Οδηγός αυτοπεποίθησης για έναν αληθινό κόσμο χωρίς φίλτρα

Μέσα στον ψευτικό κόσμο των social media, με τις ξεχειλισμένες από φίλτρα φωτογραφίες, τις τάχα πλημμυρισμένες από ευτυχία στιγμές και τις δήθεν γεμάτες από αυτοπεποίθηση πόζες, θυσιαζεται η αυτοεικόνα κάθε νέου ανθρώπου λόγω αυτής της καλπικης τελειοτητας που παρουσιάζεται.

Παραδοχές όπως:

- “Νοιώθω άσχημη”

- “Βάζω φίλτρα για να αποφύγω τα αρνητικά σχόλια”

- “Όταν ποστάρω κάτι νοιώθω ανασφάλεια”

- “Το feedback στα post μου με αγχώνει”

- “Νοιώθω ένα βάρος στο στομάχι μου όταν ανεβάσω κάτι”,

είναι μερικά από τα συναισθήματα τα οποία κατακλύζουν τους νέους όταν έρχονται αντιμέτωποι με αυτές τις εικόνες τις οποίες “αναγκάζονται” να ακολουθήσουν για να φαίνονται αρεστοί, να αποφύγουν τα λεγόμενα negative comments και άλλα τόσα. Είναι όλα αυτά τα οποία εξομολογήθηκαν νέοι άνθρωποι σε βίντεο που παρουσιάζει η Dove στο πλαίσιο των δράσεων της για καταστολή αυτού του δυσάρεστου κοινωνικού φαινομένου.

Άλλωστε, δεν είναι τώρα που το δημοφιλές brand ασχολείται με τη διαστρέβλωση της εικόνας στη διαφήμιση. Έχουν περάσει κιόλας 15 χρόνια από την προβολή της εμβληματικής της ταινίας “Evolution”.

Σήμερα, η μάρκα Dove αντιστέκεται και πάλι στο ζήτημα της παραμόρφωσης της εικόνας, αυτή τη φορά στα ψηφιακά μέσα, με την κυκλοφορία μια νέας ταινίας. Πρόκειται για το “Reverse Selfie” που αντικατοπτρίζει το πόσο πολύ οι εφαρμογές για ρετούς-επεξεργασία εικόνας και τα φίλτρα μπορούν να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα και το πώς τα νεαρά κορίτσια παραμορφώνουν ψηφιακά την εμφάνισή τους στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Όπως λένε άλλωστε οι άνθρωποι της Dove, το όραμά τους είναι ένας κόσμος όπου η ομορφιά είναι πηγή αυτοπεποίθησης και όχι άγχους. Η αποστολή τους, υποδεικνύουν, είναι να εξασφαλίσουν ότι η νέα γενιά μεγαλώνει απολαμβάνοντας μια θετική σχέση με την εμφάνισή της – βοηθώντας τους νέους ανθρώπους να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητές τους.

Δες το βίντεο εδώ:

Ο Οδηγός Αυτοπεποίθησης δημιουργήθηκε στα πλαίσια του “Reverse Selfie” και σε συνεργασία της Dove με το κορυφαίο παγκοσμίως ερευνητικό κέντρο Centre of Appearance Research του University of West England. Πρόκειται για ένα ειδικό διαδικτυακό εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τις πιέσεις που δέχονται γύρω από την εμφάνισή τους καθώς και τον κόσμο γύρω τους. Βοηθά επίσης τους νέους μέσα από συμβουλές να αντιμετωπίσουν την διαστρέβλωση της εικόνας καθώς και τις τοξικές συμβουλές στο διαδίκτυο, έτσι ώστε να κάνουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ένα υγιές μέρος στο οποίο να μπορούν να απολαμβάνουν τη δημιουργικότητα τους αντιλαμβανόμενοι και διαχωρίζοντας τις “καλογυαλισμένες» στιγμές από τις ζωές ανθρώπων.

Ο Οδηγός Αυτοπεποίθησης είναι μέρος της αποστολής του Dove Self Esteem Project το οποίο έχει ως στόχο να βοηθήσει 250 εκατομμύρια παιδιά με εκπαίδευση αυτοεκτίμησης μέχρι το 2030, καθιστώντας το τον μεγαλύτερο πάροχο εκπαίδευσης αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης σώματος στον κόσμο.

Στη Κύπρο το Dove Self Esteem Project προχώρησε στην υλοποίηση της εκστρατείας “Reverse Selfie” /“Νοιώθω Αυτοπεποίθηση” με ένα ευρύ πλάνο επικοινωνίας που περιλάμβανε επίσης και συνεργασία με το «Hope For Children» CRC Policy Center με στόχο την εκπαίδευση και την ενημέρωση των παιδιών για το μείζον κοινωνικό φαινόμενο της επιρροής που έχουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) στην αυτοεκτίμηση, την εξωτερική εμφάνιση καθώς και τα ιδανικά πρότυπα εμφάνισης τους.

Πρόκειται για μια ειδικά σχεδιασμένη εκστρατεία που με τη μέθοδο της μη τυπικής εκπαίδευσης και βιωματικής μάθησης, επιδίωξε να διερευνήσει και να καταγράψει τον τρόπο με τον οποίο τα ΜΚΔ επηρεάζουν την εικόνα που έχουν τα παιδιά για τον εαυτό τους. Μέσα από εκπαιδευτικές παρουσιάσεις που πραγματοποιήθηκαν σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι εξειδικευμένοι λειτουργοί του HFC ανέλυσαν μαζί με μαθητές/τριες ηλικιών 12-18 ετών, το πως τα ίδια τα παιδιά αντιλαμβάνονται τα ιδανικά πρότυπα εξωτερικής εμφάνισης σήμερα. Συζήτησαν επίσης τον τρόπο με τον οποίο οι νέοι σήμερα διαχειρίζονται τις πιέσεις που ενδεχομένως δέχονται σχετικά με την εξωτερική τους εμφάνιση και πως η άποψη που διαμορφώνουν επηρεάζει την αυτοπεποίθησή τους. Mέσα στο 2022 καταφέραμε να έχουν εκπαιδευτεί περισσότεροι από 1000 νέοι και στόχος μας για το 2023 είναι να προσεγγίσουμε το διπλάσιο αριθμό νέων μέσα από σεμινάρια αυτοεκτίμησης.

Μάθε περισσότερα για τον Οδηγό Αυτοπεποίθησης εδώ:

https://www.dove.com/gr/dove-self-esteem-project/help-for-parents/confidence-kit-a-tool-to-help-build-positive-body-confidence.html

Η ισχύς εν τη ενώσει

Με σύνθημα “Νοιώθω αυτοπεποίθηση”, η Dove ένωσε δυνάμεις από την αρχή του χρόνου με τον ανθρωπιστικό οργανισμό “Hope For Children” CRC Policy Center, με στόχο την εκπαίδευση και την ενημέρωση των παιδιών για το μείζον κοινωνικό φαινόμενο της επιρροής που έχουν τα social media στην αυτοεκτίμηση, την εξωτερική εμφάνιση και τα ιδανικά πρότυπα εμφάνισης τους.

Η εκστρατεία δεν αφορά σε τυπική εκπαίδευση, αλλά αποσκοπεί στη βιωματική μάθηση, επιδιώκοντας να διερευνήσει και να καταγράψει τον τρόπο με τον οποίο τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) επηρεάζουν την εικόνα που έχουν τα παιδιά για τον εαυτό τους. Οι εξειδικευμένοι λειτουργοί του Hope For Children, έχουν ξεκινήσει ήδη εκπαιδευτικές παρουσιάσεις σε παιδιά ηλικίας 12-18 ετών.

Κατά τις επισκέψεις στις σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μαζί με τα παιδιά, αναλύουν το πως τα ίδια τα παιδιά αντιλαμβάνονται τα ιδανικά πρότυπα εξωτερικής εμφάνισης σήμερα. Συζητούν μαζί τον τρόπο με τον οποίο οι νέοι σήμερα διαχειρίζονται τις πιέσεις που ενδεχομένως δέχονται σχετικά με την εξωτερική τους εμφάνιση και πως η άποψη που διαμορφώνουν επηρεάζει την αυτοπεποίθησή τους.

Πηγή έμπνευσης της εκστρατείας “Νοιώθω Αυτοπεποίθηση”, αποτελεί η παγκόσμια καμπάνια της μάρκας Dove με τίτλο “ Reverse Selfie”, η οποία αποτυπώνει την έντονη πίεση που αισθάνονται οι νέοι να επεξεργαστούν και να διαστρεβλώσουν την πραγματική τους εικόνα ώστε να συμμορφωθούν σε ένα «τέλειο» πρότυπο στα ΜΚΔ το οποίο όμως δεν μπορεί να επιτευχθεί στην πραγματική ζωή και αυτό μπορεί να γίνει επιζήμιο για την αυτοεκτίμηση τους. Με το μήνυμα «Let's Change Beauty» που πηγάζει από την αποστολή του Dove Self Esteem Project, η Dove έχει στόχο να βοηθήσει 250 εκατομμύρια παιδιά μέχρι το 2030, μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης.

Δειτε Επισης

Διοργανώνεται στην Κύπρο η Υπουργική Σύνοδος MED9 για την Ενέργεια
SkillsCyprus 2024: Πρόσκληση Συμμετοχής στον 8ο Εθνικό Διαγωνισμό Δεξιοτήτων
«Matchy Matchy Bandanas» για την στήριξη του καταφυγίου Simba Animal Aid – Cyprus Dog Shelter
Καλός ύπνος: Παρουσιάζουμε τα έξι βήματα για να τον κατακτήσετε
8ος Εθνικός Διαγωνισμός Δεξιοτήτων SkillsCyprus 2024 Δεξιότητες... Η Δύναμή σου!
Ευρωπαϊκή διάκριση για τη θεματική διαδρομή Αφροδίτη στην κοινότητα Ίνειας
Απολογισμός ΕΑΣ 2020-2023: Από το όραμα στην υλοποίηση
Παγκόσμια Ημέρα Δότη
Natural Life: Ευρεία γκάμα προϊόντων με σύμμαχο τη φύση.
Σπούδασε στο Ινστιτούτο Επαγγελματικών Σπουδών (IPS) του Πανεπιστημίου UCLan Cyprus