Ψάχνουν λύσεις για το μαρτύριο των κυρτωμάτων στους δρόμους-Ποιες οι επιπτώσεις στους οδηγούς

Πολλαπλά προβλήματα στα οχήματα, αλλά κυρίως στην υγεία των οδηγών προκύπτουν από τα χιλιάδες κυρτώματα που βρίσκονται στο οδικό δίκτυο, των οποίων όπως φαίνεται η κατασκευή τους είναι αλόγιστη και ανεξέλεγκτη, αφού η ανομοιομορφία τους βγάζει μάτι, με κάποια να είναι χαμηλά, αλλά πολύ ψηλά και τους οδηγούς κάθε φορά να μην γνωρίζουν τι είδους κύρτωμα θα συναντήσουν στον δρόμο τους.

Η απουσία προδιαγραφών, αλλά και η ανεξέλεγκτη εγκατάστασή τους σε κάθε δρόμο όπου θα κάνει ένας πολίτης παράπονο, είναι κάτι που προβληματίζει έντονα τους οδηγούς τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, αντί να αντιμετωπιστεί η κατάσταση που βρίσκονται τα κυρτώματα σήμερα, αντιθέτως, ολοένα και γίνονται ακόμη περισσότερα.

Το εν λόγω ζήτημα, πρόκειται να οδηγηθεί ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών, όπου θα αρχίσει νέος κύκλος συζητήσεων για τα κυρτώματα στους δημόσιους δρόμους και ο τρόπος επίλυσης των προβλημάτων που υπάρχουν. Άλλωστε, τρανό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι στην Ευρώπη τα κυρτώματα έχουν αφαιρεθεί από τους δρόμους και φαίνεται να είναι καθαρά για λόγους ρύπων και υγείας των κατοίκων.

Όπως ανέφερε στον REPORTER, ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρίστος Ορφανίδης, ο οποίος είναι ο εισηγητής του θέματος στην Επιτροπή Μεταφορών, «το θέμα το έχουμε συζητήσει ξανά στο παρελθόν, χωρίς ωστόσο, να αλλάξει κάτι. Σήμερα, το έχουμε εγγράψει γιατί έχουν προκύψει σημαντικά στοιχεία και ερωτήματα, αφού εύλογη απορία είναι γιατί άραγε στο εξωτερικό αφαιρούν τα κυρτώματα; Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι την ώρα που γίνεται η χρήση των φρένων, εκπέμπονται βλαβερά σωματίδια που έχουν επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία».

Άλλωστε, όπως εξηγεί ο κ. Ορφανίδης, «εάν προσέξετε στους μπροστινούς τροχούς ενός οχήματος, δημιουργείται μια μαυρίλα από τη συνεχιζόμενη χρήση των φρένων. Έτσι όπως αντιλαμβάνεστε, όταν εκείνη η μαυρίλα βρίσκεται εκεί, αναλογιστείτε πως εκπέμπεται στην ατμόσφαιρα. Επίσης, την ώρα που χρησιμοποιούνται τα στόπερ, γίνεται και καύση λαδιού. Έχει φανεί μέσα από αναλύσεις της ατμόσφαιρας που έχουν κάνει στο εξωτερικό, ότι αυτά τα σωματίδια που εκπέμπονται, ειδικά εκεί που υπάρχουν κυρτώματα, είναι πολύ αυξημένα. Είναι κάτι που επιβεβαιώνει και το ίδιο το Υπουργείο Υγείας».

Το γεγονός ότι οποιοσδήποτε πολίτης προχωρήσει σε καταγγελία και ακολούθως οι Αρχές πάνε και τοποθετούν κύρτωμα, είναι κάτι που προβληματίζει τους αρμόδιους. «Αυτή η πρακτική, πρέπει να σταματήσει σε κάποια φάση. Επίσης, τα πλαστικά κυρτώματα είναι παράνομα και δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται ακόμη, πλαστικά κυρτώματα, αλλά μόνο εκεί που υπάρχουν εργοτάξια».

Μάλιστα, ένα άλλο ζήτημα που προκύπτει, είναι με τα ασθενοφόρα, τα οποία δυσκολεύονται να μεταβούν άμεσα στον προορισμό τους, λόγω των αμέτρητων κυρτωμάτων που θα συναντήσουν. «Φανταστείτε ένα ασθενοφόρο που πρέπει να μεταβεί σε ένα επείγον περιστατικό και στην πορεία του να συναντά είκοσι κυρτώματα και κάθε φορά να πρέπει να σταματά για να το περάσει. Στην περίπτωση ακόμη που μεταφέρει ασθενή το ασθενοφόρο, τα πράγματα τότε γίνονται ακόμη πιο χειρότερα, καθώς πρέπει να σταματά εντελώς σε κάθε κύρτωμα ο οδηγός. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν προδιαγραφές για τα κυρτώματα σήμερα και ο καθένας τα φτιάχνει όπως θέλει και με όποιο ύψος θέλει».

Αξίζει να αναφερθεί πάντως, ότι υπάρχει στο τραπέζι κοινό αίτημα των κοινοτήτων, Οράς, Μελίνης, Οδού, Βάβλας, Λάγιας, Αγίοι Βαβατσινιάς, για τα κυρτώματα που υπάρχουν προς αυτά τα χωριά. «Μετά τη Χοιροκοιτία, για να κατευθυνθείς σε αυτά τα χωριά, υπάρχουν δεκαεπτά κυρτώματα. Όταν ένα φορτηγό πρόκειται να ανέβει σε αυτά τα χωριά, αντιλαμβάνεστε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει».

Σε κάθε κύρτωμα και ένα σύννεφο από καυσαέρια

Καυσαέρια και ρύποι στην ατμόσφαιρα φαίνεται να δημιουργούνται σε κάθε κύρτωμα, καθώς οι οδηγοί στα συγκεκριμένα σημεία, αναγκάζονται να σταματήσουν το όχημα και μετά να ξανά επανεκκινήσουν. Σε δηλώσεις του στον REPORTER, o Μηχανολόγος και Μηχανικός Οχημάτων, Χαράλαμπος Καπετάνιος, ανέφερε ότι, «λόγω των κυρτωμάτων που υπάρχουν, ο οδηγός αναγκάζεται να πατά και να αφήνει συνεχώς το πετάλι της βενζίνης ή του πετρελαίου, κάτι που παράγει περισσότερο καυσαέριο προς την ατμόσφαιρα, χωρίς να υπάρχει λόγος».

Σύμφωνα με τον κ. Καπετάνιο, «ότι αντίκτυπο έχει το αυτοκίνητο από το κύρτωμα, έχει τις ίδιες συνέπειες και ο ανθρώπινος οργανισμός από το όχημα. Υπάρχουν διάφορα προβλήματα που μπορούν να προκύψουν από τα κυρτώματα, όπως είναι ο αυχένας και η μέση. Εάν κάποιος αντιμετωπίζει κάποιου είδους προβλήματος υγείας, τότε το πρόβλημα του διογκώνεται».

Στους οδηγούς, οφείλεται να παρέχεται ασφάλεια και άνεση στους δρόμους, αλλά δυστυχώς, φαίνεται να μην βοηθά ο ίδιος ο δρόμος τους οδηγούς για να έχουν την άνεσή τους. «Το χειρότερο απ’ όλα, είναι τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι, διότι είναι πιο ευαίσθητοι οι οργανισμοί τους και είναι πιο επιρρεπείς. Όπως επίσης και τα άτομα με κινητικές δυσκολίες».

Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Καπετάνιο, «προκύπτουν σοβαρά προβλήματα στα οχήματα από τα κυρτώματα, όπως η ζημιά που υπάρχει στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, ενώ προκαλείται ζημιά και στο σύστημα ανάρτησης του αυτοκινήτου. Είναι προβλήματα που δεν μπορεί να αντιληφθεί ο οδηγός εύκολα, ωστόσο, δημιουργείται κόπωση στο σύστημα και είναι κάτι που θα φανεί με τον καιρό».

Δειτε Επισης

Δημοσκόπηση για τα πέντε χρόνια ΓεΣΥ-Τα πλεονεκτήματα και ο βαθμός ικανοποίησης των δικαιούχων
Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Κρούουν τον κώδωνα για την κινεζική πλατφόρμα Temu-«Δεν σέβεται τις ευρωπαϊκές νομοθεσίες»
Υφ. Πολιτισμού: Καινοτόμος η πλατφόρμα CENSUS για την σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία
Δεκτή η αναπομπή νόμου για τις καινοτόμες επιχειρήσεις
Νόμος δίνει χρόνο σε ξενοδοχεία για συμμόρφωση με διατάξεις για άδεια λειτουργίας
Με γραπτές εξετάσεις οι διορισμοί σε κλίμακες Α9 και Α11-Τι αλλάζει μετά το ψήφισμα της Βουλής
Μεγαλύτερη του αναμενομένου η ανάπτυξη της οικονομίας στα κατεχόμενα το 2023
Αναβλήθηκε η αποχή στα έξι δημόσια σχολεία του Ύψωνα
Πράσινο Bουλής για προμήθεια και εγκατάσταση 400.000 έξυπνων μετρητών ηλεκτρισμού από τη CYTA