Ένταξη «Οδικής Αγωγής» στη δημόσια εκπαίδευση ζητούν οι βουλευτές ως απάντηση στη λαίλαπα της ασφάλτου
18:23 - 27 Νοεμβρίου 2024
Η Επιτροπή Παιδείας συζήτησε την Τετάρτη για την ανάγκη ένταξης της «Οδικής Αγωγής» ως εξειδικευμένου μαθήματος στη δημόσια εκπαίδευση, μετά από εισήγηση του Βουλευτή της ΔΗΠΑ, Αλέκου Τρυφωνίδη, αλλά και την πρόταση νόμου του Βουλευτή της ΕΔΕΚ, Ανδρέα Αποστόλου, για διασφάλιση ότι οι αθλητές με αναπηρία που έχουν υψηλές επιδόσεις ή έχουν προοπτικές να πετύχουν υψηλές επιδόσεις τυγχάνουν της ίδιας στήριξης από τον Κυπριακό Οργανισμό Αθλητισμού, όπως τυγχάνουν όλοι οι υπόλοιποι αθλητές.
Για το θέμα της «Οδικής Αγωγής» ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασία, Αλέκος Τρυφωνίδης, είπε μετά το πέρας της Επιτροπής ότι τα συνεχιζόμενα θανατηφόρα δυστυχήματα, με θύματα πάρα πολλούς νέους καθιστούν επιτακτική την ανάγκη εξέτασης του τρόπου ενημέρωσης και εκπαίδευσης των παιδιών σε σχέση με την οδική ασφάλεια και την αναγκαία ένταξη ειδικού μαθήματος στα δημόσια σχολεία.
«Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας, της Αστυνομίας, των εκπαιδευτικών, των γονέων αλλά και όλων των εμπλεκομένων φορέων, συνεχίζεται η λαίλαπα της ασφάλτου», είπε ο κ. Τρυφωνίδης και εξήγησε ότι το μάθημα της οδικής κυκλοφορίας είναι ενταγμένο στα μαθήματα της αγωγής υγείας, γίνονται εκπαιδεύσεις, γίνεται ενημέρωση αλλά αυτό δεν είναι αρκετό.
Σημείωσε ότι για αυτό τον λόγο κλήθηκαν οι αρμόδιοι φορείς και ειδικά το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει τους τρόπους για την αγωγή της κυκλοφορίας, ούτως ώστε να αυξηθεί στη δημοτική εκπαίδευση το μάθημα και τα εκπαιδευτικά προγράμματα για τους μικρούς μαθητές. Δήλωσε ότι όσον αφορά το γυμνάσιο και το λύκειο επιβάλλεται επιτακτικά η καθιέρωση του μαθήματος σε όλες τις βαθμίδες της Μέσης εκπαίδευσης και ειδικά στις τελευταίες τάξεις του λυκείου πριν οι μαθητές πάρουν την άδεια οδήγησης.
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας ανέφερε ότι η συζήτηση θα πρέπει να συνεχιστεί και μάλιστα τάχιστα. «Η οδική ασφάλεια και η οδική συνείδηση είναι θέμα για τον καθένα μας και την κοινωνία», επεσήμανε και πρόσθεσε ότι «η ανάπτυξη και η εδραίωση οδικής κουλτούρας είναι ζήτημα όλης της κοινωνίας».
Δήλωσε ότι το θέμα της οδικής ασφάλειας ήδη διδάσκεται στη δημόσια εκπαίδευση και χρήζει επανεξέτασης και κλιμακωτής αύξησης του χρόνου και των θεματικών με τη βαθμίδα και την τάξη. Υπέδειξε ακόμα ότι χρειάζεται και η εμπειρική μάθηση μέσα από εξομοιωτές, όπως αυτούς που χρησιμοποιεί η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου για την τιθάσευση της ταχύτητας.
Μιλώντας για το θέμα της οδικής ασφάλειας, ο Βουλευτής Χρύσανθος Σαββίδης είπε ότι «εμείς ως ΔΗΚΟ έχουμε ετοιμάσει συγκεκριμένη Πρόταση Νόμου για μηδέν αλκοόλη στους νέους οδηγούς, αυτοί δηλαδή που έχουν λιγότερα από τρία χρόνια άδεια οδήγησης». Σημείωσε ότι «σήμερα είναι στα 9ml η κατανάλωση αλκοόλης και εμείς λέμε να πάει στο μηδέν».
Όσον αφορά το θέμα των αθλητών με αναπηρία, ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ανδρέας Αποστόλου, δήλωσε ότι «αναλάβαμε πρωτοβουλία, καταθέσαμε πρόταση νόμου και σήμερα συζητήθηκε για πρώτη φορά προκειμένου να αρθούν οι αδικίες και οι διακρίσεις εις βάρος των αθλητών με αναπηρία υψηλών επιδόσεων».
Εξήγησε ότι μέσα από την πρόταση νόμου που αφουγκράζεται ένα διαχρονικό αίτημα των αθλητών «που μας κάνουν περήφανους τόσο στους Παραολυμπιακούς αγώνες, όσο και σε διεθνείς αγώνες για άτομα με αναπηρία, ουσιαστικά καταγράφεται η υποχρέωση του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού να παρέχει ό,τι ακριβώς ισχύει και για τους άλλους αθλητές υψηλών επιδόσεων».
Ο κ. Αποστόλου πρόσθεσε ότι ο ίδιος απέστειλε επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη, και πλέον υπάρχει και η διακηρυγμένη θέση του Προέδρου Χριστοδουλίδη ότι η Πολιτεία θα αναλάβει πρωτοβουλία, ώστε να αρθούν αυτές οι αδικίες. Τέλος, ανέφερε ότι η Πρόταση θα ξανασυζητηθεί εντός Ιανουαρίου προκειμένου να αποφασιστεί ο καλύτερος τρόπος, ούτως ώστε θεσμικά να διασφαλιστούν αυτά τα δικαιώματα για τους αθλητές με αναπηρίες.
Ο κ. Κάρουλλας είπε ότι η Πρόταση Νόμου του κ. Αποστόλου είναι προς την ορθή κατεύθυνση σημειώνοντας ότι «χρήζει περαιτέρω διαβούλευσης και μελέτης». Σημείωσε ότι τέθηκε υπόψη της Επιτροπής η ελληνική εμπειρία ως παράδειγμα για άντληση ιδεών και όσον αφορά τα προνόμια σε περίπτωση αθλητικών διακρίσεων.
Πηγή: ΚΥΠΕ