«Τα παιδιά μας συχνά μεγαλώνουν χωρίς όρια, παιδεία, κοινωνία και οικογένεια πάσχουν»

Η γλώσσα είναι καίριο συστατικό για τη διαμόρφωση της εθνικής μας ταυτότητας δήλωσε στο ΚΥΠΕ, η Καθηγήτρια Ιστορίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Ευθυμίου, σημειώνοντας παράλληλα ότι η ιστορία «είναι σε θέση να αποκαταστήσει, μέσα στον χρόνο, τυχόν ανακρίβειες, διαστρεβλώσεις και σκόπιμες παραχαράξεις». Παραδέχεται, επίσης, ότι «η Παιδεία, πάσχει».

Σε συνέντευξή της στο ΚΥΠΕ και ερωτηθείσα εάν η γλώσσα είναι μέσο και συστατικό για τη διατήρηση της εθνικής ταυτότητας είπε ότι «η γλώσσα είναι, τις περισσότερες φορές, καίριο συστατικό για την διαμόρφωση εθνικής ταυτότητας».

Πρόσθεσε ότι «στην περίπτωση της ελληνικής γλώσσας, είναι ακρογωνιαίο για τους Έλληνες, τοσούτω μάλλον που μόνον η ελληνική γλώσσα και η κινεζική, απ' όλες τις σύγχρονες ζώσες γλώσσες του κόσμου, έχουν το προνόμιο να παρακολουθούν γραπτά την ιστορία τους καθώς γράφονται επί τουλάχιστον 3.500 χρόνια».

 Απαντώντας σε ερώτηση για το κατά πόσον η ιστορική αλήθεια μπορεί να προστατεύσει την ενίοτε αντίθετη άποψη για τα αίτια και τους λόγους μιας ιστορικής πράξης, η κ. Ευθυμίου, είπε ότι «η επιστήμη της ιστορίας, με τα εργαλεία που διαθέτει -συνδυασμένη πάντα με την εντιμότητα των ιστορικών-  είναι σε θέση να αποκαταστήσει, μέσα στον χρόνο, τυχόν ανακρίβειες, διαστρεβλώσεις και σκόπιμες παραχαράξεις».

Αναφορικά με δήλωσή της ότι «η βαθιά και παρατεταμένη κρίση που περνάμε δεν μας έδωσε κανένα ουσιαστικό μάθημα…» και αν εξακολουθεί να ασπάζεται αυτή την εκτίμηση, η κ. Ευθυμίου, απάντησε καταφατικά.  

«Θεωρώ πως η παρατεταμένη κρίση που ζούμε δεν έχει δώσει ουσιαστικό μάθημα σε όλους μας, στην κοινωνία μας, παρότι έχουμε βελτιωθεί, σε έναν βαθμό, ως προς επιμέρους στάσεις και συμπεριφορές», είπε η ιστορικός.

Σε ερώτηση για το κατά πόσον από την μακρά της θητεία στο χώρο της εκπαίδευσης θεωρεί ότι τα πανεπιστήμια στη μορφή που λειτουργούν σήμερα παραδίδουν έτοιμους για τα όσα θα ακολουθήσουν, τους μελλοντικούς πολίτες, η κ. Ευθυμίου σημείωσε ότι «η Παιδεία μας πάσχει, το ίδιο και η κοινωνία και η οικογένεια».

Πρόσθεσε ότι «τα παιδιά μας συχνά μεγαλώνουν χωρίς όρια, χωρίς μέτρο και χωρίς σεβασμό για κομβικές αξίες της ζωής. Αυτό δεν δημιουργεί πολίτες. Τουναντίον, δημιουργεί άτομα αδιάφορα, ρηχά, ανεύθυνα -πολλές φορές βίαια και αντικοινωνικά. Ιδανική δηλαδή συνταγή για δυσλειτουργική κοινωνία», σημείωσε η κ. Ευθυμίου.

Τέλος, στο ερώτημα πόσο εύκολη είναι η παρερμηνεία της ιστορίας μέσα στην έκρηξη της ηλεκτρονικής και ψηφιακής πληροφόρησης και το πώς η ιστορία  «προστατεύεται», η κ. Ευθυμίου είπε ότι «η ιστορική επιστήμη προστατεύται, όπως είπα και παραπάνω, από τα ίδια τα εργαλεία της καθώς και από την εντιμότητα των ιστορικών, παρόλη την πλημμυρίδα πληροφοριών και παραπληροφοριών που κατακλύζουν μέσω της σύγχρονης τεχνολογίας».

Η κ. Ευθυμίου βρέθηκε στην Λευκωσία όπου το βράδυ της Δευτέρας έδωσε διάλεξη στο Παγκύπριο Γυμνάσιο με αντικείμενο την ελληνική γλώσσα.

Δειτε Επισης

Κοινή αντίληψη ΠΣΕΜ-Συμβουλίου Νεολαίας για τα ζητήματα Παιδείας
Απαραίτητος ο διαρκής εκσυγχρονισμός πλαισίου για βία κατά γυναικών
Την μεταφορά ζεύγους από χώρο περιορισμού Αερoδρομίου Λάρνακας ζητά η Επίτροπος Διοικήσεως
Ξεκαθαρίζει η Κυβέρνηση για φοιτητική χορηγία-«Καμία πρόθεση για μείωσή της»
Κίνδυνος για την Οικοδομική Βιομηχανία και την Οικονομία η κρίση στο κλάδο έτοιμου σκυροδέρματος
Πράσινο Υπουργικού για παροχή μηνιαίας επιδότησης σε φοιτητές επανεγκατασταθέντων
Περισσότεροι από 17.500 πολίτες θα βοηθηθούν κατά την εβδομάδα εθελοντισμού ΠΣΣΕ
Μαλλιά κουβάρια στην Επ. Υγείας-Η θέση του ελεγκτικού οίκου και η αντίδραση του ΟΚΥπΥ
Εκτονώθηκε η κρίση, δεν θα υπάρχει κλιμάκωση μέτρων από τους γιατρούς-Όσα συμφώνησαν με Δαμιανό
Ξεκινούν διαβουλεύσεις με το Υπ. Υγείας οι γιατροί-Χρονοδιάγραμμα μέχρι τέλος Φεβρουαρίου