Μετά την ψήφιση της πρότασης για ΤΑΚΑΤΑ ετοιμάζει το πλάνο του το ΤΟΜ-Ψάχνουν λύσεις για τις ακινητοποιήσεις
06:00 - 17 Δεκεμβρίου 2024
Μπορεί το θέμα με τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ να ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων η οποία κρατά εδώ και αρκετές εβδομάδες, ωστόσο η ψήφιση της πρότασης Νόμου από τη Βουλή, το απόγευμα της Πέμπτης, ώστε να ρυθμιστούν διατάξεις και να παραχωρηθούν εργαλεία στον υπουργό Μεταφορών, για να ενώσει ξανά την αλυσίδα ενημέρωσης και να παρέχει με έναν τρόπο ασφάλεια στους πολίτες, έβαλε το νερό στο αυλάκι για διόρθωση των κακώς εχόντων που επικρατούν εδώ και χρόνια με τα οχήματα ανυποψίαστων πολιτών.
Η απόφαση της Βουλής, που ήταν σχεδόν ομόφωνη, με 51 από τους 52 βουλευτές να την υπερψηφίζουν, δείχνει την ορθή στάση που εγγυήθηκαν ότι θα τηρήσουν τα κόμματα και έσβησαν τις φωνές για πιέσεις που ασκούνταν στα μέλη του Σώματος, ώστε να μην περάσει η πρόταση Νόμου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Υπερψηφίστηκε η πρόταση νόμου για τους Takata-Αποκτά εργαλεία το Υπουργείο Μεταφορών
Η επόμενη μέρα της ψήφισης της πρότασης Νόμου, δεν θα είναι ρόδινη, αφού πλέον η εκτελεστική εξουσία θα πρέπει να ξεκινήσει μια σειρά από ενέργειες, ώστε αρχικά να αποκρυσταλλωθεί το μέγεθος του προβλήματος, αφού οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μέχρι και 100 χιλιάδες οχήματα που φέρουν τους ελαττωματικούς αερόσακους, ενώ στη συνέχεια θα πρέπει να εξευρεθεί ο τρόπος για τις αλλαγές των αερόσακων, εάν και εφόσον υπάρχει στην ευρύτερη αγορά, εκτός Κύπρου, ο αριθμός που χρειάζεται η χώρα.
Μέχρι τότε, το Υπουργείο έχει πάνω από ένα μήνα ώστε να επεξεργαστεί λύσεις, αφού η πρόταση που ψηφίστηκε σε Νόμο θα εφαρμοστεί από τις 31 Ιανουαρίου κι ως εκ τούτου άπαντες θα πρέπει να είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στις ανάγκες που θα προκύψουν. Εξάλλου, από τις 3 Φεβρουαρίου ο υπουργός θα μπορεί να εκδώσει διάταγμα για ανακλήσεις ή ακινητοποιήσεις, σύμφωνα με την τροπολογία που ψηφίστηκε επί της πρότασης Νόμου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Έτοιμο το τηλεφωνικό κέντρο για τις ανακλήσεις Mazda Demio με αερόσακους TAKATA-Πότε λειτουργεί
Κάπου εκεί, πιθανότατα να αρχίσουν και τα μεγάλα προβλήματα για τους πολίτες, αφού σε κάποιες περιπτώσεις τα οχήματα που πιθανόν να ακινητοποιηθούν, ίσως να είναι το μοναδικό μέσο μεταφοράς που έχει ένας πολίτης για μετάβαση στην εργασία του ή στις υποχρεώσεις και τις δραστηριότητές του. Παρόλα αυτά, είναι ευθύνη του Υπουργείου να βρει εκείνες τις λύσεις που θα βοηθήσουν το κοινό να μην ταλαιπωρηθεί σε μεγάλο βαθμό.
Άπαντες αναγνωρίζουν ότι θα υπάρξει ταλαιπωρία, κάτι που ειπώθηκε και από τους ίδιους τους βουλευτές ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής, όμως η ανθρώπινη ζωή είναι σημαντικότερη από οποιαδήποτε ταλαιπωρία, όπως υπογράμμισαν χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του REPORTER, το Τμήμα Οδικών Μεταφορών ανέμενε την τελική ετυμηγορία της Βουλής για να προβεί στα επόμενα βήματά του, όμως έχει ήδη καθορίσει μια σειρά από ενέργειες, τις οποίες θα αρχίσει να υλοποιεί από σήμερα.
Στο επίκεντρο, αναμένεται να βρεθούν αντιπρόσωποι και διανομείς, από τους οποίους θα απαιτηθούν τα στοιχεία για τα οχήματα που φέρουν τους επικίνδυνους αερόσακους, καθότι πέραν της εταιρείας Geo Pavlides &Araouzos που ανακοίνωσε πως 11.180 οχήματα Mazda Demio φέρουν τους συγκεκριμένους αερόσακους στη θέση του συνοδηγού, καμία άλλη εταιρεία δεν έπραξε κάτι παρόμοιο μέχρι στιγμής.
Ωστόσο, κάποιες εταιρείες, ενημέρωσαν παρασκηνιακά τους πελάτες τους, με επιστολές, ώστε να καλέσουν σε συγκεκριμένους αριθμούς και να ενημερωθούν για τον τρόπο που μπορούν να αλλάξουν τους αερόσακούς τους. Αυτό καταδεικνύει ότι κάποιοι έχουν τα στοιχεία για τα οχήματα που επηρεάζονται, όμως δεν ενημέρωσαν επίσημα το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, ώστε να κοινοποιηθεί σε όλους τους πολίτες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Συνεχίζεται το μπάχαλο με ΤΑΚΑΤΑ-Ενημερώνουν το κοινό για αλλαγές αερόσακων, με ραντεβού δύο μήνες μετά
Εξάλλου, το Τμήμα Οδικών Μεταφορών διαμηνύει ότι δεν θα περιμένει μέχρι τις 31 Ιανουαρίου για τη λήψη μέτρων για όσους θα επηρεαστούν από ένα διάταγμα που θα εκδώσει ο υπουργός, αλλά θα τρέξουν τις διαδικασίες για να καταρτιστεί πλάνο και να είναι έτοιμοι κατά την ημέρα που θα τεθεί σε ισχύ ο Νόμος.
Το πρόβλημα με τους ΤΑΚΑΤΑ ήρθε στο φως από τη δεκαετία του 90, ενώ το 2017 σημειώθηκε τραυματισμός ενός νεαρού, ο οποίος έχει υποβληθεί μέχρι σήμερα σε αρκετές επεμβάσεις, ενώ όπως κατήγγειλε ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής, είχαν γίνει δοκιμές από την Ηλεκτρομηχανολογική Υπηρεσία και τα σίδερα που εκσφενδονίστηκαν είναι ακόμα καρφωμένα σε τσίγκους, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος βουλευτής κατήγγειλε επίσης ότι η κινέζικη εταιρεία που εξαγόρασε τους ΤΑΚΑΤΑ, υπό την επωνυμία ARC «συνεχίζει το έργο της».
Τόσο ο κ. Κώστα, όσο και ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Κυριάκος Χατζηγιάννης, που ήταν εκ των εισηγητών της πρότασης Νόμου, ζήτησαν τον διορισμό ποινικών ανακριτών για να διερευνήσουν το πως και το γιατί φτάσαμε ως χώρα στο σημείο που είμαστε σήμερα. Δηλαδή να μην γνωρίζουμε ποιοι είχαν την ευθύνη για τον έλεγχο και γιατί έσπασε η αλυσίδα ενημέρωσης για τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Από μπάχαλο ξεκίνησε, σε χάος κατέληξε η πρόταση Νόμου για τους ΤΑΚΑΤΑ-Ερωτηματικό η επόμενη μέρα