Δίχασε το βίντεο για την ομοφυλοφιλία-Ξεκαθαρίζει η Μιχαηλίδου, αντιδρούν οι ΛΟΑΤΚΙ, υπεραμύνονται οι Θεολόγοι

Έπρεπε ή δεν έπρεπε να προβληθεί το επίμαχό βίντεο σε μαθητές Λυκείου κατά τη διάρκεια του μαθήματος των Θρησκευτικών; Αυτό το ερώτημα συζητείται τα τελευταία 24ωρα, έπειτα από την καταγγελία στην οποία έχει προχωρήσει η βουλεύτρια Αλεξάνδρα Ατταλίδου, η οποία έκανε λόγο για βίντεο με ομοφοβικό περιεχόμενο, με το Υπουργείο Παιδείας να ανακοινώνει την διεξαγωγή έρευνας.

Υπενθυμίζεται πως στο εν λόγω βίντεο, φαίνεται ο Μητροπολίτης Μεσογαίας, Νικόλαος, να μιλάει για την αναπαραγωγή, ενώ τιτλοφορείται ως: «Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος αποδομεί μέσα σε τρία λεπτά την ομοφυλοφιλία». Στο βίντεο μεταξύ άλλων, ο Μητροπολίτης αναφέρει πως, «για να γίνει ψυχοσωματική ένωση πρέπει να είναι συμπληρωματικοί οι άνθρωποι. Όχι ίδιοι. Δεν ενώνονται δύο άνδρες μαζί, ούτε δύο γυναίκες. Συμπληρωματικοί ανατομικά είναι ένας άνδρας και μια γυναίκα».

Το βίντεο έφερε πολλές αντιδράσεις, με την γνωστοποίηση της καταγγελίας από την κ. Ατταλίδου. Κάποιες βρίσκονται στο ίδιο μήκος με την άποψη που εξέφρασε η βουλεύτρια, ενώ άλλες είναι εντελώς αντίθετες. Η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Δέσπω Μιχαηλίδου, ο πρόεδρος των Θεολόγων της ΟΕΛΜΕΚ, Χριστάκης Ευσταθίου και εκπρόσωποι της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας στην Κύπρο, μίλησαν στον REPORTER και εξέφρασαν τη θέση τους για την έκταση που έχει πάρει το ζήτημα, αλλά και το περιεχόμενο του βίντεο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: ΒΙΝΤΕΟ: Καταγγελία Ατταλίδου για προβολή ομοφοβικού υλικού σε Λύκειο στη Λευκωσία-Ζητά εξηγήσεις από ΥΠΑΝ

«Να ρωτήσουμε τα παιδιά τι ένιωσαν»

Το γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, τελεί σε αναμονή για τα αποτέλεσμα της έρευνας από το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να έχει πλήρη εικόνα για τα γεγονότα και τον σκοπό για τον οποίο προβλήθηκε το βίντεο. Η κα Μιχαλίδου θεώρησε ορθό να ξεκαθαρίσει πως, «ένας καθηγητής ή δάσκαλος, δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιεί την ώρα του μαθήματος ή το ίδιο το μάθημα για να μεταφέρει απόψεις που προκαλούν ομοφοβικά συναισθήματα ή που μεταφέρουν ρητορική μίσους ή απόρριψη μερίδας ατόμων».

Η Επίτροπος, παρακολούθησε ολόκληρο το βίντεο που προβλήθηκε στους μαθητές και σχολίασε πως, «ο ομιλητής αναφέρθηκε σε ζητήματα που αφορούν το τι είναι φυσικό, τι αφύσικο και την έννοια της κανονικότητας. Αυτά τα ζητήματα, είναι δυνατόν να προκαλέσουν αισθήματα ταπείνωσης και περιφρόνησης σε κάποια παιδιά που νιώθουν διαφορετικά από τα υπόλοιπα παιδιά ως προς το φύλο τους ή τρέφουν άλλα συναισθήματα. Θέλω να τονίσω πως, εάν ένα βίντεο προβάλλεται για να γίνει μια συζήτηση ώστε να ανταλλαχθούν απόψεις μεταξύ παιδιών και καθηγητή, ώστε να αναπτυχθεί η κριτική σκέψη, δεν θα το έβλεπα βλαπτικό. Όμως, δεν πρέπει να προκαλούν άλλα συναισθήματά σε ομάδες ατόμων που χαρακτηρίζονται ως «διαφορετικοί».

Παράλληλα, η κα Μιχαηλίδου θεωρεί πως το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας για το συγκεκριμένο περιστατικό θα πρέπει να αφορά τα ίδια τα παιδιά, στα οποία προβλήθηκε το εν λόγω βίντεο και να ερωτηθούν «τι ένιωσαν όταν άκουσαν την ομιλία. Γιατί σε αυτά τα παιδιά απευθυνόταν, σε αυτά τα παιδιά είχε σκοπό να τονίσει και να δείξει την αδυναμία τους δεσμού των ομόφυλων ατόμων και αυτοί πρέπει να απαντήσουν».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Διέταξε έρευνα για το περιστατικό με προβολή ομοφοβικού υλικού σε Λύκειο το ΥΠΑΝ

Ζητούν να ξεκαθαρίσει το Υπουργείο τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας

Από την πλευρά της η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, είδε θετικά το γεγονός πως το Υπουργείο Παιδείας διέταξε έρευνα για το περιστατικό και θεωρεί πως το σχολείο δεν είναι χώρος που θα πρέπει να εκφράζονται ή να προωθούνται προσωπικές απόψεις εκπαιδευτικών. Ο πρόεδρος της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, Νικόλας Τρύφων, είπε πως, «τέτοια βίντεο, δεν βοηθούν καθόλου τα παιδιά που θέλουν να ανακαλύψουν τον εαυτό τους. Εγώ πέρασα από το σχολείο χωρίς να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός να μου δώσει την γνώση ότι μπορώ να ερωτευτώ ένα αγόρι και να σταματήσω να νιώθω περίεργα με τον εαυτό μου. Οι εκπαιδευτικοί ενώ υπάρχει στην ύλη συζήτηση για θέματα σαν αυτό, φοβούνται να τα συζητήσουν για να μην δεχθούν πιέσεις από γονείς ή από άτομα που θέλουν να προσθέσουν στα σχολεία την προβολή ενός βίντεο, σαν εκείνο. Είμαστε και εμείς Χριστιανοί».

Παράλληλα, άλλος εκπρόσωπος της κοινότητας, εξέφρασε την άποψη πως το συγκεκριμένο βίντεο είναι εκτός ύλης του μαθήματος των Θρησκευτικών και πως, «μπήκαν στα χωράφια άλλων μαθήματών για τους δικούς τους θρησκευτικούς λόγους. Εάν ήθελαν να διδάξουν τα δύο φύλα, είναι ζητήματα που απασχολούν το μάθημα της Βιολογίας και της Αγωγής Υγείας, όχι του μαθήματος των Θρησκευτικών».

Σημείωσε δε, πως «θεωρούμε ότι επιλέχθηκε αυτό το βίντεο για αλλότριους και ομοφοβικούς λόγους και είναι ενάντια στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου. Ακόμη και να γίνει αναφορά στο ότι ο Θεός δημιούργησε τα δύο φύλα, δεν έχει θέση αυτό το βίντεο. Δεν μπορείς να παίρνεις ένα βίντεο, από ένα ιερέα που μιλάει κατά της κοινότητας των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων και να την παρουσιάσεις ως επιστημονική άποψη».

Όσον αφορά την έρευνα από το Υπουργείο Παιδείας, ο εκπρόσωπος της κοινότητας είπε πως το μόνο που θα ήθελαν να πράξει το αρμόδιο Υπουργείο είναι να προχωρήσει σε μια ανακοίνωση που θα ξεκαθαρίζει τα όρια του κάθε μαθήματος. «Δηλαδή, να γίνεται διδασκαλία από το συγκεκριμένο μάθημα, το οποίο έχει επιλεγεί για να ενημερώσει τους μαθητές για τον σεβασμό της σεξουαλικότητας των ατόμων. Γνωρίζουμε θεολόγους που είναι εξαιρετικοί και διδάσκουν τον σεβασμό προς τα «διαφορετικά» άτομα, ενώ υπάρχουν και άλλου που διδάσκουν την παλαιομένη θέση της εκκλησίας».

Όλες οι απόψεις είναι αποδεκτές, λένε οι Θεολόγοι

Ο πρόεδρος των Θεολόγων της ΟΕΛΜΕΚ, Χριστάκης Ευσταθίου, υπεραμύνεται της απόφασης του εκπαιδευτικού να χρησιμοποιήσει το εν λόγω βίντεο στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών, καθώς επίσης θεωρεί πως οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν ήταν υπερβολικές.

Όπως ανέφερε ο κ. Ευσταθίου, «είναι ένα βίντεο που στηρίζεται σε επιστημονικές θέσεις, από ένα άνθρωπο που είναι κορυφαίος επιστήμονας, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Το συγκεκριμένο βίντεο το παρακολουθήσαμε με προσοχή, όχι μόνο δεν εμπεριέχει τίποτα το ομοφοβικό, αλλά προσφέρεται σε ένα μάθημα, όπως είναι τα δύο φύλα, κατά τη διάρκεια του οποίου γίνεται διάλογος και συζήτηση με σεβασμό στην κάθε άποψη που εκφράζεται, είτε είναι υπέρ, είτε είναι αντίθετη ή ακόμα και εάν υπάρχουν αμφιβολίες».

«Στο μάθημα αυτό δεν φοβόμαστε το διάλογο, εφόσον γίνεται μέσα πλαίσια παιδαγωγικού χαρακτήρα που οδηγούν στους μαθητές στο να εξάγουν τα δικά τους συμπεράσματα για οποιοδήποτε θέμα, κυρίως σε τέτοιου είδους ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία. Τέτοιου είδους ερεθίσματα δίνουν τη δυνατότητα να εκφραστούν και άλλες απόψεις, ανάλογα με το τι προβληματίζει τη νεολαία μας σήμερα. Ένα θέμα είναι η σεξουαλικότητα και οι σχέσεις των φύλων», είπε.

Σχολιάζοντας την καταγγελία από τη κα Ατταλίδου, ο κος Ευσταθίου είπε πως ήταν αχρείαστο, όπως αχρείαστη θεωρεί και τη δημοσιότητα που πήρε το ζήτημα. «Έγινε καταγγελία, πριν γίνει έρευνα και πήρε μια τέτοια δημοσιότητα το θέμα, που πιστεύω πως κάπου χάσαμε την πραγματικότητα. Θεωρώ ότι ήταν αχρείαστος όλος αυτός ο θόρυβος. Για εμάς δεν υφίσταται θέμα, είτε αποσυρθεί η καταγγελία, είτε όχι. Εάν προωθηθεί μια τέτοια καταγγελία, κάποιοι θα μείνουν εκτεθειμένοι, τουλάχιστον από τις ενδείξεις που έχων ενώπιον».

Ερωτηθείς για την κριτική που δέχεται κατά καιρούς η εκκλησία, ο κος Ευσταθίου θεωρεί πως αδίκως καταλογίζουν στην εκκλησία τα περί απαρχαιωμένου θεσμού και σκοταδισμού. «Το γεγονός ότι δεν μπορεί να κάνει εκπτώσεις και ότι η διδασκαλία της βασίζεται στο ότι ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο, άρρεν και θήλυ, δεν αναιρεί ότι σέβεται τον κάθε άνθρωπο και είναι συστατικό στοιχείο της ύπαρξής της είναι ο σεβασμός, η αποδοχή και όλες αυτές οι αξίες που είναι πανανθρώπινες. Τι ότι εκφράζει τις θέσεις της είναι ένα, το πώς αντιμετωπίζει τον άνθρωπο είναι άλλη, σύγχρονη παράμετρος. Η εκκλησία ως αυθεντικός θεσμός, πιστεύω ότι είναι σύγχρονη και προοδευτική, αλλά θεωρώ επίσης ότι είναι πιο μπροστά από ότι μπορεί να υποψιαστεί κάποιος».

Δειτε Επισης

Δεν υποχωρεί η σκόνη, βροχές και καταιγίδες στο μενού του καιρού
«Παιδάκι πήρε δώρο ένα παιχνίδι και έτρεχε στον κήπο… Ήταν χαρά και λύπη μαζί»
Γυρίζουν την πλάτη στα ορεινά, πάνε παραλία όσοι θα εκμεταλλευτούν τις εορτές του Πάσχα
Σε δύο μέτωπα οι έρευνες για την βουτιά θανάτου του 24χρονου στη Λεμεσό-Παραλήφθηκαν οι φάκελοι
Η θεσμική αντιπαράθεση, οι αναπόφευκτες πολιτικές αποφάσεις και οι μεταρρυθμίσεις στα σκαριά
Ένεση για τα κατεχόμενα χωριά η χαλάρωση κινήτρων για επανεγκατάσταση-Ικανοποίηση για τα μέτρα της Κυβέρνησης
Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Χάθηκαν τα ίχνη 14χρονης από τον χώρο διαμονής της στη Λευκωσία
Έρευνα της Κομισιόν για Facebook και Instagram για τον έλεγχο δημοσιεύσεων ενόψει ευρωεκλογών
Ο Μπλίνκεν καλεί τη Χαμάς να αποδεχθεί την κατάπαυση του πυρός-«Όχι άλλες καθυστερήσεις»