Αναρχία και αΤΑΞΙα με τους παράνομους-Φωνάζουν οι νόμιμοι, συζητά για αλλαγές η Βουλή

Την ανεξέλεγκτη κατάσταση που επικρατεί με τα πειρατικά ταξί που «κλέβουν» την πελατεία των επαγγελματιών οδηγών, επιχειρούν να περιορίσουν οι αρμόδιοι μέσω Νομοσχεδίου, που θα βρεθεί στο επίκεντρο της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, αφού με την πάροδο του χρόνου, αντί να μειώνεται, διογκώνεται το φαινόμενο των ιδιωτικών ταξί που εδραιώνονται σε διαδικτυακές πλατφόρμες.

Πέραν των ιδιωτικών οχημάτων που αυτοδιαφημίζονται ως επαγγελματίες οδηγοί ταξί και ξεγελούν ανυποψίαστους πολίτες, η νέα τάση που έχει μετατραπεί σε μάστιγα πλέον στον κλάδο των ταξί, είναι μέσω διαδικτυακών εφαρμογών, όπου διάφορες εταιρίες, προσφέρουν την επιλογή σε κάποιο πολίτη να κρατήσει μέσω του κινητού του τηλεφώνου ένα όχημα, για να τον παραλάβει από ένα σημείο και να τον μεταφέρει σε άλλο, έχοντας την ίδια ώρα τη δυνατότητα να βλέπει σε πόση απόσταση βρίσκεται κάποιο διαθέσιμο ταξί, όπως επίσης και το κόστος. Πρακτική, βεβαίως, ασύμβατη και παράνομη, βάσει της Νομοθεσίας.

Οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς επιχείρησαν να βάλουν τάξη με τροποποιητικό νομοσχέδιο, που βρίσκεται ενώπιον της Βουλής, με στόχο να αντιμετωπιστεί το σοβαρό πρόβλημα της μεταφοράς επιβατών με μίσθωση ή με αμοιβή από μη αδειούχους επαγγελματίες οδηγούς ταξί, καθώς και της παράνομης και αθέμιτης πρακτικής διαφήμισης και προσφοράς της εν λόγω μεταφοράς από τουριστικά γραφεία και διαχειριστές ηλεκτρονικών πλατφόρμων και εφαρμογών.

Την ίδια ώρα, στο νομοσχέδιο που βρίσκεται υπό συζήτηση, υπάρχουν και οι προβλεπόμενες ποινές που προνοούνται για όσους παρανομούν και κυκλοφορούν ως ταξί, χωρίς να έχουν τις απαραίτητες άδειες. Συγκεκριμένα, στον οδηγό του οχήματος, προβλέπεται πρόστιμο 750 ευρώ, ενώ για το πρόσωπο στο οποίο είναι εγγεγραμμένο το όχημα ή τον μισθωτή στην περίπτωση όπου το όχημα είναι εκμισθούμενο Ζ είναι στα 1.500 ευρώ. Επίσης, όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, σε κάθε άλλο πρόσωπο που ενεργεί ως μεσάζοντας, περιλαμβανομένων γραφείων ταξί, τουριστικών γραφείων ταξί, τουριστικών γραφείων, ξενοδοχειακών μονάδων και διαχειριστών ηλεκτρονικών πλατφορμών, το πρόστιμο αγγίζει επίσης τα 1.500 ευρώ.

Σημειώνεται ότι, οι ποινές πρόκειται να διπλασιάζονται, όταν διαπιστωθεί ότι το ίδιο πρόσωπο έχει παραβιάσει εντός δυο χρόνων τη νομοθεσία, ενώ τετραπλασιάζονται σε επιπλέον νέα παράβαση που θα προχωρήσει.

«Καταγγείλαμε με αποδείξεις, αλλά δεν κάνουν τίποτα»

Η Ομοσπονδία Αστικών Ταξί, έχει προχωρήσει σε καταγγελία εκατοντάδων οχημάτων στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών, στην Αρχή Αδειών και στον Υπουργό Μεταφορών. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο πρόεδρός της, Ντίνος Κωνσταντίνου, «δεν έκανε κανείς το οτιδήποτε για να σταματήσει αυτή η πειρατεία. Σήμερα μάλιστα, υπάρχουν και εφαρμογές με ιδιωτικά ταξί που κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στους δρόμους και δεν μπαίνουν καν στον κόπο οι αρμόδιοι να τους ελέγξουν και να τους καταγγείλουν, με αποτέλεσμα να μειώνεται η εργασία των επαγγελματιών και νόμιμων οδηγών ταξί».

Ιδιαίτερη εντύπωση μάλιστα, προκαλεί το γεγονός ότι οι επαγγελματίες οδηγοί, έχουν στα χέρια τους μέχρι και αποδείξεις που παραλαμβάνουν διάφοροι πελάτες από τα συγκεκριμένα παράνομα ταξί που αναγράφονται τα νούμερα του κάθε ιδιωτικού οχήματος που λειτουργεί ως ταξί. «Έχουμε παραδώσει στους αρμόδιους αυτές τις αποδείξεις, αλλά πάλι δεν κάνουν τίποτα. Παλέψαμε τα τελευταία χρόνια να τεθεί σε εφαρμογή μια νέα νομοθεσία και καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα προσχέδιο, για το πώς να πιάνεται ένας πειρατής».

Ακόμη και να ψηφιστεί από την Ολομέλεια το εν λόγω νομοσχέδιο για την πειρατεία, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνου, «αν δεν υπάρχει αστυνόμευση, είναι δώρο-άδωρο. Εδώ και τριάντα χρόνια προσπαθεί ο κλάδος των Αστικών Ταξί, να γίνει μια νομοθεσία η οποία θα έχει συγκεκριμένες ποινές», υπέδειξε, ενώ έφερε ως παράδειγμα τις πρακτικές που ακολουθούνται στην Ελλάδα.

«Στην Ελλάδα εάν συλλάβουν ένα πειρατή, είναι αυτόφωρο αδίκημα και έξι χιλιάδες ευρώ πρόστιμο και εάν δεν πληρωθεί το πρόστιμο, τότε το αυτοκίνητο κατάσχεται μέχρι να ξοφληθεί η ποινή. Στην Κύπρο, οποιοσδήποτε, είτε είναι ξένος, είτε Τ/κ, αλλά ακόμη και Ε/κ, φτιάχνει μια σελίδα και διαφημίζει ταξί, κάτω του κόστους. Την ίδια ώρα όμως, ο πελάτης, δεν γνωρίζει τη Νομοθεσία περί ασφάλειας, που αναφέρει ότι μόνο τα ταξί και τα λεωφορεία, τα οποία ανήκουν στο κράτος πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για την ασφάλειά τους. Σε περίπτωση ατυχήματος, υπάρχουν σοβαρά ζητήματα με τα συγκεκριμένα οχήματα, καθώς δεν καλύπτουν την ασφάλεια των επιβατών τους».

Εξάλλου, οι οδηγοί συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν σοβαρά ζητήματα και στα αεροδρόμια. Παρά το γεγονός ότι οι Αρχές, έχουν μπλοκάρει τον χώρο αφίξεων, ώστε να εισέρχονται μόνο τα αδειούχα ταξί για να παραλαμβάνουν επιβάτες, εντούτοις, στον εξωτερικό χώρο του αεροδρομίου, υπάρχουν σταθμευμένα ιδιωτικά ταξί που αναμένουν επιβάτες για να τους μεταφέρουν. «Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος σε αυτούς και είναι οφθαλμοφανές ότι είναι παράνομοι», κατέληξε ο κ. Κωνσταντίνου.

Δειτε Επισης

Ανακαλούνται τα επιβληθέντα πρόστιμα για πραγματικούς δικαιούχους εταιρειών
Δεν αλλάζει το νομοσχέδιο για Συνήγορο του Ασθενή το Υπ. Υγείας-Μπήκε στο τελικό στάδιο στη Βουλή
«Μαθητές καπνίζουν, σπάζουν παράθυρα, κρέμονται από τα παράθυρα»-Αρκετές καταγγελίες για λεωφορεία
Αποσύρθηκαν από την κυπριακή αγορά παιδικά προϊόντα
Εντός έξι μηνών ολοκληρώνονται οι προσφορές για το δρόμο Πάφου και Πόλης-Εκτιμήσεις για κόστος 90 εκ.
Σοβαρά προβλήματα λειτουργίας στο Νοσοκομείο Αθαλάσσας λόγω υπερπληρότητας και ελλείψεων
Τις προκλήσεις του επαγγέλματος ανέλυσε ο Υπ. Δικαιοσύνης σε νέους δικηγόρους
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία- «Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
Δεν κάνουν πίσω ούτε ο ΟΚΥπΥ ούτε οι συντεχνίες-Ζήτησε νέα πρόταση για οικονομικά κριτήρια η Επ. Υγείας
Τραβά κόκκινη γραμμή η Μητρόπολη ΓΟΧ Κιτίου για μοναχούς Αββακούμ-Δεν προσχωρούν στους Παλαιοημερολογίτες