Σαφάρι ελέγχων για τα αδέσποτα σκούτερ, τα μαζεύουν σε μια ώρα-Αντιδρούν οι Δήμοι για την επιτήρηση

Σειρά μέτρων αποφάσισαν οι δήμοι της Λευκωσίας για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών σκούτερ στους δρόμους, μετά τα διαδοχικά παράπονα πολιτών, οι οποίοι αντίκρυζαν σε διάφορα σημεία πετάμενα πατίνια, με τις εταιρείες που διαχειρίζονται τα σκούτερ να είναι την ίδια ώρα επί ποδός και να πραγματοποιούν εντατικούς ελέγχους και να μαζεύουν τα σκούτερ που αφήνονται σε διάφορα σημεία από τους χρήστες τους.

Οι εταιρείες ιδιοκτησίας των ηλεκτρικών σκούτερ, καλούνται πλέον να εφαρμόσουν τα μέτρα που έχουν αποφασίσει οι δήμοι και γι’ αυτό τον λόγο, έχουν εντατικοποιήσει τα μαζέματα των αδέσποτων σκούτερ και προσπαθούν με κάθε τρόπο να μην παραμένουν ηλεκτρικά πατίνια για ώρες σε πεζοδρόμια, τα οποία θα εμποδίζουν την ομαλή διακίνηση των πολιτών και ιδιαίτερα ατόμων που βρίσκονται σε τροχοκάθισμα ή ατόμων που σπρώχνουν καροτσάκια με βρέφη.

Μιλώντας στον REPORTER o μάνατζερ της εταιρείας που διαχειρίζεται τα σκούτερ στην Κύπρο, Γρηγόριος Κονονένκο, ανέφερε ότι, «οι εταιρείες πλέον προσαρμόζονται με τις οδηγίες των Δήμων. Για εμάς είναι μικρές οι αλλαγές οι οποίες θα κάνουμε γιατί τα περισσότερα μέτρα εμπίπτουν στις αρμοδιότητες των Δήμων και δεν κάναμε κάτι το διαφορετικό, ωστόσο, θα προχωρήσουμε σε κάποιες μικροδιαφοροποιήσεις για να είμαστε πλήρως μέσα στο πλάνο».

Ταυτόχρονα, οι διαχειρίστριες εταιρείες αναμένουν συγκεκριμένες κατευθύνσεις από τους Δήμους και σύντομα πρόκειται να πραγματοποιήσουν κατ’ ιδίαν συναντήσεις για να ενημερωθούν πλήρως για τα νέα μέτρα που λήφθηκαν. «Κρίνουμε ορθότερο να συναντηθούμε μαζί τους για να αποσαφηνιστούν κάποια πράγματα, γιατί δεν είμαστε πλήρως καλυμμένοι και έχουμε κάποια ερωτήματα», ανέφερε ο κ. Κονονένκο.

Αξιοσημείωτο πάντως, είναι το γεγονός πως υπάρχουν συγκεκριμένοι λειτουργοί των εταιρειών, οι οποίοι είναι αρμόδιοι για να μαζεύουν τα σκούτερ που αφήνονται σε διάφορα σημεία για να μεταφέρουν στις φωλιές. «Μεριμνήσαμε να διαθέσουμε στο κοινό συνολικά 365 σκούτερ, ούτως ώστε να μπορούμε να τα διαχειριστούμε και να μην είναι πετάμενα παντού. Για παράδειγμα θα μπορούσαμε να διαθέσουμε συνολικά 1,000 σκούτερ στην πόλη της Λευκωσίας, αλλά είναι πασιφανές ότι δεν θα μπορούσαμε να τα ελέγξουμε. Με το ήδη υπάρχων δυναμικό προσωπικό, οι υποχρεώσεις στις οποίες καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε, θεωρούμε ότι είναι στα μέτρα μας».

Για τον χρόνο που χρειάζεται να μαζέψουν ένα σκούτερ το οποίο βρίσκεται σε κάποιο σημείο του δρόμου, ο κ. Κονονένκο εξήγησε ότι, αυτό είναι ανάλογα από το πού βρίσκονται οι οδηγοί της εταιρείας που είναι αρμόδιοι για να τα μαζέψουν. «Για παράδειγμα, εάν ένα σκούτερ βρίσκεται στην Έγκωμη και ο οδηγός είναι στην Παλλουριώτισσα, τότε το αργότερο σε μια ώρα, θα μαζέψει το σκούτερ και θα το πάρει σε ένα σημείο που βρίσκονται και τα υπόλοιπα. Δεν υπάρχει περίπτωση να αφεθεί ένα αδέσποτο σκούτερ για πολλές ώρες σε κάποιο πεζοδρόμιο».

Είναι πολύ σημαντικό επίσης, πρόσθεσε ο μάνατζερ της εταιρείας, «να γνωρίζουν οι πολίτες, πως οποιοσδήποτε συναντήσει ένα σκούτερ που εμποδίζει την κυκλοφορία του, δηλαδή είναι σταθμευμένο μπροστά από μια πολυκατοικία, ή σε κάποιο πάρκινγκ, ή σε κάποια ράμπα, έχει τη δυνατότητα να επικοινωνήσει μαζί μας και τότε θα έρθουμε να μαζέψουμε το σκούτερ. Παράλληλα, υπάρχει λειτουργός ο οποίος παρακολουθεί εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιετράωρο το σύνολο των συσκευών».

Αντιδρούν οι Δήμοι για τις ευθύνες που τους… φορτώθηκαν

Απογοήτευση και δυσφορία επικρατεί την ίδια ώρα ανάμεσα στους Δήμους, οι οποίοι είναι αρμόδιοι για τον έλεγχο και την επιτήρηση των σκούτερ, με τους ίδιους ωστόσο, να αναφέρουν ότι αυτό έπρεπε να είναι αρμοδιότητα της ίδιας της Αστυνομίας και όχι να επιβαρύνονται οι Δήμοι για τους ελέγχους που πρέπει να γίνονται.

Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Αγλαντζιάς, Ανδρέας Κωνσταντίνου, «υπάρχουν μέτρα τα οποία είναι προς την ορθή κατεύθυνση, ωστόσο, είναι μέτρα τα οποία θα έπρεπε να λαμβάνονταν από την αρχή της εφαρμογής των σκούτερ. Είναι κάτι που έπρεπε να καθορίζονταν μέσα από τη Νομοθεσία και να μην βρίσκονται προ τετελεσμένων οι Δήμοι, επειδή πέρασε η Βουλή μια απόφαση και τα νομιμοποιήσαν».

Αυτό που επεσήμανε επίσης ο κ. Κωνσταντίνου είναι ότι «οι αρμόδιοι, προνόησαν ένα νόμο με κενά και πλέον φορτώνουν τα προβλήματα στις τοπικές αρχές για να τα λύσουν. Στον Δήμο Αγλαντζιάς, είμαστε ένθερμοι να κυκλοφορούν τα σκούτερ καθώς έχουμε τους περισσότερους ποδηλατόδρομους, αλλά ακόμη και με αυτά τα μέτρα που λήφθηκαν, δεν είμαι βέβαιος ότι θα συμμορφωθεί το κοινό. Μέσω των μέτρων που αποφασίστηκαν ουσιαστικά, βάζουμε επιπλέον εργασίες στα ήδη βεβαρημένα καθήκοντα των λειτουργών του Δήμου, αφού πρέπει να μαζεύουν τα σκούτερ οι ίδιοι».

Ήδη στην Αγλαντζιά, πρόσθεσε, «υπάρχουν διαθέσιμα εκατοντάδες σκούτερ, ωστόσο, παρατηρείται μια μεγάλη ακαταστασία, καθώς δεν είναι όπως τα ποδήλατα τα οποία έχουν τη βάση τους σε συγκεκριμένα σημεία, αλλά είναι συσκευές τις οποίες χρησιμοποιούν νεαρά παιδιά και μετά τα πετάνε όπου φθάσουν. Παραλαμβάνουμε καθημερινώς παράπονα από πολίτες οι οποίοι βλέπουν πετάμενα σε διάφορα σημεία τα σκούτερ, τα οποία εμποδίζουν την κυκλοφορία τους».

Εισήγηση του Δημάρχου Αγλαντζιάς, είναι να υπάρχουν συγκεκριμένοι σταθμοί, από τους οποίους θα παραλάμβαναν και θα αφήνουν τα σκούτερ οι χρήστες, ωστόσο στην πράξη, αυτό δεν είναι εφικτό, καθώς κάποιος θα πρέπει να προσαρμόσει τη διαδρομή του, αναλόγως με τους σταθμούς που θα υπάρχουν.

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Στροβόλου, Ανδρέας Παπαχαραλάμπους, ανέφερε ότι, «η διακίνηση με σκούτερ είναι κάτι που συμβαίνει σε ολόκληρο τον κόσμο και την Ευρώπη και ήρθε τους τελευταίους μήνες και στην Κύπρο. Είτε το θέλουμε, είτε όχι, τα σκούτερ έχουν ενταχθεί στην καθημερινότητά μας, αλλά είμαστε σε αρχικό στάδιο και θεωρώ ότι με τη συνεργασία όλων, πρέπει να προσπεράσουμε τις οποιεσδήποτε δυσκολίες υπάρχουν».

Ωστόσο, ο κ. Παπαχαραλάμπους, υπογράμμισε ότι, το μάζεμα των σκούτερ, πρέπει να είναι ευθύνη της ίδιας της εταιρείας και από την πλευρά τους ως Δήμοι θα επιβάλλουν προστιμάτα σε εταιρείες που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. «Επειδή σήμερα υπάρχουν συστήματα παρακολούθησης, οι εταιρείες γνωρίζουν που βρίσκονται τα 2.000 σκούτερ. Άρα, οι εταιρείες θα πρέπει να τα μαζεύουν και να τα βάζουν σε κάποιους συγκεκριμένους χώρους που θα συμφωνηθούν, ούτως ώστε να μην εμποδίζεται η κυκλοφορία των πολιτών».

Ο Δήμαρχος Στροβόλου, ανέφερε επίσης ότι οι χρήστες κυκλοφορούν με τα σκούτερ τους σε κύριους δρόμους, αλλά, «εμείς ως Δήμος, δεν μπορούμε να σταματάμε τους χρήστες που παρανομούν, και είναι εδώ που χρειάζεται ο έλεγχος από την Αστυνομία».

Δειτε Επισης

Ημερίδα στη Λεμεσό για τη βία και την παραβατικότητα στα σχολεία
Επ. Περιβάλλοντος: Εφικτά ως το 2030 τα πρότυπα για ποιότητα αέρα
Άρχισε τη λειτουργία του το Κέντρο Έρευνας Τεχνολογίας του Δήμου Πάφου
ΠτΔ: Σταθμός η λειτουργία της Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών Γραμμάτων και Τεχνών
Εξαγγελία σχεδίου επιχορηγημένων διακοπών για Χαμηλοσυνταξιούχους ζητά η ΕΚΥΣΥ
Επίτιμος δημότης Αλεξανδρούπολης ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου
Ακόμη ένα πλοίο με ανθρωπιστική βοήθεια φορτώθηκε στην Κύπρο-Απέπλευσε προς Γάζα
Άδεια για επαύλεις σε ποταμό στο κατεχόμενο Μπελαπάις μετά από πιέσεις Τατάρ
Ζητά σύσκεψη στο Προεδρικό για το μέλλον του Τσιρείου η Επιτροπή Παιδείας
Έντονη αντίδραση Ισότητας για τους ωρομίσθιους ταχυδρομικούς διανομείς-«Αδιαφορία από τη Διεύθυνση»