Απαγόρευση νυχτερινής οδήγησης και ειδική άδεια με όριο μέχρι 90 kmh-Οι αλλαγές που προωθεί η ΕΕ
14:42 - 30 Σεπτεμβρίου 2023
Η ΕΕ αναθεωρεί τους κανόνες της για τις άδειες οδήγησης και οι αρχικές προτάσεις προκαλούν αντιδράσεις. Η Επιτροπή Μεταφορών παρουσίασε ένα προσχέδιο για τις νέες κατευθυντήριες γραμμές, για τις άδειες οδήγησης, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Το προσχέδιο περιλαμβάνει νέες αυστηρές προτάσεις-οδηγίες, όπως χορήγηση ειδικής άδειας οδήγησης για τα SUV, περιορισμό στο όριο ταχύτητας για άπειρους οδηγούς έως 90 χιλιόμετρα, τακτικότεροι ιατρικοί έλεγχοι σε ηλικιωμένους, ακόμα και απαγόρευση της νυχτερινής οδήγησης στις δύο αυτές κατηγορίες (νέοι οδηγοί και ηλικιωμένοι).
Σύμφωνα με ελλαδικά δημοσιεύματα, τίποτα δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, αφού αυτή τη στιγμή διαμορφώνονται απόψεις στις Βρυξέλλες και στο Στρασβούργο και κυκλοφορούν προτάσεις. Η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δεν πρόκειται να συζητήσει το θέμα πριν από τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους.
Υπενθυμίζεται πως τον περασμένο Μάρτιο, η Επιτροπή υπέβαλε πρόταση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να αναθεωρηθεί η υφιστάμενη οδηγία, για ενιαίους κανόνες σε επίπεδο ΕΕ, σχετικά με τις άδειες οδήγησης.
Στόχος της ΕΕ είναι ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα να μειωθεί από 20.000 πέρυσι, σε μηδέν έως το 2050. Εξάλλου, η ψηφιακή άδεια οδήγησης και οι διασυνοριακοί έλεγχοι για παραβάσεις, αποτελούν επίσης μέρος του πακέτου.
Πάντως, δεν λείπουν οι έντονες αντιδράσεις για τις προτάσεις της αρμόδιας Επιτροπής, με πιο σοβαρές αυτές που διατύπωσε ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Φόλκερ Βίσινγκ: «Η Γερμανία δεν θα συμφωνήσει με τις προτάσεις με αυτή τη μορφή. Ορισμένες προτάσεις είναι εξωφρενικές και παρεμβαίνουν στην ελευθερία των πολιτών».