Αντέστρεψε τα πυρά για τους TAKATA ο Βαφεάδης-Αμφιβάλει για συμφωνία κομμάτων επί της πρότασης Νόμου
07:35 - 13 Δεκεμβρίου 2024
Αντέστρεψε τα πυρά που δέχθηκε από τη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης, για την υπόθεση των ελαττωματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ, για τους οποίους κατηγορήθηκε, ως εκτελεστική εξουσία, ότι απουσίαζε από την προσπάθεια για λύση του προβλήματος, πριν αναλάβει δράση το Κοινοβούλιο.
Σε δηλώσεις του στο κρατικό ραδιόφωνο, ο υπουργός Μεταφορών κληθείς να απαντήσει στις κατηγορίες που εξαπολύθηκαν σε βάρος του, είπε ότι έχει αναγνωριστεί και από τους βουλευτές πόσο σημαντική ήταν η παρουσία και του ΤΟΜ και της Νομικής Υπηρεσίας για την ετοιμασία της πρότασης Νόμου και τόνισε ότι «δεν συμφωνώ με αυτή την κατηγορία. Αυτοί που κατηγορούν και το κάνουν από ένα βήμα, εύκολα το κάνουν. Δεν μπορούν να κατηγορούν όταν το ΤΟΜ συμμετείχε για ώρες στις συνεδριάσεις και σε συναντήσεις με βουλευτές. Αναμένω ότι το αποτέλεσμα της Δευτέρας θα είναι τέτοιο που θα δώσει τα εργαλεία στο ΤΟΜ για να λύσει το θέμα».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Από μπάχαλο ξεκίνησε, σε χάος κατέληξε η πρόταση Νόμου για τους ΤΑΚΑΤΑ-Ερωτηματικό η επόμενη μέρα
Σημείωσε επίσης πως «το θέμα αυτό υπάρχει εδώ και 20 χρόνια. Όταν αναλάβαμε προηγήθηκε το τροχαίο με τον Κυριάκο Όξινο. Συζητήσαμε το θέμα και προχωρήσαμε σε ενημέρωση του κοινού και εντατικοποίηση της εποπτείας. Ο κανονισμός είναι ξεκάθαρος για το τι πρέπει να κάνει το ΤΟΜ και τι πρέπει να κάνουν οι διανομείς».
Υπέδειξε επίσης ότι «η ευθύνη για τις ανακλήσεις είναι η κατασκευάστρια εταιρεία. Η ευθύνη δεν είναι του ΤΟΜ, αλλά εκείνων που τοποθετούν τα προϊόντα στην αγορά. Εμείς ενεργούσαμε για να κλείσει το κενό που δημιουργήθηκε από το 2010».
Σε ότι αφορά στα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα, αποκάλυψε ότι το ένα αφορά όχημα που εισήχθη από την Ε.Ε. «Η εν εξελίξει ποινική έρευνα θα διαπιστώσει ποιος δεν έκανε σωστά τη δουλειά του», είπε ο υπουργός Μεταφορών.
Σε σχέση με το τι προνοεί η πρόταση που θα τεθεί για ψήφιση τη Δευτέρα, ενώπιον της Βουλής, είπε ότι «θα πρέπει να περιμένουμε τι είναι αυτό που θα πάει στην Ολομέλεια τη Δευτέρα. Εγώ δεν είμαι σίγουρος ότι έχουν συμφωνήσει. Πήραν χρόνο να το μελετήσουν και ενδεχομένως να έχουμε αλλαγές, ενδεχομένως και να μην έχουμε. Πρέπει να κλείσουμε την αλυσίδα ενημέρωσης».
Είναι, υπέδειξε, «μια πολύ δύσκολη κατάσταση και θα ταλαιπωρηθεί κόσμος, αλλά τι προτιμούμε; Να κυκλοφορούμε με ένα όχημα εν δυνάμει κίνδυνο ή να διασφαλίσουμε ότι δεν θα κινδυνεύει κάποιος; Αν ένας έχει ένα εισαγόμενο από τρίτη χώρα και πρέπει να γίνει αντικατάσταση αερόσακου, από ποιο κανάλι θα γίνει αυτή η αλλαγή;»
Σημείωσε εξάλλου πως «το ΤΟΜ ζήτησε από όλους τους διανομείς να ενημερώσουν για το ποια οχήματα τυγχάνουν ανάκλησης. Τους δόθηκαν όλα τα στοιχεία οχημάτων, αλλά ακόμα δεν ανταποκρίθηκαν πλην της εταιρείας της Mazda που έδωσε στοιχεία. Αυτό που πρέπει να γίνει σήμερα είναι η ενημέρωση των Πολιτών. Οι διανομείς έχουν την πληροφόρηση. Μετά πρέπει να δούμε πως θα διαχειριστούμε την ανάκληση. Κάποιες ανακλήσεις είναι σοβαρές, άλλες όχι. Αυτές που δεν είναι σοβαρές μπορούν να περιμένουν, αλλά για όλα όσα είναι επικίνδυνα πρέπει να ακινητοποιηθούν και να επιδιορθωθούν».
Ενδεχομένως, είπε, θα υπάρχει πρόνοια ότι εάν το κοινό δεν μπορεί να ανταποκριθεί μέσα σε ένα χρονικό πλαίσιο, να δίδεται και μία παράταση.
Σε σχέση με το θέμα των εξαρτημάτων και την επάρκειά τους, ανέφερε ότι «αυτό είναι ένα πρόβλημα το οποίο οι διανομείς πρέπει να διαχειριστούν. Είναι παγκόσμιο φαινόμενο και όχι μόνο κυπριακό. Πρέπει να το διαχειριστούν».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
- Συζητήσεις επί συζητήσεων για τους ΤΑΚΑΤΑ-Εκτάκτως στη Βουλή Νομική Υπηρεσία και ΤΟΜ
- «Κάποια καλά σημεία, άλλα πρέπει να τροποποιηθούν»-Περιμένει την απόφαση της Βουλής για ΤΑΚΑΤΑ ο ΣΕΜΗΟ
- Διαβουλεύσεις μέχρι την υστάτη για ΤΑΚΑΤΑ-Πιθανή η απόσυρση του θέματος από την Ολομέλεια
- Άλλα στη Βουλή και άλλα μετά την ενημέρωση από μια εταιρεία για τους ΤΑΚΑΤΑ-Αυξάνεται η ανησυχία πολιτών