Κοινή θέση για πρότυπα εκπομπών για οχήματα συμφώνησαν οι 27 εν μέσω επικρίσεων

Σε κοινή θέση των κρατών μελών για την πρόταση της Κομισιόν για ένα νέο κανονισμό για τις εκπομπές αερίων των οχημάτων κατέληξαν τη Δευτέρα οι αρμόδιοι Υπουργοί (κυρίως Εμπορίου και Βιομηχανίας) της ΕΕ κατά τη συνάντηση του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας στις Βρυξέλλες, εν μέσω επικρίσεων.

Οι αρμόδιοι Υπουργοί ενέκριναν τη γενική θέση του Συμβουλίου όσον αφορά την πρόταση κανονισμού (γνωστού ως Euro 7) για τα πρότυπα για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου για τις μηχανές οχημάτων, συστημάτων και εξαρτημάτων, που καλύπτει για πρώτη φορά όλα τα είδη οχημάτων (αυτοκίνητα, βαν, λεωφορεία και φορτηγά).

Εφόσον ο κανονισμός που αποτελεί πρόταση της Επιτροπής εγκριθεί από το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο, θα αντικαταστήσει τους κανονισμούς Euro 6 (για αυτοκίνητα, ημιφορτηγά και ελαφρά οχήματα) και Euro VI (για φορτηγά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα). Στον κανονισμό προστίθενται και νέα πρότυπα για τα φρένα και τα λάστιχα των οχημάτων με στόχο των περιορισμό των εκπομπών.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συμβουλίου, η γενική θέση των 27 εξισορροπεί την ανάγκη για καθορισμό αυστηρών περιβαλλοντικών κριτηρίων, καθώς και για επιπρόσθετες επενδύσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία εν μέσω της μετάβασης στην παραγωγή οχημάτων με μηδενικές εκπομπές.

Εν τω μεταξύ οργανισμοί όπως η ΜΚΟ «Transport & Environment» επικρίνουν την προσέγγιση των κρατών μελών, κάνοντας λόγο για αποδυναμωμένες προτάσεις οι οποίες δεν θα συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, μεταξύ άλλων και του πρακτορείου Reuters, την περασμένη Παρασκευή, σημαντικά κράτη μέλη όπως η Γαλλία και η Ιταλία ζήτησαν χαλάρωση των προτύπων που πρότεινε η Επιτροπή ώστε να μην πληγούν οι επενδύσεις σ ηλεκτρικά οχήματα.

Από την άλλη, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) σε ανακοίνωσή του έκανε λόγο για βήμα προς την ορθή κατεύθυνση, παρά το γεγονός πως το κόστος για τις εταιρίες παραμένει υψηλό, ενώ κάλεσε για έναν κανονισμό που να συμβάλει στην καταπολέμηση της ρύπανσης του αέρα και της κλιματικής αλλαγής, διατηρώντας όμως παράλληλα τα οχήματα οικονομικά προσβάσιμα για τους καταναλωτές και την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ανταγωνιστική.

Το επόμενο βήμα στη διαδικασία είναι η συζήτηση και η έγκριση της θέσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, προτού ξεκινήσουν οι διαβουλεύσεις μεταξύ των δύο θεσμών.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι των Γερμανικών Εκλογών
Έκτακτη σύνοδο Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για άμυνα και Ουκρανία αρχές Μαρτίου
Σχηματισμό Κυβέρνησης το συντομότερο δυνατό ζητά ο Φρίντριχ Μερτς-Η πρώτη τοποθέτηση Σολτς
Οι κρίσιμες εκλογές στη Γερμανία και οι προσδοκίες των αγορών για περισσότερες δαπάνες
Προβάδισμα Μερτς και CDU δείχνει το πρώτο Exit Poll στη Γερμανία-Αρχίζει η καταμέτρηση ψήφων
«Βαρόνους του χάους» χαρακτήρισε τον Σύνδεσμο Βιομηχάνων ο Ερντογάν
«Το Ισλάμ δεν ανήκει στη Γερμανία»-Τρόμος στους Τούρκους για την άνοδο του ακροδεξιού AfD
Ντυμένοι αποκριάτικα αλλά και… γυμνοί προσήλθαν οι Γερμανοί στις κάλπες
Μητέρα και γιος δολοφονήθηκαν πριν 45 χρόνια-Η υπόθεση εξιχνιάστηκε τώρα
Ο Ισραέλ Κατζ καλεί τους IDF να προετοιμαστούν για «παρατεταμένη» παραμονή στη Δυτική Όχθη