Αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα-Τώρα η κυβέρνηση εξετάζει αν ο τοίχος πληρούσε τις προδιαγραφές ασφαλείας

Αφού δεκάδες ειδικοί της αεροπλοΐας ανά τον κόσμο είπαν ότι ο τοίχος ίσως ευθύνεται για τον θάνατο 179 ανθρώπων, η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανοίγει το θέμα.

Στον τοίχο πάνω στον οποίο συνετρίβη το πρωί της Κυριακής το αεροπλάνο της Jeju Air στο αεροδρόμιο Μουάν της Νότιας Κορέας πέφτει η προσοχή των Αρχών, ώστε να γίνουν σαφείς οι συνθήκες κάτω από τις οποίες 179 άνθρωποι, 175 επιβάτες και 4 μέλη του πληρώματος, σκοτώθηκαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Ο τοίχος αυτός έχει ύψος σχεδόν δύο μέτρα και πάνω του ήταν ενσωματωμένη μια κεραία εντοπισμού που έστελνε πληροφορίες στα αεροσκάφη.

«Το σίγουρο είναι ότι το αεροπλάνο θα μπορούσε να σπάσει με μικρές απώλειες την περίφραξη του αεροδρομίου, να επιβραδύνει στην έκταση που ακολουθούσε και ύστερα ίσως να είχε σταματήσει μπαίνοντας στη θάλασσα», είχε πει στο iefimerida.gr ο ερευνητής αεροπορικών δυστυχημάτων και διευθυντής του περιοδικού «Πτήση», Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Στο ίδιο μήκος κύματος έχουν κινηθεί σε τοποθετήσεις τους πολλοί διεθνείς αναλυτές. Ο Ντέιβιντ Λιαρμάουντ, ειδικός στην ασφάλεια πτήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, υποστήριξε πως είναι ασυνήθιστο και μη ασφαλές να υπάρχει μια τέτοια κατασκευή τόσο κοντά στον αεροδιάδρομο. «Μια τέτοια κατασκευή δε θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί. Όχι μόνο δεν υπάρχει δικαιολογία, αλλά νομίζω πως τίθεται ζήτημα ποινικής ευθύνης», είπε στο Sky News.

Η θέση του τοίχου και τα διεθνή πρότυπα

Αν και μετά την κατακραυγή, η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι θα διερευνήσει κατά πόσο ο τοίχος πληρούσε τις διεθνείς προδιαγραφές, νωρίτερα αξιωματικοί της χώρας είχαν δηλώσει πως το τοιχίο αυτό είχε κατασκευαστεί στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών αεροδρομίων.

Όπως διαβάζουμε στον Guardian, τη θέση αυτή επιβεβαίωσε ο Δρ. Ίαν Ντάγκλας, ειδικός αεροπλοΐας στο Πανεπιστήμιο Νιου Σάουθ της Ουαλίας, λέγοντας ότι αυτές οι προδιαγραφές έχουν υιοθετηθεί από μεγάλα αεροδρόμια που έχουν συστηματικά επιθεωρούνται από τον Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Εθνών.

«Αυτό που συνέβη ήταν προφανώς το χειρότερο σενάριο. Κάποια αεροπλάνα απλά κολλάνε στην λάσπη», είπε ενώ πρόσθεσε ότι ο σχεδιασμός των ορίων των αεροδιαδρόμων ποικίλει από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντα χώρου.

Αν δεν ήταν από τσιμέντο ο τοίχος;

Αν η απόσταση 250 μέτρων του τοίχου από το τέλος του αεροδιαδρόμου δεν θεωρηθεί τελικά πρόβλημα, η προσοχή μάλλον θα στραφεί στο υλικό κατασκευής παρόμοιων τοιχίων, που θα υποχωρούν χωρίς να προκαλούν σημαντικές φθορές σε περίπτωση που πέσει πάνω τους κάποιο αεροπλάνο.

Διότι, ενώ η απάντηση στο γιατί το αεροπλάνο προσγειώθηκε με την «κοιλιά» ενώ φαινόταν ικανό να συνεχίσει την πτήση μοιάζει αρκετά σύνθετη ώστε να βρεθεί, ο λόγος που τελικά 179 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ίσως αποδειχθεί η ύπαρξη αυτού του τοίχου και ειδικά το γεγονός ότι ήταν φτιαγμένος από τσιμέντο, καθιστώντας την σύγκρουση ισχυρότατη και τις συνέπειες του δυστυχήματος τραγικές.

Πηγή: iefimerida.gr

Δειτε Επισης

Ο αμερικανικός στρατός σκότωσε στέλεχος του Ισλαμικού Κράτους στη Συρία
Σχεδόν ένας άνθρωπος στους τρεις δεν τρώει για ημέρες στη Γάζα-90.000 γυναίκες και παιδιά έχουν ανάγκη θεραπείας
Παραίτηθηκε και η διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού της Astronomer-Ήταν μαζί με τον CEO στη συναυλία των Coldplay
Ο απεσταλμένος του Λευκού Οίκου επιρρίπτει ευθύνες στη Χαμάς-«Αποτυχία οι έμμεσες διαπραγματεύσεις»
Πρώτη συνάντηση υπουργών Συρίας και Ισραήλ υπό την καθοδήγηση των ΗΠΑ
Οριστική η απόφαση της Γαλλίας για αναγνώριση του κράτους της Παλαιστίνης-Διεθνείς αντιδράσεις
Ουκρανία και Ρωσία εξαπέλυσαν εκατέρωθεν επιθέσεις στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας μετά τις συνομιλίες
ΒΙΝΤΕΟ: Μεγάλη έκρηξη στην Ιντλίμπ στη Συρία-Αναφορές για νεκρούς και τραυματίες
Η HR που «πιάστηκε» αγκαλιά με τον συνεργάτη της στους Coldplay παραμένει στην εταιρεία μετά την παραίτησή του
Πτώση αεροσκάφους στη Ρωσία-Νεκροί όλοι οι επιβάτες, εντοπίστηκε σε πλαγιά βουνού