Αυξήσεις με συνέχεια για τις τιμές των καυσίμων-Στο προσκήνιο καταγγελίες για αθέμιτο ανταγωνισμό

Συνεχείς είναι οι πιέσεις προς τα νοικοκυριά λόγω της παρατεταμένης ακρίβειας, με την Κυβέρνηση να ψάχνει τρόπους σε συνεννόηση με άλλους φορείς και τα κόμματα της συμπολίτευσης για να ανακουφίσει τους καταναλωτές. Ωστόσο, την ώρα που το Υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε ασκήσεις επί χάρτου για τα μέτρα και τις αντοχές των οικονομικών, οι τιμές των καυσίμων παίρνουν ξανά την ανιούσα, με τις προβλέψεις για το πού θα φθάσουν να είναι δυσοίωνες.

Μιλώντας στον REPORTER ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Καταναλωτών, Μάριος Δρουσιώτης, σημείωσε ότι άρχισαν εδώ και περίπου οκτώ ημέρες οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, για την βενζίνη, κυμαίνεται στα 2,1 σεντς και για το πετρέλαιο κίνηση στο 1,5 σεντς.

Επιπρόσθετα, οι εκτιμήσεις του Συνδέσμου καταναλωτών δεν είναι ενθαρρυντικές, καθώς όπως είπε ο κ. Δρουσιώτης, οι αυξήσεις αυτές θα συνεχιστούν τουλάχιστον για τις επόμενες δεκαπέντε ημέρες, ωστόσο, όπως σημείωσε, οι αυξήσεις θα είναι μικρές.

Προς αυτή την κατεύθυνση, ανάμεσα στα προτεινόμενα μέτρα που μελετά η Κυβέρνηση είναι η μείωση των καυσίμων, είτε μέσα από επιδότηση της τιμής, είτε μέσα από την μείωση της φορολογίας, ενώ τέθηκε επί τάπητος η αποτελεσματική παρακολούθηση των τιμών των καυσίμων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κυβερνητικές ζυμώσεις για την ακρίβεια-Μελετά τα μέτρα των συντεχνιών, διαβουλεύεται με τη συμπολίτευση

Πάντως, σύμφωνα με το παρατηρητήριο τιμών, η μέση τιμή της βενζίνης 95 Οκτανίων, ανέρχεται στο 1,399, του πετρελαίου κίνησης στο 1,451 και στο πετρέλαιο θέρμανσης, στο 1,027.

Επιπλέον, μέσα στο πλαίσιο των αυξήσεων στις τιμές καυσίμων, ο Σύνδεσμος Καταναλωτών, στην πρόσφατη σύσκεψη στο Προεδρικό Μέγαρο, κατά την οποία συζητήθηκαν τα μέτρα κατά της ακρίβειας, επανάφερε τις καταγγελίες περί αθέμιτου ανταγωνισμού, κάνοντας λόγο για καρτέλ καυσίμων.

Όπως εξήγησε στον REPORTER ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Καταναλωτών, ο μη υγιής ανταγωνισμός φαίνεται από την ψαλίδα της μέγιστης από την χαμηλότερη τιμή που πωλούνται τα καύσιμα στην Κύπρο, καθώς όπως είπε, «οι τιμές εισαγωγής και πώλησης των καυσίμων παρουσιάζουν ανεξήγητες διαφοροποιήσεις. Αρχίζουν από 14 σεντς το λίτρο και φθάνουν μέχρι τα 23 σεντς, κάτι που δεν δικαιολογείται, διότι το μέσο μεικτό περιθώριο κέρδους στα καύσιμα είναι έξι με εξίμιση σεντς και η απόκλιση φθάνει μέχρι και τα εννέα».

Επιπλέον, όπως υπογράμμισε ο κ. Δρουσιώτης, ένας ακόμη λόγος που οδηγεί στο συμπέρασμα του αθέμιτου ανταγωνισμού, είναι το γεγονός ότι αυτές οι μεγάλες αποκλίσεις παρατηρούνται μόνο σε πρατήρια της Λευκωσίας και όχι σε πρατήρια άλλων επαρχιών.

Επίσης, σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας από τον Σύνδεσμο Καταναλωτών, η μέση τιμή χωρίς τους φόρους στην Κύπρο, παρουσιάζεται ψηλότερη από τη μέση τιμή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ όπως διαφάνηκε, σε περιόδους που ο μέσος όρος των τιμών χωρίς τους φόρους στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσιάζει αυξητική τάση, η διαφορά του μέσου όρου των τιμών χωρίς τους φόρους στην Κύπρο, σε σύγκριση με το μέσο όρο των τιμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μειώνεται. Αντίθετα, σε περιόδους που ο μέσος όρος των τιμών χωρίς τους φόρους στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσιάζει καθοδική τάση, η διαφορά του μέσου όρου των τιμών χωρίς τους φόρους στην Κύπρο, σε σύγκριση με το μέσο όρο των τιμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αυξάνεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Παραμένουν υψηλές οι τιμές τροφίμων παρά τη μείωση πληθωρισμού-Άρχισαν οι αυξήσεις και στα καύσιμα

Σημειώνεται πως, υπάρχει καταγγελία ενώπιον της Επιτροπής Ανταγωνισμού για αθέμιτο ανταγωνισμό από τον Σύνδεσμο Πρατηριούχων εδώ και ένα χρόνο, χωρίς για την ώρα να προκύπτει κάποια εξέλιξη, ενώ τόσο ο Σύνδεσμος καταναλωτών, όσο και οι πρατηριούχοι, καταγγέλλουν επίσης ελλιπείς ελέγχους.

Το ζήτημα των ελέγχων έθιξε και ο τέως Γενικός Ελεγκτής, σε ειδική έκθεση του για το Υπουργείο Ενέργειας και Εμπορίου. Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με την έκθεση, διαπιστώνεται πως, «η μέθοδος υπολογισμού από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή της αποδεκτής χονδρικής τιμής πώλησης στις περιπτώσεις των ανεξάρτητων πρατηρίων επιτρέπει στις εταιρείες πετρελαιοειδών να χρεώνουν υπερβολικά τα μη συνδεδεμένα με αυτές πρατήρια, μετακυλίοντας σε αυτά δαπάνες των δικών τους πρατηρίων».

Επιπρόσθετα, διαπίστωσε αδυναμία υφιστάμενου πλαισίου να αντιμετωπίσει όλες τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν τα τελευταία χρόνια στις συνθήκες εμπορίας των πετρελαιοειδών, καθώς επίσης και μεγάλη καθυστέρηση στη λήψη μέτρων για ενίσχυση του ανταγωνισμού.

Δειτε Επισης

Σοβαρά προβλήματα λειτουργίας στο Νοσοκομείο Αθαλάσσας λόγω υπερπληρότητας και ελλείψεων
Τις προκλήσεις του επαγγέλματος ανέλυσε ο Υπ. Δικαιοσύνης σε νέους δικηγόρους
Δεν κάνουν πίσω ούτε ο ΟΚΥπΥ ούτε οι συντεχνίες-Ζήτησε νέα πρόταση για οικονομικά κριτήρια η Επ. Υγείας
Τραβά κόκκινη γραμμή η Μητρόπολη Κιτίου για μοναχούς Αββακούμ-Δεν προσχωρούν στους Παλαιοημερολογίτες
Άμεση ψήφιση νομοθεσίας για ξενόγλωσσα προπτυχιακά ζητούν Πρυτάνεις Πανεπιστήμιο Κύπρου και ΤΕΠΑΚ
Σε ομάδα εργασίας στις Βρυξέλλες το Γραφείο Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων
Απαντά στους έντεκα ο Δήμαρχος Δρομολαξιάς–«Λειτουργούν ως ομάδα παρεμπόδισης επίτευξης έργου στον Δήμο»
Απέχουν έντεκα μέλη από το Δημοτικό Συμβούλιο Δρομολοξιάς-Ζητούν από τον Δήμαρχο να αλλάξει στάση
Με «εμφανείς αδυναμίες» ο νέος Διοικητικός Χάρτης της Κύπρου-Ετοιμάζεται από το Κτηματολόγιο
Υποψηφιότητα της Κύπρου για Συμβούλιο ΔΝΟ ανακοίνωσε η Υφυπουργός Ναυτιλίας