Ενοχλημένοι οι δάσκαλοι με την έλλειψη αντικαταστατών-Ζητούν λήψη μέτρων από το Υπουργείο Παιδείας

Μέτρα από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, όσον αφορά στα θέματα της υποστελέχωσης των σχολείων, που έχει ως συνέπεια να επηρεάζεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, ζητούν οι δάσκαλοι, με το βασικότερο αίτημά τους να αφορά στο θέμα των αντικαταστατών, ένα θέμα που είχε ουκ ολίγες φορές τεθεί ενώπιον του Υπουργείου, χωρίς ωστόσο να βρεθούν οι λύσεις που να αλλάξει την κατάσταση.

Το θέμα της υποστελέχωσης των σχολείων, κάθε σχολική χρονιά, δημιουργεί διάφορα προβλήματα, ειδικά όταν προκύπτουν ανάγκες στο μέσο της χρονιάς, όταν αναγκαστικά κάποιοι εκπαιδευτικοί πρέπει να αποχωρήσουν, με την ευθύνη να πέφτει στους ώμους των διευθύνσεων.

Τα προβλήματα που προκύπτουν έχουν τεθεί ενώπιον του Υπουργείου Παιδείας, με τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης και την πολιτική προϊστάμενο του Υπουργείου να καλούνται να βρουν εκείνες τις λύσεις, που θα βάλουν ένα τέλος στα προβλήματα που παρατηρούνται, ώστε τις επόμενες χρονιές, να είναι σε θέση να δράσουν άμεσα, εκεί και όπου προκύπτει ανάγκη.

«Το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να προχωρήσει στην εξεύρεση λύσεων στη βάση των εισηγήσεων της ΠΟΕΔ. Ελπίζουμε ότι θα δούμε σημαντικές αλλαγές στο θέμα της υποστελέχωσης που προκύπτει λόγω της έλλειψης των αντικαταστατών. Κανένας δεν θέλει τα παιδιά να χάνουν πολύτιμο χρόνο», εξήγησε στον REPORTER η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.

Λαμβάνουν λύσεις έκτακτης ανάγκης τα σχολεία

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι καμία Διεύθυνση δεν μπορεί να προκαταλάβει πού και πότε θα προκύψει ανάγκη για αντικατάσταση, όμως στην παρούσα κατάσταση, όταν υπάρξει τέτοιο περιστατικό, οι σχολικές μονάδες καλούνται να δώσουν λύσεις, καθώς το Υπουργείο Παιδείας αδυνατεί, δεδομένου ότι δεν υπάρχει πλάνο δράσης.

«Καταγράφονται περιπτώσεις σχολείων που για εβδομάδες έμειναν χωρίς αντικαταστάσεις και προέβησαν σε λύσεις έκτακτης ανάγκης, για να μην μείνει κανένα παιδί χωρίς εκπαιδευτικό. Συνεχείς αναπληρώσεις, άρα επτά συνάδελφοι θα περάσουν από μία τάξη που δεν έχει εκπαιδευτικό, εκεί που δεν μπορεί να γίνει, τα παιδιά μοιράζονται σε τμήματα και γίνεται προσπάθεια να αξιοποιείται ο τρόπος μέσα από γραπτές εργασίες. Το σωστό θα ήταν να έχουν ένα αντικαταστάτη δάσκαλο για να αναπληρώνει εκεί που υπάρχει ανάγκη. Το πρόβλημα επεκτείνεται στα μικρά σχολεία, είναι ακόμη πιο δύσκολη η κατάσταση».

Ουσιαστικά, αυτό που ζητά η ΠΟΕΔ είναι όπως υπάρξει μία καταγραφή των περιστατικών που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια, ώστε να τεθεί υπό μελέτη από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, με απώτερο σκοπό να καταρτιστεί εκείνη η πολιτική που θα χρησιμοποιείται ως εργαλείο για αντιμετώπιση των εν λόγω προβλημάτων.

«Εκεί που υπάρχει δικαιολογημένη ανάγκη απουσίας εκπαιδευτικού, να υπάρχει και αντικαταστάτης για να μην υπάρχει πρόβλημα. Είναι ένα θέμα που διαχρονικά ταλανίζει τα σχολεία και έχει τεθεί ενώπιον του Υπουργείου Παιδείας και η ΠΟΕΔ δίνει λύσεις στο Υπουργείο Παιδείας, που είναι το αρμόδιο για να λυθεί. Πρέπει να βρεθεί λύση, είναι επιτακτική ανάγκη».

Να ανοίξει διάλογος για θεσμικό πλαίσιο

Την ίδια ώρα, όπως εξήγησε η κα. Βασιλείου, η ΠΟΕΔ ζητά επίσης όπως ανοίξει και ένας δημόσιος διάλογος, για τη θεσμοθέτηση του εργασιακού πλαισίου των αντικαταστατών, αφού πρέπει να υπάρξουν ελκυστικά κίνητρα για εκείνους τους εκπαιδευτικούς που θα επιλέξουν να εργαστούν υπό αυτό το καθεστώς.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της οργάνωσης των δασκάλων αναμένεται να έχουν συνάντηση τον ερχόμενο μήνα και συγκεκριμένα στις 21 Μαρτίου, όταν θα θέσουν στο τραπέζι της συζήτησης την κατάσταση, με την κα. Βασιλείου να εκφράζει την ελπίδα ότι μέχρι τότε, το Υπουργείο Παιδείας θα βρει τις λύσεις που χρειάζονται. «Η εξεύρεση λύσης είναι αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και δεν πρέπει να βαραίνει τις διευθύνσεις και τα σχολεία».

Ανέλαβε δράση το Υπουργείο Παιδείας

Σημειώνεται πως μετά τη συνάντηση με την οργάνωση των δασκάλων, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να αναλάβει δράση, καθώς όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε «το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) σε συνεργασία με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, με σκοπό την επίλυση του προβλήματος της μη εξεύρεσης αντικαταστατών, έχουν ήδη προχωρήσει στη συμπερίληψη των Νηπιαγωγών και Ειδικών Εκπαιδευτικών (Μαθησιακών, Νοητικών, Λειτουργικών και Προσαρμοστικών Δυσκολιών), ούτως ώστε να μπορούν να διεκδικούν διορισμό για αντικατάσταση σε θέση Δασκάλου. Η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας έχει ενημερώσει όλους τους ενδιαφερομένους με σημερινή ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της».

Πέραν τούτου, το Υπουργείο μελετά, σε συνεννόηση με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας την αξιοποίηση, από την επόμενη σχολική χρονιά, του προσωπικού που εργάζεται στα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία και τις πρωινές ώρες ως αντικαταστάτες.

Δειτε Επισης

Σοβαρά προβλήματα λειτουργίας στο Νοσοκομείο Αθαλάσσας λόγω υπερπληρότητας και ελλείψεων
Τις προκλήσεις του επαγγέλματος ανέλυσε ο Υπ. Δικαιοσύνης σε νέους δικηγόρους
Δεν κάνουν πίσω ούτε ο ΟΚΥπΥ ούτε οι συντεχνίες-Ζήτησε νέα πρόταση για οικονομικά κριτήρια η Επ. Υγείας
Τραβά κόκκινη γραμμή η Μητρόπολη Κιτίου για μοναχούς Αββακούμ-Δεν προσχωρούν στους Παλαιοημερολογίτες
Άμεση ψήφιση νομοθεσίας για ξενόγλωσσα προπτυχιακά ζητούν Πρυτάνεις Πανεπιστήμιο Κύπρου και ΤΕΠΑΚ
Σε ομάδα εργασίας στις Βρυξέλλες το Γραφείο Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων
Απαντά στους έντεκα ο Δήμαρχος Δρομολαξιάς–«Λειτουργούν ως ομάδα παρεμπόδισης επίτευξης έργου στον Δήμο»
Απέχουν έντεκα μέλη από το Δημοτικό Συμβούλιο Δρομολοξιάς-Ζητούν από τον Δήμαρχο να αλλάξει στάση
Με «εμφανείς αδυναμίες» ο νέος Διοικητικός Χάρτης της Κύπρου-Ετοιμάζεται από το Κτηματολόγιο
Υποψηφιότητα της Κύπρου για Συμβούλιο ΔΝΟ ανακοίνωσε η Υφυπουργός Ναυτιλίας