Παραμύθια, ιστορίες, διαδραστικά μαθήματα-Έτσι διδάσκεται η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

Σε πρακτική ισχύ έχει τεθεί ο νόμος που ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο του 2022, όσον αφορά τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, με τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και τα όσα διδάσκουν στους μαθητές, να απέχουν κατά κόρον από τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας τους προηγούμενους μήνες και είχαν προκαλέσει έντονη ανησυχία σε όλους. Την ίδια ώρα, η εφαρμογή του μαθήματος φαίνεται να έχει κάμψει στην πλειοψηφία τις αντιδράσεις που υπήρχαν, ωστόσο μερίδα γονέων ακόμη αντιδρά ως προς το εν λόγω μάθημα, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται στα σχολεία για πάνω από μία δεκαετία.

Το Υπουργείο Παιδείας, από την ημέρα ψήφισης του νόμου για την σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, άρχισε τις διαδικασίες για να προσαρμόσει τα αναλυτικά προγράμματα των Λυκείων και Τεχνικών Σχολών, καθώς βάσει της νομοθεσίας πλέον καθίσταται υποχρεωτικό το μάθημα και όχι επιλογής, όπως ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. Η απόφαση που πάρθηκε είναι όπως εφαρμοστεί σε έξι συνολικά περιόδους, τρεις στο πρώτο τετράμηνο και τρεις στο δεύτερο, κατά τις οποίες οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να ρωτήσουν για θέματα που έχουν απορίες.

Σημειώνεται πως το εν λόγω μάθημα, όσον αφορά τόσο στη Δημοτική Εκπαίδευση, όσο και στα Γυμνάσια, εφαρμοζόταν από το 2011, στο πλαίσιο του μαθήματος Αγωγής Υγείας και Αγωγής Ζωής, ενώ μέσα από δύο ή τρεις περιόδους, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να καλύψουν και αυτή την ύλη. Πάντως, αυτό που ξεκαθαρίζεται από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, αλλά και εκπαιδευτικών οργανώσεων, είναι πως στόχος του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής είναι να μάθουν τα παιδιά τι επιτρέπεται και τι όχι, όσον αφορά στα αγγίγματα που πρέπει να δέχονται, πότε ένα άγγιγμα δεν είναι τόσο καλοπροαίρετο, αλλά και να προφυλάσσονται από τους κινδύνους που ελλοχεύουν και να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τυχόν παρενόχληση.

Με διάφορους τρόπους γίνεται το μάθημα στη Δημοτική

Με βάση τους οδηγούς διδασκαλίας που ετοιμάστηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, στην Προδημοτική και Δημοτική Εκπαίδευση, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εφαρμόσουν το μάθημα με διάφορους τρόπους, ανάλογα και με την ηλικία στην οποία απευθύνονται.

Κάποιοι από τους τρόπους που ένας δάσκαλος μπορεί να εφαρμόσει το μάθημα, είναι μέσα από συγκεκριμένα παραμύθια, που αφορούν ειδικά αυτό το θέμα, ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί. Εκτός αυτού, ένας άλλος τρόπος είναι μέσα από ένα μάθημα στο οποίο δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να εκφράσουν τις απορίες και τις ανησυχίες τους. Πέραν από αυτό, υπάρχουν και κάποιες ειδικές παιδικές ταινίες, που ενδεχομένως να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να περάσουν ένα μήνυμα.

Στο μεταξύ, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, ενδεχομένως να γίνεται χρήση και κάποιων επιστημονικών ορών για να περιγράψουν τα μέρη του σώματος. Αυτό που ξεκαθαρίζεται από τους αρμόδιους, είναι ότι οι εν λόγω όροι έχουν προσαρμοστεί ανάλογα με την ηλικία της τάξης, ώστε να μην προκληθεί οποιαδήποτε σύγχυση στους μαθητές.

«Πάντα γινόταν έτσι το μάθημα. Πρέπει να χρησιμοποιηθεί ο επιστημονικός όρος, για να μπορούν τα παιδιά να καταλάβουν τη σημασία του μαθήματος. Αυτό ισχύει και στη Βιολογία και δεν είναι κάτι καινούργιο. Το εν λόγω μάθημα διδασκόταν από την Προδημοτική και ο λόγος είναι για να προστατεύονται από τα επικίνδυνα αγγίγματα», εξήγησε στον REPORTER η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.

Πάντως, όσον αφορά τις αντιδράσεις που παρατηρήθηκαν το προηγούμενο διάστημα και εξακολουθούν να παρατηρούνται σε μικρότερο βαθμό, οι δάσκαλοι ξεκαθαρίζουν πως πρόκειται για ένα ευαίσθητο θέμα και οι ίδιοι ακολουθούν κατά γράμμα το πλάνο του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να μην υπάρχει σύγχυση και παραπληροφόρηση των μαθητών.

«Το μάθημα δεν ξεκίνησε να διδάσκεται από το Σεπτέμβριο. Όπως διδασκόταν τόσα χρόνια, διδάσκεται και τώρα, στα πλαίσια του μαθήματος αγωγής ζωής και υγείας. Είναι μία ενότητα του μαθήματος, που αφορά 2-3 σαραντάλεπτα τον χρόνο. Οι αντιδράσεις που βλέπουμε, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».

Χωρίς αντιδράσεις η εφαρμογή στα Λύκεια

Σημειώνεται πως το μάθημα φαίνεται να εντάχθηκε με ομαλό τρόπο στα Λύκεια, αφού δεν παρατηρήθηκε οποιαδήποτε ένταση ή αντίδραση. Τα προηγούμενα χρόνια, το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ήταν υπό την μορφή του μαθήματος επιλογής, χωρίς να το επιλέγουν αρκετοί. Αυτή τη στιγμή, στα Λύκεια γίνεται ένα μάθημα, που αφορά στα θέματα υγειών σχέσεων, με στόχο την πρόληψη της βίας.

Ουσιαστικά, οι μαθητές αποκτούν γνώσεις επί του θέματος και μέσα από τα διαδραστικά εργαστήρια που γίνονται, μπορούν να θέσουν απορίες στους εκπαιδευτικούς, για θέματα που τους απασχολούν. Σημειώνεται πως όσον αφορά στον όρο διαδραστικά εργαστήρια, εννοείται ότι ακολουθείται το ίδιο μοντέλο που ακολουθεί ένας καθηγητής για το μάθημα των Ελληνικών, που υποβάλλει ερωτήσεις ή κάνει διάλογο με τους μαθητές.

«Δεν παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα προβλήματα, παρόλο που χρειάστηκε ειδικό πρόγραμμα. Είναι έξι ώρες των τετράμηνων. Από ό,τι είδα και στο σχολείο μου, εφαρμόστηκε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Στην πράξη, καθόρισε το Υπουργείο Παιδείας, ένας σχετικά διευρυμένο χρονικό πλαίσιο, που έστελνε μία καθηγήτρια της οικιακής οικονομίας, που ανέλαβαν την διδασκαλία του. Υπήρχε διδασκαλία σε μικρές ομάδες, μικρά τμήματα, με συμμετοχή και των ίδιων των παιδιών», επεσήμανε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος.

Πάντως, μετά την εφαρμογή του μαθήματος, δεν υπήρξαν αντιδράσεις υπό τη μορφή όσων είδαμε το προηγούμενο διάστημα, όταν ανακοινώθηκε ότι θα ενταχθεί το μάθημα στα σχολεία.

Δειτε Επισης

Φλαούνες, πασκιές, κόκκινα αυγά-Τα έθιμα του Πάσχα που αναβιώνουν ξανά
Με εκδηλώσεις και πορείες τιμά την Εργατική Πρωτομαγιά η Κύπρος
Δεν υποχωρεί η σκόνη, βροχές και καταιγίδες στο μενού του καιρού
«Παιδάκι πήρε δώρο ένα παιχνίδι και έτρεχε στον κήπο… Ήταν χαρά και λύπη μαζί»
Γυρίζουν την πλάτη στα ορεινά, πάνε παραλία όσοι θα εκμεταλλευτούν τις εορτές του Πάσχα
Ένεση για τα κατεχόμενα χωριά η χαλάρωση κινήτρων για επανεγκατάσταση-Ικανοποίηση για τα μέτρα της Κυβέρνησης
Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Διάκριση «Χρυσό Αγρινό» για ανάπλαση εμπορικού τριγώνου στον Δήμο Λευκωσίας
Μνημόνιο Συνεργασίας με «Αττικόν» υπέγραψε το Ακτινολογικό Τμήμα του Γενικού Νοσοκομείου
Ανακοίνωσε 20 νέες ψηφιακές υπηρεσίες για το 2024 ο Υφ. Έρευνας-Εφαρμόζεται η ηλεκτρονική υπογραφή