Αποκαλύψεις κλειδιά για το πώς έγινε η σύγκρουση αεροπλάνων-Οι πιλότοι αγνοούσαν ότι φλεγόταν

Οι οδηγίες που είχαν δοθεί στο αεροσκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής που συγκρούστηκε με εκείνο της Japan Airlines στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο ήταν να περιμένει stand-by και ο πύργος ελέγχου δεν του είχε δώσει το ΟΚ για απογείωση, όπως προκύπτει από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

Στο μοιραίο δυστύχημα η πτήση 516 της JAL έπεσε κατά την προσγείωση επάνω στο αεροσκάφος της ακτοφυλακής με αποτέλεσμα να τυλιχθεί στις φλόγες. Και οι 379 επιβαίνοντες του αεροπλάνου της JAL πρόλαβαν να απομακρυνθούν σε μια επιχείρηση εκκένωσης που χαρακτηρίστηκε «θαύμα», ωστόσο πέντε από τα έξι μέλη του αεροπλάνου της ακτοφυλακής σκοτώθηκαν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η οδηγία του πληρώματος της Japan Airlines που έσωσε τους επιβάτες από βέβαιο θάνατο

Το αεροσκάφος της JAL είχε λάβει άδεια προσγείωσης

Ο υπουργός Μεταφορών της Ιαπωνίας, Τετσούο Σάιοτ, έδωσε χθες στη δημοσιότητα τις απομαγνητοφωνημένες -διάρκειας τεσσάρων λεπτών- συνομιλίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας με τους πιλότους των δύο αεροσκαφών πριν από τη σύγκρουση, κι όπως φαίνεται, η πτήση της JAL είχε λάβει άδεια προσγείωσης, ενώ δεν προκύπτει σαφής άδεια έγκρισης απογείωσης για το αεροπλάνο της ακτοφυλακής.

Ο πύργος ελέγχου έδωσε στις 17:43:26 τοπική ώρα της Τρίτης άδεια στο επιβατικό αεροσκάφος να προσγειωθεί, σύμφωνα με τις συνομιλίες. Αντίθετα, οι οδηγίες στις 17:45:11 προς το αεροπλάνο της ακτοφυλακής ήταν να τροχοδρομήσει σε «σημείο αναμονής». Το πλήρωμά του επιβεβαίωσε δευτερόλεπτα αργότερα τις οδηγίες. 

Περίπου δύο λεπτά αργότερα το αεροσκάφος της JAL συγκρούστηκε κατά την προσγείωση με εκείνο της ακτοφυλακής, σύμφωνα με τον χρόνο που αναγράφεται σε βίντεο από κάμερα του αεροδρομίου.

Οι έρευνες για το αεροπορικό δυστύχημα συνεχίζονται, είπε ο Ιάπωνας υπουργός Μεταφορών, διαβεβαιώνοντας ότι θα ληφθούν όλα τα μέτρα για να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο. Εν τω μεταξύ, αξιωματούχοι της Ιαπωνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών (JTSB) είπαν ότι ανασύρθηκαν τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους της ακτοφυλακής, δηλαδή ο καταγραφέας πτήσης και ο καταγραφέας φωνής, αλλά ακόμη αναζητώνται εκείνα του αεροπλάνου της JAL.

Δεν λειτουργούσαν τα φώτα στον διάδρομο προσαπογείωσης;

Ένας άλλος παράγοντας που εξετάζεται στο πλαίσιο της έρευνας για τη σύγκρουση των αεροσκαφών είναι ότι ίσως να μη λειτουργούσαν τα φώτα στον διάδρομο προσαπογείωσης, που είναι σχεδιασμένα για να εμποδίζουν τους πιλότους να τροχοδρομήσουν κατά λάθος στον διάδρομο.

Ένα ενημερωτικό δελτίο προς τους πιλότους ανέφερε ότι ο φωτισμός της μπάρας στάσης είναι «μη λειτουργικός» από τον διάδρομο προσαπογείωσης C1 μέχρι τον C14, άρα περιλαμβάνεται και εκείνος κοντά στον οποίο, σύμφωνα με την οδηγία του πύργου ελέγχου, έπρεπε να περιμένει το αεροσκάφος της ακτοφυλακής την άδεια για την απογείωση. Η ειδοποίηση αυτή -ή NOTAM- δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στις 25 Δεκεμβρίου 2023 και παραμένει ενεργή, σύμφωνα με το CNN.

Χρειάστηκαν 18 λεπτά για την εκκένωση του αεροσκάφους της JAL

Επιβάτες του Airbus A350 της JAL, και αυτοί μάρτυρες της φονικής σύγκρουσης των δύο αεροσκαφών, περιέγραψαν πώς ο αρχικός τρόμος τους μετατράπηκε σε ανακούφιση όταν κατέστη σαφές ότι όλοι οι επιβαίνοντες πρόλαβαν να απομακρυνθούν.

Όσο κι αν ακούγεται απίστευτο, μόνον ένας από τους επιβαίνοντες στο αεροσκάφος υπέστη εκδορές. Στο μεταξύ, όπως μετέδωσε το ιαπωνικό κρατικό δίκτυο NHK, χρειάστηκαν 18 λεπτά για την πλήρη εκκένωση του αεροσκάφους από τους επιβάτες και από τα μέλη του πληρώματος, καθώς ο τελευταίος που το εγκατέλειψε ήταν ο κυβερνήτης του, στις 18:05 τοπική ώρα.

Οι πιλότοι αγνοούσαν ότι φλεγόταν το αεροσκάφος

Το ίδιο δίκτυο, επικαλούμενο αξιωματούχους της Japan Airlines, μετέδωσε πως οι πιλότοι του A350 αγνοούσαν ότι είχε ξεσπάσει φωτιά μετά τη σύγκρουση με το αεροσκάφος της ακτοφυλακής, αλλά οι αεροσυνοδοί το συνειδητοποίησαν όταν η καμπίνα άρχισε να γεμίζει καπνούς.

Τα μέλη του πληρώματος ζήτησαν από τους επιβάτες να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους κι ο επικεφαλής τους ενημέρωσε τους πιλότους για τη φωτιά και ζήτησε άδεια να ανοίξει τις εξόδους κινδύνου.

Όπως ανέφερε το NHK, το αεροσκάφος διέθετε οκτώ εξόδους κινδύνου και ο απεγκλωβισμός των επιβαινόντων ξεκίνησε από τις δύο μπροστινές -που απείχαν από την εστία της φωτιάς- και άλλη μία πίσω.

Σύμφωνα με την Japan Airlines, το κόστος των λειτουργικών ζημιών από τη σύγκρουση εκτιμάται σε περίπου 15 δισ. γεν (105 εκατ. δολάρια).

Πηγή: Iefimerida

Δειτε Επισης

Χάος στο αεροδρόμιο Γκάτγουικ-Ακυρώθηκαν δεκάδες πτήσεις λόγω του ύποπτου αντικειμένου
Διπλή κίτρινη προειδοποίηση για καταιγίδες και ανέμους από τη Μετεωρολογική
Νέα προδικαστική ένσταση στη δίκη Αϊκούτ-Επικαλείται την φυματίωση στις Κεντρικές και ζητά να αφεθεί ελεύθερος η υπεράσπιση
Η Μόσχα έχει επιταχύνει την προέλαση της στη βορειοανατολική Ουκρανία
Αριθμός σφαιρών εντοπίστηκε από την Αστυνομία κατόπιν πληροφορίας
«Η έμφυλη βία κρύβεται μπροστά μας»-Πέραν των 12,5 χιλιάδων περιστατικών στην Κύπρο την τελευταία πενταετία
Δεν προκύπτει αδίκημα για το λειτουργό ΥΠΑΝ που καταγγέλθηκε για σεξουαλική παρενόχληση
Ρίχνουν 128 εκατομμύρια σε υποδομές για την Υγεία-Ιδρύεται πρότυπο Παιδογκολογικό κέντρο
Στα σκαριά κίνητρα για προσέλκυση ΣΥΟΠ από Υπουργείο Άμυνας-Οι προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι
Λειτουργία διαδικτυακής πλατφόρμας για «αγοραπωλησίες» ακινήτων στα κατεχόμενα-«Νέα εποχή στον τομέα»