Χαρτογραφεί τα προβλήματα και ψάχνει λύσεις για την έλλειψη οδηγών λεωφορείων η Κυβέρνηση

Συνεχίζονται τα προβλήματα με την έλλειψη οδηγών λεωφορείων, με το Υπουργείο Μεταφορών να ψάχνει λύσεις, ώστε μέχρι το νέο έτος να παρθούν αποφάσεις που θα αλλάξουν την κατάσταση. Προς αυτό το σκοπό, το Υπουργείο έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε μία έρευνα για να ακούσει τις απόψεις των επαγγελματιών και να γνωρίζει τους λόγους που έχουν επιλέξει να μην ασκήσουν το επάγγελμά τους.

Το πρόβλημα με τους οδηγούς λεωφορείων ταλανίζει εδώ και καιρό το Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο εδώ και καιρό έχει αρχίσει τις επαφές με όλους τους αρμόδιους φορείς, ώστε να μπορούν να καταγράψουν τους λόγους που υπάρχει αυτό το φαινόμενο. Μάλιστα, αυτή τη στιγμή βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι επαφές του αρμόδιου υπουργού, με τις συντεχνίες των οδηγών λεωφορείων, ώστε να σημειωθεί η πραγματική εικόνα που επικρατεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Οι λόγοι για έλλειψη επαγγελματιών οδηγών στο μικροσκόπιο του Υπουργείου Μεταφορών

«Είμαστε σε μία διαδικασία που συζητούμε το θέμα με τις συντεχνίες, τις εργοδοτικές οργανώσεις και άλλους ενδιαφερόμενους, για να δούμε ποιες είναι οι πραγματικές μας ανάγκες και να δούμε κατ’ αρχή πώς μπορούμε να προσελκύσουμε κι άλλους στο επάγγελμα, επειδή είδαμε πως υπάρχουν αρκετοί που έχουν άδεια αλλά δεν ασκούν το επάγγελμα. Η προσπάθεια είναι να βρούμε κι άλλους από την Κύπρο για να ασχοληθούν με το επάγγελμα», ανέφερε στον REPORTER ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης.

Το πρόβλημα με την έλλειψη οδηγών λεωφορείων είχε τεθεί στο τραπέζι σε μία συνάντηση που είχε ο κ. Βαφεάδης με όλες τις συντεχνίες που εκπροσωπούν τους οδηγούς και κατά την οποία άκουσε τις απόψεις τους. Πέραν τούτου, το θέμα είχε απασχολήσει και τη Βουλή, το προηγούμενο διάστημα ενώ δεν απαγορεύεται να συζητηθεί εκ νέου σε κατοπινό στάδιο.

«Θέλουμε να καταλάβουμε για ποιο λόγο υπάρχουν τόσα άτομα που έχουν άδεια και δεν εξασκούν το επάγγελμα. Οι συντεχνίες μας έλεγαν παλιά ότι δεν ήταν τόσο το μισθολογικό, αλλά οι συνθήκες εργασίες, επειδή υπήρχε κόσμος που εργαζόταν τέσσερις ώρες, καθόταν για τέσσερις ώρες και μετά εργαζόταν ξανά για άλλες τέσσερις ώρες. Άρα, το οκτάωρο μετατρεπόταν σε δωδεκάωρο. Μπορεί να ήταν τέτοιες συνθήκες που προκαλούσαν ουσιαστικά προβλήματα και αυτά θέλουμε να επιλύσουμε».

Προβλήματα σε διάφορους τομείς

Σημειώνεται πως λόγω της έλλειψης των οδηγών λεωφορείων, υπάρχουν αλυσιδωτές αντιδράσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα σε διάφορους τομείς, τόσο για τις δημόσιες συγκοινωνίες, όσο και για προγράμματα που εφαρμόζει το Υπουργείο Μεταφορών, καθώς δεν μπορεί να προχωρήσει σε λήψη αποφάσεων για επέκταση διαδρομών ή εισαγωγή νέων γραμμών.

Ένα από τα προγράμματα που επηρεάζονται είναι και το Door to door, η μεταφορά δηλαδή των μαθητών από το σπίτι στο σχολείο και από το σχολείο στο σπίτι, που είχε ξεκινήσει πριν από τρία χρόνια. Μάλιστα, το Υπουργείο Μεταφορών είχε αναφέρει πως υπήρχαν εμπόδια στην επέκτασή του, λόγω της έλλειψης οδηγών, με αποτέλεσμα να παραμένει στα ίδια επίπεδα με τα προηγούμενα χρόνια.

«Υλοποιούμε το πρόγραμμα, βάσει της διαθεσιμότητας των οδηγών που έχουμε. Όταν οι εταιρείες βρίσκουν οδηγούς, εμείς τρέχουμε τις γραμμές αμέσως. Αυτή τη στιγμή τα επίπεδα είναι λίγο πιο βελτιωμένα σε σχέση με πέρσι. Το ευτύχημα είναι ότι δεν μειώθηκαν τα δρομολόγια, όμως παραμένουμε στα ίδια επίπεδα, χωρίς αύξηση ή μείωση».

Σε εξέλιξη έρευνα για καταγραφή των απόψεων

Το Υπουργείο Μεταφορών, σε μία προσπάθεια να βρεθεί λύση και να αυξηθεί ο αριθμός των οδηγών λεωφορείων, έχει αποφασίσει να διεξάγει μία έρευνα, που θα αφορά τους άμεσα εμπλεκόμενους, ώστε να είναι σε θέση να γνωρίζει τους λόγους που επέλεξαν να μην ασκούν το συγκεκριμένο επάγγελμα.

«Εμείς θα αναθέσουμε σε ένα οίκο να μας κάνουν μελέτη και έρευνα για να ξέρουμε τους λόγους που οι οδηγοί δεν ενδιαφέρονται να ασκήσουν το επάγγελμα. Παράλληλα, θα μιλήσουμε ως Υπουργείο με τους οργανωμένους φορείς, ένα-ένα, σε κατ’ ιδία σύσκεψη πώς βλέπουν το πρόβλημα και μετά θα ξανασυναντηθούμε. Αποφασίσαμε όπως συναντηθούμε σε δύο περίπου μήνες, για να δούμε τα επόμενα βήματα. Μπορεί μεν να είναι πρώτιστος στόχος η εργοδότηση Κυπρίων, όμως αν διαπιστώσουμε πως υπάρχει έλλειψη, τότε πρέπει να βρούμε άλλες λύσεις. Στόχος είναι πριν το τέλος του χρόνου να υπάρχει καταγραφή της εικόνας».

Μετά την καταγραφή των δεδομένων, θα γίνει μία αξιολόγηση των δεδομένων, ώστε μέχρι τις αρχές του νέου έτους να παρθούν σωστές και αποτελεσματικές αποφάσεις.

Δειτε Επισης

Διαψεύδει τα περί απόρριψης της πρότασής του από συντεχνίες ο ΟΚΥπΥ
Θέμα για την παραγωγή χαλλουμιού στα κατεχόμενα θέτουν οι αγελαδοτρόφοι στην ΕΕ
Αποσύρονται ακατάλληλα καλλυντικά προϊόντα από την αγορά (pics)
Δωρεάν μαθήματα Ελληνικών για Τουρκοκύπριους από τα ΚΙΕ
Αυξάνεται σε 140.000 ευρώ η ετήσια χορηγία προς φιλοζωικές οργανώσεις
Ψάχνουν να ενημερωθούν για καταφύγια οι Κύπριοι-Συζητήσεις με Μητροπόλεις για παροχή υπογείων σε ναούς
Συνεχίζονται οι πτήσεις Λάρνακα-Τελ Αβίβ και οι αφίξεις σκαφών από Λίβανο
Οι στόχοι των Fake News σε εμπόλεμη περίοδο και οι εκτιμήσεις για μεγιστοποίηση του υβριδικού πολέμου
Η οικονομία και το κόστος ζωής οι κύριοι λόγοι που ψήφισαν οι Κύπριοι στις φετινές ευρωεκλογές
Δέσμευση Βουλής για εκσυγχρονισμό νομοθεσίας για ευημερία των ζώων