Δυόμιση χρόνια μετά ανοίγει ο φάκελος ατυχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους-Στη Βουλή για εισηγήσεις οι αρμόδιοι
06:00 - 02 Οκτωβρίου 2024
Μπορεί να έχουν περάσει δυόμιση χρόνια από την ημέρα που τέθηκε για πρώτη φορά στη Βουλή το πρόβλημα παράλυσης του αυτοκινητόδρομου έπειτα από τροχαία ατυχήματα, ωστόσο τελικά ο φάκελος για το θέμα ανοίγει ενώπιον της Επιτροπής Νομικών, ώστε να γίνει μια προκαταρκτική συζήτηση και να διαπιστωθεί εάν υπάρχει έδαφος και δυνατότητες, για να εξευρεθούν λύσεις.
Το θέμα είχε εγγραφεί στην Επιτροπή Νομικών, από το 2022, όταν ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Πανίκος Λεωνίδου είχε διαπιστώσει το πρόβλημα που επικρατεί, όταν μετά από τροχαίο στον αυτοκινητόδρομο χρειάστηκε περίπου δύο ώρες για να μεταβεί από τη Λεμεσό στη Λευκωσία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Παραλύει ο αυτοκινητόδρομος μετά από τα τροχαία-Ψάχνουν τη φόρμουλα από το 2022
To θέμα, λόγω του βεβαρημένου φόρτου εργασίας της Επιτροπής Νομικών μπήκε στο συρτάρι, ωστόσο, μετά από το τροχαίο που είχε σημειωθεί πριν από περίπου ένα μήνα, με σκυβαλοφόρο όχημα στον αυτοκινητόδρομο, όπου παρέλυσε ο αυτοκινητόδρομος για δώδεκα ώρες, επανήλθε στο προσκήνιο. Εκείνη τη μέρα, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Αστυνομίας, οι ουρές οχημάτων που σχηματίστηκαν, ξεπέρασαν σε κάποια στιγμή τα 2,5 χιλιόμετρα.
Το θέμα που εγγράφηκε από τον κ. Λεωνίδου, αφορά την «ανάγκη εντατικοποίησης της αστυνόμευσης στους αυτοκινητοδρόμους λόγω του μεγάλου αριθμού δυστυχημάτων και των σοβαρών προβλημάτων που δημιουργούνται για την ασφάλεια των πολιτών από το κλείσιμο των δρόμων».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Άνοιξε ο φάκελος για μέτρα απόφραξης αυτοκινητόδρομων μετά από τροχαία στη Βουλή
Ενώπιον της Επιτροπής κλήθηκαν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι του Υπουργείου Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως, της Αστυνομίας και του Υπουργείου Μεταφορών, ως επίσης και μέλη των συντεχνιών της Αστυνομίας, ώστε να ακουστούν οι απόψεις τους και να διαφανεί εάν υπάρχει έδαφος για εξεύρεση λύσεων.
Σημειώνεται πάντως, πως σύμφωνα με τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού Λευκωσίας, όπου καταγράφεται και η μεγαλύτερη κινητικότητα σε καθημερινή βάση, καθότι τον συγκεκριμένο δρόμο χρησιμοποιούν περίπου 90 χιλιάδες οχήματα.
Από το ύψος της Μοσφιλωτής, μέχρι το κυκλικό κόμβο της Γερμασόγειας, υπάρχουν συνολικά δεκατρείς έξοδοι, για μια απόσταση περίπου μίας ώρας, ωστόσο δεν φαίνεται εκ του αποτελέσματος να είναι αρκετές.
Εξάλλου, το τελευταίο διάστημα παρά την έξοδο Καλαβασού, διεξάγονται οδικά έργα που θα κρατήσουν μέχρι τα Χριστούγεννα και στο συγκεκριμένο σημείο παρατηρείται καθημερινή συμφόρηση σε ώρες αιχμής.
Σε ό,τι αφορά στον αυτοκινητόδρομο Λάρνακας-Αγίας Νάπας, όπου η απόσταση είναι μισή περίπου ώρα, υπάρχουν επίσης δεκατρείς έξοδοι διαφυγής, σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου, αφού υπάρχουν δεκαέξι σημεία διαφυγής, για μια απόσταση περίπου 45 λεπτών.
Σημειώνεται πάντως ότι πρόβλημα υπάρχει και στον αυτοκινητόδρομο Λάρνακας-Λευκωσίας, τον οποίο μπορεί κάποιος να διασχίσει σε περίπου είκοσι λεπτά, ωστόσο όταν σημειώνονται ατυχήματα, προκύπτουν προβλήματα διαφυγής, καθώς υπάρχουν μόλις έξι έξοδοι.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Συνεχίζουν να παραλύουν τους δρόμους τα τροχαία-Στα αζήτητα η πρόταση Λεωνίδου