Καταγγελίες από ισιωτές για παρεμβάσεις ασφαλιστικών-«Απαιτούν να βάζουμε τα φθηνότερα εξαρτήματα»

Τα προβλήματα του κλάδου των ισιωτών και βαφέων αυτοκινήτων, οι οποίοι, μεταξύ άλλων, καταγγέλλουν αθέμιτες πρακτικές από ασφαλιστικές εταιρείες, αναμένεται να τεθούν ενώπιον της Βουλής. Η Συντεχνία ισιωτών και βαφέων αυτοκινήτων, απέστειλε επιστολή προς τον πρόεδρο της επιτροπής, Κυριάκο Χατζηγιάννη, όπου περιγράφει τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Σε σχέση με τις αθέμιτες πρακτικές, οι ισιωτές καταγγέλλουν πως οι ασφαλιστικές εταιρείες παρεμβαίνουν στο έργο τους, υποδεικνύοντας τους ποια ανταλλακτικά να χρησιμοποιούν για την επιδιόρθωση ενός οχήματος, καθορίζοντας τους την κατώτερη τιμή αγοράς, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την ποιότητα ενός εξαρτήματος.

Όπως καταγγέλλουν οι ισιωτές οχημάτων, υπήρξαν περιπτώσεις κατά τις οποίες ασφαλιστική εταιρεία ανάγκασε τον ασφαλιζόμενο πελάτη συνεργείου, να αποσύρει το όχημά του από συνεργείο λόγω της άρνησης του τεχνίτη οχήματος να χρησιμοποιήσει ανταλλακτικά της επιλογής της ασφαλιστικής εταιρείας. Αναμφισβήτητα, η εν λόγω πρακτική είναι αδικαιολόγητη, αφού εμποδίζει τον τεχνίτη οχημάτων να αποκλείει, όσο είναι τεχνικά εφικτό, κινδύνους που προέρχονται από τη χρήση του οχήματος, σε σχέση με την ασφάλεια του οδηγού.

Άλλη μια πρακτική των ασφαλιστικών εταιρειών, την οποία καταγγέλλου ως προβληματική οι ισιωτές οχημάτων, είναι η πρόσληψη εσωτερικών εκτιμητών από τις ασφαλιστικές εταιρείες, χωρίς αυτοί να είναι δεόντως πιστοποιημένοι με την κατάλληλη πανεπιστημιακή γνώση ή να πληρούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις, ούτως ώστε να αναγνωρίζονται ως εκτιμητές ζημιών. Μάλιστα, υπάρχουν ορισμένοι εσωτερικοί εκτιμητές, οι οποίοι διατηρούν παράλληλα με την εργασία τους, δικό τους συνεργείο επιδιόρθωσης οχημάτων, γεγονός το οποίο παραβιάζει τις βασικές αρχές του θεμιτού ανταγωνισμού.

Όπως εξήγησε σε δηλώσεις του στον REPORTER, ο πρόεδρος της Παγκύπριας Συντεχνίας Ισιωτών Βαφέων Αυτοκινήτων, Πανίκος Αντωνίου, «ασφαλιστικές εταιρείες, ψάχνουν εξαρτήματα για να αγοράσουν οι ίδιες σε πιο φθηνή τιμή, προς συμφέρον τους, χωρίς να κοιτάζουν την ποιότητα. Είναι μια παρέμβαση που γίνεται στη δουλειά μας. Το να επιλέγει μια ασφαλιστική εταιρεία τα εξαρτήματα και να μας υποχρεώνει να το βάζουμε και να πρέπει να δώσουμε και εγγύηση για κάτι που γνωρίζουμε ότι δεν είναι καλό, αυτό είναι μια αθέμιτη πρακτική. Προσπαθούμε και κάνουμε ένα αγώνα, ούτως ώστε ο καταναλωτής να μην μένει εκτεθειμένος και γι’ αυτό κάνουμε τον συγκεκριμένο αγώνα. Δεν δεχόμαστε αυτό το πράγμα και θέλουμε να επιλέγουμε το κατάλληλο εξάρτημα και εάν είναι λίγο πιο ακριβό, να πληρώσει εκείνος που έκανε τη ζημιά και δεν φέρει ευθύνη ο καταναλωτής, εάν κάποιος πελάτης μιας ασφαλιστικής του χτύπησε».

Η ορθή και νόμιμη διαδικασία που ακολουθείται όταν ένα όχημα εμπλακεί σε ατύχημα, σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, είναι πως, «όταν το αυτοκίνητο φθάσει στο συνεργείο, τότε το συνεργείο θα ειδοποιήσει την ασφαλιστική για να το ελέγξει, να αποστείλει εκτιμητή να το εκτιμήσει και την ίδια ώρα το συνεργείο να κάνει έρευνα για να εντοπίσει τα εξαρτήματα, κάτι που υποχρεούται να πράξει δια νόμου, για να παραδοθεί ένα όχημα με γραπτή εγγύηση. Το συνεργείο, είναι υπόλογο για να παραδώσει στον πελάτη ένα αυτοκίνητο το οποίο θα είναι στην κατάσταση που ήταν και πριν από ένα ατύχημα, γι’ αυτό έχει και την υποχρέωση για να επιλέξει τα κατάλληλα εξαρτήματα».

Επιπρόσθετα, η διαδικασία ανάληψης ευθύνης από πλευράς ασφαλιστικών εταιρειών, σύμφωνα με τους ισιωτές, αποτελεί μια χρονοβόρα διαδικασία. Συγκεκριμένα, τα συνεργεία και οι τεχνίτες οχημάτων, καταγγέλλουν ότι κάνουν υπερπροσπάθειες για να καταφέρουν να επικοινωνήσουν με τις ασφαλιστικές εταιρείες καθότι δεν υπάρχει άμεση ανταπόκριση και απάντηση στις τηλεφωνικές γραμμές και στα ηλεκτρονικά μηνύματα τα οποία τους αποστέλλονται με αποτέλεσμα να προκαλούν δυσαρέσκεια στους πελάτες και καθυστέρηση στον χρόνο επιδιόρθωσης των οχημάτων.

Ακόμη, ένα συχνό φαινόμενο το οποίο παρατηρείται στη συνεργασία των συνεργείων με αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες, είναι ο χρόνος πληρωμής των τιμολογίων που εκδίδονται. Όπως αναφέρεται, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν προβαίνουν άμεσα σε αποπληρωμή των τιμολογίων, δηλαδή εντός 15 ημερών όπως προνοεί η νομοθεσία, αλλά γίνεται σε διάστημα ενός μέχρι και έξι μηνών, από την ημερομηνία του τιμολογίου.

Παρά το γεγονός ότι υπήρξαν αρκετά περιστατικά και καταγγελίες, ο κ. Αντωνίου, επισημαίνει πως, «οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες λειτουργούν με σωστό τρόπο, ακολουθώντας τη νόμιμη διαδικασία. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες στον βωμό του κέρδους επιχειρούν να αποκομίσουν περισσότερα χρήματα».

Δειτε Επισης

ΒΙΝΤΕΟ: Τουλάχιστον δέκα νεκροί από συντριβή μικρού αεροπλάνου στο κέντρο τουριστικής πόλης της Βραζιλίας
Ερωτηματικά για τους χειρισμούς των υπηρεσιών που διέθεταν πληροφορίες για τον 50χρονο δράστη στο Μαγδεμβούργο
Πυκνή τροχαία κίνηση στον Καλοπαναγιώτη λόγω του Χριστουγεννιάτικου Χωριού-Οι διευθετήσεις της Αστυνομίας
Deal Κυβέρνησης με Hermes για τα αεροδρόμια απογειώνει ως διεθνή ταξιδιωτικό κόμβο την Κύπρο-Η συμφωνία που επιτεύχθηκε
Νέες απειλές από τον Βλαντίμιρ Πούτιν-Υποσχέθηκε περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία
Νέα κίτρινη προειδοποίηση για ισχυρές καταιγίδες-Πότε θα τεθεί σε ισχύ
Συνελήφθησαν 42 παράνομοι αλλοδαποί έπειτα από επιχείρηση της Αστυνομίας-Οι εννέα επαναπατρίστηκαν
Αυξάνονται οι περιπολίες και οι έλεγχοι της Αστυνομίας ενόψει εορταστικής περιόδου
Διακόσιες οικογένειες θα στηριχθούν με δωροκουπόνια και τρόφιμα ενόψει εορτών στην Πάφο
Ξεκαθάρισε πως δεν θα είναι υποψήφια για την αντιπροεδρία του ΔΗΣΥ η Τσιρίδου-«Πάνω απ' όλα χρειάζεται ενότητα»