Στο περίμενε ακόμη οι δάσκαλοι για το θέμα των αντικαταστατών-Βλέπουν ΥΠΑΝ για σχέδιο αξιολόγησης
06:00 - 21 Νοεμβρίου 2024
Στο περίμενε βρίσκονται ακόμη οι δάσκαλοι, αναφορικά με το θέμα των αντικαταστατών και το καθεστώς εργοδότησής τους, με την ΠΟΕΔ να ζητά από το Υπουργείο Παιδείας όπως συνεχιστεί ο διάλογος. Στο μεταξύ, η ηγεσία της οργάνωσης αναμένεται να έχει συνάντηση με την υπουργό Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, ώστε να θέσουν επί τάπητος το θέμα του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Το προηγούμενο διάστημα ήταν γεμάτο για το Υπουργείο Παιδείας, δεδομένου ότι είχε αρκετές συναντήσεις με τους εταίρους του, αναφορικά με το πολυσυζητημένο θέμα του σχεδίου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Ένα θέμα που βρίσκεται στο τραπέζι εδώ και πολλά χρόνια, χωρίς να έχει βρεθεί η χρυσή τομή, που να ικανοποιεί όλες τις πλευρές.
Σημειώνεται πως το θέμα του σχεδίου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είχε τεθεί ως προτεραιότητα από την υπουργό Παιδείας, από την ημέρα που ανέλαβε καθήκοντα και προς αυτή την κατεύθυνση είχε διάφορες συναντήσεις επί του θέματος.
«Εμείς θα δούμε την υπουργό Παιδείας, σε μία προσπάθεια να συνεχιστεί ο διάλογος για το θέμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού. Ως οργάνωση θα καταθέσουμε τις εισηγήσεις μας και θα ακούσουμε τις θέσεις Υπουργείου Παιδείας», επεσήμανε στον REPORTER η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου.
Εν αναμονή για το θέμα των αντικαταστατών
Στο μεταξύ, η οργάνωση των δασκάλων βρίσκεται εν αναμονή για το επίσης πολυσυζητημένο θέμα, που αφορά στους αντικαταστάτες και το καθεστώς εργασίας τους. Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο διάστημα, οι δάσκαλοι είχαν πολλάκις ανοίξει το θέμα και μάλιστα είχαν υποβάλει το αίτημά τους στο Υπουργείο Παιδείας, με σειρά προτάσεων, ωστόσο όπως φαίνεται το θέμα παραμένει ανοιχτό.
«Ως οργάνωση είμαστε σε αναμονή για συνάντηση με τον γενικό διευθυντή του Υπουργείου Παιδείας για να δούμε σειρά άλλων θεμάτων, ανάμεσά τους και το θέμα των αντικαταστατών. Θεωρούμε ότι πρέπει να βρεθεί μία λύση, πριν την επόμενη σχολική χρονιά, επειδή αρκετοί συνάδελφοι μας που θέλουν να υπηρετήσουν στο πόστο του αντικαταστάτη, όμως πρέπει να ξεκαθαρίσει το εργασιακό πλαίσιο».
Πέραν τούτου, η ΠΟΕΔ θέλει να θέσει σωρεία ζητημάτων, που παραμένουν ακόμη ανοιχτά, ενώπιον του Γιώργου Παντελή, ανάμεσα σε αυτά και το θέμα των προαιρετικών Ολοήμερων σχολείων, καθώς και το ζήτημα της αύξησης του διοικητικού χρόνου για τις διευθυντικές ομάδες. Όλα αυτά τα ζητήματα είχαν και στους προηγούμενους μήνες τεθεί ενώπιον του Υπουργείου Παιδείας, με τους δάσκαλους να ξεκαθαρίζουν πως είναι ανοιχτοί στο διάλογο, ωστόσο πρέπει να βρεθεί μία λύση. Μάλιστα, το επιθυμητό αποτέλεσμα για την ΠΟΕΔ είναι όπως βρεθούν οι λύσεις που να τους ικανοποιεί εντός του επόμενου διαστήματος.
«Πιστεύουμε ότι ο χρόνος πιέζει και τα χρονοδιαγράμματα στενεύουν. Πρέπει να γίνει κάτι. Εμείς λέμε ότι αν θέλουμε να κερδίσουμε πριν την ερχόμενη σχολική χρονιά, πρέπει να εργαστούμε τώρα. Αν θέλουμε να έχουμε σωστές εκπαιδευτικές πολιτικές, όπως διαμηνύει και η ίδια η υπουργός Παιδείας, πρέπει να συνεργαστούμε και να συνεχίσουμε το διάλογο, για σοβαρά θέματα».
Οι κύριες εισηγήσεις της ΠΟΕΔ επί του θέματος των Προαιρετικών Ολοήμερων είναι:
-Επέκταση του θεσμού του Ολοήμερου Σχολείου, σε όλα τα σχολεία, την έναρξή του από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων και διερεύνηση για επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.
-Έγκαιρη και επαρκής στελέχωση των ΠΟΣ.
-Σύνδεση πρωινού σχολείου και ΠΟΣ, με αύξηση των παρεχόμενων διδακτικών περιόδων απασχόλησης στους εκπαιδευτικούς ΠΟΣ, ώστε στον χρόνο που δεν εργάζονται στα ΠΟΣ να ενισχύουν ή καλύτερα να συμμετέχουν στο πρωινό πρόγραμμα του πρωινού σχολείου.
Επίσης, η οργάνωση των δασκάλων ζητά ουσιαστική εκπαιδευτική και διοικητική υποστήριξη των Ολοήμερων Σχολείων και των εκπαιδευτικών, μέσα από:
-Δημιουργία ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος
-Παραγωγή σχετικού εκπαιδευτικού υποστηρικτικού υλικού
-Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
-Επιπλέον υποστηρικτικά προγράμματα (όπως π.χ τα STEAM) να εντάσσονται ως επιπλέον του προγράμματος του απογευματινού χρόνου.
-Τα ΠΟΣ θα πρέπει να διοικούνται από διευθυντικό στέλεχος ή/και άλλο έμπειρο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου, στο οποίο θα παρέχονται κίνητρα (τα οποία να συμφωνηθούν από την ΠΟΕΔ) για να εργάζεται και να ασκεί τη διεύθυνση στον απογευματινό χρόνο.
-Η Αρμόδια Αρχή θα πρέπει να διασφαλίσει πως, σε κάθε ΠΟΣ θα υπάρχει προσωπικό που να ενδιαφέρεται και θα ασκήσει καθήκοντα διεύθυνσης σε απογευματινό χρόνο.
-Μηδενισμός του διδακτικού χρόνου των διευθυντών/τριών και αντίστοιχη αύξηση του διοικητικού χρόνου των ΒΔ στα σχολεία των οποίων λειτουργεί ΠΟΣ.
-Θα πρέπει να υπάρχει ώρα συντονισμού σε πρωινό χρόνο της Διευθυντικής Ομάδας, με τους εργαζόμενους στο απογευματινό σχολείο.
-Επιβάλλεται να υπάρξει αύξηση θέσεων ΒΔ, εποπτικού προσωπικού και θέσεων απόσπασης για ενίσχυση της διοικητικής δομής.
-Πρέπει να ολοκληρώνεται έγκαιρα η στελέχωση, με βάση τον αριθμό των τμημάτων που δημιουργούνται στα ΠΟΣ, σε συνέχεια των εγγραφών του Ιανουαρίου.
-Συμπλήρωση των Κανονισμών Λειτουργίας με ειδικά θέματα που είναι αναγκαία για τη βελτίωση των ΠΟΣ.
-Πλήρης γραμματειακή υποστήριξη των ΠΟΣ.
-Αύξηση των κονδυλίων για έξοδα ΠΟΣ, ενδεχομένως και μέσα από το Ταμείο Διευθυντή/τριας.
-Ενίσχυση του βοηθητικού προσωπικού (βοηθούς νηπιαγωγείων, προσωπικό καθαριότητας και συνοδών) που εργάζεται στα ΠΟΣ ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες.
-Στα Ειδικά Σχολεία θα πρέπει να προσφέρονται θεραπείες και κατά την λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου.