Συνεχίζεται το μπάχαλο με ΤΑΚΑΤΑ-Ενημερώνουν το κοινό για αλλαγές αερόσακων, με ραντεβού δύο μήνες μετά
06:00 - 14 Δεκεμβρίου 2024
Την ώρα που άπαντες έχουν στραμμένα τα βλέμματα τους για τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, στην Ολομέλεια της Βουλής, που είναι ορισμένη για την ερχόμενη Δευτέρα και θα κληθεί να αποφασίσει για ψήφιση ή όχι της περιβόητης πρότασης Νόμου, άρχισαν να προκύπτουν τα πρώτα προβλήματα για τις αλλαγές αερόσακων, αλλά και κάποιες περίεργες απαντήσεις από εμπόρους οχημάτων σε πολίτες.
Όπως κατήγγειλε πολίτης στον REPORTER, έλαβε ενημέρωση για αλλαγή του αερόσακού της θέσης του οδηγού στο όχημα του από συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία ζητούσε να καλέσει σε συγκεκριμένο αριθμό για να προγραμματίσει ραντεβού. Αφού ο πολίτης κάλεσε στην εταιρεία. τον ενημέρωσαν ότι το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού, λόγω του όγκου εργασίας που υπάρχει για αλλαγές αερόσακων, είναι περί τα τέλη Φεβρουαρίου, δηλαδή μετά από δυόμιση μήνες. Όπως εξήγησε ο πολίτης, η κατασκευάστρια εταιρεία δεν είναι η Mazda για την οποία δημοσιεύτηκαν τα στοιχεία στη σελίδα του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, αλλά άλλη ιαπωνική εταιρεία.
Μάλιστα, δεδομένου ότι το πρώτο ελεύθερο ραντεβού είναι περί τα τέλη Φεβρουαρίου, πιθανότατα να δείχνει ότι υπάρχει ένας μεγάλος όγκος οχημάτων και από άλλες εταιρείες πέραν της Μazda, στα οποία πρέπει να γίνουν αλλαγές αερόσακων και τα οποία δεν κοινοποιήθηκαν στο Τμήμα Οδικών Οχημάτων.
Αυτό ήταν εξάλλου και το αίτημα του υπουργού Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη, ο οποίος σε δηλώσεις του στο κρατικό ραδιόφωνο, ζήτησε να κοινοποιήσουν οι εταιρείες στο ΤΟΜ τους καταλόγους τους, ώστε να δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων, αλλά και να ενημερωθεί ευρέως το κοινό για την ανάγκη αλλαγής του ή των αερόσακών των οχημάτων τους.
Μια δεύτερη καταγγελία από άλλο πολίτη, αφορούσε την άγνοια που δήλωνε ο έμπορος που του πώλησε όχημα προ τριών περίπου ετών, για το κατά πόσον το έχει ή όχι αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ. Όπως εξήγησε ο πολίτης, θορυβήθηκε όταν διαπίστωσε ότι οι ζώνες ασφαλείας του ήταν της συγκεκριμένης μάρκας και αποφάσισε να πάει στον έμπορο για να διευκρινίσει εάν και οι αερόσακοί του ήταν της ίδιας μάρκας. Εκεί, έλαβε την απάντηση πως, «κατά 99% δεν είναι, αλλά άσε να δούμε τι θα ψηφίσει η Βουλή και θα σε ενημερώσουμε».
Από την απάντηση θα μπορούσε να πει κάποιος ότι φαίνεται να υπάρχει πλήρης άγνοια, για τα εξαρτήματα που έχουν κάποια οχήματα, από τους ανθρώπους που είναι αρμόδιοι να γνωρίζουν. Διότι δεν μπορεί να υφίσταται η αναφορά πως «κατά 99% δεν έχει», αφού οι ανθρώπινες ζωές μπορούν να παίζουν με τις πιθανότητες. Όταν λοιπόν ο πολίτης λαμβάνει μια τέτοια απάντηση, πώς μπορεί να καθησυχάσει τις ανησυχίες του και να είναι σίγουρος ότι το όχημά του δεν φέρει τους ελαττωματικούς αερόσακους και πως η ζωή του δεν τίθεται σε κίνδυνο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Από μπάχαλο ξεκίνησε, σε χάος κατέληξε η πρόταση Νόμου για τους ΤΑΚΑΤΑ-Ερωτηματικό η επόμενη μέρα
Όλα κρίνονται τη Δευτέρα
Την ίδια ώρα, οι πολίτες παρακολουθούν συνεχώς τις εξελίξεις στη Βουλή για τους ελαττωματικούς αερόσακους και αναμένουν τις αποφάσεις της ερχόμενης Δευτέρας, σε σχέση με την πρόταση Νόμου.
Το τριήμερο που μεσολαβεί από την προηγούμενη συνεδρία, εκτιμάται ότι θα αναλωθεί από τα νομικά τμήματα των κομμάτων στον έλεγχο επί των τροποποιήσεων που έγιναν στην πρόταση, ώστε να διαπιστώσουν κατά πόσον προκύπτει οποιοδήποτε νομικό ζήτημα που χρήζει αλλαγής. Ακόμα κι αν ψηφιστεί η πρόταση Νόμου, δεν θα έχει άμεση ισχύ, αλλά θα εφαρμοστεί από την 31η Ιανουαρίου 2025, ώστε να δοθεί χρόνος στους αρμόδιους να προετοιμαστούν και να στήσουν τα συνεργεία τους, για να αρχίσουν δειλά δειλά τις αλλαγές των αερόσακων.
Παράλληλα, προβλέπεται ότι εντός συγκεκριμένου πλαισίου –αρχικά ήταν τρεις μήνες-, άγνωστο αν αυξήθηκε από τις τροποποιήσεις, θα δοθεί περιθώριο για αλλαγές των ελαττωματικών αερόσακων και στη συνέχεια ο υπουργός θα έχει το δικαίωμα με διάταγμα να ακινητοποιήσει αριθμό οχημάτων.
Όπως υπέδειξε ο ίδιος ο Αλέξης Βαφεάδης, είναι «μια πολύ δύσκολη κατάσταση και θα ταλαιπωρηθεί κόσμος, αλλά τι προτιμούμε; Να κυκλοφορούμε με ένα όχημα εν δυνάμει κίνδυνο ή να διασφαλίσουμε ότι δεν θα κινδυνεύει κάποιος; Αν ένας έχει ένα εισαγόμενο από τρίτη χώρα και πρέπει να γίνει αντικατάσταση αερόσακου, από ποιο κανάλι θα γίνει αυτή η αλλαγή;»
Ενδεχομένως, είπε επίσης, θα υπάρχει πρόνοια ότι εάν το κοινό δεν μπορεί να ανταποκριθεί μέσα σε ένα χρονικό πλαίσιο, να δίδεται και μία παράταση.
Ένα άλλο θέμα που τίθεται επί τάπητος, είναι κατά πόσον υπάρχει επάρκεια αερόσακων για να καλύψει την κυπριακή αγορά, με τον υπουργό Μεταφορών να ξεκαθαρίζει ότι είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο και όχι μόνο κυπριακό, ωστόσο αυτό είναι θέμα των διανομέων, το οποίο πρέπει να διαχειριστούν.\
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Αντέστρεψε τα πυρά για τους TAKATA ο Βαφεάδης-Αμφιβάλει για συμφωνία κομμάτων επί της πρότασης Νόμου
- Συζητήσεις επί συζητήσεων για τους ΤΑΚΑΤΑ-Εκτάκτως στη Βουλή Νομική Υπηρεσία και ΤΟΜ
- «Κάποια καλά σημεία, άλλα πρέπει να τροποποιηθούν»-Περιμένει την απόφαση της Βουλής για ΤΑΚΑΤΑ ο ΣΕΜΗΟ
- Διαβουλεύσεις μέχρι την υστάτη για ΤΑΚΑΤΑ-Πιθανή η απόσυρση του θέματος από την Ολομέλεια
- Άλλα στη Βουλή και άλλα μετά την ενημέρωση από μια εταιρεία για τους ΤΑΚΑΤΑ-Αυξάνεται η ανησυχία πολιτών