλης όπου από το 2005 μέχρι το 2010 έφθασαν να έχουν σχεδόν το 15% των μετακινήσεων τους με ποδήλατα δείχνουν ότι τα αποτελέσματα μπορούν να έρθουν αλλά χρειάζονται πράξεις και όχι λόγια.

Η διεύρυνση του πρασίνου στην Λευκωσία είναι επίσης κρίσιμο ζήτημα γι’ αυτό και εισηγούμαστε τρείς νέους μεγάλους πνεύμονες πρασίνου σε Κρατική Έκθεση, Άγιο Δομέτιο και ΣΟΠΑΖ. Έχουμε συγκεκριμένο πλάνο και για την ενίσχυση των συνοικιακών πάρκων προκειμένου αυτά να καταστούν φιλικά και προσβάσιμα αξιοποιώντας ένα πολυμορφικό σχεδιασμό.

Σημαντική προτεραιότητα κάτω από τον Πυλώνα (2), Αποτελεσματική Πόλη ένα πακέτο δράσεων που προτείνουμε για την επιτυχή υλοποίηση της μεταρρύθμισης προσφέροντας καλύτερες υπηρεσίες με χαμηλότερο κόστος. Επίσης, η υλοποίηση μιας πραγματικά έξυπνης πόλης μέσω της προτεινόμενης εφαρμογής μας για ψηφιακή εξυπηρέτηση και επικοινωνία την οποία ήδη έχουμε «βαφτίσει» με το όνομα NicosiApp.

Κάτω από τον Πυλώνα (3) είναι πιεστική ανάγκη η επιτυχής διαχείριση της υποψηφιότητας της Λευκωσίας για την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για την οποία επίσης υπάρχουν στενά και δεδομένα χρονοδιαγράμματα. Ανησυχώ πολύ για το ενδεχόμενο απώλειας αυτής της σημαντικής ευκαιρίας για τη Λευκωσία, μια πόλη που έχει τον πολιτισμό στο DNA της.

Κάτω από τον Πυλώνα (4) αποτελεί προτεραιότητα το χτίσιμο του branding της Λευκωσίας προκειμένου αυτή να προωθηθεί στο εξωτερικό ως πανεπιστημιούπολη για να προνοήσουμε για ενδεχόμενες απώλειες φοιτητών από την Ελλάδα λόγω της προώθησης ιδιωτικών πανεπιστημίων εκεί. Περαιτέρω, έχουμε συγκεκριμένες εισηγήσεις για την ενίσχυση της συνεργασίας Δήμου Πανεπιστημίων όπως π.χ. τη συνεργασία σε κοινωνικά ζητήματα κάτω από την ομπρέλα του Πολυδύναμου, την παραχώρηση τεχνογνωσίας διαχείρισης της αλλαγής και αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων στο Δήμο στα πλαίσια της εφαρμογής της μεταρρύθμισης αλλά και την εφαρμογή του προγράμματος μας για στήριξη των φοιτητών μέσω π.χ. των κοινωνικών τιμολογίων για σκύβαλα και τη δρομολόγηση λύσεων προσιτής στέγης σε δημοτική ή κρατική γη και στους τέσσερεις υφιστάμενους Δήμους.

Κάτω από τον Πυλώνα (5), θεωρούμε προτεραιότητα την συνεργασία με την κυβέρνηση για την διαχείριση του μεταναστευτικού και την αποτελεσματική ένταξη και ενσωμάτωση των μεταναστών.

Για βελτίωση της κοινωνικής μέριμνας προτείνουμε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για τη δραστική διεύρυνση της δραστηριότητας του Πολυδύναμου Κέντρου, με διεύρυνση των προγραμμάτων του και σε όλο το εύρος του Δήμου. Επείγει η ενιαία διαχείριση δράσεων και σε κάποιες περιπτώσεις η ενοποίηση υπηρεσιών κοινωνικής μέριμνας για να ενισχύσουμε τις οικονομικές και επιχειρησιακές τους δυνατότητες.

Η συμπερίληψη δεν μπορεί να είναι ζητούμενο το 2024. Ζούμε σε ευρωπαϊκή χώρα και δεν νοείται η συνέχιση αποκλεισμών για άτομα με αναπηρίες ή η αποδοχή διακρίσεων οποιασδήποτε μορφής.

Για τον Πυλώνα (6) θεωρούμε επείγουσα τη δημιουργία της υπηρεσίας one stop shop Invest Nicosia για προώθηση και ενιαίο χειρισμό επιχειρηματικών ζητημάτων και επενδυτικών προοπτικών. Όλες οι πόλεις προσελκύουν κύματα ξένων επιχειρήσεων και επενδυτών. Η Λευκωσία έχει μείνει πίσω σε αυτόν τον τομέα. Μπορούμε να το πετύχουμε αυτό μεριμνώντας όμως για τη διασφάλιση προσιτής στέγης για τους δημότες μας, αξιοποιώντας τα διδάγματα από άλλες πόλεις. Θεωρούμε επίσης σημαντική την υλοποίηση της ταυτότητας (branding) της Λευκωσίας και της έναρξης στοχευμένης καμπάνιας προκειμένου να επιτύχουμε το στόχο για υπερδιπλασιασμό των διανυκτερεύσεων επισκεπτών εντός πέντε χρόνων. Αυτό θα βοηθήσει σημαντικά την οικονομία της πόλης. Για το κέντρο της Λευκωσίας έχουμε στοχευμένο σχεδιασμό σε 2 άξονες: αύξηση επισκεψιμότητας και αύξηση του μόνιμου πληθυσμού. Καμία χρήση, εμπορική ή άλλη δεν επιβιώνει με ψηλά ενοίκια και ένα Σαββατοκύριακο επισκεψιμότητας.

Ποντάρετε αρκετά στη βελτίωση της καθημερινότητας. Ποιες αλλαγές σκοπεύετε να προωθήσετε για να αισθανθούν οι Λευκωσιάτες ουσιαστική βελτίωση;

Τα προβλήματα που εντοπίζουν οι πολίτες στην πόλη είναι γνωστά αλλά επιβεβαιώνονται και από σχετική έρευνα που έχω διεξάγει. Καθαριότητα, ποιότητα πεζοδρομίων και δρόμων, ασφάλεια, έλλειψη πρασίνου και κυκλοφοριακό αποτελούν κορυφαία προβλήματα καθημερινότητας για όλους μας.

Για την καθαριότητα, απαιτείται καλύτερος εξοπλισμός, προσαρμοσμένος στα χαρακτηριστικά της πόλης όπως οι στενοί δρόμοι της παλιάς πόλης. Η μεταρρύθμιση προνοεί και την επιχειρησιακή και φυσική ενοποίηση των υπηρεσιών καθαριότητας των τεσσάρων υφιστάμενων Δήμων. Πρέπει να αξιοποιήσουμε την ευκαιρία αυτή για να παρέχουμε καλύτερη υπηρεσία στους Δημότες, γι’αυτό πληρώνουν τέλη άλλωστε. Εισηγούμαστε και την ένταξη στο NicosiApp της υπηρεσίας που προτείνουμε με το όνομα Clean Nicosia στα πρότυπα του Fix Cyprus. Το Fix Cyprus είναι μια επιτυχημένη πλατφόρμα στην οποία αποστέλλονται με φωτογραφίες σε πραγματικό χρόνο από τους χρήστες προβληματικά σημεία του οδικού δικτύου. Μπορούμε να εφαρμόσουμε το ίδιο για τα σημεία όπου παρατηρείται ανάγκη καθαρισμού.

Για την ποιότητα πεζοδρομίων υπήρχε ανομοιογενής εφαρμογή του Αρ.17 από τους τέσσερις Δήμους η οποία πρέπει να ευθυγραμμιστεί. Ο Δήμος πρέπει να προσφέρει προσβάσιμα πεζοδρόμια κατά πάντα ουσιώδη χρόνο σε όλους ανεξαιρέτως του δρόμους, σε κάθε γειτονιά. Δεν είναι αποδεκτό ένα ανύπαρκτο ή ένα κατεστραμμένο πεζοδρόμιο επειδή αναμένουμε την δημιουργία ή την επιδιόρθωση του σε μια μελλοντική ανάπτυξη του παρακείμενου τεμαχίου. Έχουμε και συγκεκριμένη εισήγηση για την χρηματοδότηση της δράσης αυτής. Για την ασφάλεια, επείγει η ετοιμασία και προώθηση από την Ένωση Δήμων υπό την μορφή κατεπείγοντος του νομοσχεδίου για την Δημοτική Αστυνομία. Ένα από τα ισχυρότερα εργαλεία στο νέο σύστημα Τοπικής Αυτοδιοίκησης παραμένει ανενεργό και με τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται κινδυνεύει να παραμείνει για πολύ ακόμη.

Για την έλλειψη πρασίνου και το κυκλοφοριακό μιλήσαμε και πιο πάνω. Και τα δύο είναι σε μεγάλο βαθμό ζητήματα πολιτικής βούλησης την οποία διαθέτω γιατί απλούστατα δεν είμαι επαγγελματίας πολιτικός και δεν με ενδιαφέρει το πολιτικό κόστος αλλά μόνο το καλό της πόλης και των δημοτών.

Στο κεντρικό σας σύνθημα δηλώνετε πως η Λευκωσία ενώνει. Είναι, όμως, στην πράξη τέσσερα κομμάτια τα οποία θα πρέπει να ενωθούν. Εκτιμάτε πως θα είναι ομαλή αυτή η μετάβαση αλλά και το σύνολο της εφαρμογής της Μεταρρύθμισης;

Η μεταρρύθμιση θα έχει σημαντικές προκλήσεις. Οι λόγοι είναι δύο: Πρώτον, η ίδια η νομοθεσία έχει ελλείψεις που πρέπει να διορθωθούν επειγόντως. Δεύτερον, η προετοιμασία υλοποίησης δεν ήταν επαρκής. Η χρηματοδότηση του εγχειρήματος ήταν παντελώς ελλιπής, κυρίως στο σκέλος της χρηματοδότησης των υποδομών. Όμως ειδικά για τη Λευκωσία, η μεταρρύθμιση έχει νόημα και περιεχόμενο. Ενώνονται τέσσερεις αστικοί δήμοι και προκύπτουν σημαντικές συνέργειες. Πρέπει να χτίσουμε σε αυτό ενοποιώντας δημότες, εργαζόμενους, συστήματα πληροφορικής, και υποδομές. Πιστεύω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Όμως ο Δήμαρχος θα είναι κρίσιμο κομμάτι σε αυτό το παζλ γιατί τα προσωπικά του χαρακτηριστικά και η διοικητική του επάρκεια θα παίξουν μεγάλο ρόλο.

Η Λευκωσία, η Αγλαντζιά, η Έγκωμη και ο Άγιος Δομέτιος αντιμετωπίζουν διαφορετικά προβλήματα και προκλήσεις. Πώς σκοπεύετε να εξισορροπήσετε ανάμεσα τους, χωρίς να υπάρχουν φτωχοί συγγενείς στον νέο Δήμο;

Έχετε απόλυτο δίκιο και αυτό που εντοπίζετε είναι κεντρικό σημείο στη Στρατηγική Λευκωσίας, στο πρόγραμμα μας. Έχουμε δύο περιοχές που παρουσιάζουν ισχυρά αναπτυξιακά χαρακτηριστικά, το Πλατύ και την Έγκωμη. Υπάρχουν δύο περιοχές που αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις, το Καιμακλί, η Παλλουριώτισσα και το ΣΟΠΑΖ και ο Άγιος Δομέτιος. Στις περιοχές που εντοπίζεται ανάπτυξη πρέπει να διασφαλίσουμε την ποιότητα ζωής και να τη βελτιώσουμε. Στις περιοχές που παρατηρούνται αναπτυξιακές προκλήσεις χρειάζονται στοχευμένες αλλά ευρείες ενισχυτικές παρεμβάσεις.

Έχω ήδη καταθέσει εδώ και αρκετές μέρες στο Συνέδριο Ακινήτων και Κατασκευών της IMH την εισήγηση μου για τη δημιουργία βιώσιμης πόλης (sustainable city) στην περιοχή ΣΟΠΑΖ. Για μένα η περιοχή αυτή μπορεί να αποκτήσει για τη Λευκωσία τη σημασία που έχει η Μαρίνα Λάρνακας για τη Λάρνακα. Κατέθεσα επίσης από την αρχή καθαρή εισήγηση για μετατροπή του χώρου της Κρατικής Έκθεσης σε ένα μεγάλο πνεύμονα πρασίνου σχεδόν 200.000 τ.μ. Εξήγησα γιατί είναι κρίσιμης σημασίας η υλοποίηση του έργου της Λεωφόρου Αμμοχώστου στην Αγλαντζιά προς ΣΟΠΑΖ και γιατί απαιτείται και ανατολικός περιμετρικός δρόμος για να συνδέσει Αγλαντζιά και Παλλουριώτισσα με τον αυτοκινητόδρομο. Έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις για όλες τις περιοχές και ένα ολιστικό σχέδιο για πλήρη ανάκαμψη του Αγίου Δομετίου. Στοχεύουμε σε ένα Δήμο μιας ταχύτητας σε ανάπτυξη και ποιότητα ζωής.

Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νέου Δήμου είναι ότι θα στεγάζει ένα μεγάλο αριθμό πανεπιστημίων. Πέραν της επίλυσης ζητημάτων που προκύπτουν όπως η στέγαση και οι μεταφορές, αυτό δημιουργεί και ευκαιρίες για μια πιο επιστημονική προσέγγιση της ανάπτυξης της πόλης. Πώς προσανατολίζεστε να αξιοποιήσετε αυτή την ευκαιρία;

Η Λευκωσία διαθέτει πέντε Πανεπιστήμια, Κέντρα Αριστείας (υπάρχουν ελάχιστα στην ΕΕ) και σωρεία ερευνητικών κέντρων. Διαθέτει σύγχρονες πανεπιστημιακές υποδομές, δεκάδες εργαστήρια, βιβλιοθήκες και ισχυρές ιατρικές σχολές. Πάνω απ’ όλα διαθέτει χιλιάδες σπουδαίους ακαδημαϊκούς και δεκάδες χιλιάδες φοιτητές.

Όπως ανέφερα και πριν όλα αυτά πρέπει να «δεθούν» με το Δήμο με τρόπο δομημένο, όχι με συναντήσεις γενικού και αόριστου περιεχομένου. Για τα ερευνητικά κέντρα, θεωρώ σημαντική τη δημιουργία κοινών εργαστηρίων που θα μπορούσαν να χωροθετηθούν στην περιοχή του ΣΟΠΑΖ. Τα εργαστήρια είναι ακριβές υποδομές και θα ήταν καλό να τυγχάνουν της μέγιστης αξιοποίησης. Αυτό θα βοηθήσει και τα ίδια τα πανεπιστήμια μας να συνεργαστούν μεταξύ τους εκεί που μπορούν. Επίσης οι ιατρικές, νοσηλευτικές και φαρμακευτικές σχολές, τα ερευνητικά κέντρα με αντικείμενο την ιατρική ή τη βιολογία (π.χ. Βιοτράπεζα, Ινστιτούτο Νευρολογίας) έχουν ευρεία γκάμα συνεργειών με το Πολυδύναμο Κέντρο. Το Koios και το CYENS είναι κρίσιμα για την υλοποίηση του Smart City και του ψηφιακού μετασχηματισμού του ίδιου του Δήμου. Το Ινστιτούτο Κύπρου και το νεοαφιχθέν Phaethon είναι διαμάντια για την πράσινη ενεργειακή αυτονομία της Λευκωσίας. Το ίδιο το Πανεπιστήμιο Κύπρου καθίσταται ενεργειακά αυτόνομο και μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα.

Τέλος οι σχολές Διοίκησης και Οικονομικών μπορούν να μας βοηθήσουν στη μείωση της γραφειοκρατίας και στην υλοποίηση της μεταρρύθμισης. Διαθέτουμε ένα τεράστιο απόθεμα γνώσης και ευφυίας, φωτισμένους ανθρώπους απλά πρέπει να τους αξιοποιήσουμε. Στην κατηγορία αυτή εντάσσω και τους σπουδαίους ανθρώπους του πολιτισμού της πόλης μας.

Δειτε Επισης

Η Κύπρος έχει τη δυνατότητα να απορροφήσει συνολικά κονδύλια ύψους €3,193 δισ.
Για ηλεκτρονική διακυβέρνηση συζήτησαν αξιωματούχοι της Τουρκίας στα κατεχόμενα
Η Βουλή εισάγει διεθνή πρότυπα χειρισμού βίας και παρενόχλησης στον χώρο εργασίας
Συγκεκριμένες πολιτικές πρωτοβουλίες για σπάσιμο αδιεξόδου στο Κυπριακό ζήτησε ο Στεφάνου στις Βρυξέλλες
«Η Κομισιόν έτοιμη να παράσχει υποστήριξη αν επαναληφθούν διαπραγματεύσεις στο Κυπριακό»
Νίκος Χριστοδουλίδης και Κυριάκος Μητσοτάκης στο 2ο Greece-Cyprus Summit
Η ExxonMobil ξεκινά γεωτρήσεις στα τεμάχια 5 και 10 περί τα μέσα Ιανουαρίου
Συνεχίζει τις προκλήσεις η Τουρκία-«Πρέπει να προβάλουμε απευθείας πτήσεις και εμπόριο»
Δείπνο προς τιμήν του Τατάρ από τον Τούρκο Πρέσβη στις Βρυξέλλες
Στα τέλη Ιανουαρίου τοποθετεί την πενταμερή ο Τατάρ-Μίλησε για συμμετοχή ΗΒ «σε χαμηλότερο επίπεδο»