Στον πάγο μέχρι τον Σεπτέμβριο η εξέταση των εκπαιδευτών σχολών οδήγησης-Αμετάκλητοι στις θέσεις τους

Παρά τις διαβεβαιώσεις που έλαβαν οι σχολές οδήγησης πριν από περίπου ένα μήνα για ουσιαστικές τροποποιήσεις του προτεινόμενου Νομοσχέδιου και τις υποσχέσεις που πήραν για απόσυρση του, αυτό φαίνεται να μπαίνει στον πάγο, αφού η συζήτηση ενώπιον της Βουλής μεταφέρεται τον Σεπτέμβριο.

Οι εκπαιδευτές σχολών οδήγησης από την πλευρά τους, παραμένουν αμετάκλητοι στη θέση τους, οι οποίοι θεωρούν ότι τα πλείστα μέτρα που προνοούνται από την Νομοθεσία, θέτουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των περισσότερων σχολών και εκπαιδευτών οδήγησης.

Υπενθυμίζεται ότι, το τροποποιητικό νομοσχέδιο για τις σχολές οδήγησης, ρυθμίζει τον τρόπο λειτουργίας των σχολών οδηγών, κατηγοριοποιώντας τους εκπαιδευτές σε τέσσερις κατηγορίες, ενώ εισάγει στη Νομοθεσία τη «σχολή εκπαίδευσης εκπαιδευτών οδηγών», που ουσιαστικά καθιστά πλέον υποχρέωση των εκπαιδευτών για διά βίου μάθηση, καταργώντας με αυτό τον τρόπο την υφιστάμενη Νομοθεσία, όπου δεν ήταν απαραίτητο μέχρι σήμερα οι εκπαιδευτές κάθε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να παρακάθονται σε εξετάσεις.

Μιλώντας στον REPORTER o πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Σχολών Οδηγών Κύπρου, Πανίκος Δρουσιώτης, εξήγησε ότι, «ως σχολές οδηγών πραγματοποιήσαμε συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών και αποφασίστηκε η αναβολή στη σύσταση του Νομοσχέδιου προς το παρών. Στη συγκεκριμένη φάση, έχει αναλάβει ο πρώην υπουργός Γεωργίας, Πέτρος Ξενοφώντος τη μελέτη του νομοσχέδιου, στο οποίο εντόπισε αρκετά λάθη και αυτό που μας έχουν αναφέρει οι αρμόδιοι είναι ότι θα τεθεί ξανά προς συζήτηση στην Επιτροπή Μεταφορών τον Σεπτέμβριο».

Στην παρούσα φάση, οι σχολές οδήγησης τηρούν σιγήν ιχθύος και αναμένουν ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο θα επανεξεταστούν τα δεδομένα τους. «Το μόνο βέβαιο είναι ότι από την πλευρά μας δεν αποδεχόμαστε τέτοιο Νομοσχέδιο και αυτό που έχουμε λάβει ως υπόσχεση είναι ότι δεν πρόκειται να υπάρξει ενδεχόμενο εξέτασης των εκπαιδευτών», ανέφερε ο κ. Δρουσιώτης.

Αυτό που επανέλαβε ο πρόεδρος των Σχολών Οδηγών, είναι πως, «το Νομοσχέδιο είναι καταστροφικό για τις Σχολές και ελπίζουμε ότι αφού κάνουν τις κατάλληλες διορθώσεις σε διάφορα σημεία του Νομοσχεδίου, τότε θα το ξανασυζητήσουμε. Ο υπουργός Μεταφορών έχει βάλει νερό στο κρασί του και αποδέχθηκε όπως υπάρξει παράταση στο Νομοσχέδιο και αναμένουμε να δούμε ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις. Ήταν λανθασμένο εξ αρχής το Νομοσχέδιο και γι’ αυτό εκφράσαμε την έντονη αντίθεσή μας, αφού υπάρχουν εκπαιδευτές οδήγησης που είναι για δεκαετίες μέσα στον χώρο και δεν επιτρέπεται να χρειάζονται εξέταση αυτοί οι άνθρωποι που γνωρίζουν άπταιστα τη δουλειά τους, χωρίς υποδείξεις».

Σύμφωνα με το Νομοσχέδιο που βρίσκεται ενώπιον της Βουλής, οι εκπαιδευτές οδηγών θα διαχωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες και θα τους χορηγείται άδεια εκπαιδευτή ως ακολούθως

Αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών τέταρτης κατηγορίας θα εκπαιδεύει πρόσωπα για τις κατηγορίες άδειας οδήγησης Β1 (τρίκυκλα και τετράκυκλα με κινητήρα) και Β (οχήματα με μέγιστη μάζα μέχρι 3.500 kg και μέχρι οκτώ επιβάτες) καθώς και για ηλεκτροκίνητα οχήματα των εν λόγω κατηγοριών.

Αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών τρίτης κατηγορίας θα εκπαιδεύει πρόσωπα για τις κατηγορίες άδειας οδήγησης για τις οποίες έχει δικαίωμα να εκπαιδεύει ο αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών τέταρτης κατηγορίας και επιπρόσθετα για τις κατηγορίες ΑΜ (μοτοποδήλατα), Α1 (ελαφρά μηχανοκίνητα δίκυκλα μέγιστου κυβισμού 125 cm³), Γ1 (οχήματα με μέγιστη μάζα μεγαλύτερη από 7.500 kg), Δ1 (οχήματα μεταφοράς προσώπων από εννέα μέχρι 16 επιβάτες) και ΣΤ (ελκυστήρες με ελαστικά) καθώς και για ηλεκτροκίνητα οχήματα των εν λόγω κατηγοριών.

Αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών δεύτερης κατηγορίας θα εκπαιδεύει πρόσωπα για τις κατηγορίες άδειας οδήγησης για τις οποίες έχει δικαίωμα να εκπαιδεύει ο αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών τρίτης κατηγορίας και επιπρόσθετα για τις κατηγορίες Γ (οχήματα με μέγιστη μάζα μεγαλύτερη από 7.500 kg), Δ (οχήματα μεταφοράς προσώπων με περισσότερες από οκτώ θέσεις), Γ1 + Ε (σύνολο συζευγμένων οχημάτων αποτελούμενο από όχημα της κατηγορίας Γ1 και ρυμουλκούμενο με συνολικό μεικτό βάρος μέχρι 12.000 Kg), Δ1 + Ε (σύνολο συζευγμένων οχημάτων αποτελούμενο από όχημα της κατηγορίας Δ1 και ρυμουλκούμενο) καθώς και για ηλεκτροκίνητα οχήματα των εν λόγω κατηγοριών.

Αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών πρώτης κατηγορίας θα εκπαιδεύει πρόσωπα για όλες τις κατηγορίες άδειας οδήγησης.

Δειτε Επισης

Υψηλή ικανοποίηση με τη ζωή τους, αλλά κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, δηλώνουν οι Κύπριοι
Καταγγελία προς την Κομισιόν θα ετοιμάσει το Θέατρο Ένα για το σχέδιο Θυμέλη
Υψηλή διάκριση στη Στέλλα Κυριακίδου με το βραβείο EURORDIS Policy Maker Award 2025
Αναβλήθηκε το Ονήσιλος-ΑΕΖ μετά τις πληροφορίες για χειραγώγηση
Αεροκομιδή ασθενή από εμπορικό πλοίο έκανε το ΚΣΕΔ
Μαθήτρια έριξε μπουκάλι σε κεφάλι καθηγήτριας σε Γυμνάσιο στη Λάρνακα
Αντιπαράθεση Δημάρχων Πόλης-Πάφου για αδειοδότηση ξενοδοχειακής μονάδας
Αρχίζει από Κύπρο τον «μαραθώνιο επισκέψεων» σε παράκτιες περιοχές Ευρώπης ο Καδής
Γενικός Εισαγγελέας: Άλλο καλόπιστη κριτική σε δικαστικές κρίσεις και άλλο σκοπιμότητα
Προειδοποιεί με απεργία η ΟΕΛΜΕΚ-Οι αποφάσεις της Παγκύπριας Συνδιάσκεψης