Απορρίπτει τις καταγγελίες για εντολή του Νοσοκομείου Αμμοχώστου να μεταφερθεί σορός στο σπίτι ο ΟΚΥπΥ
19:49 - 28 Φεβρουαρίου 2024
Απορρίπτει την καταγγελία, ότι ζητήθηκε από τον γιο γυναίκας που απεβίωσε, στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου, να μεταφέρει τη σορό στο σπίτι του, ο ΟΚΥπΥ.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, «επειδή συνεχίζουν τα δημοσιεύματα σχετικά με το θέμα, ο ΟΚΥπΥ, μετά από προκαταρκτική έρευνα, απορρίπτει κατηγορηματικά τα όσα αναφέρονται, αλλά από τη στιγμή που πληροφορήθηκε ότι έγινε καταγγελία στο Υπουργείο Υγείας και στην Γενική Εισαγγελία, δεν θα προβεί σε περαιτέρω δήλωση».
Υπενθυμίζεται ότι, στη σχετική καταγγελία προχώρησε οικογένεια αποθανούσας, καθώς όπως είχε αναφέρει ο δικηγόρος τους, Χρύσανθος Λαζάρου, ζήτησαν από το γιο της να μεταφέρει τη σορό της στο σπίτι του, επειδή ήταν χαλασμένο το κλιματιστικό.
Σημειώνεται πως, μετά την καταγγελία η οικογένεια αναμένει τις ενέργειες του Γενικού Εισαγγελέα, για διερεύνηση της υπόθεσης.
Όπως είχε αναφέρει σε δηλώσεις του στα Μέσα ο κ. Λαζάρου, που εκπροσωπεί τους γιους της αποθανούσας, «έχουμε αποστείλει επιστολή στο Υπουργείο Υγείας και το Γενικό Εισαγγελέα και ακόμη περιμένουμε απάντηση από τις 19/2/2024. Αναφερόμαστε συγκεκριμένα σε δύο καταγγελίες, έναντι στο σύστημα ασθενοφόρων και έναντι του νεκροτομείου Αμμοχώστου και των λειτουργών του Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου».
Σύμφωνα με τον κ. Λαζάρου «την 1/2/2024 εντοπίστηκε η αποθανούσα αναίσθητη, πιθανόν νεκρή, από οικείο της πρόσωπο στην κρεβατοκάμαρά της. Αμέσως, έγιναν προσπάθειες από το εν λόγω άτομο να κληθεί ασθενοφόρο και συγκεκριμένα τηλεφώνησε στο 112 και δεν του απαντούσαν. Στη συνέχεια κάλεσε άλλο αριθμό, που είχε αποθηκευμένο στις επαφές του ως ασθενοφόρο. Εμείς στη συνέχεια μάθαμε ότι ανήκει στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου. Τους έλεγε να στείλουν εσπευσμένα ασθενοφόρο σε συγκεκριμένη διεύθυνση. Αντ’ αυτού τον παρέπεμπαν να επικοινωνήσει ξανά στο 112».
Τελικά, μετά από αρκετή προσπάθεια να επέλθουν σε συνεννόηση, επεσήμανε ο κ. Λαζάρου «του έδωσε άλλο αριθμό, που στη συνέχεια μάθαμε ήταν το κέντρο συντονισμού ασθενοφόρων, που τους πήρε τηλέφωνο και του έστειλαν ασθενοφόρο, εντός πέντε λεπτών και μετέφεραν τη γυναίκα στο Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου».
Για τη δεύτερη καταγγελία, που είναι κατά του νεκροτομείου του νοσοκομείου Αμμοχώστου, ο δικηγόρος της οικογένειας υπογράμμισε πως «οι γιοι της αποβιώσασας καταγγέλλουν ότι, ενώ ο ένας πήγε στον αστυνομικό σταθμό Δερύνειας, για να δώσει κατάθεση και να αποκλειστεί το ενδεχόμενο εγκληματικής ενέργειας, την ώρα που λάμβανε την κατάθεση και παρουσία δύο αστυνομικών, κάλεσαν τον πελάτη μου από το Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου και του είπαν ότι λόγω του σωματικού όγκου της μητέρας του, δεν χωρούσε στην θυρίδα κατάψυξης που θα την τοποθετούσαν και ότι το ειδικά διαμορφωμένο δωμάτιο, που είναι για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, έχει πρόβλημα με το κλιματιστικό και δεν λειτουργούσε τη συγκεκριμένη στιγμή».
Όπως δήλωσε ο κ. Λαζάρου τόνισε πως «το τραγικό είναι στη συνέχεια. Η λειτουργός παρότρυνε τον πελάτη μου να πάει να παραλάβει τη σορό της μητέρας του με το αυτοκίνητό του, δίνοντάς του οδηγίες να τη μεταφέρει στο σπίτι του, λέγοντάς του να ανάψει το κλιματιστικό σε χαμηλή θερμοκρασία, για να συντηρηθεί το σώμα της. Της απάντησε ότι το νοσοκομείο πληρώνει συντηρητές και τους παρακάλεσε να τους ενημερώσουν για να το φτιάξουν. Τους τόνισε ότι είναι υποχρέωσή τους να το πράξουν και περίμενε ενημέρωση για το θέμα».
Όταν έκλεισαν το τηλέφωνο, πρόσθεσε ο κ. Λαζάρου «οι αστυνομικοί που άκουσαν τη συζήτηση, του ανέφεραν ότι τους κάλεσαν από το Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου για να παραλάβουν αυτοί τη σορό και να την μεταφέρουν με περιπολικό σε άλλο νοσοκομείο, που πιθανό να τη χωρούσαν στις θυρίδες κατάψυξης».
Ωστόσο, η ιστορία δεν τελείωσε εκεί. «Το βράδυ της ίδιας ημέρας τον ενημέρωσε άλλη λειτουργός ότι το κλιματιστικό είχε φτιαχτεί και να μην ανησυχεί και ότι ήταν εντάξει. Την επόμενη ημέρα, ένας άλλος λειτουργός του Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου, ανέφερε στους οικείους της αποθανούσας ότι πρέπει να κηδέψουν την μητέρα τους την ίδια ημέρα, επειδή ήταν εκτός ψυγείου και ήταν σπασμένο το κλιματιστικό, ότι θα μυρίσει και δεν θα αντέξει η σορός μέχρι το Σάββατο που ήταν η καθορισμένη μέρα ταφής. Κατόπιν πίεσης που του ασκήθηκε, ανέφερε πως ο αρμόδιος για την κατάσταση είναι ο ΟΚΥπΥ. Είπε ότι θα παραλάβει τη σορό γραφείο τελετών».
Κι ενώ κάποιος ανέμενε πως θα ολοκληρωνόταν ο Γολγοθάς της οικογένειας και της θανούσας, αυτό δεν έγινε. «Την ίδια ημέρα, όταν πήγε εκπρόσωπος του γραφείου τελετών για να παραλάβει τη θανούσα, βρήκε τη σορό σε άθλια κατάσταση, εκτός ψυγείου και σε ένα δωμάτιο που η θερμοκρασία ήταν ψηλή και δεν θα μπορούσε να διατηρηθεί το σώμα και του είπε ότι είχε αρχίσει να μαυρίζει το σώμα και να μυρίζει άσχημα».