Πολίτες καλούν ασθενοφόρα για ψύλλου πήδημα-«Ήθελε να του πάρουμε τις αναλύσεις στο σπίτι του»
06:00 - 14 Μαρτίου 2024
Ποικίλες αντιδράσεις προκάλεσε το περιστατικό που καταγράφηκε τα προηγούμενα εικοσιτετράωρα στην Υπηρεσία Ασθενοφόρων, όπου πολίτες πήραν τηλέφωνο και αφού ανέφεραν ότι μια χελώνα ήταν τραυματισμένη και αιμορραγούσε, απαιτούσαν όπως μεταβεί στο σημείο ασθενοφόρο για να την παραλάβει και να τη μεταφέρει στο Γενικό Νοσοκομείο για περίθαλψη.
Το περιστατικό αυτό, φαίνεται να μην είναι πρωτοφανής για τους λειτουργούς της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, αφού καθημερινώς έρχονται αντιμέτωποι με παρόμοιας φύσεως κλήσεις, όπου πολίτες ζητούν και κάποιες φορές μάλιστα έχουν και την απαίτηση να μεταβεί ασθενοφόρο για να τους εξυπηρετήσει, για ζητήματα τα οποία δεν χαρακτηρίζονται σοβαρά και δεν βρίσκεται σε κίνδυνο ανθρώπινη ζωή.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, σύμφωνα με την προϊστάμενη της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, Ριάνα Κωνσταντίνου, «είναι όταν υπήρξε τηλεφώνημα στην Υπηρεσία από ένα κύριο, ο οποίος ήθελε να του πάρουμε τις γενικές του αναλύσεις σπίτι του. Δεν ήθελε να μεταβεί σε κάποιο χημείο ή στο Νοσοκομείο, αλλά απαιτούσε όπως πάει το ασθενοφόρο σπίτι του. Άλλες περιπτώσεις που υπάρχουν, είναι άτομα τα οποία μας καλούν για να μεταβεί στο σπίτι τους ασθενοφόρο για να τους αλλάξουμε την πληγή τους, από ένα τραύμα που είχαν, ή από μια επέμβαση. Θεωρούσαν ότι οφείλαμε να πάμε στο σπίτι τους γι’ αυτούς τους λόγους. Δυστυχώς, ο κόσμος δεν αντιλαμβάνεται ότι τα ασθενοφόρα είναι πολύτιμα και είναι περιορισμένος ο αριθμός τους και προορίζονται μόνο για επείγουσες καταστάσεις».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κάλεσαν ασθενοφόρο για τραυματισμένη χελώνα, αλλά δεν μπορούσε να ανταποκριθεί η Υπηρεσία
Δεν είναι λίγες οι φορές μάλιστα, όπου ασθενοφόρα έχουν μεταβεί σε διάφορα σημεία, γιατί οι λειτουργοί της Υπηρεσίας πείστηκαν από τα… ψέματα που τους λέχθηκαν στο τηλέφωνο. «Υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι πολίτες περιγράφουν ότι υπάρχει μια κλινική εικόνα και μια συμπτωματολογία, για να πάμε στη σκηνή. Με το που φθάσαμε όμως στη σκηνή αρκετές φορές και αφού γίνει η αξιολόγηση από το πλήρωμα, τότε διαπιστώνεται ότι τα πράγματα δεν ήταν έτσι όπως περιγράφηκαν, αλλά o πολίτης ήθελε απλά να χρησιμοποιήσει το ασθενοφόρο για να μεταφερθεί στο Νοσοκομείο», ανέφερε η κα. Κωνσταντίνου.
Στο μεταξύ, για τις εν λόγω περιπτώσεις όπου ο πολίτης ξεγελάσει την Υπηρεσία και προλάβει να μεταβεί στο σημείο το ασθενοφόρο, τότε είτε δεν θα μεταφερθεί στο Νοσοκομείο ο πολίτης, ή ακόμη και εάν μεταφερθεί για οποιοδήποτε άλλο λόγο, τότε σύμφωνα με την προϊστάμενη της Υπηρεσίας, «θα περάσει από τη διαλογή, όπου θα κάνει κανονικά εγγραφή και θα καθίσει στην αναμονή, όπως και οι υπόλοιποι άλλοι πολίτες που πήγαν με το ιδιωτικό τους όχημα στις Πρώτες Βοήθειες».
Αντιλαμβανόμενοι την ίδια ώρα τη σημασία της προστασίας των ζώων, οι λειτουργοί της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων, στέλνουν το μήνυμα πως θα ήταν πολύ βοηθητικό εάν δίδονταν στη δημοσιότητα συγκεκριμένα τηλέφωνα, ώστε να μπορούν να καλούν οι πολίτες, σε περιπτώσεις όπου υπάρξουν παρόμοια περιστατικά όπως αυτό με τη χελώνα, για να μπορούν να βοηθιούνται άμεσα.
Αυτό που επανέλαβε ωστόσο η κα. Κωνσταντίνου είναι ότι, «θα πρέπει να είμαστε πολύ σκεπτόμενοι προτού καλέσουμε την Υπηρεσία Ασθενοφόρων, διότι είναι πολύ σημαντικό οι κλήσεις μας να είναι ελεύθερες, για να μπορέσουμε να διασώσουμε ανθρώπινες ζωές. Κατανοούμε απόλυτα τι σημαίνει ένα ζώο να έχει την ανάγκη της βοήθειας, αλλά δυστυχώς ταυτόχρονα, μπορεί να χαθεί μια ανθρώπινη ζωή, εάν οι τηλεφωνικές μας γραμμές είναι συνεχώς κατειλημμένες για άλλες περιπτώσεις, όπως ήταν αυτή η περίπτωση με τη χελώνα».
Αυτό που έχει διαφανεί από τον αριθμό κλήσεων που λαμβάνει η Υπηρεσία, είναι ότι μια μερίδα πολιτών, θεωρεί ότι το ασθενοφόρο όχημα, είναι ένα μέσο που θα τους οδηγήσει στο Νοσοκομείο ή στις Πρώτες Βοήθειες, είτε θα τους εξυπηρετήσει στο σπίτι με παροχή φροντίδας υγείας. Ουσιαστικά, είναι κλήσεις που δεν έχουν να κάνουν με τη διάσωση ανθρώπινης ζωής, αλλά περισσότερο για εξυπηρέτηση στην καθημερινότητα των πολιτών.