Τέσσερις δράσεις ΥΠΑΝ στην Εθνική Στρατηγική για Αυτισμό-Άρχισε η καταγραφή δεδομένων

Με τέσσερις δράσεις συμμετέχει το Υπουργείου Παιδείας στην Εθνική Στρατηγική για τον Αυτισμό, η οποία έχει ήδη μπει σε τροχιά υλοποίησης, μετά τον καταρτισμό του πλάνου από το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας, το οποίο είναι ο συντονιστής του έργου. Στο μεταξύ, το Υπουργείο Παιδείας έχει αρχίσει την καταγραφή των δεδομένων, που αφορούν παιδιά που έχουν ήδη αποφοιτήσει από τα σχολεία.

Τον Οκτώβριο του 2023 είχε ανακοινωθεί από την Κυβέρνηση ότι βρίσκεται στα σκαριά η δημιουργία μίας Εθνικής Στρατηγικής και ένα Εθνικό Σχέδιο για τα άτομα με αυτισμό, με στόχο να δοθεί ένα εργαλείο στο κράτος, ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του απέναντι στα άτομα που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού. Προς αυτό το σκοπό, όλο το προηγούμενο διάστημα, το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας είχε δημόσια διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς που ασχολούνται με θέματα αυτισμού, όπως είναι οι οικογένειες παιδιών και ατόμων που ανήκουν στο αυτιστικό φάσμα, καθώς και οργανώσεις που τους εκπροσωπούν, ώστε να καταγράψει τις απόψεις που επικρατούν γύρω από το συγκεκριμένο θέμα.

Μετά τη δημόσια διαβούλευση έχει καταρτιστεί ένα πλάνο τετραετίας, με τις δράσεις που θα αναλάβουν οι εμπλεκόμενοι φορείς και όπως έγινε γνωστό, η Εθνική Στρατηγική για τον αυτισμό περιλαμβάνει συνολικά πενήντα δράσεις, οι οποίες αναμένεται να υλοποιηθούν στο διάστημα 2024-2028, ενώ όσον αφορά στο τρέχον έτος, προτεραιότητα δίνεται σε συγκεκριμένες δύο δράσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Σε τροχιά υλοποίησης η Εθνική Στρατηγική για τον αυτισμό-Οι δύο δράσεις για το 2024

Ανάμεσα σε αυτούς είναι και το Υπουργείο Παιδείας, με την πολιτική προϊστάμενη, Αθηνά Μιχαηλίδου να αναφέρει σε απαντητική επιστολή που απέστειλε στη Βουλή, σε ερωτήσεις που δέχθηκε από τον βουλευτή και εκπρόσωπο τύπου του ΑΚΕΛ, Γιώργο Κουκουμά, ότι στην Εθνική Στρατηγική και το Σχέδιο Δράσης για τον Αυτισμό 2024-2028 περιλαμβάνονται τέσσερις δράσεις, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης το έτος 2024, που αφορούν το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ). Οι συγκεκριμένες δράσεις είναι οι ακόλουθες:

  • Σύσταση Επιστημονικής Επιτροπής, καθορισμός των όρων εντολής της και συνεδρία τρεις φορές τον χρόνο
  • Σύσταση Υπεπιτροπής Εθνικής Επιτροπής Αυτισμού για την Εκπαίδευση
  • Καταγραφή αποφοίτων με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (ΔΑΦ), για τα έτη 2024-2028 και ενημέρωση Εθνικής Επιτροπής
  • Συνάντηση ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων αποφοίτων μαθητών/ριών με ΔΑΦ

Πέραν των πιο πάνω δράσεων, το Υπουργείο Παιδείας, όπως είχε αναφέρει η κα. Μιχαηλίδου, συμμετέχει στις συνεδρίες της Επιστημονικής Επιτροπής, με εκπρόσωπό του και ασκεί ουσιαστικό ρόλο στην πραγματοποίηση του πρώτου Εθνικού Συνεδρίου για τον Αυτισμό, που θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Δεκέμβριο. Επίσης, πρόσθεσε η υπουργός Παιδείας, μετά από αίτημα της Διευθύντριας του Τμήματος Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες (ΤΚΕΑΑ), το ΥΠΑΝ έχει ορίσει εκπρόσωπο για την Υπεπιτροπή για την Εκπαίδευση, η οποία δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμη από το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στα σκαριά Εθνική Στρατηγική για τον αυτισμό-Οι οκτώ πυλώνες και ο στόχος Ιανουαρίου

Άρχισε καταγραφή δεδομένων

Σημειώνεται πως το Υπουργείο Παιδείας, όπως αναφέρει στην απαντητική επιστολή η πολιτική του προϊστάμενη, έχει ξεκινήσει μία προσπάθεια καταγραφής δεδομένων αναφορικά με τους απόφοιτους που παρουσιάζουν Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή, για το έτος 2024. Η διαδικασία αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί, μέχρι το τέλος Νοεμβρίου 2024.

Στο μεταξύ, όπως υπογράμμισε η κα. Μιχαηλίδου, το ΤΚΕΑΑ και το ΥΠΑΝ θεσμοθέτησαν από το 2017 συνεργασία, με στόχο την αρωγή στους τελειόφοιτους μαθητές, οι οποίοι φοιτούν σε Ειδικά Σχολεία ή σε Ειδικές Μονάδες Λυκείων και Σχολών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, για να ενταχθούν στην αγορά εργασίας. Προς τον σκοπό αυτό, τα τελευταία χρόνια, πραγματοποιούνται συναντήσεις ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων αποφοίτων μαθητών με αναπηρίες.

Πέραν τούτου, πραγματοποιήθηκαν σεμινάρια προς το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό των δημόσιων σχολείων δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης που αφορούσαν σε παιδιά με αναπηρίες γενικότερα, συμπεριλαμβανομένης και της ΔΑΦ, αλλά και επιμορφώσεις και ημερίδες που έγιναν στοχευμένα για τον αυτισμό. Σημειώνεται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις οι εισηγητές ήρθαν από το εξωτερικό, υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας και επεσήμανε ότι οι επιμορφώσεις θα συνεχιστούν και την παρούσα σχολική χρονιά 2024-2025.

«Επίσης, συνεχίζεται η συνεργασία με ιδιώτες ειδικούς και επαγγελματίες υγείας, στο πλαίσιο των πολυθεματικών συναντήσεων, όπως καθορίζεται σε μία από τις δράσεις που περιλαμβάνονται στην Εθνική Στρατηγική και το Σχέδιο Δράσης για τον Αυτισμό 2024-2028».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εγκρίθηκε η Εθνική Στρατηγική για τον Αυτισμό-Η πρώτη δράση και οι στόχοι

Δειτε Επισης

Άρχισε να χτυπά η «Bora-Βροχές και καταιγίδες σε διάφορες περιοχές της Κύπρου
Κλείνουν το λιμάνι και τη μαρίνα Λάρνακας οι ιδιοκτήτες σκαφών-Πυρά σε Βαφεάδη
Καλπάζουν οι τεχνολογίες τεχνικής νοημοσύνης στην αγορά-Αυξήθηκαν οι διαφημίσεις στο διαδίκτυο
Στην Ολομέλεια πρόταση Νόμου για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες
Μειώθηκαν οι διαγνώσεις του ιού ΗΙV-Εντοπίστηκαν 162 περιστατικά το 2023
Υπογράφουν συμβάσεις οι εργοδότες και πιάνουν δουλειά οι εργαζόμενοι στο σκυρόδεμα
Οι πυλώνες της αναθεωρημένης στρατηγικής για ΑμεΑ-Στο Υπουργικό την ερχόμενη εβδομάδα
Αυτή είναι η νέα σύνθεση της Επιτροπής Ισότητας Φύλων στην απασχόληση και επαγγελματική εκπαίδευση
Θέλει αλλαγή στα επιδόματα στους εγκλωβισμένους η Βουλή-Άνοιξε η συζήτηση για αύξηση
Καθορίζουν τα επόμενα βήματα οι εργαζόμενοι στο σκυρόδεμα-Η πρόταση των συντεχνιών