Νέα καταγγελία για στοχοποίηση και αποκλεισμό παιδιού με ΔΕΠΥ από Διεύθυνση Γυμνασίου στη Λευκωσία
06:00 - 17 Οκτωβρίου 2024
Ανησυχία και έντονο προβληματισμό προκαλεί η καταγγελία γονιού παιδιού με ΔΕΠΥ, για τον τρόπο που το αντιμετώπισε η διεύθυνση Γυμνασίου στη Λευκωσία, την ώρα που ο σάλος που προκάλεσε η είδηση για αρπαγή ημερολογίου μαθητή με ΔΕΠΥ από καθηγήτριά του δεν έχει κοπάσει. Σημειώνεται πως πρόκειται για το ίδιο σχολείο, με τη νέα καταγγελία να είναι πιο ανησυχητική.
Όπως ανέφερε στον REPORTER η μητέρα του παιδιού, το οποίο πλέον φοιτεί σε άλλο Γυμνάσιο, η φοίτησή του στο προηγούμενο σχολείο μόνο εύκολη δεν ήταν, παρά το γεγονός ότι με τη διάγνωση που έχει, όντας μαθητής με ΔΕΠΥ, θα έπρεπε να λαμβάνει διευκολύνσεις. Συγκεκριμένα, ενώ η Διεύθυνση του σχολείου είχε όλα τα χαρτιά που κατέγραφαν την κατάσταση του παιδιού, φαίνεται ότι υπήρχε μία στοχοποίηση και ένας αποκλεισμός.
Όπως κατήγγειλε η μητέρα, καταγραφόταν συνεχώς ότι το παιδί καθυστερούσε να φτάσει στο σχολείο, με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται απουσίες και το παιδί να μείνει στην ίδια τάξη. Κάτι που είχε αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική του υγεία. Το ίδιο μοτίβο συνεχίστηκε, όπως καταγγέλλει η οικογένεια και την επόμενη χρονιά, με αποτέλεσμα ο μαθητής να υποβληθεί σε κατ’ οίκον εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η μητέρα, ενώ υπάρχει ένα γενικό πλαίσιο για τον τρόπο που πρέπει να εφαρμόζεται η κατ’ οίκον εκπαίδευση, η διεύθυνση του σχολείου έστελνε συνεχώς εργασίες, επιπέδου ανώτερης εκπαίδευσης, στο παιδί και για μαθήματα που δεν ήταν εξεταζόμενα. Πέραν τούτου κι ενώ η ανάθεση των εργασιών γινόταν διαδικτυακά, η μητέρα καταγγέλλει πως λάμβανε οδηγίες να τις παραδίδει έντυπες.
Η οικογένεια, στο μεταξύ, καταγγέλλει τη διεύθυνση του σχολείου για στοχοποίηση του παιδιού, καθώς τον απέβαλλε για μικροπράγματα, χωρίς να του δίνει τη δυνατότητα να δικαιολογηθεί. Εκτός αυτού, το παιδί βάσει των καταγγελιών τίθετο στο επίκεντρο, λόγω και σκληρών παρατηρήσεων που δεχόταν ενώπιον άλλων συμμαθητών του.
Μετά τις εν λόγω συμπεριφορές, η οικογένεια του παιδιού πήρε την απόφαση αυτό να αλλάξει σχολείο, δεδομένου ότι δεν είχε αλλάξει οτιδήποτε, παρά το γεγονός ότι έγινε καταγγελία και στο Υπουργείο Παιδείας. Παρ’ όλα αυτά, η κατάσταση παραμένει η ίδια και στο νέο σχολείο, με τη Διεύθυνση του Γυμνασίου να αναφέρει στη μητέρα πως αν ο γιος της συνεχίσει τις απουσίες ή τις καθυστερήσεις, όπως καταγγέλλεται, θα μείνει στην ίδια τάξη.
Ουσιαστικά, αυτό που ζητά η οικογένεια είναι όπως βρεθεί ένας τρόπος για επανένταξη του παιδιού της στην σχολική κοινότητα, καθώς όπως αναφέρει η μητέρα, η Διεύθυνση του σχολείου της ανέφερε πως δεν υπάρχει ο οποιοσδήποτε τέτοιος μηχανισμός.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Διευθύντρια άρπαξε το ημερολόγιο παιδιού με ΔΕΠΥ και αρνείτο να το δώσει πίσω-Φωνάζουν οι γονείς
Το ίδιο σχολείο με το περιστατικό με το ημερολόγιο
Υπενθυμίζεται πως την περασμένη Δευτέρα, πατέρας παιδιού με ΔΕΠΥ κατήγγειλε πως η διευθύντρια του Γυμνασίου, στο οποίο φοιτούσε το παιδί του, είχε αρπάξει το ημερολόγιό του και δεν το επέστρεφε. Το παιδί, που επίσης έχει διαγνωστεί με ΔΕΠΥ, κατόπιν υποδείξεως του ψυχολόγου του, στο εν λόγω ημερολόγιο έγραφε τις προσωπικές του εμπειρίες και βιώματα που τον αναστάτωναν. Στο ημερολόγιο υπήρχαν μόνο δύο αναφορές.
Σημειώνεται πως όπως είχε καταγγείλει ο πατέρας, το περιστατικό με το ημερολόγιο ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, δεδομένου ότι και την προηγούμενη χρονιά η διεύθυνση είχε στοχοποιήσει το παιδί του, απαγορεύοντάς του να πηγαίνει στην τουαλέτα εν ώρα μαθήματος. Κάτι που θεωρείται λανθασμένο, καθώς τα παιδιά με ΔΕΠΥ πρέπει να κάνουν διάλειμμα και να κινούνται, ώστε να μπορούν να διαχειριστούν την καθημερινότητά τους.
Ο πατέρας είχε υποβάλει αίτηση για να αλλάξει σχολείο το παιδί, η οποία απορρίφθηκε, ωστόσο μετά το περιστατικό με το ημερολόγιο, η αίτηση εγκρίθηκε και από την αρχή της εβδομάδας πλέον φοιτά σε νέο σχολείο. Σημειώνεται πως και τα δύο περιστατικά έγιναν στο ίδιο Γυμνάσιο στη Λευκωσία.
Πάντως, οι οργανώσεις που εκπροσωπούν τα παιδιά με αναπηρία, είχαν θέσει ενώπιον της υπουργού Παιδείας τα προβλήματα που κατέγραψαν στις σχολικές μονάδες και τον τρόπο που ένα παιδί με ΔΕΠΥ αντιμετωπίζεται από τους εκπαιδευτικούς, λόγω έλλειψης εκπαίδευσης και φόβου για το διαφορετικό, όπως οι ίδιοι το χαρακτηρίζουν, με αποτέλεσμα πολλές φορές τα παιδιά αυτά να στοχοποιούνται και να περιθωριοποιούνται.
Η Αθηνά Μιχαηλίδου έδωσε τη δέσμευση ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν επιμόρφωσης για να μπορούν να διαχειριστούν τέτοιες περιπτώσεις. Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία για τη β’ φάση της προσπάθειας για μετάβαση από την ειδική στην ενιαία εκπαίδευση, που άπτεται θεμάτων νομοθεσίας.