Ρωσικές αεροπορικές εταιρείες ζητούν να πετάνε στη Σιβηρία με γερασμένα αεροπλάνα

Δύο αεροπορικές εταιρείες της Σιβηρίας ζήτησαν από τη ρωσική κυβέρνηση να παρατείνει τη διάρκεια ζωής του σοβιετικής εποχής αεροσκάφους Antonov, πολλά από τα οποία είναι άνω των 50 ετών, καθώς οι ρωσικές εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών δυσκολεύονται να καλύψουν το κενό που προκάλεσε η αποχώρηση των ξένων εταιρειών κατασκευής αεροσκαφών μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία.

Τα μικρά, ελικοφόρα αεροσκάφη An-24 και An-26 μεταφέρουν έως 50 επιβάτες και είναι πολύ ανθεκτικά στις σκληρές συνθήκες στη Σιβηρία και στον απόμακρο βορρά της Ρωσίας.

Ωστόσο, το κόστος της συντήρησής τους αναμένεται να αυξηθεί από τη στιγμή που οι δυτικές κυρώσεις οι οποίες επιβλήθηκαν στη Ρωσία για τον πόλεμο στην Ουκρανία έχουν πλήξει τις επενδύσεις και την πρόσβαση σε εξαρτήματα, λένε οι ειδήμονες στην αεροπορία, οι πιλότοι και οι εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας.

Οι κυρώσεις οι οποίες απαγορεύουν τις προμήθειες νέων αεροσκαφών ή εξαρτημάτων για αεροσκάφη που έχουν κατασκευασθεί από εταιρείες όπως η Boeing και η Airbus, έχουν αιφνιδιάσει την αεροπορική βιομηχανία της Ρωσίας.

Τα αεροσκάφη Αntonov αποτελούν μέρος μόνο του αεροπορικού στόλου της Ρωσίας, που διαθέτει περισσότερα από 1.000 αεροσκάφη. Η έκκληση να παραταθεί η διάρκεια ζωής τους από τα 60 χρόνια που είναι τυπικά αναδεικνύει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εγχώριοι κατασκευαστές αεροσκαφών για να συμβαδίσουν με τη ζήτηση.

«Είναι ένα πολύ αξιόπιστο αεροσκάφος, όλα του τα συστήματα λειτουργούν κανονικά, δεν υπάρχουν καθόλου προβλήματα», δήλωσε στο Reuters ο πιλότος Κονσταντίν Ζαζμουντίνοφ. «Είναι πολύ κατάλληλο για τις συνθήκες του μακρινού βορρά, μπορεί να αντέξει θερμοκρασίες έως μείον 55 βαθμούς. Υπήρξαν περιπτώσεις που πετούσαμε με μείον 60 βαθμούς Κελσίου».

Τα αεροσκάφη Antonov σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του 1950 και παράγονταν στο Κίεβο από τη δεκαετία του 1960. Εδώ και μια δεκαετία δεν έχει κατασκευαστεί κανένα νέο.

Σχεδόν 100 αεροσκάφη παραμένουν σε λειτουργία, με μέσο όρο ζωής περίπου τα 50 χρόνια. Εκτιμάται ότι ως το 2030 το ένα τέταρτο αυτών των αεροσκαφών θα έχει αποσυρθεί χωρίς εναλλακτικές.

Τα Antonov δεν χρειάζονται διαδρόμους προσαπογείωσης, αλλά μπορούν να προσγειωθούν σε έδαφος ή στο χιόνι. Στα τέλη Δεκεμβρίου ένα αεροσκάφος με 30 επιβάτες προσγειώθηκε σε παγωμένο ποταμό κοντά στην ρωσική Άπω Ανατολή λόγω σφάλματος του πιλότου χωρίς να υπάρξουν θύματα.

Πηγή: protothema.gr

Δειτε Επισης

Ο Τραμπ ετοιμάζεται για εμπορικό πόλεμο με Καναδά και Μεξικό
Στις Βρυξέλλες ο ΠτΔ για το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο-Θέτει επί τάπητος θέματα άμυνας και ασφάλειας
ΒΙΝΤΕΟ: Καρέ-καρέ η επεισοδιακή καταδίωξη και σύλληψη 25χρονου στη Λεμεσό
Μαχαίρωσαν αστυνομικό εκτός υπηρεσίας στο Χαϊδάρι-Πήγε να σταματήσει καβγά ανάμεσα σε τρία πρόσωπα
Έρχεται νέα ταλαιπωρία για τους οδηγούς-Eργασίες σε αυτοκινητοδρόμους και αστικές περιοχές
Σοκάρει η ιατροδικαστική έκθεση για το τρίχρονο αγοράκι-«Δεν έχει σχεδόν καθόλου πιθανότητες επιβίωσης»
Στην τελική ευθεία η ανακριτική διαδικασία για τα Τέμπη-Κλειδί το πόρισμα για τα αίτια που προκάλεσαν την έκρηξη
Στη Βουλή των Ελλήνων η δεύτερη ψηφοφορία για εκλογή νέου Προέδρου της Δημοκρατίας
Εξαπάτησε Κύπριο αποσπώντας του 150 χιλιάδες ευρώ για αγορά τρακτέρ και συνελήφθη στη Γερμανία
Έπαιξε Τζοκερ μέσω διαδικτύου με πέντε ευρώ και κέρδισε τα 19,8 εκατομμύρια