Νέα πρόκληση από την Τουρκία-Με ΝΟΤΑΜ αμφισβητεί ελληνική περιοχή έρευνας και διάσωσης

Ελληνική περιοχή έρευνας και διάσωσης με αφορμή την προσπάθεια διάσωσης προσφύγων στο ναυάγιο έξω από τη Ρόδο αμφισβητεί η Τουρκία με ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε ως απάντηση σε ελληνική Navtex.

Στην τουρκική ΝΟΤΑΜ αναφέρεται ότι «σχετικά με την Ελληνική ΝΟΤΑΜ Α4928/24, η Τουρκία δεν αποδέχεται τον ορισμό της περιοχής Έρευνας και Διάσωσης (SAR) με αναφορά στο FIR Αθηνών. Η περιοχή στην οποία αναφέρεται η Ελληνική ΝΟΤΑΜ είναι εν μέρει εντός της Θαλάσσιας περιοχής Έρευνας και Διάσωσης της Τουρκίας (SRR) όπως έχει δηλωθεί στον ΙΜΟ και περιλαμβάνεται στο παγκόσμιο εγχειρίδιο του ΙΜΟ. Επομένως, όλες οι ενέργειες SAR στην τουρκική SRR πρέπει να συντονίζονται με τις αρμόδιες τουρκικές αρχές».

notam.jpg

Η ελληνική NAVTEX αφορούσε έρευνες σε ακτίνα πέντε μιλίων από το σημείο που έγινε το ναυάγιο, εντός χωρικών υδάτων, 4,5 ν.μ. ανατολικά των ακτών της Ρόδου.

Η Αθήνα, ως απάντηση στην Τουρκία, εξέδωσε μία ακόμη ΝΟΤΑΜ

κάνοντας λόγο για εσφαλμένη ερμηνεία και παραποίηση του γράμματος και πνεύματος των Διεθνών Κειμένων από τις τουρκικές Αρχές, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η περιοχή όπως περιγράφεται στην ελληνική ΝΟΤΑΜ βρίσκεται εντός ελληνικού εδάφους, ελληνικών χωρικών υδάτων και ελληνικού Εθνικού Εναέριου Χώρου όπου η Ελλάδα ασκεί κυριαρχία σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο.

Η ελληνική ΝΟΤΑΜ

«Η Τουρκική ΝΟΤΑΜ είναι άκυρη δεδομένου ότι αναφέρεται σε δραστηριότητες έρευνας και διάσωσης εντός του FIR Αθηνών όπου η μόνη αρμόδια Αρχή για την δημοσίευση ΝΟΤΑΜ’s σύμφωνα με τις διατάξεις του ICAO είναι η Πολιτική Αεροπορία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η περιοχή Έρευνας και Διάσωσης υπό ελληνική ευθύνη συμπίπτει με το FIR Αθηνών όπως αποφασίστηκε στα περιφερειακά Συνέδρια Αεροναυτιλίας στην Κωνσταντινούπολη (1950), Παρίσι (1952) και Γενεύη (1958) που εγκρίθηκαν από όλα τα συμμετέχοντα κράτη συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας και επικυρώθηκαν με ομόφωνες αποφάσεις του Συμβουλίου του ICAO.

Έχει επίσης καταχωρηθεί στον ΙΜΟ και συμβαδίζει με τις συστάσεις του ΙΜΟ και του ICAO για την ευθυγράμμιση των ορίων έρευνας και διάσωσης με το αντίστοιχο FIR. Επιπλέον, το JRCC Πειραιά είναι η μόνη αρμόδια αρχή που συντονίζει αποτελεσματικά και αποδοτικά όλες τις επιχειρήσεις SAR εντός της ελληνικής περιοχής SRR. Τέλος, η περιοχή όπως περιγράφεται στην ελληνική ΝΟΤΑΜ βρίσκεται εντός ελληνικού εδάφους, ελληνικών χωρικών υδάτων και ελληνικού Εθνικού Εναέριου Χώρου όπου η Ελλάδα ασκεί κυριαρχία σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο.

Όπως και στο παρελθόν, η εσφαλμένη ερμηνεία και παραποίηση του γράμματος και πνεύματος των Διεθνών Κειμένων από τις τουρκικές Αρχές όσον αφορά τις ευθύνες της Ελλάδας για Έρευνα και Διάσωση απορρίπτονται από την Ελλάδα καθώς μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρές θεσμικές και πρακτικές επιπλοκές στην διεξαγωγή επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης».

Πηγή: iefimerida.gr

Δειτε Επισης

«Πέντε λεπτά πριν περνούσα από το διαγνωστικό κέντρο»-Σοκάρει μαρτυρία για την εκτέλεση στο Χαλάνδρι
Ζητούν και τα ρέστα... Γονιός μήνυσε τον γιο της 85χρονης που της πέταξαν βαρελότα για το βίντεο που ανήρτησε
Πάνω από 40 κάλυκες στο σημείο της ενέδρας-Οι δράστες πυροβολούσαν εναλλάξ
Πώς συνέβη η τραγωδία στου Ρέντη με θύμα τη 12χρονη-Είχε σκοτωθεί ο αδερφός της σε ανάλογο δυστύχημα
Ποιοι εκτέλεσαν τον Μοσχούρη στο Χαλάνδρι-Το ακριβό συμβόλαιο θανάτου για τον «θαμνάκια» της Greek Mafia
Άλλαξαν γεμιστήρα την ώρα της εκτέλεσης οι δράστες-Βρέθηκαν πάνω από 30 κάλυκες στο σημείο
Για θεραπεία αισθητικής είχε πάει στην κλινική ο Μοσχούρης πριν το καρτέρι θανάτου
Ποιος είναι ο «Θαμνάκιας» που γάζωσαν στο Χαλάνδρι-Το παρελθόν του με την Greek Mafia
Βρέθηκε καμένο το όχημα που χρησιμοποιήθηκε στην φονική επίθεση στο Χαλάνδρι
ΒΙΝΤΕΟ: Από θαύμα γλύτωσε περαστική οδηγός από το γκανγκστερικό χτύπημα-Σφαίρα χτύπησε το αυτοκίνητό της