Άλυτο σταυρόλεξο το κυκλοφοριακό-Η απροσπέλαστη πόλη, τα ανεφάρμοστα μέτρα και η έλλειψη υποδομών

Ως ένα σταυρόλεξο που παραμένει άλυτο εδώ και χρόνια, ομοιάζει το κυκλοφοριακό πρόβλημα το οποίο ταλανίζει καθημερινά χιλιάδες οδηγούς, ειδικότερα στις μεγάλες πόλεις, με τους πολίτες από τη μία να αναμένουν αποδοτικά μέτρα μέσω των οποίων θα διευκολυνθεί η διακίνησή τους και από την άλλη τους αρμόδιους, να ψάχνουν τους τρόπους με τους οποίους θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

Σύμφωνα με τον Επίκουρο Καθηγητή του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Κύπρου, Λουκά Δημητρίου, η πόλη στην οποία φαίνεται να διογκώνεται ακόμη περισσότερο το κυκλοφοριακό πρόβλημα με το πέρασμα των χρόνων είναι η Λεμεσός, όπου ενώ υπάρχει μεγάλη οικονομική ανάπτυξη, εντούτοις, αυτό το γεγονός δεν συνδυάστηκε με την ανάπτυξη στις συγκοινωνίες. «Αυτό είναι ένα πρόβλημα που θα το βρούμε πολύ σύντομα μπροστά μας, καθώς η Λεμεσός είναι απροσπέλαστη πόλη», ανέφερε ο δρ. Δημητρίου στον REPORTER.

Κάνοντας την ανασκόπηση της χρονιάς αναφορικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ο δρ. Δημητρίου, είπε ότι για το 2023 διαπιστώθηκε η ανάληψη από πλευράς του Υπουργείου Μεταφορών ορισμένων πρωτοβουλιών για την προώθηση των δημόσιων συγκοινωνιών. «Ενώ είχαν ανακοινωθεί σειρά αποφάσεων, είδαμε να υλοποιούνται ορισμένα μέτρα, για παράδειγμα το Park & Ride. Μια απόφαση που είναι προς την ορθή κατεύθυνση ανάπτυξης των δημόσιων συγκοινωνιών και είναι κάτι θετικό αυτό, φτάνει να αγκαλιάζεται από τον κόσμο. Την ίδια ώρα, επιβάλλεται να επεκταθεί και στις άλλες πόλεις και σε άλλες εισόδους της Λευκωσίας με τη νέα χρόνια το εν λόγω πρόγραμμα».

Σε ότι αφορά στις υποδομές των δημόσιων συγκοινωνιών, αυτές έχουν παραμείνει οι ίδιες, με τον Δρ. Δημητρίου, να στέκεται στο γεγονός ότι δεν έχουν κατασκευαστεί νέες στάσεις που να είναι φιλικές προς τον πολίτη και να του μαγνητίζουν το ενδιαφέρον για να χρησιμοποιήσει τις δημόσιες μεταφορές. «Βρισκόταν στα ζητούμενα του 2023 και όπως φαίνεται παραμένει στις ευχές και για τη νέα χρονιά».

Επιπρόσθετα, άλλο ένα ζήτημα είναι η διαχείριση του κυκλοφοριακού με τα έξυπνα φώτα και τις αναβαθμισμένες υποδομές, κάτι που ακόμη δεν έχει εφαρμοστεί στον βαθμό που αναμενόταν. «Το 2023, όπως και το 2022, παραμείναμε στο επίπεδο των εξαγγελιών, έτσι με τη νέα χρονιά περιμένουμε να δούμε κάτι απτό. Σε ότι αφορά γενικώς τις υποδομές, φαίνεται ότι προγραμματίζονται έργα περισσότερο οδικά και ίσως λιγότερο υποδομές, δηλαδή ποδηλατόδρομοι, πεζόδρομοι και δημόσιες συγκοινωνίες. Έχουμε παραμείνει στο πρότυπο όμως που έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα, δηλαδή περισσότερο δρόμοι και λιγότερο υποδομές για τους μη μηχανοκίνητους», είπε ο Δρ. Δημητρίου.

Σημαντικό για την επίλυση του κυκλοφοριακού, είναι οι αναπλάσεις των πόλεων και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τον πολεοδομικό σχεδιασμό, όπου φαίνεται να υπάρχουν ορισμένες ελλείψεις. «Θέλουμε πόλεις πιο φιλικές στον κόσμο, που θα του επιτρέπεται να περπατάει και να διακινείται με το ποδήλατό του. Πρέπει να ανασχεδιαστούν και να αναμορφωθούν οι πόλεις. Έχουν προκηρυχθεί από τους Δήμους διάφορα προγράμματα, αλλά πρέπει να γίνουν αρκετά πράγματα ακόμη. Όπως για παράδειγμα στην παλιά Λευκωσία, που βλέπουμε ότι με την αναβάθμισή της, χρησιμοποιείται περισσότερο από τον κόσμο σήμερα».

Όσον αφορά τον περιμετρικό που βρίσκεται σε εξέλιξη, ο Δρ. Δημητρίου, εκτιμά ότι θα είναι βοηθητικός και θα απελευθερώσει αρκετά το κυκλοφοριακό, αλλά το ζήτημα, τόνισε, «είναι να μην δώσει έναυσμα για να μεγαλώσει κι άλλο η πόλη. Δηλαδή να δίνεται βαρύτητα στην πολεοδομική ανάπτυξη. Πρέπει να υπάρχει πολεοδομική συγκράτηση και ο περιφερειακός δρόμος να λειτουργήσει μόνο για τις ροές που έρχονται από τον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση το Τρόοδος».

Αναφορικά με την αύξηση των σημείων των σταθερών καμερών, αυτό που έχει διαφανεί είναι ότι έχουν βοηθήσει κατά πολύ στη μείωση των τροχαίων συγκρούσεων. «Όπου έχουν τοποθετηθεί κάμερες, έχει μειωθεί η ταχύτητα των οδηγών και συμμορφώθηκε η οδική συμπεριφορά και θα πρέπει να επεκταθούν οι κάμερες και σε άλλα σημεία με τη νέα χρονιά. Ταυτόχρονα όμως, επιβάλλεται να γίνει η άμεση αφαίρεση των κυρτωμάτων, τα οποία είναι εκτός προδιαγραφών, έτσι ώστε η συνείδηση των οδηγών να μην εξαρτάται από τα κυρτώματα», ανέφερε ο Δρ. Δημητρίου, για να ευχηθεί κλείνοντας ότι, «με τη νέα χρονιά, μακάρι να γίνουν ταυτόχρονα πολλά βελτιωτικά έργα, ώστε να αντιμετωπιστεί ολιστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα σε όλες τις επαρχίες της Κύπρου».

Δειτε Επισης

«Μαθητές καπνίζουν, σπάζουν παράθυρα, κρέμονται από τα παράθυρα»-Αρκετές καταγγελίες για λεωφορεία
Αποσύρθηκαν από την κυπριακή αγορά παιδικά προϊόντα
Εντός έξι μηνών ολοκληρώνονται οι προσφορές για το δρόμο Πάφου και Πόλης-Εκτιμήσεις για κόστος 90 εκ.
Σοβαρά προβλήματα λειτουργίας στο Νοσοκομείο Αθαλάσσας λόγω υπερπληρότητας και ελλείψεων
Τις προκλήσεις του επαγγέλματος ανέλυσε ο Υπ. Δικαιοσύνης σε νέους δικηγόρους
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία- «Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
Δεν κάνουν πίσω ούτε ο ΟΚΥπΥ ούτε οι συντεχνίες-Ζήτησε νέα πρόταση για οικονομικά κριτήρια η Επ. Υγείας
Τραβά κόκκινη γραμμή η Μητρόπολη ΓΟΧ Κιτίου για μοναχούς Αββακούμ-Δεν προσχωρούν στους Παλαιοημερολογίτες
Άμεση ψήφιση νομοθεσίας για ξενόγλωσσα προπτυχιακά ζητούν Πρυτάνεις Πανεπιστήμιο Κύπρου και ΤΕΠΑΚ
Σε ομάδα εργασίας στις Βρυξέλλες το Γραφείο Εφόρου Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων