Από πέντε μέχρι επτά κλήσεις ημερησίως από το ecall-Ο τρόπος λειτουργίας του και οι ενέργειες των Αρχών

Χρήσιμο εργαλείο, το οποίο μπορεί να αποδειχτεί σωτήριο σε περιπτώσεις σοβαρών ατυχημάτων, αποδεικνύεται το ecall system, με την Αστυνομία να λαμβάνει ημερησίως από πέντε μέχρι επτά ειδοποιητικές κλήσεις. Σκοπός του εν λόγο συστήματος, είναι η άμεση ειδοποίηση προς τις Αρχές, ειδικότερα σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπου ο οδηγός μπορεί να καλέσει βοήθεια με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού.

Το eCall είναι ένα σύστημα το οποίο βρίσκεται εγκατεστημένο στα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και έχουν κατασκευαστεί μετά την 31η Μαρτίου του 2018, ενώ λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη, οπουδήποτε και εάν βρίσκεται ένας οδηγός, νοουμένου ότι έχει εμπλακεί σε σοβαρή οδική σύγκρουση. Το σύστημα αφορά οχήματα που διαθέτουν μέχρι οχτώ θέσεις, πέραν της θέσης του οδηγού, αλλά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, με μέγιστη μάζα η οποία δεν υπερβαίνει τους 3.5 τόνους. Παράλληλα, το σύστημα eCall, βάσει του ευρωπαϊκού αριθμού κλήσης έκτακτης ανάγκης 112, παρέχεται δωρεάν, επί εικοσιτετράωρου βάσεως.

Διευκρινίζεται ότι, τα οχήματα τα οποία δεν έχουν εγκατεστημένο το σύστημα, εάν πληρούν τις τεχνικές απαιτήσεις, μπορούν να προχωρήσουν με εγκατάσταση του συστήματος, ανεξάρτητα από την ημερομηνία κατασκευής τους, κάτι το οποίο εναπόκειται στον κάτοχο του οχήματος.

Πως λειτουργεί το e-call system

Μιλώντας στον REPORTER ο Υπαστυνόμος του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου Τάσος Ασιήκκης, εξήγησε πως, «το eCall είναι ένα σύγχρονο σύστημα που παρέχει ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης μετά από τροχαίο ατύχημα, το οποίο περιλαμβάνει την ακριβή τοποθεσία της σύγκρουσης. Το eCall εντός οχήματος είναι μια κλήση έκτακτης ανάγκης, ασύρματη κλήση E112, που δημιουργείται είτε χειροκίνητα από τους επιβάτες, είτε αυτόματα μέσω της ενεργοποίησης των αισθητήρων εντός του οχήματος, μετά από σύγκρουση».

Όταν το eCall είναι ενεργοποιημένο, συνέχισε, «συνδέεται με το πλησιέστερο κέντρο απόκρισης έκτακτης ανάγκης, χρησιμοποιώντας τόσο τηλεφωνική σύνδεση όσο και σύνδεση δεδομένων. Αυτό, επιτρέπει στους επιβάτες του οχήματος να επικοινωνήσουν με το Κέντρο Ελέγχου Μηνυμάτων της Αστυνομικής Διεύθυνσης, στην εδαφική δικαιοδοσία της οποίας προκλήθηκε η σύγκρουση, ενώ ταυτόχρονα μεταδίδεται αυτόματα ένα σύνολο δεδομένων όπως, η ακριβής τοποθεσία, η ώρα του ατυχήματος, ο αριθμός αναγνώρισης του οχήματος και η κατεύθυνση του οχήματος. Αυτό είναι κάτι που επιτρέπει στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης να αξιολογήσουν και να διαχειριστούν την κατάσταση και να δράσουν άμεσα».

Συνεχίζοντας πρόσθεσε πως, με την απάντηση της κλήσης που διενεργείται, το επί καθήκοντι μέλος της Αστυνομίας, στο Κέντρο Ελέγχου Μηνυμάτων της Αστυνομικής Διεύθυνσης τυγχάνει ενημέρωσης από τον αυτόματο τηλεφωνητή.

Ο κ. Ασιήκκης επισήμανε ακόμη ότι, βάσει της φωνητικής κλήσης, γνωστοποιείται στην Αστυνομία το γεωγραφικό πλάτος και το γεωγραφικό μήκος, όπου βρίσκεται το όχημα και ότι αυτό έχει εμπλακεί σε οδική σύγκρουση. Το μέλος της Αστυνομίας αναγράφει τις σχετικές γεωγραφικές συντεταγμένες στον διαθέσιμο ηλεκτρονικό χάρτη, ώστε να εμφανιστεί σε αυτόν το ακριβές σημείο της οδικής σύγκρουσης και να μπορεί να μεταβεί στη σκηνή, για ανάληψη δράσης / εξετάσεων τόσο η Αστυνομία όσο και το ασθενοφόρο, που θα ειδοποιηθεί.

Ερωτηθείς πόσες κλήσεις μέσω ecall system λαμβάνει η Αστυνομία, ο ίδιος απάντησε πως, επί καθημερινής βάσεως, κατά μέσω όρο λαμβάνονται από πέντε μέχρι επτά κλήσεις. Διευκρίνισε δε, ότι σε κάποιες από αυτές τις κλήσεις που λαμβάνονται, αφορούν τροχαίες συγκρούσεις, εκ των οποίων κάποιες σοβαρές που χρειάζονται άμεση επέμβαση των Αρχών και κάποιες λιγότερο σημαντικές, με την κάθε περίπτωση να είναι διαφορετική.

Ξεκαθάρισε παράλληλα ότι, κάποιες περιπτώσεις κλήσεων μπορεί να αφορούν ακόμη και ασήμαντα περιστατικά όπως την περίπτωση το σύστημα να έχει ενεργοποιηθεί κατά λάθος, ή να γίνεται έλεγχος από μηχανικό, ή ακόμη και από ένα απότομο τράνταγμα του αυτοκινήτου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, πραγματοποιείται οπωσδήποτε κλήση από την Αστυνομία προς τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος για να μπορεί να διευκρινιστεί το περιστατικό.

Καταληκτικά, ο κ. Ασιήκκης σημείωσε ότι, «το εν λόγω σύστημα, είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο που μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη οδικών θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, δεδομένου ότι η παροχή έγκαιρης ιατρικής φροντίδας, μέσω της ταχείας ανταπόκρισης του ασθενοφόρου, είναι ύψιστης σημασίας τόσο στην πρόληψη των οδικών θανάτων όσο και της μόνιμης αναπηρίας και άρα είναι κατανοητό ότι μπορεί αυτό το σύστημα να αποδειχθεί σωτήριο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης».

Δειτε Επισης

Στα άκρα οι σχέσεις δημάρχου και συμβούλων του δήμου Δρομολαξιάς και Μενεού-Μαίνεται για μήνες ο πόλεμος
Προκαλεί έντονη ανησυχία ο Κιμ Γιονγκ Ουν-Πιο κοντά από ποτέ ο κίνδυνος πυρηνικού πολέμου
Γυναίκα επιτέθηκε και έσπρωξε αστυνομικό-Επιχείρησε να ταξιδέψει από το αεροδρόμιο Πάφου με πλαστά στοιχεία
Πορεία προς Υπ. Εργασίας από εργαζόμενους στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Από ποιες χώρες μπορεί να συλληφθεί ο Νετανιάχου μετά το ένταλμα από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο
Στους 82 οι νεκροί από βομβαρδισμούς του Ισραήλ στην Παλμύρα
Καταιγίδες και χαλάζι στο καιρικό μενού-Στους 24 βαθμούς η θερμοκρασία
Οι παρεμβάσεις της Άγκυρας στα κατεχόμενα, οι υποψίες για deal και η αντίδραση Τατάρ
Στο τραπέζι ΤΟΜ και βουλευτές για την ανάκληση των αερόσακων Takata-Διαβουλεύσεις επί της πρότασης Νόμου
Αδυναμία στην πρόληψη για τους βανδαλισμούς σε μαθητικά λεωφορεία, εμπόδια στην τοποθέτηση καμερών