Αντιδρούν οι εκπαιδευτές οδηγών με την απόφαση για εκπαίδευση τους-«Θα το πάρουμε στα άκρα εάν χρειαστεί»

Την αντίδραση των εκπαιδευτών σχολών οδήγησης προκάλεσαν οι αποφάσεις που ανακοίνωσε το Υπουργείο Μεταφορών για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, στη σκιά του τετραπλού θανατηφόρου δυστυχήματος που συγκλόνισε την κοινή γνώμη, στις οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται η αναθεώρηση του νομοσχεδίου για τους εκπαιδευτές οδηγών, με πρόθεση να γίνεται καλύτερη η επιμόρφωση τους και με καλύτερα μέσα.

Το τροποποιητικό νομοσχέδιο για τις σχολές οδήγησης, το οποίο εκκρεμεί ενώπιον της Βουλής τους τελευταίους μήνες, ρυθμίζει μεταξύ άλλων τον τρόπο λειτουργίας των σχολών οδηγών, κατηγοριοποιώντας την ίδια ώρα τους εκπαιδευτές σε τέσσερις κατηγορίες. Επιπρόσθετα, εισάγεται στη Νομοθεσία και η «σχολή εκπαίδευσης εκπαιδευτών οδηγών», που ουσιαστικά καθιστά πλέον υποχρέωση των εκπαιδευτών για διά βίου μάθηση, καταργώντας με αυτό τον τρόπο την υφιστάμενη Νομοθεσία, όπου δεν ήταν απαραίτητο μέχρι σήμερα οι εκπαιδευτές κάθε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να παρακάθονται σε εξετάσεις.

Εμφανώς απογοητευμένος από τις ανακοινώσεις του υπουργού Μεταφορών, o πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Σχολών Οδηγών Κύπρου, Πανίκος Δρουσιώτης, ανέφερε στον REPORTER ότι οι εκπαιδευτές είναι κάθετα αντίθετοι με την εφαρμογή της συγκεκριμένης νομοθεσίας, ενώ διερωτήθηκε σε τι μπορεί να ωφελήσει αυτή η ενέργεια.

«Διερωτώμαι σε τι ωφελεί και εάν για το θανατηφόρο που σημειώθηκε φέρουν ευθύνη οι εκπαιδευτές και η εκπαίδευσή τους. Από την πλευρά μας, τα τελευταία χρόνια τους λέγαμε ότι θα είναι καλό να υπάρχουν σεμινάρια. Σήμερα όμως, αυτό που ζητάνε είναι να παρακάθονται οι εκπαιδευτές οδήγησης σε εξετάσεις και εφόσον τις περάσουν, τότε να συνεχίζουν να εξασκούν το επάγγελμα. Πώς μπορεί να εφαρμοστεί αυτό το πράγμα, από τη στιγμή που υπάρχουν εκπαιδευτές πενήντα χρόνια στο επάγγελμα;», διερωτήθηκε ο κ. Δρουσιώτης.

Παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτές είναι σύμφωνοι με τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικά σεμινάρια, εντούτοις, διαφωνούν κάθετα στο να παρακάθονται σε εξετάσεις. «Κάποτε, είχαν ζητήσει από επαγγελματίες ειδικούς από το εξωτερικό για να έρθουν στην Κύπρο έτσι ώστε να κάνουν κάποια σεμινάρια στους εκπαιδευτές. Σε αυτό το πράγμα δεν διαφωνούμε και μπορούν να υπάρξουν σεμινάρια τόσο στους εκπαιδευτές όσο και στους εξεταστές οδήγησης, για συγκεκριμένα παραγγέλματα στους μαθητευόμενους. Όμως, είμαστε άκρως ενάντια με την εφαρμογή του συγκεκριμένου νομοσχέδιου με τις κατηγοριοποιήσεις και πρόκειται να το πάρουμε στα άκρα εάν χρειαστεί, μέχρι και στον Πρόεδρο».

Η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτών σε Α, Β, Γ και Δ κατηγορία, έχει επίσης αρνητικές επιπτώσεις στο επάγγελμα, όπως σημειώνει ο κ. Δρουσιώτης, ο οποίος δήλωσε ότι, «υπάρχουν συνάδελφοι οι οποίοι έχουν φορτηγά, λεωφορεία και τρέιλερ για την εκπαίδευση των μαθητών τους και αυτό που τονίζουμε, είναι ότι με την κατηγοριοποίηση, υποτιμούνται αυτοί οι οδηγοί, αφού μπαίνουν στη Δ κατηγορία. Σε καμία άλλη χώρα, δεν υπάρχει η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτών οδήγησης».

Όσον αφορά την αναβάθμιση του εξοπλισμού τους, ο κ. Δρουσιώτης, δήλωσε ότι είναι αδύνατο να αλλάζουν τα οχήματά τους κάθε χρόνια. «Δεν μπορείς σε καμία περίπτωση κάθε δέκα χρόνια να αλλάζεις τον στόλο σου, ιδιαίτερα όσοι εκπαιδευτές διαθέτουν μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία τα οποία κοστίζουν μέχρι και 200.000 ευρώ».

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι εκπαιδευτές οδηγών διαχωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες και θα τους χορηγείται άδεια εκπαιδευτή ως ακολούθως:

  • Αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών τέταρτης κατηγορίας θα εκπαιδεύει πρόσωπα για τις κατηγορίες άδειας οδήγησης Β1 (τρίκυκλα και τετράκυκλα με κινητήρα) και Β (οχήματα με μέγιστη μάζα μέχρι 3.500 kg και μέχρι οκτώ επιβάτες) καθώς και για ηλεκτροκίνητα οχήματα των εν λόγω κατηγοριών.
  • Αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών τρίτης κατηγορίας θα εκπαιδεύει πρόσωπα για τις κατηγορίες άδειας οδήγησης για τις οποίες έχει δικαίωμα να εκπαιδεύει ο αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών τέταρτης κατηγορίας και επιπρόσθετα για τις κατηγορίες ΑΜ (μοτοποδήλατα), Α1 (ελαφρά μηχανοκίνητα δίκυκλα μέγιστου κυβισμού 125 cm³), Γ1 (οχήματα με μέγιστη μάζα μεγαλύτερη από 7.500 kg), Δ1 (οχήματα μεταφοράς προσώπων από εννέα μέχρι 16 επιβάτες) και ΣΤ (ελκυστήρες με ελαστικά) καθώς και για ηλεκτροκίνητα οχήματα των εν λόγω κατηγοριών.
  • Αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών δεύτερης κατηγορίας θα εκπαιδεύει πρόσωπα για τις κατηγορίες άδειας οδήγησης για τις οποίες έχει δικαίωμα να εκπαιδεύει ο αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών τρίτης κατηγορίας και επιπρόσθετα για τις κατηγορίες Γ (οχήματα με μέγιστη μάζα μεγαλύτερη από 7.500 kg), Δ (οχήματα μεταφοράς προσώπων με περισσότερες από οκτώ θέσεις), Γ1 + Ε (σύνολο συζευγμένων οχημάτων αποτελούμενο από όχημα της κατηγορίας Γ1 και ρυμουλκούμενο με συνολικό μεικτό βάρος μέχρι 12.000 Kg), Δ1 + Ε (σύνολο συζευγμένων οχημάτων αποτελούμενο από όχημα της κατηγορίας Δ1 και ρυμουλκούμενο) καθώς και για ηλεκτροκίνητα οχήματα των εν λόγω κατηγοριών.
  • Αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών πρώτης κατηγορίας θα εκπαιδεύει πρόσωπα για όλες τις κατηγορίες άδειας οδήγησης.

Δειτε Επισης

Η Άσσια πλήρωσε βαρύ τίμημα της εισβολής με 84 αγνοούμενους-«Πότισαν με το αίμα τους τη λατρεμένη γη»
Δωρεά της Γερμανίας ύψους €160.000 στη Διερευνητική Επιτροπή για τους Αγνοούμενους
Καλπάζει ο τουρισμός στην Κύπρο-Ιστορικό ρεκόρ εσόδων τον Αύγουστο
Πρόταση για όριο €10.000 στη χρήση μετρητών για αγορές-Πάνω των120 εκ. ευρώ πέρασαν μέσω του αεροδρομίου
Βελτιώνεται η υγεία των βρεφών στα κατεχόμενα-Παράπονο στην «αστυνομία» εναντίον του «υπουργού υγείας»
Άγγιξαν το 80% οι πληρότητες των ξενοδοχείων τον Οκτώβρη
Γιατί να καθαρίζω εγώ τα σκουπίδια των άλλων; 5+1 ερωτοαπαντήσεις με τον Πάρη Κοσμά, Impact Manager του Let’s Do It! Cyprus 2024
Νέα παράταση στις φορολογικές δηλώσεις αποφάσισε το Υπουργικό
Νομικά καλυμμένοι ιατροί, νοσηλευτές και ασθενείς στην πραγματοποίηση ευθανασίας-Ποια θα είναι η διαδικασία
Γκρίζα σημεία στο νομοσχέδιο για τη βία και παρενόχληση στην εργασία-Νομικά ακάλυπτοι οι... παράνομοι