Είχε εγκριθεί από ειδικούς ο χώρος για το κέντρο παραβατικών μαθητών-Καθυστερεί η λειτουργία του

Στο επίκεντρο βρέθηκε, για ακόμη μία φορά, ο τομέας της παιδείας, λόγω της αντιπαράθεσης που ξέσπασε ανάμεσα σε Υπουργείο Παιδείας και καθηγητές, αναφορικά με τη λειτουργία του εναλλακτικού σχολείου για μαθητές με παραβατική συμπεριφορά, δημιουργώντας μία αρνητική περιρρέουσα, με αποτέλεσμα να στοχοποιούνται και τα παιδιά που έχουν ανάγκη τη στήριξη. Πάντως, λόγω της κατάστασης, το κέντρο που ήταν προγραμματισμένο να λειτουργήσει εντός Οκτωβρίου αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του το δεύτερο τετράμηνο.

Τις τελευταίες εβδομάδες ξέσπασε μία κρίση ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και τους εταίρους του, λόγω των εργασιών που είχαν ξεκινήσει σε ένα κτίριο που ανήκει στη σχολική εφορία Λευκωσίας και βρίσκεται δίπλα στο Παγκύπριο Γυμνάσιο, με σκοπό να μετατραπεί σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο για να λειτουργήσει το εναλλακτικό σχολείο για τους μαθητές με παραβατική συμπεριφορά, σε πιλοτική βάση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Μετακινεί το σχολείο για παραβατικούς μαθητές το ΥΠΑΝ-«Αδικαιολόγητη στοχοποίηση παιδιών»

Αυτό που φαίνεται ότι προκάλεσε την έντονη αντίδραση των καθηγητών και των γονιών, όπως οι ίδιοι αναφέρουν, είναι ότι δεν προηγήθηκε οποιαδήποτε ενημέρωσή τους από το Υπουργείο Παιδείας, παρά μόνο στην αρχική φάση, όταν είχε αποφασιστεί, ενώ πιάστηκαν εξ απροόπτου όταν ξεκίνησαν οι εργασίες. Πάντως, από πλευράς Υπουργείου Παιδείας αυτό απορρίπτεται, με αρμόδια πηγή να αναφέρει τον REPORTER πως υπήρξε αρκετή ενημέρωση, αφού ο διάλογος διήρκησε περισσότερο από ένα χρόνο, ενώ η γενική διευθύντρια του Υπουργείου επισκέφτηκε το χώρο και είχε συνάντηση με την διεύθυνση του Παγκύπριου.

Στο μεταξύ, ένα άλλο σημείο που έχει προκαλέσει την ενόχληση των καθηγητών και των γονιών είναι το γεγονός ότι το εν λόγω κέντρο δεν έπρεπε να λειτουργήσει κοντά σε σχολική μονάδα. Παρά το γεγονός πως τόσο η οργάνωση των καθηγητών, όσο και η Συνομοσπονδία Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης συμφώνησαν στην ανάγκη ίδρυσης του κέντρου, όταν ξεκίνησαν οι εργασίες για να λειτουργήσει δίπλα από το Παγκύπριο Γυμνάσιο, έκαναν λόγο για αντιπαιδαγωγικά μέτρα και εκφοβισμό του καθηγητικού συλλόγου. Μάλιστα, υπάρχει και η πεποίθηση ότι το σχολείο πρέπει να λειτουργήσει σε χώρο που είναι απομονωμένος, δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα παιδιά δεν μπορούν να βρίσκονται κοντά σε άλλα.

Από πλευράς του, το Υπουργείο Παιδείας ξεκαθαρίζει πως ο λόγος που τα παιδιά απομακρύνονται από τις σχολικές μονάδες τους είναι επειδή υπάρχει ανάγκη για να παρακολουθήσουν εξατομικευμένο πρόγραμμα, υπό την επιτήρηση αρμοδίων, όπως είναι οι παιδοψυχολόγοι, οι κοινωνικοί λειτουργοί, καθώς και άλλοι ειδικοί. Ωστόσο, οι ειδικοί κρίνουν ότι υπάρχει ανάγκη για να βρίσκονται τα παιδιά κοντά σε σχολική μονάδα, ώστε να μην νιώθουν απομονωμένα και να είναι πιο εύκολη η επανένταξή τους στο περιβάλλον του σχολείου τους, όταν ολοκληρώσουν το πρόγραμμα στο κέντρο.

Σημειώνεται πως η απόφαση για να δημιουργηθεί το εν λόγω κέντρο δίπλα από το Παγκύπριο Γυμνάσιο, σε χώρο ο οποίος θα ήταν αυτόνομος, μετά από τροποποιήσεις που θα έκανε η σχολική εφορία, που έχει και την ευθύνη διαχείρισης της υποδομής, είχε υποδειχθεί από ειδικούς, που θα στελεχώνουν το εναλλακτικό σχολείο. Όπως αναφέρει η αρμόδια πηγή, πριν να υποδειχθεί ο χώρος είχε γίνει μελέτη, με στόχο να διαπιστωθεί κατά πόσο είναι εφικτό να ξεκινήσει η λειτουργία του κέντρο στο συγκεκριμένο χώρο, με τα αποτελέσματα να είναι θετικά.

Πέραν τούτου, λόγω της φύσεως του εναλλακτικού κέντρου και του γεγονότος ότι πρόκειται να λειτουργήσει σε πιλοτικό στάδιο, υπήρχε στα πλάνα του Υπουργείου να μετακινηθεί και να λειτουργήσει σε άλλο χώρο την ερχόμενη χρονιά, μετά και την αξιολόγηση. Πάντως, βάσει του σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας, αυτή τη χρονιά στο εναλλακτικό σχολείο αναμένεται να φοιτήσουν μόνο τρία παιδιά, τα οποία θα επιστρέψουν στο σχολείο τους μετά τη λήξη της φοίτησής τους και θα παρακολουθούνται, ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο βοηθήθηκαν από το πρόγραμμα.

Αυτή τη στιγμή, το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει όπως προχωρήσει στο επόμενο βήμα και να μετακινήσει το κέντρο σε ένα «πιο φιλόξενο χώρο», όπως είχε ανακοινώσει και ενώπιον του υπάρχουν κάποιες επιλογές. Ξεκαθαρίζεται πως θα είναι ένας ανεξάρτητος χώρος, όπως θα ήταν και στο Παγκύπριο Γυμνάσιο. Ωστόσο, λόγω της καθυστέρησης που παρατηρείται, το κέντρο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο τετράμηνο και όχι εντός Οκτωβρίου, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός, ώστε τα παιδιά που θα φοιτήσουν σε αυτό να μπορέσουν να παρακαθίσουν σε εξετάσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ζητά από ΥΠΑΝ να μετακινήσει το κέντρο για παραβατικούς μαθητές εκτός Παγκύπριου η ΟΕΛΜΕΚ

Δειτε Επισης

Προς πλήρη αναβάθμιση οι ΟΕΔΑ Κόσιης-Πεντακώμου-Θα ολοκληρωθούν τα έγγραφα διαγωνισμού
Επενδύει στην πολιτιστική παιδεία η Κασσιανίδου-«Σημαντική και απαραίτητη»
Στο 86% η συμμόρφωση σε παρεμβάσεις της Επιτρόπου Διοίκησης, στο 53% σε εκθέσεις
Είδε κοινοτάρχες Λεμεσού ο ΥΠΕΣ-«Με οδηγίες ΠτΔ ξεκίνησε η καταγραφή αιτημάτων για αγροτικούς δρόμους»
Εκκρεμεί το 49% των υποθέσεων των αγνοούμενων-Εφαρμόζεται πλάνο με συγκεκριμένες δράσεις
Αύξηση 4,2% στις αφίξεις τουριστών-Η καλύτερη εννιαμηνία στην ιστορία του τουρισμού της Κύπρο
Πάνε σε 24ωρη απεργία οι οδηγοί λεωφορείων στην Πάφο στις 25 Νοεμβρίου
Μαθητές σε όλη την Κύπρο καταδικάζουν την ανακήρυξη του ψευδοκράτους (pics)
Καλοπαναγιώτης και Πισσούρι στα 55 καλύτερα τουριστικά χωριά στον κόσμο
Συνεχίζονται οι διαβουλεύσεις του κλάδου έτοιμου σκυροδέματος με το Υπ. Εργασίας