Πάνω από 34,000 παιδιά επωφελούνται με την επέκταση για Προδημοτική-«Χάσαμε πολύτιμο χρόνο»

Ως σημαντική μεταρρύθμιση με πολλά οφέλη, παιδαγωγικά και κοινωνικά, χαρακτήρισε την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για επέκταση της δωρεάν φοίτησης στην προδημοτική εκπαίδευση από την ηλικία των 4 χρόνων, η Υπουργός Παιδείας Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου εκφράζοντας αισιοδοξία ότι η πρόταση θα ψηφιστεί από τη Βουλή των Αντιπροσώπων.

Σε δηλώσεις της στο ΚΥΠΕ, η κ. Μιχαηλίδου είπε ότι με βάση τις προβλέψεις που έχει το Υπουργείο της, η δωρεάν φοίτηση αφορά 22,500 παιδιά στα δημόσια νηπιαγωγεία και άλλα 12,500 παιδιά στα κοινοτικά νηπιαγωγεία.

«Το συνολικό κόστος του Ταμείου είναι γύρω στα 12,5 εκ. ευρώ, το οποίο αξιοποιούμε πλήρως μέχρι το 2026 και από εκεί και πέρα εντάσσουμε το οποιοδήποτε κόστος στον δικό μας κρατικό προϋπολογισμό», σημείωσε.

Όπως ανέφερε, ήταν μια προσπάθεια που άρχισε από την προηγούμενη διακυβέρνηση και αφορά σε έργο του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

«Είχαμε χάσει πολύτιμο χρόνο γιατί όπως γνωρίζετε υπήρχαν θέματα με τη Βουλή, έγινε αναπομπή της Νομοθεσίας κ.λπ. οπότε τώρα πάμε με μια βελτιωμένη πρόταση, η οποία προβλέπει τη σταδιακή επέκταση σιγά-σιγά μέχρι το 2031 για να έχουμε υποχρεωτική και δωρεάν εκπαίδευση από τα 4 χρόνια», πρόσθεσε.

Αυτό σημαίνει, εξήγησε, ότι από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αντί να δεχτούμε παιδιά 4 χρόνων και 8 μηνών δωρεάν στις προδημοτικές μας, θα δεχτούμε από 4 χρόνων και 6 μηνών, «κατεβαίνουμε δύο μήνες κάτω, από τον πρώτο χρόνο, και προχωρούμε σιγά-σιγά ένα μήνα προς τα κάτω».

Ταυτόχρονα, συνέχισε, αξιοποιούμε όλο το κονδύλι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας μέχρι και το 2026 που ισχύει το Σχέδιο.

«Εκτός από τη στήριξη των παιδιών, που θα μπαίνουν υποχρεωτικά, έχουμε κερδίσει το ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε κονδύλια και για υποδομές δηλαδή βελτίωση-επέκταση κτιρίων νηπιαγωγείων που μας βοηθά πάρα πολύ αυτό», πρόσθεσε.

Για εμάς, τόνισε, είναι σοβαρή μεταρρύθμιση αυτή - ονομάζεται κι έτσι στο Σχέδιο Ανάκαμψης - δεν είναι έργο, είναι μεταρρύθμιση γιατί τα παιδαγωγικά οφέλη είναι τεράστια. «Φαίνεται σε όλη την Ευρώπη ερευνητικά το να έχεις δύο χρόνια υποχρεωτικής και δωρεάν σχολικής εκπαίδευσης βοηθά πολύ μετά την ένταξη του παιδιού στο δημοτικό και μετέπειτα στο Γυμνάσιο, Λύκειο αλλά και κοινωνικά οφέλη υπάρχουν με τη διευκόλυνση των οικογενειών στο να μπορούν να πάρουν δωρεάν τα παιδιά τους από τα 4 χρόνια σε δομές ελεγχόμενες από το κράτος», συμπλήρωσε.

Όλο το κονδύλι, διευκρίνισε, αναλώνεται στα δημόσια και κοινοτικά νηπιαγωγεία ενώ ταυτόχρονα δεν απαγορεύεται στους γονείς να επιλέγουν αν θέλουν τον ιδιωτικό τομέα.

Για τα ιδιωτικά σχολεία, επεσήμανε, ήδη λειτουργεί πρόγραμμα του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας, που επιδοτεί αυτή την φοίτηση. Αυτό το πρόγραμμα, πρόσθεσε, θα επεκταθεί ώστε να καλύψει τα παιδιά και μετά που θα τελειώσουμε εμείς για την υποχρεωτική στα 4 χρόνια.

«Στο μέλλον, από 4 χρόνων θα δεχόμαστε τα παιδιά στα δημόσια και κοινοτικά, τα μικρότερα παιδιά θα έχουν επιλογή να πηγαίνουν στον ιδιωτικό τομέα», ανέφερε.

Ερωτηθείσα αν υπάρχει η ετοιμότητα από πλευράς υποδομών, είπε πως για να περάσει ένας προγραμματισμός από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έπρεπε να δείξουμε κι εμείς ακριβώς την ετοιμότητα μας και πόσο ώριμο είναι το έργο.

«Γι αυτό πάμε σταδιακά. Μια από τις διαφορές από το προηγούμενο πλάνο είναι αυτή, ότι δεν πάμε στα δύο χρόνια να βάλουμε όλα τα παιδιά και να έχουμε προβλήματα με χώρους, άρα πάμε σταδιακά. Τους πρώτους δύο μήνες μπορούμε να τους απορροφήσουμε για την επόμενη σχολική χρονιά, με ταυτόχρονες βελτιώσεις στις υποδομές μας, επιπρόσθετες αίθουσες σε νηπιαγωγεία, βελτιώσεις σχολικών χώρων σε νηπιαγωγεία και σιγά-σιγά πηγαίνοντας προς τα κάτω, σε οκτώ χρόνια, θα έχουμε καταφέρει να έχουμε όλα τα παιδιά από την ηλικία των 4 χρόνων δωρεάν σε υποδομές δημοσίου και κοινοτικού», πρόσθεσε.

Για εμάς, συνέχισε, είναι πολύ σοβαρή η μεταρρύθμιση, γιατί τα οφέλη είναι τεράστια. «Θα καταφέρουμε να βάλουμε πολλά προγράμματα μας στην προσχολική ηλικία, τα οποία αφορούν όχι μόνο ακαδημαϊκά, αλλά να δώσουμε ευκαιρίες για στάσεις και δεξιότητες στα παιδιά, όπως θέματα βίας και παραβατικότητας, αγωγής ζωής. Φαίνεται ερευνητικά ότι αν ξεκινήσεις την εκπαίδευση από τα 4 χρόνια και έχεις δύο χρόνια μπροστά σου πριν μπεις στο σχολείο ότι μπορείς να καταφέρεις πάρα πολλά», επεσήμανε.

Οι ανησυχίες, συμπλήρωσε, που υπήρξαν την προηγούμενη χρονιά αντιμετωπίζονται με τη δική μας την πρόταση.

«Δεν βλέπουμε κανένα λόγο να μην περάσει από τη Βουλή, είμαστε αισιόδοξοι και είμαστε στη διάθεση όλων των εταίρων για διαβούλευση πριν την ψήφιση», κατέληξε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:Ικανοποίηση δασκάλων για την απόφαση για Προδημοτική-Η διαφορά από την προηγούμενη πρόταση

Δειτε Επισης

Ενίσχυση για αντιμετώπιση προβλημάτων αρδευτικών τμημάτων ενέκρινε το Υπουργικό
Έγκριση από Υπουργικό χορηγίας για δύο σχολικά μουσεία εντός ιστορικών σχολείων
Η Τζόζη Χριστοδούλου αρμόδια παρακολούθησης των διατάξεων για καταπολέμηση του σεξισμού
Ικανοποίηση Επιτροπής Προσφύγων για αναθεώρηση κριτηρίων στα στεγαστικά σχέδια της μέριμνας
Διεύρυνση πρόσβασης φοιτητών και προσέλκυση επαγγελματιών από εξωτερικό αποφάσισε το Υπουργικό
«Καμία αποκοπή, το μέλλον μας δεν διαπραγματεύεται»-Οι φοιτητές διαμαρτυρήθηκαν για την χορηγία (pics)
Απορρίπτει κατηγορηματικά τα περί υποστελέχωσης της μονάδας αιμοκάθαρσης στην Πάφο ο ΟΚΥπΥ
Στα σκαριά νομοσχέδιο για την ανακουφιστική φροντίδα-Επισκέφτηκε το Μακάρειο ο Δαμιανός
Αναθεώρηση σχεδίου start-up visa ενέκρινε το Υπουργικό
Με βάση τα νέα κριτήρια εξετάζονται οι εκκρεμούντες αιτήσεις στην Υπηρεσία Μέριμνας