Κοινή θέση για πρότυπα εκπομπών για οχήματα συμφώνησαν οι 27 εν μέσω επικρίσεων

Σε κοινή θέση των κρατών μελών για την πρόταση της Κομισιόν για ένα νέο κανονισμό για τις εκπομπές αερίων των οχημάτων κατέληξαν τη Δευτέρα οι αρμόδιοι Υπουργοί (κυρίως Εμπορίου και Βιομηχανίας) της ΕΕ κατά τη συνάντηση του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας στις Βρυξέλλες, εν μέσω επικρίσεων.

Οι αρμόδιοι Υπουργοί ενέκριναν τη γενική θέση του Συμβουλίου όσον αφορά την πρόταση κανονισμού (γνωστού ως Euro 7) για τα πρότυπα για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου για τις μηχανές οχημάτων, συστημάτων και εξαρτημάτων, που καλύπτει για πρώτη φορά όλα τα είδη οχημάτων (αυτοκίνητα, βαν, λεωφορεία και φορτηγά).

Εφόσον ο κανονισμός που αποτελεί πρόταση της Επιτροπής εγκριθεί από το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο, θα αντικαταστήσει τους κανονισμούς Euro 6 (για αυτοκίνητα, ημιφορτηγά και ελαφρά οχήματα) και Euro VI (για φορτηγά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα). Στον κανονισμό προστίθενται και νέα πρότυπα για τα φρένα και τα λάστιχα των οχημάτων με στόχο των περιορισμό των εκπομπών.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συμβουλίου, η γενική θέση των 27 εξισορροπεί την ανάγκη για καθορισμό αυστηρών περιβαλλοντικών κριτηρίων, καθώς και για επιπρόσθετες επενδύσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία εν μέσω της μετάβασης στην παραγωγή οχημάτων με μηδενικές εκπομπές.

Εν τω μεταξύ οργανισμοί όπως η ΜΚΟ «Transport & Environment» επικρίνουν την προσέγγιση των κρατών μελών, κάνοντας λόγο για αποδυναμωμένες προτάσεις οι οποίες δεν θα συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, μεταξύ άλλων και του πρακτορείου Reuters, την περασμένη Παρασκευή, σημαντικά κράτη μέλη όπως η Γαλλία και η Ιταλία ζήτησαν χαλάρωση των προτύπων που πρότεινε η Επιτροπή ώστε να μην πληγούν οι επενδύσεις σ ηλεκτρικά οχήματα.

Από την άλλη, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) σε ανακοίνωσή του έκανε λόγο για βήμα προς την ορθή κατεύθυνση, παρά το γεγονός πως το κόστος για τις εταιρίες παραμένει υψηλό, ενώ κάλεσε για έναν κανονισμό που να συμβάλει στην καταπολέμηση της ρύπανσης του αέρα και της κλιματικής αλλαγής, διατηρώντας όμως παράλληλα τα οχήματα οικονομικά προσβάσιμα για τους καταναλωτές και την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ανταγωνιστική.

Το επόμενο βήμα στη διαδικασία είναι η συζήτηση και η έγκριση της θέσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, προτού ξεκινήσουν οι διαβουλεύσεις μεταξύ των δύο θεσμών.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Οι Δημοκρατικοί τρολάρουν τον Τραμπ-Είχε δωρίσει μαζί με την Ιβάνκα 8.000 δολάρια στην Κάμαλα Χάρις
Η Πελόζι στηρίζει την Κάμαλα Χάρις-«Είμαι σίγουρη ότι θα μας οδηγήσει στη νίκη στις προεδρικές εκλογές»
Μακρόν: Εκτιμώ το θάρρος και το αίσθημα καθήκοντος του Μπάιντεν
SOS από Europol: Αύξηση της παιδικής πορνογραφίας και πρόβλημα στην ταυτοποίηση των δραστών λόγω AI
Δέκα άνδρες που είχαν καταδικαστεί για τρομοκρατία εκτελέστηκαν δι' απαγχονισμού στο Ιράκ
Έξι οι νεκροί από την επίθεση ενόπλου σε γηροκομείο στην Κροατία-Σκότωσε και τη μητέρα του
Κάμαλα στην πρώτη ομιλία από την αποχώρηση Μπάιντεν: Είμαι ευγνώμων για την κληρονομιά που αφήνει
Ανάλυση CNN: Πώς πείστηκε ο Μπάιντεν να αποσυρθεί-Η καθοριστική σύσκεψη και οι ελάχιστοι συνεργάτες που γνώριζαν την απόφασή του
«Αποτύχαμε να προστατεύσουμε τον Τραμπ»-Όσα παραδέχτηκε στη Βουλή η επικεφαλής της Μυστικής Υπηρεσίας
Σεισμός 4,7 Ρίχτερ στο Τσανάκαλε-Έγινε αισθητός στην Κωνσταντινούπολη