«Ένα ατύχημα που συμβαίνει μια φορά κάθε είκοσι χρόνια, έγινε σε κλάσματα του δευτερολέπτου»
Πέτρος Πετρή 06:00 - 28 Μαρτίου 2024
Τυχερός στην ατυχία του στάθηκε ο 39χρονος μοτοσικλετιστής που τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια αγώνων που διεξάγονταν σε πίστα στην περιοχή Μακούντα της Πάφου, καθώς ενεπλάκη σε ένα ατύχημα που δεν συμβαίνει συχνά σύμφωνα με τους αρμόδιους, ωστόσο, γλύτωσε τα χειρότερα, λόγω του γεγονότος ότι ήταν άρτια εξοπλισμένος με τον προστατευτικό του εξοπλισμό, με την κατάσταση της υγείας του σήμερα να κρίνεται πλέον εκτός κινδύνου.
Υπενθυμίζεται πως το ατύχημα σημειώθηκε το πρωί της προηγούμενης Κυριακής, όταν ο 39χρονος οδηγός αγωνιστικής μοτοσικλέτας, έπεσε από αυτή, με αποτέλεσμα η αγωνιστική του μοτοσικλέτα να χτυπήσει σε άλλη αγωνιστική μοτοσικλέτα, η οποία ακολουθούσε και οδηγούσε 55χρονος. Από το ατύχημα ωστόσο, τραυματίστηκε σοβαρά ο 39χρονος, ο οποίος διακομίσθηκε άμεσα με ασθενοφόρο στο Νοσοκομείο Πόλης Χρυσοχούς και ακολούθως στο Γενικό Νοσοκομείο Πάφου.
Από την πρώτη στιγμή, στο πλευρό του 39χρονου αθλητή, βρίσκεται η Κυπριακή Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας, με τον πρόεδρο της, Άδωνι Χριστοφίδη, να εξηγεί στον REPORTER, τις συνθήκες κάτω από της οποίες σημειώθηκε το ατύχημα και προκάλεσε αναστάτωση στους παρευρισκόμενους. «Βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή με τον αθλητή και άρχισε να αναρρώνει σιγά-σιγά. Είναι ένας τραυματισμός που συμβαίνει μια φορά κάθε είκοσι χρόνια, καθώς είχε αρκετές ιδιαιτερότητες», ανέφερε ο κ. Χριστοφίδης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας, με το που ξεκίνησε ο πρώτος γύρος, όλοι οι αθλητές βρίσκονταν σε κοντινό σημείο με τις μοτοσικλέτες τους και δεν πρόλαβαν να μεγαλώσουν οι αποστάσεις μεταξύ τους. Έτσι, ο οδηγός που προπορευόταν σύμφωνα με τον κ. Χριστοφίδη, «όταν έπεσε στο έδαφος, ο οδηγός που βρισκόταν πίσω του με το που προσγειώθηκε στο έδαφος κάθισε ακριβώς στη μοτοσικλέτα που ήταν ήδη στο έδαφος. Σε κάθε άλμα υπάρχουν ειδικοί υπεύθυνοι marshall, οι οποίοι είναι αρμόδιοι για την ασφάλεια και έχει κίτρινη σημαία για να προειδοποιήσει ότι προπορεύεται πτώση και ατύχημα για τους οδηγούς που επέρχονται. Ήταν η φύση του ατυχήματος τέτοια όμως, που ούτε ο marshall, δεν πρόλαβε να σηκώσει τη σημαία, καθώς ήταν σε κλάσματα δευτερολέπτου το ατύχημα».
Όπως πρόσθεσε επίσης ο κ. Χριστοφίδης, ακόμη και στον τεχνικό έλεγχο που έγινε, ο αθλητής που τραυματίστηκε, ήταν άρτια εξοπλισμένος, καθώς φορούσε τον θώρακα του, τις μπότες του, σίδερα στα γόνατα, το κράνος του, ενώ διαθέτει επίσης, εκδομένο δελτίο υγείας από τον ΚΟΑ, όπως και αγωνιστική ταυτότητα στο σωματείο και στη λέσχη Αμμοχώστου. Μάλιστα, είχε περάσει από την προεκπαίδευση που προνοείται για να αγωνιστεί κάποιος αθλητής στους συγκεκριμένους αγώνες.
Αξιοσημείωτο επίσης, είναι πως η κατηγορία η οποία συμμετείχε ο αθλητής στο συγκεκριμένο αγώνα, ήταν οι πρωτοεμφανιζόμενοι και δεν υπάγονται ανάμεσα στους έμπειρους οδηγούς, αλλά αυτό που επεσήμανε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, «είναι πως θα μπορούσε να τύχει σε οποιονδήποτε αθλητή το συγκεκριμένο ατύχημα. Ο τρόπος με τον οποίο σημειώθηκε το περιστατικό, γίνεται μια φορά κάθε πολλά χρόνια. Έχουμε πάρα πολλές πτώσεις στους συγκεκριμένους αγώνες, αφού μπορεί να υπάρξουν και τέσσερις-πέντε πτώσεις. Λόγω του γεγονότος όμως ότι φοράνε τον απαραίτητο προστατευτικό εξοπλισμό οι αθλητές, δεν υπάρχουν τραυματισμοί. Από εκεί και πέρα, υπάρχει μέγιστος αριθμός αθλητών στην μπάρα της εκκίνησης. Υπάρχουν αρκετές ασφαλιστικές δικλείδες, ούτως ώστε να αποφεύγονται στο μέγιστο τα ατυχήματα».
Σημειώνεται ότι για να βρεθεί ένας αθλητής πίσω από μια μπάρα εκκίνησης, υπάρχουν αρκετές προϋποθέσεις. Όπως εξήγησε ο κ. Χριστοφίδης, στην Κύπρο υπάρχουν τρεις εγκεκριμένες πίστες και η πίστα της Μακούντας, είναι μια από τις εγκεκριμένες πίστες που μπορεί να διεξαχθεί ένας αγώνας. Επιπρόσθετα, για να λάβει έγκριση μια πίστα υπάρχει μια χρονοβόρα διαδικασία, καθώς μετριούνται μήκη, πλάτη, αναχώματα, δημιουργείται χώρος στάθμευσης, χώρος αναμονής για αθλητές, χώρος εκκίνησης, όπως και χώρος για pits. Αυτοί οι κανονισμοί , σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας, πηγάζουν από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία που διεξάγονται αγώνες υψηλού επιπέδου.
Αξίζει να αναφερθεί ακόμη, ότι κανένας αγώνας δεν αρχίζει, χωρίς την παρουσία στελεχών της Κυπριακής Ομοσπονδίας Μοτοσικλέτας. Πιο συγκεκριμένα, κάθε αγώνας motocross, περιλαμβάνει την τοπική λέσχη που τη διοργανώνει που είναι υπεύθυνη για τους marshalls, τη γραμματεία και τον τεχνικό έλεγχο, o oποίος στελεχώνεται με τρία στελέχη της Κυπριακής Ομοσπονδίας, που είναι ο αλυτάρχης, ο έφορος αγωνοδικών και ο παρατηρητής. Επιπλέον, δεν ξεκινάει ποτέ κανένας αγώνας, χωρίς την παρουσία ασθενοφόρου.
Όσον αφορά την κυκλοφορία αγωνιστικών μοτοσικλετών στους δρόμους, αυτό που υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, είναι πως ένας επαγγελματίας αθλητής που αγωνίζεται στις πίστες, ποτέ δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει σε δρόμο. «Ένας που τρέχει σε αγώνες, δεν έχει την ανάγκη να βγει σε δρόμους που κυκλοφορούν οχήματα. Είναι αθλητές πρότυπα, που γνωρίζουν ότι τους προσβάλλουν τέτοιες ενέργειες. Όσοι κυκλοφορούν με αυτού του είδους μοτοσικλέτες, είναι άνθρωποι που σίγουρα δεν έχουν να κάνουν με το άθλημα και καταβάλλονται τεράστιες προσπάθειες από την Ομοσπονδία για να περιοριστούν αυτά τα φαινόμενα».
Σημειώνεται ότι η Ομοσπονδία, διαθέτει πιστοποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης των χρηστών μοτοσικλέτας, κάτι που πραγματοποιεί από το 2016 και εντεύθεν. Μέχρι σήμερα, έχουν εκπαιδευτεί γύρω στα 900 άτομα, εκ των οποίων είναι και μέλη του Ουλαμού της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και στρατονόμους. Είναι ένα πρόγραμμα που εκτελείται σε δώδεκα ευρωπαϊκές χώρες και είναι πιστοποιημένο επίσης, από τη Διεθνή Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας και το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: