Βάζει νερό στο κρασί του ο Βαφεάδης, θέτει συμβιβαστική λύση για τις Σχολές Οδηγών-Ανένδοτοι οι εκπαιδευτές
06:00 - 14 Φεβρουαρίου 2024
Την ώρα που οι εκπαιδευτές Σχολών Οδήγησης προγραμματίζουν Παγκύπρια διαμαρτυρία με αφορμή την παραπομπή τροποποιητικού Νομοσχεδίου στη Βουλή, που φέρνει ριζικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας, το Υπουργείο Μεταφορών ψάχνει τη χρυσή τομή, ώστε από τη μία να διασφαλιστούν όλες οι δικλείδες για την καλύτερη εκπαίδευση των οδηγών και από την άλλη, να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των εκπαιδευτών, οι οποίοι θεωρούν ότι είναι «ταφόπλακα» στον χώρο εργασίας τους η νέα νομοθεσία.
Μεταξύ άλλων, στο τροποποιητικό Νομοσχέδιο, περιλαμβάνονται προτάσεις για τη ρύθμιση του τρόπου λειτουργίας των σχολών οδηγών, όπου είναι η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτών σε τέσσερις κατηγορίες και ταυτόχρονα η εισαγωγή της «σχολής εκπαίδευσης εκπαιδευτών οδηγών», που ουσιαστικά καθιστά πλέον υποχρέωση των εκπαιδευτών για διά βίου μάθηση, καταργώντας με αυτό τον τρόπο την υφιστάμενη Νομοθεσία.
Ωστόσο, στην αντίπερα όχθη, οι εκπαιδευτές θεωρούν ότι με την ψήφιση της νέας Νομοθεσίας, θα δημιουργηθούν αλυσιδωτά προβλήματα στον επαγγελματικό τους χώρο, την ώρα που ο κλάδος τους αντιμετωπίζει διάφορα θέματα, όπως για παράδειγμα η μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται για την εξέταση των μαθητών τους για έκδοση άδειας οδήγησης. Μάλιστα, όπως οι ίδιοι καταγγέλλουν, υπάρχει υποστελέχωση εξεταστών, με αποτέλεσμα σε συγκεκριμένες επαρχίες, να καταγράφονται πολύμηνες καθυστερήσεις μέχρι την έκδοση άδειας οδήγησης.
Μετά από τις συναντήσεις που πραγματοποίησε με τους εκπαιδευτές ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, έχει καταγράψει τα αιτήματά τους, τα οποία αφού εξέτασε, αποφάσισε όπως προχωρήσει σε αναθεώρηση των προτάσεων του Νομοσχεδίου, ενώ την ίδια ώρα, πρότεινε στην Επιτροπή Μεταφορών, όπως αναβάλει τη συζήτηση που θα πραγματοποιείτο την ερχόμενη Πέμπτη για δυο εβδομάδες, ώστε να υπάρξει χρονικό περιθώριο για νέες συναντήσεις με τους εκπαιδευτές οδήγησης.
Σε δηλώσεις του στον REPORTER, o υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, ανέφερε ότι, «οι εκπαιδευτές οδήγησης, έχουν κάποιες παρατηρήσεις με το Νομοσχέδιο και εμείς από την πλευρά μας ως υπουργείο Μεταφορών, σε μια προσπάθεια που καταβάλλουμε για να βρούμε τρόπους για να είναι και αυτοί ικανοποιημένοι, πραγματοποιήσαμε κάποιες συναντήσεις με τους ίδιους και τους μετέφερα την πρόθεσή μας ότι με αυτό το Νομοσχέδιο είναι ξεκάθαρα για να αναβαθμίσουμε το επίπεδο των οδηγών στην Κύπρο, ούτως ώστε να έχουμε καλύτερη οδική ασφάλεια».
Συνεχίζοντας, ο υπουργός πρόσθεσε ότι οι εκπαιδευτές, έχουν αρκετό μεγάλο ρόλο, ώστε να υπάρχουν καλοί οδηγοί στους δρόμους και ως εκ τούτου θα πρέπει και οι ίδιοι να τυγχάνουν δια βίου μάθησης. «Για παράδειγμα στην παρούσα φάση, έχουμε τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία απαιτούν ένα εντελώς διαφορετικό τρόπο οδήγησης. Ενόψει του ότι τα δεδομένα αλλάζουν και το περιβάλλον στους δρόμους αλλάζει, γι’ αυτό πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτές οδηγών θα πρέπει και οι ίδιοι να τυγχάνουν δια βίου μάθησης».
Οι εκπαιδευτές αυτό που επεσήμαναν ενώπιον του υπουργού, είναι ότι δεν ήθελαν να παρακάθονται σε εξετάσεις. Αυτό που διευκρινίστηκε ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Βαφεάδη, είναι πως «οι εξετάσεις αφορούν τους νέους εκπαιδευτές και όχι τους παλιούς, οι οποίοι έχουν την άδειά τους και δεν πρόκειται να τη χάνουν. Αυτό που βλέπουμε είναι ότι συνεχίζουν τη συζήτηση και εκφράζουν την απαισιοδοξία τους για το μέλλον και φέρουν έντονες ενστάσεις για τη φιλοσοφία του Νομοσχεδίου. Το Υ πουργείο Μεταφορών, προσπαθεί μέσα από τη συζήτηση να βρεθεί τρόπος για να αφαιρεθούν οι υποψίες τους ότι κάποιοι θα τύχουν οφέλους από αυτό το Νομοσχέδιο».
Ο υπουργός Μεταφορών, εκτιμά ότι μπορούν να εντοπιστούν συμβιβαστικές λύσεις, αφού όπως ο ίδιος υπογράμμισε, «έχουμε αντιληφθεί αρκετά από τα θέματα τα οποία θέτουν στο τραπέζι και προτιθέμεθα να κάνουμε επιπρόσθετες συναντήσεις μαζί τους για να βρούμε τις λύσεις. Εάν θέλουν να λάβουν δυναμικά μέτρα οι εκπαιδευτές είναι δικαίωμα τους, αλλά εμείς από την πλευρά μας, θα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε λαμβάνοντας υπόψη αυτά που μας ανέφεραν και θα καταθέσουμε στη Βουλή την ενημέρωση που έχουν ζητήσει και στο τέλος θα αποφασίσει η Βουλή το Νομοσχέδιο που θα ψηφίσει».
Ανένδοτοι οι εκπαιδευτές
Στη θέση τους για δυναμική διαμαρτυρία εμμένουν την ίδια ώρα οι εκπαιδευτές οδήγησης, με τον πρόεδρο του συνδέσμου ιδιοκτητών σχολών οδηγών, Πανίκος Δρουσιώτης, να αναφέρει στον REPORTER ότι, «βλέπουμε σήμερα τους αρμόδιους να συζητούν για ένα Νομοσχέδιο που συστάθηκε το 2016, το οποίο ζητά ανάμεσα σε άλλα την κατηγοριοποίηση των Σχολών μας σε πρώτη κατηγορία, δεύτερη κατηγορία κτλ. και θέλουν να παρακάθονται μάλιστα σε εξετάσεις οι εκπαιδευτές. Επίσης, υπάρχει η προϋπόθεση ότι τα οχήματα των Σχολών κάθε δέκα με δεκαπέντε χρόνια να είναι καινούργια».
Όπως πρόσθεσε ο κ. Δρουσιώτης, «εμείς θεωρούμε ότι είναι καταστροφικό αυτό το Νομοσχέδιο και είναι ταφόπλακα για τις Σχολές Οδηγών. Έχω ρωτήσει τον ίδιο τον υπουργό εάν έχει σε κάποια χώρα της Ευρώπης, κατηγοριοποίηση των Σχολών και εάν αναγκάζεται ο εκπαιδευτής να παρακαθήσει μια εξέταση, αλλά δεν έλαβα απάντηση. Είναι απαράδεκτο μετά από δέκα χρόνια ή και περισσότερα, να ζητείται από ένα επαγγελματία εκπαιδευτή να παρακάθεται σε εξέταση».
Παράλληλα, οι εκπρόσωποι των Σχολών Οδήγησης, καταλογίζουν ευθύνες και στο ίδιο το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, αφού όπως οι ίδιοι καταγγέλλουν, «το ΤΟΜ, προωθεί το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο για τις Σχολές Οδηγών. Αυτό το Νομοσχέδιο έχει προωθηθεί από τον τέως υπουργό Μεταφορών, Γιάννη Καρούσο, ο οποίος βρισκόταν σε συνεννόηση με τον τέως Διευθυντή του ΤΟΜ και αφού έχει περάσει από το Υπουργικό Συμβούλιο, πλέον βρίσκεται στα χέρια της Βουλής. Η μόνη λύση, είναι ή ο υπουργός Μεταφορών να πει είναι καταστρεπτικό αυτό το Νομοσχέδιο, ή ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να το αποσύρει».
Εάν τίθεται ενδεχόμενο νέας συζήτησης για το εν λόγω Νομοσχέδιο, ο κ. Δρουσιώτης τράβηξε κόκκινη γραμμή, για να τονίσει ότι, «δεν θέλουμε καν να το συζητήσουμε πλέον, αλλά να αποσυρθεί εντελώς, καθώς είναι ζημιά για τις Σχολές Οδήγησης».