Σχολεία πολιτισμού προωθούν Υπουργείο Παιδείας και Υφυπουργείο Πολιτισμού

Το Υφυπουργείο Πολιτισμού έχει ξεκινήσει μια ιδέα για σχολεία πολιτισμού, την οποία χτίζει σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας "και ελπίζουμε ότι από Σεπτέμβριο θα εφαρμοστεί", είπε την Τρίτη η Υφυπουργός Πολιτισμού Βασιλική Κασσιανίδου.

«Σε αυτή τη φάση αυτό γίνεται σε πιλοτική βάση και είναι κάτι στο οποίο πιστεύουμε πάρα πολύ τόσο εγώ όσο και η Υπουργός Παιδείας, διότι θεωρούμε ότι πρέπει να ξεκινήσουμε ώστε τα παιδιά να αγαπούν τον πολιτισμό», είπε η κ. Κασσιανίδου σε δηλώσεις της κατά τη διάρκεια επίσκεψης που πραγματοποίησε στο Δημοτικό Σχολείου Αγίου Μάρωνα, στο πλαίσιο ημερίδας για την άυλη πολιτιστική κληρονομιά με τίτλο «Στους τόπους μας».

«Αν αγαπήσουν τον πολιτισμό σε αυτή τη μικρή ηλικία, τότε θα συνεχίσουν να αγαπούν και να στηρίζουν τον πολιτισμό μας. Μόνο μέσα από τον πολιτισμό έχουμε ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο», σημείωσε.

Η Υφυπουργός Πολιτισμού επισκέφθηκε το σχολείο, στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολεία Πρεσβευτές Πολιτισμού – Μαθητές Πρεσβευτές Πολιτισμού», το οποίο εφαρμόζεται πιλοτικά σε σχολεία σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας. 

Η ημερίδα διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της Υφυπουργού και με τη στήριξη της UNESCO Κύπρου. Την ημερίδα παρακολούθησαν μαθητές από το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Μάρωνα, το Δημοτικό ΝΑΡΕΚ, το Γ΄ Δημοτικό Αγίου Δομετίου και το Δημοτικό Μαθιάτη.

Η Υφυπουργός ανέφερε ότι «το Υφυπουργείο Πολιτισμού και το Υπουργείο Παιδείας έχουν μια στενή συνεργασία, ώστε να δημιουργήσουμε και να φέρουμε την πολιτιστική παιδεία μέσα στα σχολεία».

Σημείωσε ακόμα ότι, το Υφυπουργείο Πολιτισμού, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, θα υλοποιήσει προγράμματα  τα οποία θα φέρνουν τα παιδιά σε επαφή με τον πολιτισμό.

Συνεχίζοντας είπε ότι το Δημοτικό Σχολείο του Αγίου Μάρωνα κάνει αυτή τη δραστηριότητα εδώ και καιρό και «φέρνει σχολεία από άλλες περιοχές για να γνωρίσουν μεταξύ τους οι κοινότητες».

Η προστασία της άυλης κληρονομιάς, αποτελεί σημαντικό παράγοντα διατήρησης της πολιτιστικής ποικιλομορφίας είπε και πρόσθεσε ότι, «η κατανόηση της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς διαφορετικών κοινοτήτων ενισχύει τον διαπολιτισμικό διάλογο και ενθαρρύνει τον αμοιβαίο σεβασμό για διαφορετικούς τρόπους ζωής, ενώ παράλληλα εμπλουτίζει τη γνώση και τα προσόντα που μεταβιβάζονται μέσω του πολιτισμού από τη μια γενιά στην άλλη».

Διευκρίνισε ότι μέρος της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος «Σχολεία Πρεσβευτές Πολιτισμού- Μαθητές Πρεσβευτές Πολιτισμού» που σχεδιάζεται αποτελεί και η επένδυση στη γνωριμία με την άυλη πολιτιστική κληρονομιά, «κάτι που υλοποιείται σε πιλοτική μορφή σήμερα».

«Στόχος του Υφυπουργείου Πολιτισμού και του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας είναι να υλοποιηθεί και σε άλλα σχολεία κατά τη επόμενη σχολική χρονιά, 2024-2025», είπε .

Καταλήγοντας συνεχάρη το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Μάρωνα για την πρωτοβουλία «να μας φέρει όλους μαζί σήμερα εδώ για να ζωντανέψουμε μαζί την άυλη πολιτιστική κληρονομιά μας, τις παραδόσεις και τις ζωντανές εκφράσεις που έχουν κληροδοτηθεί από τους προγόνους μας, τις προφορικές παραδόσεις, τις κοινωνικές πρακτικές, τα ήθη και τα έθιμα, τις γιορτές και τελετές που σχετίζονται με τη φύση και τα στάδια της ζωής, τις γνώσεις και τις τεχνικές για τη δημιουργία χειροποίητων κατασκευών».

Ακολούθησαν παρουσιάσεις των σχολείων από τους μαθητές ενώ η Υφυπουργός αφηγήθηκε, στο εργαστήρι των λαϊκών παραμυθιών, παραμύθι στα παιδιά των Δημοτικών Σχολείων με μήνυμα τη δύναμη του πολιτισμού να απελευθερώνει το μυαλό και την ψυχή.  

Δειτε Επισης

Ρίχνουν 128 εκατομμύρια σε υποδομές για την Υγεία-Ιδρύεται πρότυπο Παιδογκολογικό κέντρο
Αναμένει ολοκληρωμένη πρόταση για αξιολόγηση εκπαιδευτικών η ΟΕΛΜΕΚ
Στα σκαριά κίνητρα για προσέλκυση ΣΥΟΠ από Υπουργείο Άμυνας-Οι προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι
Λειτουργία διαδικτυακής πλατφόρμας για «αγοραπωλησίες» ακινήτων στα κατεχόμενα-«Νέα εποχή στον τομέα»
Πραγματοποίησαν πορεία οι απεργοί του κλάδου σκυροδέματος-«Οι εργοδότες να τηρήσουν τα συμφωνηθέντα»
Παράδειγμα φιλοπατρίας 18χρονη από την Πάφο-Άφησε την Φαρμακευτική και εντάχθηκε στη Σχολή Ευελπίδων
Σοβαρά περιστατικά σε Δημοτικά-Ένας μαθητής έφυγε μόνος του, άλλος χτύπησε δασκάλους
Αναβολές θεραπειών λόγω της απεργίας των γιατρών-«Αδιανόητο να χρησιμοποιείται η υγεία ως εργαλείο πίεσης»
Η Κύπρος ο μεγαλύτερος δωρητής Αναπτυξιακής και Ανθρωπιστικής Βοήθειας-Μπαίνει στη μάχη κατά της φτώχειας
Ενοχλημένος ο Παναγιώτου για την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-«Τριάντα επτά σεντς ημερησίως η διαφορά»