«Σαφώς διακριτή» να είναι η πολιτική διαφήμιση-Τι προνοούν οι νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες

«Σαφώς διακριτή» θα πρέπει να είναι η πολιτική διαφήμιση, σύμφωνα με τους νέους κανόνες που ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (ΕΚ) την Τρίτη , στο Στρασβούργο, για τη διαφάνεια της πολιτικής διαφήμισης, με στόχο να καταστούν οι επικοινωνιακές εκστρατείες για εκλογές και δημοψηφίσματα πιο διαφανείς και ανθεκτικές στις παρεμβάσεις.

Οι νέοι κανόνες θεσπίζουν το ρυθμιστικό πλαίσιο για τις πολιτικές διαφημίσεις, ιδίως στο διαδίκτυο, ενώ παράλληλα ορίζουν ένα πλαίσιο για την ευκολότερη διαφήμιση πολιτικών φορέων σε ολόκληρη την ΕΕ.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, η πολιτική διαφήμιση θα πρέπει να είναι «σαφώς διακριτή», αναφέρει δελτίο Τύπου του ΕΚ. «Οι πολίτες, οι αρχές και οι δημοσιογράφοι θα είναι σε θέση να λαμβάνουν εύκολα πληροφορίες σχετικά με τους λόγους για τους οποίους επιλέχθηκαν για την προβολή μιας διαφήμισης, ποιος την χρηματοδότησε και με τι ποσό, αλλά και με ποιες εκλογές ή δημοψηφίσματα σχετίζεται», προστίθεται. Σημειώνεται ότι όλες οι διαδικτυακές πολιτικές διαφημίσεις θα είναι διαθέσιμες στο σχετικό ψηφιακό μητρώο.

Για να περιοριστεί η εξωτερική παρέμβαση στις ευρωπαϊκές δημοκρατικές διαδικασίες, προστίθεται, η χορηγία διαφημίσεων από χώρες εκτός της ΕΕ θα απαγορεύεται για τρεις μήνες πριν από εκλογές ή δημοψηφίσματα.

Ο εισηγητής Σάντρο Γκόζι (Renew, Γαλλία) σε δηλώσεις του ανέφερε ότι, οι κανόνες αυτοί «θα διαδραματίσουν καίριο ρόλο» βοηθώντας τους πολίτες να διακρίνουν ποιος βρίσκεται πίσω από ένα πολιτικό μήνυμα και να κάνουν συνειδητές επιλογές όταν πηγαίνουν στις κάλπες. Κάλεσε όλες τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες, καθώς πλησιάζουν οι ευρωπαϊκές εκλογές, να αρχίσουν να εφαρμόζουν τους νέους κανόνες «το συντομότερο δυνατόν» και να διασφαλίσουν ότι ο ψηφιακός χώρος παραμένει ασφαλές μέρος για την ανταλλαγή πολιτικών ιδεών και απόψεων.

Προκειμένου να προστατευθούν οι πολίτες από τη χειραγώγηση, αναφέρει το δελτίο Τύπου, οι τεχνικές στοχευμένης διαφήμισης θα είναι δυνατές μόνο για διαδικτυακές πολιτικές διαφημίσεις που βασίζονται σε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που συλλέγονται εφόσον δοθεί ρητή και ειδική συγκατάθεση. Δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ειδικές κατηγορίες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, όπως εθνικότητα, θρησκεία, σεξουαλικός προσανατολισμός ή δεδομένα ανηλίκων.

Οι κανόνες αφορούν αποκλειστικά τις πολιτικές διαφημίσεις επί πληρωμή και δεν επηρεάζουν το περιεχόμενό τους, ούτε τους κανόνες για τη διεξαγωγή και τη χρηματοδότηση πολιτικών εκστρατειών. Αναφέρεται ότι δεν θα επηρεαστούν προσωπικές και πολιτικές απόψεις, καθώς και οποιοδήποτε μη χρηματοδοτούμενο δημοσιογραφικό περιεχόμενο ή επικοινωνία σχετικά με τη διοργάνωση εκλογών, όπως ανακοινώσεις υποψηφίων, και τη συμμετοχή σε αυτές από επίσημες εθνικές ή ενωσιακές πηγές.

Σημειώνεται ότι το κείμενο θα πρέπει να εγκριθεί επίσημα και από το Συμβούλιο. Οι κανόνες θα εφαρμοστούν 18 μήνες μετά την έναρξη ισχύος τους, ενώ οι ορισμοί και τα μέτρα σχετικά με την άνευ διακρίσεων παροχή διασυνοριακής πολιτικής διαφήμισης, συμπεριλαμβανομένων των ευρωπαϊκών πολιτικών κομμάτων και πολιτικών ομάδων, θα ισχύσουν 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή τους στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Νέες έρευνες φυσικού αερίου στη αν. Μεσόγειο εξαγγέλλει ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας
Στη Λευκωσία την ερχόμενη βδομάδα τα συνέδρια της Διασποράς
Στο 22% στο τέλος Ιουνίου η υλοποίηση αναπτυξιακών δαπανών του προϋπολογισμού
Συνεχίζει στο ίδιο τέμπο ο Τατάρ-«Αν υπάρξει συμφωνία, το ψευδοκράτος θα είναι μέρος της λύσης ως κυρίαρχο τουρκικό κράτος»
Τηλεδιάσκεψη για τον Great Sea Interconnector με αίτημα Κομισιόν-Ζήτησε ενημέρωση
Eπίσκεψη εργασίας του υπουργού Εξωτερικών της Αρμενίας στην Κύπρο
Επανεξελέγη Ανώτατος Πρόεδρος της ΑΧΕΠΑ ο Σάββας Τσίβικος
Α. Δημητρίου: Να αξιοποιήσουμε την κινητικότητα που παρατηρείται
Ξεκαθαρίζει ο Χριστοδουλίδης για τερματικό-«Παρέμβαση αν ανακοινώναμε κάτι πριν την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία»
Η απόφαση για τον Επίτροπο της Κύπρου θα καθοριστεί από το χαρτοφυλάκιο-Προστιθέμενη αξία αναζητά ο Πρόεδρος