Επιλύεται το πρόβλημα του συστήματος πληροφορικής του ΟΑΥ-«Δεν αφορά θέματα ασφάλειας δεδομένων ή κατάρρευσής του»

Το πρόβλημα που προέκυψε με το σύστημα πληροφορικής του ΟΑΥ και το οποίο προκάλεσε ουσιαστικά καθυστερήσεις στις εκτελέσεις συνταγών ασθενών του ΓεΣΥ, οφειλόταν καθαρά σε πρόβλημα αποδοτικότητας του συστήματος το οποίο επιλύεται από την ανάδοχο εταιρεία και σε καμία περίπτωση δεν αφορά θέματα ασφάλειας δεδομένων ή κατάρρευσής του.

Αυτό διαβεβαίωσε με δηλώσεις της στο ΚΥΠΕ η Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια ΟΑΥ Έφη Καμμίτση, η οποία εξήγησε τι ακριβώς έχει προκύψει και πώς επιλύεται.

Όπως δήλωσε στο Πρακτορείο η κ. Καμμίτση, το τελευταίο διάστημα υπήρξαν κάποια προβλήματα με το σύστημα πληροφορικής, αλλά δεν υπήρξε σε καμία περίπτωση απώλεια του συστήματος.

«Το σύστημα βασικά κατέστη αργό σε ότι αφορά το performance του, δηλαδή την αποδοτικότητα του σε τέσσερα διαφορετικά συμβάντα το τελευταίο διάστημα», είπε και σημείωσε πως το γεγονός αυτό οδήγησε σε ταλαιπωρία του κόσμου, και ταυτόχρονα θορύβησε αμέσως το ΔΣ του Οργανισμού.

Η κ. Καμμίτση τόνισε πως από την πρώτη στιγμή οι τεχνοκράτες στον ΟΑΥ ασχοληθήκαν με το θέμα σε συνεργασία με την ανάδοχο εταιρεία, ενώ το ΔΣ προχώρησε σε έκτακτη συνεδρίαση στις 4 Νοεμβρίου στην παρουσία της αναδόχου εταιρείας, η οποία έδωσε εξηγήσεις και συζήτησε το πώς αντιμετωπίζεται το ζήτημα.

«Η ανάδοχος εταιρεία μας ενημέρωσε ότι δεν πρόκειται ούτε για θέμα ασφάλειας των δεδομένων, ούτε για κάποιο θέμα σοβαρό σε προβληματικές δομές ή στην υποδομή του συστήματος. Δεν ισχύει κάτι τέτοιο, ήταν θέματα με το performance δηλαδή την αποδοτικότητα του συστήματος που λόγω κάποιων τεχνικών αλλαγών που έχουν κάνει οι ίδιοι», είπε.

Η κ. Καμμίτση διαβεβαίωσε πως το σύστημα πληροφορικής γενικά είναι διαχρονικά πολύ σταθερό από το 2019 που έχει εισαχθεί το ΓεΣΥ.  «Έχουμε ένα πολύ καλό και πολύ σταθερό σύστημα πληροφορικής και αυτό συνεχίζει να ισχύει, απλώς έτυχε να έχουμε αυτά τα συμβάντα το τελευταίο διάστημα», είπε και πρόσθεσε πως και η Διεύθυνση και το ΔΣ του ΟΑΥ ήθελε να έχει περισσότερη πληροφόρηση ώστε να είναι σίγουροι ότι η ανάδοχος εταιρεία προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να επιλυθεί ώστε να συνεχιστεί η εύρυθμη λειτουργία του συστήματος.

Η κ. Καμμίτση είπε πως ο Οργανισμός δεν είχε ξανά κάποιον παρόμοιο συμβάν στο παρελθόν και συνεπώς επιθυμούν να ενημερώσουν και τον κόσμο ότι το θεωρούν σοβαρό και πως το ΔΣ ασχολήθηκε με αυτό το θέμα. «Ήταν κάποια θέματα τεχνικά τα οποία προέκυψαν από την ανάδοχο εταιρεία που μας διαβεβαιώνει ότι έχουν προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να τα επιλύσουν», πρόσθεσε.

Ερωτηθείσα τι προβλήματα ακριβώς αντιμετώπιζε ο κόσμος, η κ. Καμμίτση είπε πως το σύστημα πληροφορικής που υποστηρίζει το ΓεΣΥ είναι πολύ μεγάλο και πολύπλοκο και επειδή έχει διασυνδέσεις με διάφορα άλλα υποσυστήματα μερικές φορές συμβαίνουν κάποια συμβάντα όπως τα ονομάζουν που το καθιστούν αργό και βασικά καθυστερεί για παράδειγμα να εισαχθεί αλλά και να εκτελεστεί μια συνταγή μέσα στο σύστημα.

«Ο κόσμος ένιωθε την ταλαιπωρία σε αυτόν το κομμάτι, όταν πήγαινε για παράδειγμα για να εκτελέσει συνταγές του.  Δηλαδή το σύστημα κατέστη αργό για κάποιο διάστημα, για συγκεκριμένες μέρες και για αυτό προέκυψε η ταλαιπωρία του κόσμου. Δεν έπεσε το σύστημα αλλά ήταν αργό και έτσι υπήρχε μία καθυστέρηση στο να εξυπηρετηθεί ο κόσμος τάχιστα», είπε.

Σε ερώτηση αν το πρόβλημα λύθηκε πλέον οριστικά, η Αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια του ΟΑΥ απάντησε καταφατικά, σημειώνοντας πως αυτά που είχαν προκύψει έχουν επιλυθεί. Ωστόσο, πρόσθεσε πως κάποια συμβάντα που να καθιστούν το σύστημα πιο αργό μπορεί να συμβούν ξανά και πως τέτοια φαινόμενα συνέβησαν και στο παρελθόν αλλά ήταν πολύ μικρής διάρκειας και έτσι δεν έγινε καθόλου διακοπή στην παροχή των υπηρεσιών.

«Η προσπάθεια είναι να μην γίνονται αισθητά και να μην έχουν επίπτωση πάνω στην εξυπηρέτηση του κόσμου», είπε και διαβεβαίωσε πως στην προκειμένη περίπτωση έγιναν όλες οι αναγκαίες ενέργειες ενώ πολύς κόσμος ασχολείται καθημερινά με το να παρακολουθεί το σύστημα ώστε να μην έχουμε ξανά καθυστέρηση και να εξυπηρετούνται σωστά οι ασθενείς και οι δικαιούχοι.

Στο μεταξύ, σε σημερινή ανακοίνωση του ο ΟΑΥ σε σχέση με τα προβλήματα που προέκυψαν αναφέρει πως κατά τη συνεδρία του ΔΣ της 4ης Νοεμβρίου στην παρουσία της ανάδοχου εταιρείας, έγινε ενημέρωση πως τα θέματα  που προέκυψαν αφορούσαν στη διαθεσιμότητα (System availability) και την αποδοτικότητα (System performance) του Συστήματος και οφείλονται, κατά κύριο λόγο, στην αναδιοργάνωση της ομάδας έργου της Αναδόχου εταιρείας.

«Η Ανάδοχος εταιρεία διαβεβαίωσε ότι προβαίνει σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την επίλυση του θέματος, ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εύρυθμη λειτουργία του Συστήματος Πληροφορικής, όπως αυτό ισχύει από την έναρξη λειτουργίας του ΓεΣΥ το 2019», αναφέρει η ανακοίνωση.

Τέλος, ο Οργανισμός απολογείται στην ανακοίνωση για την οποιαδήποτε ταλαιπωρία που προκλήθηκε σε δικαιούχους και παροχείς και παράλληλα διαβεβαιώνει ότι δεν εφησυχάζει και ότι θα συνεχίσει να βρίσκεται  σε συνεχή ετοιμότητα και επικοινωνία με την Ανάδοχο εταιρεία για τη διασφάλιση της βέλτιστης λειτουργίας του Συστήματος Πληροφορικής.

Δειτε Επισης

Τα αιώνια προβλήματα, η διαχρονική αδιαφορία και τα μερίδια ευθύνης
Βλέπουν ανεξέλεγκτη παρανομία με τις οικιακές βοηθούς τα ιδιωτικά γραφεία εξευρέσεως εργασίας-Ηχούν καμπανάκι
Προωθείται σχέδιο διάθεσης οικοπέδων σε οικογένειες με εισοδηματικά κριτήρια-Στο επίκεντρο οικογένειες
Αθεράπευτη η κρίση μεταξύ ΟΚΥπΥ και γιατρών-Έτσι θα λειτουργήσουν τα νοσηλευτήρια κατά την 48ωρη απεργία
Προτίμηση στα ηλεκτρονικά τσιγάρα δείχνουν οι Κύπριοι-Ανησυχητικά στοιχεία για τη χρήση από μαθητές
Αυτοί είναι οι μαγικοί αριθμοί που μοιράζουν 1,3 εκ. ευρώ στο Τζόκερ
Συνομιλίες για το πυρηνικό πρόγραμμα με Γαλλία, Γερμανία και Βρετανία θα αρχίσει το Ιράν
Η Ουκρανία παρουσίασε συντρίμμια του Oreshnik-«Δεν έχουμε ξαναδεί κάτι τέτοιο»
Πυρά Λαμπριανίδη κατά των γιατρών για την απεργία-«Ολίγον τους ενδιαφέρει η χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών»
Καλώδια της ΑΗΚ έπεσαν σε οχήματα, εγκλωβίστηκαν δύο οδηγοί-Στις 87 οι κλήσεις για βοήθεια