Αλλάζουν τα φώτα στη Λεμεσό-Θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού και το «σταμάτα-ξεκίνα» κατά 10% με 30%

Πώς θα σας φαινόταν, όταν βρείτε το πρώτο φανάρι πράσινο, μετά να είναι πράσινα και όλα τα υπόλοιπα. Αυτό φιλοδοξεί να πετύχει το νέο σύστημα διαχείρισης αστικής κυκλοφορίας, που θα εφαρμοστεί σε Λεμεσό και Λευκωσία. Η 5η Απριλίου 2024 έχει οριστεί ως η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών για το έργο «Προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, λειτουργία και συντήρηση νέου συστήματος διαχείρισης της αστικής κυκλοφορίας (urban traffic control-UTC) στη Λεμεσό, που θα εφαρμοστεί σε 50 φωτοελεγχόμενες συμβολές. 

Το Κέντρο Ελέγχου από το οποίο θα ελέγχονται όλα τα φώτα τροχαίας θα είναι στα Κεντρικά Γραφεία του Τμήματος Δημοσίων Έργων στη Λευκωσία. Δεν θα λειτουργήσει Κέντρο Ελέγχου στη Λεμεσό. Το σύστημα θα έχει επιπλέον τη δυνατότητα σύνδεσης μέχρι και 500 φωτοελεγχόμενων συμβολών παγκύπρια για παρακολούθηση εξ αποστάσεως. Το έργο με εκτίμηση κόστους €7,13 εκατομμύρια +Φ.Π.Α, περιλαμβάνει 24 μήνες περίοδο εκτέλεσης και 5ετή συντήρηση.  Προκηρύχθηκε δε, από το Τμήμα Δημοσίων Έργων στις 19 Ιανουαρίου.  

Το σύστημα, αποσκοπεί στην καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας η οποία θα επιφέρει αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας του οδικού δικτύου, μείωση του χρόνου διαδρομής των οχημάτων και αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας. Το σύστημα θα συλλέγει κυκλοφοριακά δεδομένα από αισθητήρες που θα είναι τοποθετημένοι σε καίρια σημεία του οδικού δικτύου σε αστικές περιοχές, θα τα επεξεργάζεται σε πραγματικό χρόνο και θα δίνει οδηγίες για τον τρόπο λειτουργίας των φώτων τροχαίας.

Περαιτέρω θα προσαρμόζει τον χρόνο του πράσινου σηματοδότη ανάλογα με την κυκλοφορία, με στόχο τη μείωση των καθυστερήσεων και θα συντονίζει τη λειτουργία γειτονικών φωτοελεγχόμενων συμβολών σε οδικούς διαδρόμους, ώστε να μειώνεται το φαινόμενο «ξεκινώ-σταματώ», μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμων και εκπομπών αέριων ρύπων. Μπορεί να δίνει προτεραιότητα στα λεωφορεία και σε οχήματα έκτακτης ανάγκης, αλλά και να ενημερώνει άμεσα για βλάβες σε φώτα τροχαίας. 

Στόχος με την εγκατάσταση του είναι η πρόληψη των οδικών συγκρούσεων μέσω άμεσης επέμβασης, αφού επιτρέπει την εφαρμογή στρατηγικών όπως ο περιορισμός πρόσβασης σε συγκεκριμένες περιοχές και ώρες. Επιτρέπει επίσης την παρακολούθηση της κίνησης και θα παρέχει τη δυνατότητα επέμβασης από το κέντρο ελέγχου για παράκαμψη οδικών έργων ή οδικών συγκρούσεων.

Τα κυριότερα πλεονεκτήματα του συστήματος, είναι η μείωση του χρόνου ταξιδιού κατά 10-25%, των καθυστερήσεων κατά 15-30% και μείωση του «σταμάτα-ξεκίνα» κατά 10-30%. Καθώς επίσης μείωση του χρόνου ταξιδιού Δημόσιων Μεταφορών κατά 28%, της κατανάλωσης καυσίμων κατά 8-10%, των εκπομπών ρύπων κατά 10-15% με αποτέλεσμα τη μείωση επιβάρυνσης της ποιότητας του αέρα  και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

ScreenHunter 1462

Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος πολιτικής συνοχής «ΘΑλΕΙΑ 2021-2027» με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι διασταυρώσεις που θα καλύψει το έργο στη Λεμεσό είναι: Γεωργίου Α’-Παναγιώτη Τσαγκάρη (Pizza Hut), Προμαχών Ελευθερίας-Κώστα Πιτσιλλίδη, Παραλιακός-Γρίβα Διγενή, Σπύρου Κυπριανού-Σταύρου Στυλιανίδη, Σπύρου Κυπριανού-Γρηγόρη Αυξεντίου, Σπύρου Κυπριανού-Μακαρίου του 3ου (Γαλάκτικα), 28ης Οκτωβρίου-Ιάκωβου Τομπάζη,  28ης Οκτωβρίου-Μακαρίου του 3ου (εναέριος), 28ης Οκτωβρίου-Λόρδου Βύρωνος,  Λόρδου Βύρωνος-  Αναστασίου Σιούκρη, Αναστασίου Σιούκρη-Ολυμπίων, Μακαρίου του 3ου -Αγίας Ζώνης (Αριέλ), Ανεξαρτησίας-Γλάδστωνος-Θεσσαλονίκης (Πεντάδρομος), Σπύρου Κυπριανού-Κωστή Παλαμά, Αγίας Φυλάξεως-Ιερού Λόχου, Σπύρου Κυπριανού-Αγίας Φυλάξεως, Μακαρίου του 3ου - Αγίας Φυλάξεως, Χριστόδουλου Χαζηπαύλου-Ανεξαρτησίας, Ανεξαρτησίας-Αθηνών, Αγίας Φυλάξεως-Γλάδστωνος (Τσιαμούδα), Ειρήνης-Λεοντίου-Ναυαρίνου, Λεοντίου- Γλάδστωνος (Αστυνομία Λεμεσού), Μακαρίου του 3ου  -Πέτρου Τσίρου-Δωδεκανήσου,  Σπύρου Κυπριανού- Πέτρου Τσίρου, Σπύρου Κυπριανού-Βασιλέως Κωνσταντίνου, Μακαρίου του 3ου -Λεοντίου-Νίκου Παττίχη, Νίκου Παττίχη-Αγίας Σοφίας,  Σπύρου Κυπριανού-Νίκου Παττίχη, Σπύρου Κυπριανού-Αποστόλου Βαρνάβα, Μακαρίου του 3ου -Αποστόλου Βαρνάβα-Γιαν Σιμπέλιους, Μισιαούλη και Καβάζογλου-Μαρκόνι-Λυκούργου, Μαρίνα Λεμεσού-Τζελάλ Μπαγιάρ (ΚΕΟ), Φραγκλίνου Ρούσβελτ-Δημοκρατίας, Μακαρίου του 3ου - Αγίας Σοφίας, Μακαρίου του 3ου -Γεωργίου Αβέρωφ, Μακαρίου του 3ου -Μισιαούλη και Καβάζογλου-Βασιλεως Παύλου, Σπύρου Κυπριανού-Μαρίνου Γερουλάνου, Πάφου-Ομονοίας, Σπύρου Κυπριανού-Ομονοίας, Πάφου-Μίλτωνος, Σπύρου Κυπριανού-Ευγενίου Βουλγάρεως.

Πηγή: ΕΒΕΛ

Δειτε Επισης

Πρώτη Κυρία: Στόχος η θεσμοθέτηση του Φεστιβάλ «Πάμε Τρόοδος»
Θλίψη ΠτΔ για το θάνατο του Χ. Μυλωνά. «Διέπρεψε στους τομείς των επιχειρήσεων»
Λύπη για καθυστέρηση ανέγερσης ειδικού σχολείου «Απ. Λουκάς» εκφράζει η ΠΟΕΔ
Με μεγάλη προσέλευση επισκεπτών ξεκίνησε το Φεστιβάλ «Πάμε Τρόοδος»
Περιοδεία ΠτΔ σε όλες τις επαρχίες-«Να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για να έχουμε περισσότερο κόσμο στην ύπαιθρό»
Εκδήλωση διαμαρτυρίας από ιδιοκτήτες ελλιμενισμένων σκαφών στη Μαρίνα Λάρνακας
Συστήνεται η διυπουργική επιτροπή για τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού-Οι βασικές αλλαγές που δρομολογούνται
Οι ιδιωτικές σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ζητούν απομάκρυνση από την Επιτροπή Παιδείας του Χρ. Σαββίδη
Συνάντηση Δήμου Ακάμα-φορέων για το πολεοδομικό έργο στους Τάφους των Βασιλέων και Κόλπων των Κοραλλίων
Απεβίωσε ο Χαράλαμπος Μυλωνάς-Χαρακτηρίστηκε ως ο πρωτεργάτης της Κυπριακής Ναυτιλίας